Audi A6 Avant jako allroad
Po šesti letech přichází nový Audi allroad quattro, který vyjel poprvé na silnice v roce 2000. Podle výrobce má být oproti úspěšnému předchůdci prostornější, luxusnější, stylově vytříbenější a flexibilnější.
V mnoha ohledech Audi A6 allroad quattro jen těžko hledá konkurenta. Díky své příbuznosti s modelem A6 Avant nabízí pohodlné cestování v prostorném interiéru a překvapí sportovními výkony. Na konci asfaltu, kde A6 Avant končí, zůstává věrný označení „allroad". Moderní systém pohonu všech kol se vypořádá i s lehčím terénem.
Vnější design s výraznou svisle žebrovanou chromovanou maskou kombinuje dynamický styling s
výraznými offroadovými prvky. Mezi ně můžeme zahrnout kovový přední a zadní ochranný kryt nebo plastové lemy blatníků. V karoserii dlouhé 4,9 m a široké 1,8 metru, s rozvorem 2,83 m, najde místo pět pasažérů, a k tomu ještě 565 l prostoru pro zavazadla. V případě potřeby lze vytvořit prostor pro náklad o velikosti až 1660 litrů. Karoserie, v jejíž stavbě mají hojné zastoupení prvky z vysokopevnostní oceli a hliníku, se vyznačuje extrémní tuhostí a dokonalou ochranou posádky v případě havárie.Elegantní a prostorný interiér se nese ve sportovním duchu. Hlavní důraz byl kladen na ergonomii, resp. propracovaný ovládací a informační systém Multi Media Interface (MMI).
Pro pohon si mohou zákazníci zvolit ze dvou zážehových (V6 a V8) a dvou vznětových motorů (V6), přičemž všechny jsou vybaveny technologií přímého vstřikování paliva do válců. Podle motorizace jsou kombinovány se šestistupňovou mechanickou převodovkou nebo šestistupňovým tiptronicem.Všechny verze mají standardně stálý pohon všech kol quattro se samosvorným mechanickým mezinápravovým diferenciálem. Točivý moment je rozdělován v poměru 50 : 50, v případě potřeby se přenese až 75 procent na jednu z náprav. Nejen v terénu se uplatní adaptivní vzduchové pérování, které dokáže pracovat v pěti různých režimech, přičemž dva jsou určeny pro jízdu mimo zpevněné komunikace. Vzduchové pérování umožní zvýšit světlou výšku 185 mm až o 61 mm a zároveň pracuje jako systém udržování stálé světlosti zadní nápravy i při jejím zatížení. V terénu se může hodit brodivost 300 mm či nájezdové úhly vpředu/vzadu v hodnotě 18,3º/21,5º, i když dlouhý zadní převis takřka pětimetrové karoserie může dělat problémy.
Na českém trhu se objeví v letních měsících, ale cena ještě stanovena není.
Zážehové motory
Typ | 3.2 V6 FSI | 4.2 V8 FSI |
Výkon (kW/k) | 188/255 | 257/350 |
Toč.mom. (N.m/min) | 330 při 3250 | 440 při 3500 |
Rychlost (km/h) | 242 | 250 |
Zrychlení 0-100 km/h (s) | 7,2 | 6,3 |
Prům. spotřeba (l/100km) | 11,2 | 11,2 |
Vznětové motory
Typ | 2.7 V6 TDI | 3.0 V6 TDI |
Výkon (kW/k) | 132/180 | 171/232 |
Toč.mom. (N.m/min) | 380 při 1400 | 450 při 1400-3250 |
Rychlost (km/h) | 215 | 231 |
Zrychlení 0-100 km/h (s) | 9,3 | 7,5 |
Prům. spotřeba (l/100km) | 8,7 | 8,4 |
Jindřich Lasík
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout