Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Audi RS6 Avant (III) - tiptronic, quattro, DRC

Suverénní výkon 580 k vyžaduje odpovídající soustavu pro přenos hnací síly na vozovku. Proto také používá nejnovější generaci sportovní šestistupňové samočinné převodovky tiptronic, která přenáší hnací síu na stálý pohon všech kol quattro.

Je mimořádně kompaktní a lehká a perfektně se hodí k dynamickému charakteru RS 6 Avant. Optimalizací kvůli přímému spojení s motorem prošel kapalinový měnič momentu, který většinou pracuje se sepnutou přemosťovací spojkou, hydraulický okruh a elektronická řídicí jednotka samočinné převodovky. Doba odezvy se zkrátila na desetinu sekundy, doba řazení na polovinu – podřazení při plně sešlápnutém pedálu plynu (kickdown) proběhne za necelou sekundu. Převodové poměry jsou krátké, i na „šestku“ stupeň je zrychlení velice působivé.
Řidič si může volicí pákou zvolit sportovní režim „S“, v němž probíhá řazení při vyšších otáčkách. Navíc lze řadit manuálně volicí pákou nebo páčkami s hliníkovou optiku.
Podélně uložený mezinápravový diferenciál Torsen rozděluje hnací sílu mezi přední a zadní nápravu. V normálním případě plyne 40 % točivého momentu dopředu a 60 % dozadu. Při změně podmínek reaguje čistě mechanický mezinápravový diferenciál bez zpoždění, přičemž dokáže přenášet až 85 % síly na zadní a maximálně 65 % na přední nápravu. Prokluzující jedno kolo jedné nápravy zabrzdí ho elektronická závěrka diferenciálu EDS.
Podvozek je tvořen komplexními závěsy kol, špičkovým systém tlumení Dynamic Ride Control (DRC) a čtyřmi kotoučovými brzdami.
Většina komponentů závěsů kol je z lehkého hliníku, což snižuje velikost neodpružených hmot a propůjčuje jízdním vlastnostem fascinující spontánnost. Každé přední kolo je vedené čtveřicí hliníkových ramen. Na samořídicí zadní lichoběžníkové nápravě je rozchod kol 1637 mm, vpředu 1614 mm. Také kinematika zadního zavěšení byla sportovně upravena.
Převodka řízení má dynamicky přímý převod 12,5:1. Citlivé řízení Audi RS 6 Avant zprostředkovává řidiči těsný, intimní kontakt s vozovkou.
Standardní systém Dynamic Ride Control (DRC) přispívá k výjimečnému postavení nového Audi RS 6 Avant. Tato zdokonalená špičková technologie omezuje pohyby karoserie kolem podélné a příčné osy vozidla – ryze mechanicky, a bez prodlevy.
V kompaktní a lehké konstrukci systému DRC jsou diagonální dvojice tlumičů vzájemně propojené dvojicí olejových vedení s jedním centrálním ventilem. Při průjezdu zatáčkou omezují ventily proudění oleje u tlumiče zatíženého vnějšího předního kola, čímž se zlepšuje vedení, omezuje boční naklánění a zvyšuje dynamika.
Systém DRC lze na přání doplnit třístupňově regulovatelným adaptivním tlumením. U tohoto „sportovního“ podvozku Plus si může řidič měnit individuální nastavení ovládacím terminálem MMI v závislosti na vlastní náladě a profilu tratě. V nastavení Comfort zajišťuje sportovní podvozek Plus komfortní odpružení, zatímco Dynamic je vhodný pro svižnou jízdu a Sport nabízí maximálně precizní jízdu.
Jedinečná kombinace sportovního podvozku Plus s DRC, pohonu všech kol quattro se skvělou trakcí a sportovního zavěšení propůjčuje podvozku jedinečné schopnosti.
Tuto charakteristiku doplňuje stabilizační systém ESP, který zasahuje velmi pozdě a umožňuje tak potěšení z jízdy při plné bezpečnosti. Stlačením tlačítka si může řidič zvolit sportovní režim. Funkce ASR systému ESP, tedy zásah do řízení motoru, se v tomto případě vypne a brzdové zásahy přicházejí později. Dlouhý stisk tlačítka vypne obě funkce.
Standardně používá hliníková litá kola 9 J x 19 s pneumatikami 255/40 R 19, na přání se montují 20“ litá kola 9,5 J x 20 a pneu 275/35 R 20.
Standardní ocelové brzdové kotouče jsou navržené pro maximální zatížení. Tvoří je hliníkové náboje brzdových kotoučů snýtované s litinovými třecími prstenci. Tzv. plovoucí uložení zvyšuje účinnost při vysokém zatížení a snižuje hmotnost.
Přední kotoučové brzdy mají průměr 390 mm a při brzdění je svírají šestipístkové hliníkové třmeny. Na zadní nápravě jsou kotouče o průměru 356 mm s jednopístkovými plovoucími třmeny.
Ve spojení s 20“ koly dodává Audi na přání keramickou brzdovou soustavu. Děrované kotouče s vnitřním chlazením jsou vyrobené z kompozitu, u něhož jsou vysoce pevná uhlíková vlákna vložená do tvrdého a oděruvzdorného karbidu křemíku – materiálu, který se osvědčil v letectví a kosmonautice. Kotouče mají průměr 420 mm vpředu, resp. 356 mm vzadu. Celkově jsou o 12,2 kg lehčí než ocelové kotouče.
Keramické brzdy bez problémů překonají nejextrémnější zatížení, neznají korozi a zpravidla dosahují životnosti kolem 300 000 km. Brzdové třmeny – s osmi pístky vpředu – jsou lakované v titanově šedém odstínu.

JL, 22.8.2008


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej! Linkuj si !
Tisknout


TOPlist
Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar