BMW EfficientDynamics pro nové modely
Motory a modely představené v modelovém roce 2008 zajišťují pro BMW vedoucí pozici v otázkách úspornosti ve všech příslušných segmentech trhu. Jde o výsledek vývojové strategie BMW EfficientDynamics, která byla po mnoho let aplikována ve vývoji motorů.
Dnes poskytuje odpověď na požadavky budoucnosti v oblasti spotřeby paliva a emisí výfukových plynů. Výsledkem jsou dynamické vozy s výrazně sníženou spotřebou paliva a emisemi CO2 v porovnání s předchozími modely.
Vedoucí pozice obsazená novými modely BMW v jejich konkurenčních segmentech nevzešla z krátkodobé změny priorit, ale je založena na zásadní a dlouhodobé orientaci vývoje. V nových modelech se uplatňují technologie, o nichž se rozhodlo před pěti lety v rámci strategie BMW EfficientDynamics a nyní dosáhly zralosti pro sériovou výrobu. Proto je velké množství modelů vybaveno nejen velmi účinnými zážehovými a vznětovými motory, ale také rozsáhlými opatřeními ke snížení spotřeby paliva a výfukových emisí.
Vývojová strategie EfficientDynamics automobilky BMW se důsledně prosazuje u nových modelů, optimalizovaných pro sníženou spotřebu paliva a emise výfukových plynů. V modelovém roce 2008 bude hlavním příspěvkem k celkovému snížení emisí ve výfukových plynech uvedení mimořádně úsporných motorů také do nejprodávanějších modelů BMW řady 3. Do podzimu 2007 bude mít přibližně 40 % všech vozů skupiny BMW Group (BMW, MINI, Rolls-Royce), prodaných v Evropě, emise CO2 ve výši maximálně 140 g/km.
Přehled BMW modelového roku 2008 s nízkou spotřebou paliva a obsahem škodlivých emisí
Výkon – kW/k, komb.spotřeba – l/100 km, Emise CO (g/km)
V modelovém roce 2008 vzroste počet vozů skupiny BMW Group s emisemi CO2 ve výši maximálně 140 g/km na 22. Tři z nich jsou modely MINI a dva jsou novými přírůstky nabídky značky BMW. Toto rozšíření palety modelů s nízkými emisemi umožňují nové zážehové a vznětové čtyřválcové motory pro řadu 3 a uvedení nových modelů BMW 123d a BMW 520d.
BMW 520d stanovuje ve své třídě nová měřítka svou kombinovanou spotřebou EU ve výši 5,1 l/100 km a emisemi CO2 136 g/km. Nový čtyřválec 1.6 s přímým vstřikováním a spalováním chudé směsi je nejúspornější mezi srovnatelnými zážehovými motory, jak dokazuje nízká spotřeba paliva a emisí CO2 v novém BMW 116i (5,8 l/100 km, 139 g/km). Zvlášť fascinující kombinací radosti z jízdy a úspornosti je vznětový čtyřválec Variable Twin Turbo v novém BMW 123d (5,2 l/100 km, 138 g/km). Také pro X5, X3 a řadu 6 jsou k dispozici nové motory, které v porovnání s konkurencí v rámci svých segmentů nabízejí jedinečný poměr mezi jízdní dynamikou a spotřebou paliva.
V rámci dobrovolného závazku VDA (německé Sdružení automobilového průmyslu) snížila automobilka BMW emise CO2 svých vozů v letech 1990 až 2005 o 30 %. Vývojové práce se zaměřují, aby každý nový model překonal svého předchůdce jak v jízdní dynamice, tak v ekonomice provozu. Optimalizace spotřeby paliva a úrovně emisí výfukových plynů se neomezuje pouze na speciální modely, ale je standardní součástí produktové podstaty ve všech nových vozech.
Zvýšený výkon, nižší spotřeba paliva – tento princip platí pro všechny modelové řady a motory nově představené v modelovém roce 2008. Všechny nové zážehové a vznětové motory vynikají celou řadou technických inovací, která zvyšují jejich účinnost.
JL. 31.7.2007
Vedoucí pozice obsazená novými modely BMW v jejich konkurenčních segmentech nevzešla z krátkodobé změny priorit, ale je založena na zásadní a dlouhodobé orientaci vývoje. V nových modelech se uplatňují technologie, o nichž se rozhodlo před pěti lety v rámci strategie BMW EfficientDynamics a nyní dosáhly zralosti pro sériovou výrobu. Proto je velké množství modelů vybaveno nejen velmi účinnými zážehovými a vznětovými motory, ale také rozsáhlými opatřeními ke snížení spotřeby paliva a výfukových emisí.
Vývojová strategie EfficientDynamics automobilky BMW se důsledně prosazuje u nových modelů, optimalizovaných pro sníženou spotřebu paliva a emise výfukových plynů. V modelovém roce 2008 bude hlavním příspěvkem k celkovému snížení emisí ve výfukových plynech uvedení mimořádně úsporných motorů také do nejprodávanějších modelů BMW řady 3. Do podzimu 2007 bude mít přibližně 40 % všech vozů skupiny BMW Group (BMW, MINI, Rolls-Royce), prodaných v Evropě, emise CO2 ve výši maximálně 140 g/km.
Přehled BMW modelového roku 2008 s nízkou spotřebou paliva a obsahem škodlivých emisí
Model | výkon | komb.spotř. | emise CO2 | porovnání s předch. modelem |
BMW řady 5 | ||||
520d | 130/177 | 5,1 | 136 | -1% |
520 d Touring | 130/177 | 5,3 | 140 | -14 % |
BMW řady 3 diesel | ||||
320d | 130/177 | 4,8 | 128 | -16 % |
320d Touring | 130/177 | 4,9 | 131 | -17 % |
320d Coupe | 130/177 | 4,8 | 128 | - |
318d | 105/143 | 4,7 | 123 | -18 % |
318d | 105/143 | 4,8 | 125 | -19 % |
318d Touring | 105/143 | 4,8 | 125 | -19 % |
BMW řady 1 benzin | ||||
118i(5d) | 105/143 | 5,9 | 140 | - |
118i(3d) | 105/143 | 5,9 | 140 | - |
116i(5d) | 90/122 | 5,8 | 139 | -23 % |
116 i(3D) | 90/122 | 5,8 | 139 | -23 % |
BMW řady 1 diesel | ||||
123d(5d) | 150/204 | 5,2 | 138 | - |
123d(3D) | 150/204 | 5,2 | 138 | - |
120d(5D) | 130/177 | 4,8 | 128 | - |
120d(3D) | 130/177 | 4?8 | 128 | - |
118d(5D) | 105/143 | 4,5 | 119 | - |
118d(3D) | 105/143 | 4,5 | 119 | - |
Výkon – kW/k, komb.spotřeba – l/100 km, Emise CO (g/km)
V modelovém roce 2008 vzroste počet vozů skupiny BMW Group s emisemi CO2 ve výši maximálně 140 g/km na 22. Tři z nich jsou modely MINI a dva jsou novými přírůstky nabídky značky BMW. Toto rozšíření palety modelů s nízkými emisemi umožňují nové zážehové a vznětové čtyřválcové motory pro řadu 3 a uvedení nových modelů BMW 123d a BMW 520d.
BMW 520d stanovuje ve své třídě nová měřítka svou kombinovanou spotřebou EU ve výši 5,1 l/100 km a emisemi CO2 136 g/km. Nový čtyřválec 1.6 s přímým vstřikováním a spalováním chudé směsi je nejúspornější mezi srovnatelnými zážehovými motory, jak dokazuje nízká spotřeba paliva a emisí CO2 v novém BMW 116i (5,8 l/100 km, 139 g/km). Zvlášť fascinující kombinací radosti z jízdy a úspornosti je vznětový čtyřválec Variable Twin Turbo v novém BMW 123d (5,2 l/100 km, 138 g/km). Také pro X5, X3 a řadu 6 jsou k dispozici nové motory, které v porovnání s konkurencí v rámci svých segmentů nabízejí jedinečný poměr mezi jízdní dynamikou a spotřebou paliva.
V rámci dobrovolného závazku VDA (německé Sdružení automobilového průmyslu) snížila automobilka BMW emise CO2 svých vozů v letech 1990 až 2005 o 30 %. Vývojové práce se zaměřují, aby každý nový model překonal svého předchůdce jak v jízdní dynamice, tak v ekonomice provozu. Optimalizace spotřeby paliva a úrovně emisí výfukových plynů se neomezuje pouze na speciální modely, ale je standardní součástí produktové podstaty ve všech nových vozech.
Zvýšený výkon, nižší spotřeba paliva – tento princip platí pro všechny modelové řady a motory nově představené v modelovém roce 2008. Všechny nové zážehové a vznětové motory vynikají celou řadou technických inovací, která zvyšují jejich účinnost.
JL. 31.7.2007
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout