Audi A5 Sportback - nejlepší z kupé, sedanu i kombi
Audi přichází s novým konceptem osobního automobilu - pětidveřovým modelem A5 Sportback s dlouhou splývavou zádí, který spojuje to nejlepší z několika různých druhů automobilů – kupé, sedan i kombi. Sportback doplňuje Coupé a Cabriolet jako třetí člen rodiny modelů A5.
Audi vytváří s modelem A5 Sportback nový trend v designu. Pětidveřové kupé s elegantními liniemi je o 36 mm nižší než A4 Sedan, s krátkým předním převisem, dlouhým rozvorem, širokým rozchodem, čtyřmi bezrámovými dveřmi a nízkým prosklením.
V prostorném interiéru naleznou cestující komfort na všech čtyřech sedadlech. Rozměrné víko zavazadlového prostoru je harmonicky integrováno do dlouhé splývající zádě se skloněnými sloupky C. Objem zavazadlového prostoru 480 litrů se téměř vyrovná vozům A4 Avant a sklopením zadních sedadel vzroste na 980 litrů.
Poháněcí ústrojí vozů A5 Sportback využívá inovativní techniku Audi. Všechny motory – kultivované vznětové TDI nebo zážehové FSI – využívají velmi účinné přímé vstřikování paliva a splňují emisní normu Euro 5.
Všechny modely jsou vybaveny systémem rekuperace kinetické energie během brzdění a zpomalování, který ukládá zpětně získanou energii do akumulátoru pro pozdější využití.
Audi bude zpočátku nabízet dva zážehové motory a tři vznětové motory TDI. Do poloviny roku 2010 rozšíří nabídku další tři motory. Zážehové motory – dvoulitrový TFSI o výkonu 132 kW (180 k) nebo 155 kW (211 k) – jsou vybaveny systémem Audi valvelift, který variabilně mění zdvih ventilů.
Turbodiesel 2.0 TDI poskytuje výkon 125 kW (170 k) a průměrně spotřebuje 5,2 l/100 km. Je vybaven systémem start-stop, který zvyšuje hospodárnost provozu ve městě. Ještě výkonnější je šestiválec 2.7 TDI/140 kW (190 k), vrcholný agregát 3.0 TDI pak nabízí 176 kW (240 k) a je vybaven převodovkou S tronic.
Stejně jako trojice zážehových motorů přenáší špičkový vznětový motor svůj výkon na vozovku prostřednictvím pohonu všech kol quattro. Pro oba nejvýkonnější motory se na přání dodává nový sportovní diferenciál, který variabilně rozděluje hnací sílu mezi zadní kola. Další přínosnou inovaci představuje u modelů 2.0 TDI, 2.7 TDI a 2.0 TFSI (132 kW/180 k) s pohonem předních kol stabilizační systém ESP s elektronickou uzávěrkou předního diferenciálu, která zlepšuje ovladatelnost vozu a potlačuje nedotáčivost.
Perfektním doplňkem je systém Audi drive select, umožňující řidiči libovolně měnit charakteristiku odezvy motoru na pohyby pedálu plynu, řazení sedmistupňové převodovky S tronic a úroveň účinku posilovače řízení servotronic, jenž se dodává standardně pro verze s výkonem 140 kW (190 k) a vyšším. Systém je koncipován jako modulární paket, jehož součástí musí být alespoň jeden z následujících inovativních systémů dodávaných na přání: sportovní diferenciál, adaptivní tlumiče nebo dynamické řízení s variabilním převodem.
A5 Sportback se objeví u prodejců Audi v září, přičemž vozy lze již objednávat od částky 966 270 Kč. Později bude následovat základní verze řady A5 Sportback, která se zároveň stane cenově nejdostupnějším modelem modelové řady A5.
Ceny modelů v ČR
JL, 20.7.2009
V prostorném interiéru naleznou cestující komfort na všech čtyřech sedadlech. Rozměrné víko zavazadlového prostoru je harmonicky integrováno do dlouhé splývající zádě se skloněnými sloupky C. Objem zavazadlového prostoru 480 litrů se téměř vyrovná vozům A4 Avant a sklopením zadních sedadel vzroste na 980 litrů.
Poháněcí ústrojí vozů A5 Sportback využívá inovativní techniku Audi. Všechny motory – kultivované vznětové TDI nebo zážehové FSI – využívají velmi účinné přímé vstřikování paliva a splňují emisní normu Euro 5.
Všechny modely jsou vybaveny systémem rekuperace kinetické energie během brzdění a zpomalování, který ukládá zpětně získanou energii do akumulátoru pro pozdější využití.
Audi bude zpočátku nabízet dva zážehové motory a tři vznětové motory TDI. Do poloviny roku 2010 rozšíří nabídku další tři motory. Zážehové motory – dvoulitrový TFSI o výkonu 132 kW (180 k) nebo 155 kW (211 k) – jsou vybaveny systémem Audi valvelift, který variabilně mění zdvih ventilů.
Turbodiesel 2.0 TDI poskytuje výkon 125 kW (170 k) a průměrně spotřebuje 5,2 l/100 km. Je vybaven systémem start-stop, který zvyšuje hospodárnost provozu ve městě. Ještě výkonnější je šestiválec 2.7 TDI/140 kW (190 k), vrcholný agregát 3.0 TDI pak nabízí 176 kW (240 k) a je vybaven převodovkou S tronic.
Stejně jako trojice zážehových motorů přenáší špičkový vznětový motor svůj výkon na vozovku prostřednictvím pohonu všech kol quattro. Pro oba nejvýkonnější motory se na přání dodává nový sportovní diferenciál, který variabilně rozděluje hnací sílu mezi zadní kola. Další přínosnou inovaci představuje u modelů 2.0 TDI, 2.7 TDI a 2.0 TFSI (132 kW/180 k) s pohonem předních kol stabilizační systém ESP s elektronickou uzávěrkou předního diferenciálu, která zlepšuje ovladatelnost vozu a potlačuje nedotáčivost.
Perfektním doplňkem je systém Audi drive select, umožňující řidiči libovolně měnit charakteristiku odezvy motoru na pohyby pedálu plynu, řazení sedmistupňové převodovky S tronic a úroveň účinku posilovače řízení servotronic, jenž se dodává standardně pro verze s výkonem 140 kW (190 k) a vyšším. Systém je koncipován jako modulární paket, jehož součástí musí být alespoň jeden z následujících inovativních systémů dodávaných na přání: sportovní diferenciál, adaptivní tlumiče nebo dynamické řízení s variabilním převodem.
A5 Sportback se objeví u prodejců Audi v září, přičemž vozy lze již objednávat od částky 966 270 Kč. Později bude následovat základní verze řady A5 Sportback, která se zároveň stane cenově nejdostupnějším modelem modelové řady A5.
Ceny modelů v ČR
2.0 TDI | 125 kW | man. přev. | 966 270 Kč |
2.7 TDI | 140 kW | man. přev. | 1 059 896 Kč |
3.0 TDI quattro | 176 kW | man. přev. | 1 237 144 Kč |
2.0 TFSI | 155 kW | man. přev. | 1 000 845 Kč |
JL, 20.7.2009
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout