Audi Q7 6.0 V12 TDI - kdo umí víc?
Audi přivádí technologii TDI k novému vrcholu – model Q7 V12 TDI quattro je nejvýkonnější vznětové SUV na světě. Jeho motor je dalším milníkem v evoluci automobilové techniky. S novou vstřikovací soustavou common rail poskytuje dvanáctiválec 6.0 výkon 500 k a točivý moment 1000 N.m.
První vznětový motor V12 v sériovém automobilu na světě zaručuje špičkovému SUV velice kultivovaný pohon. Audi Q7 s tímto šestilitrem vystřelí z 0 na 100 km/h za 5,5 s, a působivé zrychlení ukončí až elektronický omezovač ve 250 km/h. Přenos mohutné síly na vozovku zajišťuje zesílená šestistupňová samočinná převodovka tiptronic s vysokým komfortem řazení a systém trvalého pohonu všech kol quattro s dynamickým rozdělováním točivého momentu. Za optimálních podmínek je nastaven na 40:60 % ve prospěch zadní nápravy.
Síla je dostupná prakticky v celém rozsahu využitelných otáček, mj. díky přeplňování dvěma turbodmychadly s proměnnou geometrií lopatek VTG s maximálním plnicím tlakem 2,7 baru. Nejvyšší točivý moment 1000 N.m má řidič k dispozici od 1750 do 3250/min. Vysoce kultivovaný běh a účinné spalování zaručuje přímé vstřikování common rail s maximálním vstřikovacím tlakem 2000 barů a osmiotvorovými piezoelektrickými vstřikovači.
Díky paketu inovativních technologií se vůz spokojí s pouhými 11,3 litru paliva na 100 km.
Za vývoj a výrobu je zodpovědná dceřiná společnost quattro GmbH. Tím je zajištěno, že s dynamikou motoru drží krok i agilní podvozek s lichoběžníkovými závěsy předních a zadních kol.Sériově je vybaven adaptivním vzduchovým odpružením, elektronicky řízenými tlumiči, 20“ koly a výkonnou brzdovou soustavou s keramickými kotouči vyztuženými uhlíkovými vlákny (vpředu s osmipístkovými třmeny, vzadu se čtyřpístkovými). Na přání se dodávají ráfky s průměrem 21“. Jízdu terénem usnadňuje nastavitelná světlá výška až 240 mm a terénní režim systému ESP, jehož součástí je asistent pro sjíždění prudkých svahů.
Nejvýkonnější vznětové SUV na světě bude možné objednávat od čtvrtého čtvrtletí 2008. Cena vozu zatím nebyla stanovena
JL, 17.9.2008
Síla je dostupná prakticky v celém rozsahu využitelných otáček, mj. díky přeplňování dvěma turbodmychadly s proměnnou geometrií lopatek VTG s maximálním plnicím tlakem 2,7 baru. Nejvyšší točivý moment 1000 N.m má řidič k dispozici od 1750 do 3250/min. Vysoce kultivovaný běh a účinné spalování zaručuje přímé vstřikování common rail s maximálním vstřikovacím tlakem 2000 barů a osmiotvorovými piezoelektrickými vstřikovači.
Díky paketu inovativních technologií se vůz spokojí s pouhými 11,3 litru paliva na 100 km.
Za vývoj a výrobu je zodpovědná dceřiná společnost quattro GmbH. Tím je zajištěno, že s dynamikou motoru drží krok i agilní podvozek s lichoběžníkovými závěsy předních a zadních kol.Sériově je vybaven adaptivním vzduchovým odpružením, elektronicky řízenými tlumiči, 20“ koly a výkonnou brzdovou soustavou s keramickými kotouči vyztuženými uhlíkovými vlákny (vpředu s osmipístkovými třmeny, vzadu se čtyřpístkovými). Na přání se dodávají ráfky s průměrem 21“. Jízdu terénem usnadňuje nastavitelná světlá výška až 240 mm a terénní režim systému ESP, jehož součástí je asistent pro sjíždění prudkých svahů.
Nejvýkonnější vznětové SUV na světě bude možné objednávat od čtvrtého čtvrtletí 2008. Cena vozu zatím nebyla stanovena
JL, 17.9.2008
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout