Audi A7 Sportback - motory, převodovky, quattro (III)
Zpočátku bude Audi dodávat modely A7 Sportback se čtyřmi výkonnými a kultivovanými motory V6, z nichž dva jsou zážehové a dva vznětové TDI. Rozpětí výkonů je od 150 kW (204 k) do 220 kW (300 k) a hospodárnost uvedených motorů stanovuje ve své třídě zcela nová měřítka.
Zážehové motory
Vznětové motory
Pozn. Výkon – kW(k)/min, točivý moment – Nm/min, rychlost – km/h, zrychlení 0-100 km/h (s), zrychlení 0-100 km/h, spotřeba kombin. – l/100 km
Převodné ústrojí
Na vysoké účinnosti poháněcího ústrojí se podílejí také sériově montované převodovky se samočinným řazením. V závislosti na motoru používá Audi dva různé typy převodovek. Zatímco bezstupňová převodovka multitronic přenáší hnací sílu na přední kola, spolupracuje sportovní sedmistupňová převodovka S tronic s trvalým pohonem všech kol quattro. U obou převodovek je diferenciál umístěn před spojkami, tedy přímo za motorem, což umožnilo posunout přední nápravu daleko dopředu, prodloužit rozvor a dosáhnout tak rovnoměrnějšího rozložení hmotnosti mezi nápravy.
Nový pohon quattro
Hlavním stavebním kamenem je samosvorný mezinápravový diferenciál s korunovým kolem, který dokáže měnit rozdělení točivého momentu mezi přední a zadní nápravu s mimořádnou rychlostí a ve velkém rozsahu. V případě potřeby je až 70 % hnací síly přenášeno dopředu nebo až 85 % dozadu. Standardní poměr 40:60 % upřednostňuje zadní kola v zájmu dosažení vytříbené sportovní charakteristiky. Kompaktní a lehký mezinápravový diferenciál spolupracuje standardně s novým elektronickým systémem řízení přenosu hnací síly na jednotlivá kola (tzv. vektoring), který např. při dynamickém průjezdu zatáčkou mírně přibrzdí příliš odlehčené vnitřní kolo, aby zabránil ztrátě přilnavosti dřív, než k ní dojde.
Na přání dodávaný sportovní diferenciál rozděluje aktivně točivý moment mezi zadní kola. Při natočení volantu nebo během akcelerace v zatáčce je větší hnací síla přenášena na vnější kolo, čímž vzniká stáčivý moment ve smyslu požadované změny směru jízdy. Systém dokáže potlačit už v samotném zárodku sklon k nedotáčivosti nebo přetáčivosti, čímž velkému pětidveřovému kupé propůjčuje maximum dynamiky a preciznosti.
Podvozek
A7 Sportback spojuje suverénní komfort luxusní limuzíny s jízdními vlastnostmi sportovního kupé díky náročné konstrukci podvozku s pětiprvkovou přední nápravou a kompaktní zadní nápravou s lichoběžníkovými spodními rameny. Všechna závěsná ramena a další díly jsou z hliníku. Rozchod kol vpředu 1,64 m, vzadu 1,63 metru. Vozy jsou sériově vybaveny komfortním odpružením s ocelovými vinutými pružinami. Na přání dodávaný sportovní podvozek snižuje světlost o 10 mm. Ještě tužší sportovní podvozek nabízí quattro GmbH. Na přání si lze objednat vzduchové odpružení se čtyřmi elektronicky řízenými tlumiči. Nově vyvinutý systém vzduchového odpružení je na přední nápravě vybaven pružinovými vzpěrami, zatímco vzadu jsou vzduchové pružiny a tlumiče uloženy odděleně. Systém mění světlou výšku karoserie v závislosti na rychlosti jízdy a požadavcích řidiče ve třech krocích.
Dalším unikátním prvkem je systém jízdní dynamiky Audi drive select, který ovlivňuje činnost převodovky, posilovače řízení a řídicí jednotky motoru. Řidič může volit mezi čtyřmi režimy comfort, auto, dynamic a individual. Na přání lze integrovat další komponenty – vzduchové odpružení, pohon všech kol quattro se sportovním diferenciálem a adaptivní světlomety adaptive light.
Audi A7 Sportback má výkonnou brzdovou soustavu s kotoučovými brzdami s vnitřním chlazením na všech kolech. Na přání jsou k dispozici kola s průměrem ráfku až 20“ v nejrůznějších provedeních.
JL, 23.11.2010
Typ | 2.8 FSI | 3.0 TFSI |
Počet válců | V6 | V6 |
Převodovka | Multitronic | Stronic |
Pohon | quattro | qattro |
Výkon | 150(204)/5250 | 220(300)/5250-6500 |
Toč.moment | 280/3000-5000 | 440/2900-4599 |
Rychlost | 235 | 250 |
Zrychlení | 8,3 | 5,6 |
Spotřeba | 8,0 | 8,2 |
Vznětové motory
Typ | 3.0 TDI/180 | 3.0TDI/150 |
Počer válců | 6 | 6 |
Převodovka | Stronic | Multitronic |
Pohon | quattro | přední |
Výkon | 180(245)/4000_4500 | 150(204)/3750-4500 |
Toč.moment | 500/1400-3250 | 400/1250-3500 (quattro 450) |
Rychlost | 250 | 235 |
Zrychlení | 6,5 | 7,6 |
Spotřeba | 6,0 | 5,3 |
Pozn. Výkon – kW(k)/min, točivý moment – Nm/min, rychlost – km/h, zrychlení 0-100 km/h (s), zrychlení 0-100 km/h, spotřeba kombin. – l/100 km
Převodné ústrojí
Na vysoké účinnosti poháněcího ústrojí se podílejí také sériově montované převodovky se samočinným řazením. V závislosti na motoru používá Audi dva různé typy převodovek. Zatímco bezstupňová převodovka multitronic přenáší hnací sílu na přední kola, spolupracuje sportovní sedmistupňová převodovka S tronic s trvalým pohonem všech kol quattro. U obou převodovek je diferenciál umístěn před spojkami, tedy přímo za motorem, což umožnilo posunout přední nápravu daleko dopředu, prodloužit rozvor a dosáhnout tak rovnoměrnějšího rozložení hmotnosti mezi nápravy.
Nový pohon quattro
Hlavním stavebním kamenem je samosvorný mezinápravový diferenciál s korunovým kolem, který dokáže měnit rozdělení točivého momentu mezi přední a zadní nápravu s mimořádnou rychlostí a ve velkém rozsahu. V případě potřeby je až 70 % hnací síly přenášeno dopředu nebo až 85 % dozadu. Standardní poměr 40:60 % upřednostňuje zadní kola v zájmu dosažení vytříbené sportovní charakteristiky. Kompaktní a lehký mezinápravový diferenciál spolupracuje standardně s novým elektronickým systémem řízení přenosu hnací síly na jednotlivá kola (tzv. vektoring), který např. při dynamickém průjezdu zatáčkou mírně přibrzdí příliš odlehčené vnitřní kolo, aby zabránil ztrátě přilnavosti dřív, než k ní dojde.
Na přání dodávaný sportovní diferenciál rozděluje aktivně točivý moment mezi zadní kola. Při natočení volantu nebo během akcelerace v zatáčce je větší hnací síla přenášena na vnější kolo, čímž vzniká stáčivý moment ve smyslu požadované změny směru jízdy. Systém dokáže potlačit už v samotném zárodku sklon k nedotáčivosti nebo přetáčivosti, čímž velkému pětidveřovému kupé propůjčuje maximum dynamiky a preciznosti.
Podvozek
A7 Sportback spojuje suverénní komfort luxusní limuzíny s jízdními vlastnostmi sportovního kupé díky náročné konstrukci podvozku s pětiprvkovou přední nápravou a kompaktní zadní nápravou s lichoběžníkovými spodními rameny. Všechna závěsná ramena a další díly jsou z hliníku. Rozchod kol vpředu 1,64 m, vzadu 1,63 metru. Vozy jsou sériově vybaveny komfortním odpružením s ocelovými vinutými pružinami. Na přání dodávaný sportovní podvozek snižuje světlost o 10 mm. Ještě tužší sportovní podvozek nabízí quattro GmbH. Na přání si lze objednat vzduchové odpružení se čtyřmi elektronicky řízenými tlumiči. Nově vyvinutý systém vzduchového odpružení je na přední nápravě vybaven pružinovými vzpěrami, zatímco vzadu jsou vzduchové pružiny a tlumiče uloženy odděleně. Systém mění světlou výšku karoserie v závislosti na rychlosti jízdy a požadavcích řidiče ve třech krocích.
Dalším unikátním prvkem je systém jízdní dynamiky Audi drive select, který ovlivňuje činnost převodovky, posilovače řízení a řídicí jednotky motoru. Řidič může volit mezi čtyřmi režimy comfort, auto, dynamic a individual. Na přání lze integrovat další komponenty – vzduchové odpružení, pohon všech kol quattro se sportovním diferenciálem a adaptivní světlomety adaptive light.
Audi A7 Sportback má výkonnou brzdovou soustavu s kotoučovými brzdami s vnitřním chlazením na všech kolech. Na přání jsou k dispozici kola s průměrem ráfku až 20“ v nejrůznějších provedeních.
JL, 23.11.2010
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout