Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Audi A3 Limuzína -elegantní a evoluční

Úspěšné Audi A3 Limuzína přichází ve své druhé generaci. Kompaktní čtyřdveřový sedan je digitalizovaný a kompletně síťově propojený – od informačních a zábavních systémů až po asistenční systémy. Pod elegantní karoserií zajišťují hospodárnou a dynamickou jízdu nové pohony, a ještě precizněji nastavený podvozek.

Nový model A3 Limuzína se prezentuje sportovně elegantním vzhledem. Vnější délka vzrostla oproti předchůdci o čtyři centimetry na 4,50 metru při nezměněném rozvoru náprav. Vnější šířka 1,82 metru je o dva centimetry větší, vnější výška se zvětšila o jeden centimetr na 1,43 metru. Výsledkem je více prostoru pro hlavu – výška stropu nad sedákem je vpředu o dva centimetry větší díky nižší poloze sedadla řidiče – a větší šířka v úrovni loktů. Objem zavazadlového prostoru 425 litrů zůstal na úrovni předchůdce.


Působivý a elegantní exteriér

Přídi dominuje velká maska chladiče Singleframe s voštinovou mřížkou, na kterou navazují výrazné světlomety lichoběžníkových tvarů, zalomené na vnějších okrajích dolů. U vrcholné verze s technologií Matrix LED jsou zde umístěna nová digitální světla pro denní svícení. Ta jsou tvořena pixelovým polem z 15 segmentů LED, které lze jednotlivě ovládat a které propůjčují různým verzím modelu A3 Limuzína specifický světelný design.

Zatímco u A3 Sportback se linie, procházející na boku karoserie nad bočními prahy, před podběhem zadního kola láme a směřuje vzhůru k zadním svítilnám, čímž zdůrazňuje krátkou záď, u sedanu je protažena až k zadnímu nárazníku. Tím je umocněna délka vozu – přesahující Sportback o 15 cm – i elegance siluety. Střešní linie dynamicky směřuje od střešního sloupku B dolů – stejně jako u kupé – a ústí do spoileru na víku zavazadlového prostoru. Spoiler může být na přání z uhlíkového kompozitu, který zvýrazní celkový estetický dojem a působivý vzhled čtyřdveřového sedanu.

Aerodynamická karoserie
Vyšší záď v porovnání s předchůdcem a velký difuzor prospívají aerodynamice. Nový model s motorem 2.0 TDI o výkonu 110 kW (150 k) dosahuje díky tomu součinitele aerodynamického odporu vzduchu cx = 0,25, což představuje zlepšení o 0,04 v porovnání s první generací. K tomu přispívají také dva elektricky ovládané moduly se žaluziemi v otvoru pro přívod chladicího vzduchu za maskou chladiče Singleframe. Žaluziemi je v závislosti na situaci inteligentně řízeno množství přiváděného chladicího vzduchu. Aerodynamický odpor vzduchu kromě toho snižují také kryty spodní části karoserie, aerodynamicky optimalizovaná vnější zpětná zrcátka a aktivní chlazení brzd. Výsledkem je vozidlo s vynikajícími aerodynamickými vlastnostmi.

Přehledná a digitalizovaná: přístrojová deska
Přístrojová deska s centrálním displejem MMI touch je natočena k řidiči. Displej má úhlopříčku 10,1 palce a umožňuje intuitivní ovládání. Sériově zahrnuje rozpoznávání ručně psaného písma a hlasové ovládání hovorovou řečí, které může alternativně využívat také informace z cloudu. Již v základní výbavě je 10,25“ panel sdružených přístrojů digitální.
Ve verzi Audi virtual cockpit plus má úhlopříčku 12,3 palce a nabízí tři různé režimy zobrazování, mimo jiné i ve sportovním stylu s číslicemi psanými kurzívou a mimořádně dynamickým uspořádáním. Otáčky motoru a rychlost jízdy může řidič sledovat ve sloupcovém diagramu s hranatými, červenými grafickými prvky. Koncept zobrazování může na přání doplnit průhledový displej, který promítá důležité informace na čelní okno, přímo do zorného pole řidiče.


Informační, zábavní a asistenční systémy

Vrcholný informační a zábavní systém nese označení MMI Navigation plus a používá třetí generaci modulární platformy informačních a zábavních systémů. MIB 3 má desetkrát vyšší výpočetní výkon než v předchozím modelu a umožňuje připojení vozu k internetu prostřednictvím rychlého standardu LTE Advanced. Prostřednictvím hotspotu WLAN si mohou k internetu připojit svůj chytrý telefon i cestující. MMI Navigation plus nabízí sériově velký počet služeb Audi connect, mimo jiné dopravní zpravodajství online, zprávy a doplňující informace, jakými jsou fotografie, otvírací doby a uživatelská hodnocení zajímavých cílů.


V rámci systému Audi pre sense front spolupracuje kamera za vnitřním zpětným zrcátkem s předním radarovým senzorem s cílem zabránit nehodám, nebo alespoň snížit jejich intenzitu. Data těchto senzorů používá také sériově dodávaný asistent pro vyhýbací manévry. Adaptivní asistent řízení, inovace z vyšší třídy, podporuje řidiče při řízení vozidla v příčném i podélném směru. Asistent pro hospodárnou jízdu mu ukazuje, kdy je smysluplné uvolnit pedál plynu. Za tím účelem vyhodnocuje mimo jiné data navigačního systému. V městském provozu je navíc přínosné používat upozorňování na nebezpečí při vystupování, asistenta pro sledování vozidel přijíždějících ze stran a prostorový kamerový systém, který bude do nabídky zařazen krátce po uvedení na trh.


Tři verze pohonného ústrojí

Nový model bude uveden na trh se dvěma variantami převodovky pro TFSI a jedním agregátem TDI. Všem společná je mimořádná hospodárnost. Verze 35 TFSI, čtyřválec se zdvihovým objemem 1,5 litru a přímým vstřikováním, dosahuje nejvyššího výkonu 110 kW (150 k) a je k dispozici se dvěma různými převodovkami – novou šestistupňovou mechanickou (kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 5,0 – 4,7) nebo sedmistupňovou S tronic (kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 4,9 – 4,7).

Kromě technologie přechodné deaktivace válců „Cylinder on Demand“ používá tento agregát ve spojení s dvouspojkovou převodovkou S tronic částečně hybridní systém s napětím 48 V. Hybridní systém získává při zpomalování kinetickou energii, točivým momentem až 50 N.m podporuje motor při rozjezdu a přidání plynu v nízkých otáčkách a v mnoha situacích umožňuje modelu A3 Limuzína setrvačnou jízdu s vypnutým motorem. V každodenním provozu se tím sníží spotřeba paliva až o 0,4 litru na 100 kilometrů.

Také jednotka 2.0 TDI o výkonu 110 kW (150 k) (kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 3,9 – 3,6) spolupracuje se sedmistupňovou převodovkou S tronic, jejíž nová páka voliče používá technologii „shift-by-wire“, a je tedy s převodovkou spojena pouze elektronicky.


Komfortní a dynamický podvozek

Podvozek má sportovně vyvážené nastavení, které je ještě preciznější než u předchůdce. Velký podíl na této preciznosti a rychlých reakcích má centrální systém řízení jízdní dynamiky, který zajišťuje optimální souhru všech komponentů významných pro příčnou dynamiku. Alternativami sériově dodávaného podvozku jsou sportovní podvozek a podvozek s elektronicky řízenými tlumiči. Adaptivní podvozek nabízí velký rozsah charakteristik mezi velmi komfortním odpružením a agilní ovladatelností. Řidič může pro svůj vůz A3 Limuzína zvolit různá nastavení – od komfortního přes vysloveně dynamické až po mimořádně hospodárné – také prostřednictvím systému řízení jízdní dynamiky Audi drive select. Změnit lze například charakteristiku pedálu plynu a progresivního řízení, které mění svůj převod v závislosti na úhlu otočení volantu.


Ceny a uvedení na trh

Předprodej nového modelu A3 Limuzína bude v České republice zahájen v průběhu jara. První vozy budou zákazníkům předány v létě. Ceny pro českých trh budou oznámeny se spuštěním předprodeje, standardní výbavou bude prodloužené tovární záruka na 4 roky s nájezdem 120 000 kilometrů.



Audi 12.5.2020

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar