Chevrolet Aveo/Sonic - premiéra v Detroitu
Po světové premiéře pětidvéřového Avea v září 2010, představil Chevrolet na North American International Auto Show v Detroitu model Sonic určený pro trh USA (mimo Ameriku nazvaný Aveo). Jak čtyřdveřová, tak i pětidveřová verze Avea se na evropské trhy dostanou v létě 2011.
Sonic/Aveo je k dispozici buď jako stylový čtyřdveřový sedan nebo sportovní pětidveřový automobil. Oba disponují prostorem na zadních sedačkách s objemem zavazadlového prostoru, který je v čele příslušné třídy. Výroba modelu Sonic pro americký trh začne během roku v závodě GM Orion Assembly Center v Michiganu, který získal investici 545 milionů USD, určenou pro přestavbu a na nástrojovou vybavenost.
Agresivní prvky, mezi které patří výrazné blatníky a motocykly inspirované okrouhlé světlomety, se snoubí s dvojitou čelní mřížkou a okrouhlými zadními svítilnami. Výrazný tvar kapoty tvoří charakteristická linie nad předními světlomety, která ladně přechází do plynulé, vysoké boční linie a nízké linie střechy.
Sedan se od pětidveřové varianty jsou výrazně odlišný. Pětidveřová karoserie má pevný, dvouprostorový tvar s agresivními, strmými liniemi; vzhled sedanu má profil důstojnější a dospělejší.
Na pohled vypadá pětidveřový model jako třídveřový hatchback, protože kliky zadních bočních dveří jsou umístěné v oblasti C-sloupku. Mezi detaily, které podtrhují kvalitu a detailní vypracování modelu Sonic, patří chromové lemování čelní mřížky a matně černá struktura, přičemž sportovnost podtrhují velká 17“ kola.
Kabina doplňuje motocykly inspirovaný exteriér s detailně propracovaným seskupením přístrojů, obsahujícím velký kruhový analogový otáčkoměr a velký digitální displej rychloměru. Povrch středového přístrojového panelu je ve dvou barevných variantách (tmavě titanová a cihlová). Kruhové výdechy klimatizace vystupují z těla palubní desky.
Všechny modely využívají k zavěšení předních kol vzpěry Mc Pherson s vinutými pružinami a stabilizátorem; nezávislou vlečnou zadní nápravu s torzním členem a robustní, dutou příčkou. Rozchod vpředu a vzadu je identický (1509 mm) a dostatečně široký pro dobrou stabilitu a vynikající vyváženost.
Tuhá struktura karoserie umožnila ještě přesněji vyladit jízdní vlastnosti a ovládatelnost. Zadní náprava zabezpečuje i snížení přenosu hluku a vibrací.
JL, 12.1.2013
Agresivní prvky, mezi které patří výrazné blatníky a motocykly inspirované okrouhlé světlomety, se snoubí s dvojitou čelní mřížkou a okrouhlými zadními svítilnami. Výrazný tvar kapoty tvoří charakteristická linie nad předními světlomety, která ladně přechází do plynulé, vysoké boční linie a nízké linie střechy.
Sedan se od pětidveřové varianty jsou výrazně odlišný. Pětidveřová karoserie má pevný, dvouprostorový tvar s agresivními, strmými liniemi; vzhled sedanu má profil důstojnější a dospělejší.
Na pohled vypadá pětidveřový model jako třídveřový hatchback, protože kliky zadních bočních dveří jsou umístěné v oblasti C-sloupku. Mezi detaily, které podtrhují kvalitu a detailní vypracování modelu Sonic, patří chromové lemování čelní mřížky a matně černá struktura, přičemž sportovnost podtrhují velká 17“ kola.
Kabina doplňuje motocykly inspirovaný exteriér s detailně propracovaným seskupením přístrojů, obsahujícím velký kruhový analogový otáčkoměr a velký digitální displej rychloměru. Povrch středového přístrojového panelu je ve dvou barevných variantách (tmavě titanová a cihlová). Kruhové výdechy klimatizace vystupují z těla palubní desky.
Všechny modely využívají k zavěšení předních kol vzpěry Mc Pherson s vinutými pružinami a stabilizátorem; nezávislou vlečnou zadní nápravu s torzním členem a robustní, dutou příčkou. Rozchod vpředu a vzadu je identický (1509 mm) a dostatečně široký pro dobrou stabilitu a vynikající vyváženost.
Tuhá struktura karoserie umožnila ještě přesněji vyladit jízdní vlastnosti a ovládatelnost. Zadní náprava zabezpečuje i snížení přenosu hluku a vibrací.
JL, 12.1.2013
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout