Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Audi A8 L - luxus a výkon ve velkém stylu

Nové Audi A8 je symbolem „Náskoku díky technice“ značky Audi, která nyní uvádí dvanáctiválcový model A8 L W12 quattro s dlouhým rozvorem, který stanovuje v nejvyšším patře luxusního segmentu nová měřítka komfortu, dynamiky a hospodárnosti.

Rozvorem i délkou přesahuje nové Audi A8 L normální verzi o 130 mm. Celková délka tedy vzrostla na 5267 mm a rozvor na 3122 mm. Šířka 1949 mm zůstala beze změny a výška je o 2 mm větší (1462 mm). Dlouhá varianta výrazně předčí své hlavní konkurenty jak délkou, tak šířkou.
Nárůst délky byl využit v plném rozsahu ku prospěchu cestujících na zadních sedadlech. Díky prodlouženým zadním dveřím je nastupování snadné a nabídka místa vzadu je doslova opulentní. Úroveň komfortu lze zvýšit dvěma samostatnými sedadly s elektrickým seřizováním, vyhříváním a odvětráváním. Cestující na zadních sedadlech mohou svým potřebám přizpůsobit také polohu sedadla spolujezdce. Samozřejmostí je technicky vyspělá čtyřzonová klimatizace. Mezi zadní sedadla lze na přání integrovat sklopný stolek nebo chladničku. K dispozici je i zadní zábavní systém se dvěma displeji s úhlopříčkou 10,2 palce.
Vozy A8 L W12 quattro se od ostatních modelů řady A8 odlišují jemnými optickými detaily. Součástí sériové výbavy jsou světlomety LED, které zajišťují veškeré osvětlovací funkce prostřednictvím elektroluminiscenčních diod LED. Maska chladiče Singleframe s integrovanou mřížkou lakovanou leskle černou barvou nese speciální horizontální chromované lišty. Nově tvarované chromované doplňky jsou rovněž v otvorech pro náporový vzduch. Chromované ozdoby jsou integrovány také do vnějších zpětných zrcátek.
Motoráři Audi motor W12 důkladně přepracovali, zvětšili objem a použili přímé vstřikování benzinu FSI pro dosažení vyššího výkonu a zároveň nižší spotřeby.
Motor 6.3 W12 FSI nabízí ze zdvihového objemu 6299 cm3 (vrtání x zdvih 86,0 x 90,4 mm), výkon 368 kW (500 k) a při 3250/min poskytuje točivý moment 625 N.m. Hnací síla je přenášena na vozovku prostřednictvím osmistupňové samočinné převodovky tiptronic a pohonu všech kol quattro. Zrychlení z 0 na 100 km/h je otázkou 4,9 s a rychlost elektronicky omezená na 250 km/h. Kombinovaná spotřeba 12,0 l/100 km je nižší než u konkurenčních motorů V12 a v porovnání s předchůdcem znamená pokles o 12 %, resp. 1,6 litru.
Zkratka W12 označuje neobvyklou konstrukci dvanáctiválcového motoru, složeného ze čtyř řad po třech válcích. Jednotlivé řady válců svírají spolu úhly 15/72/15 stupňů, což umožnilo vytvořit kompaktní jednotku s délkou jen málo přesahující 500 mm (kratší než osmiválec) a šířkou a výškou cca 700 mm. Extrémně pevný a lehký blok válců ze speciální slitiny hliníku a křemíku váží jen 247 kg.
Technicky vyspělý podvozek s dlouhým rozvorem spojuje komfortní odpružení s jízdními vlastnostmi a ovladatelností sportovní limuzíny. Sériově dodávané adaptivní vzduchové odpružení s elektronicky řízenými tlumiči podléhá společně s mnoha ostatními systémy regulaci integrovaného systému jízdní dynamiky Audi drive select. Modely A8 L W12 quattro mají sériově 19“ kola z lehkých slitin s pneumatikami 255/45. Výkonná brzdová soustava dvanáctiválců dostala kotoučové brzdy s vnitřním chlazením a průměrem 400 mm vpředu a 356 mm vzadu.
Audi A8 L se začne prodávat koncem roku 2010 s již zmíněným dvanáctiválcem a se všemi agregáty známými již z modelové řady A8.


JL, 19.4.2010

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar