Chevrolet Camaro - další legenda se vrací
V Detroitu byl představen ve finální podobě nový Chevrolet Camaro, ryze sportovní model, odpovídající nárokům XXI. Století. Kombinuje vzrušující styling se stoprocentní funkčností a maximální výkonností.
Camaro se bude nabízet s jedním ze dvou motorů, přičemž oba pohánějí zadní kola: Základem je vidlicový šestiválec 3.6 (300 k) s přímým vstřikováním a variabilním časováním ventilů. Zatímco supersportovní verzi SS bude pohánět vidlicový osmiválec 6.2 (422 k) se systémem Active Fuel Management. Oba mohou být propojeny jak s automatickou Hydra Matic tak se šestistupňovou manuální převodovkou Aisin Warner.
Vysoké výkony a překvapivě nízkou spotřebu garantuje řada vyspělých technologií, mezi které patří mj. přímé vstřikování benzinu do válců s funkcí Active Fuel Management.
Vůz je zhmotněním filozofie globálního vývoje, tak, jak jej praktikuje koncern GM: Studie nového modelu vznikla v USA, konstrukční práce byly svěřeny automobilce GM Holden v Austrálii, jízdní zkoušky probíhaly na silnicích celého světa a vyrábět se bude v továrně GM v kanadském městě Oshawa.
Díky efektnímu designu, který zůstává věrný originálnímu konceptu, je nové Camaro sportovním modelem, který se hrdě hlásí ke své slavné tradici. Dlouhá kapota motoru a krátké víko zavazadlového prostoru propůjčují Chevroletu Camaro klasické proporce, splývavý profil čelního skla, kola umístěná až v rozích karoserie a svalnaté tvary blatníků představují moderní prvky, které podtrhují jeho pokrokovou konstrukci a dodávají vozu zdravě agresivní image.
Kapota s výrazným prolisem nebo zahloubení zadního čela patří jednoznačně ke Camaru, stejně, jako široká „ramena" zadního nárazníku. K modernímu image přispívají i velká 18“, 19“ a 20“ kola.
„Nové Camaro je prostě úplně nové,“ říká Ed Welburn, viceprezident GM odpovědný za design. „Hlásíme se k minulosti slavného jména, ale respektujeme, že moderní sportovní automobil musí být víc než jen oslavou klasického vozu. Tvary, vzhled a celkový dojem korespondují s ostatními novými Chevrolety.“
Rovnováha mezi tradicí a moderním designem a pozornost k detailům je typická i pro interiér. Dvojice hluboko zapuštěných čtvercových přístrojů s kruhovými ciferníky je pojítkem s klasickým Camarem, ale např. vnitřní osvětlení využívá ryze moderní technologii LED diod. Standardem je textilní čalounění, k dispozici ale jsou i vyhřívaná kožená sedadla.
Všechna kola jsou nezávisle zavěšena, vzadu na víceprvkové nápravou, kotoučové brzdy na všech kolech doplňují u sportovní verze SS čtřpístkové třmeny Brembo. Stabilizační a protiprokluzový systém StabiliTrak je pro všechny modely a systém kontrolovaného rozjezdu „Launch control“ pro Camaro SS se šestistupňovou manuální převodovkou
V USA se prodej nových modelů Camaro rozběhne během prvního čtvrtletí roku 2009, o něco později zamíří Camaro do Evropy. Informace o jeho dostupnosti na tuzemském trhu budou zveřejněny později.
Základní technické údaje
JL, 12.8.2008
Vysoké výkony a překvapivě nízkou spotřebu garantuje řada vyspělých technologií, mezi které patří mj. přímé vstřikování benzinu do válců s funkcí Active Fuel Management.
Vůz je zhmotněním filozofie globálního vývoje, tak, jak jej praktikuje koncern GM: Studie nového modelu vznikla v USA, konstrukční práce byly svěřeny automobilce GM Holden v Austrálii, jízdní zkoušky probíhaly na silnicích celého světa a vyrábět se bude v továrně GM v kanadském městě Oshawa.
Díky efektnímu designu, který zůstává věrný originálnímu konceptu, je nové Camaro sportovním modelem, který se hrdě hlásí ke své slavné tradici. Dlouhá kapota motoru a krátké víko zavazadlového prostoru propůjčují Chevroletu Camaro klasické proporce, splývavý profil čelního skla, kola umístěná až v rozích karoserie a svalnaté tvary blatníků představují moderní prvky, které podtrhují jeho pokrokovou konstrukci a dodávají vozu zdravě agresivní image.
Kapota s výrazným prolisem nebo zahloubení zadního čela patří jednoznačně ke Camaru, stejně, jako široká „ramena" zadního nárazníku. K modernímu image přispívají i velká 18“, 19“ a 20“ kola.
„Nové Camaro je prostě úplně nové,“ říká Ed Welburn, viceprezident GM odpovědný za design. „Hlásíme se k minulosti slavného jména, ale respektujeme, že moderní sportovní automobil musí být víc než jen oslavou klasického vozu. Tvary, vzhled a celkový dojem korespondují s ostatními novými Chevrolety.“
Rovnováha mezi tradicí a moderním designem a pozornost k detailům je typická i pro interiér. Dvojice hluboko zapuštěných čtvercových přístrojů s kruhovými ciferníky je pojítkem s klasickým Camarem, ale např. vnitřní osvětlení využívá ryze moderní technologii LED diod. Standardem je textilní čalounění, k dispozici ale jsou i vyhřívaná kožená sedadla.
Všechna kola jsou nezávisle zavěšena, vzadu na víceprvkové nápravou, kotoučové brzdy na všech kolech doplňují u sportovní verze SS čtřpístkové třmeny Brembo. Stabilizační a protiprokluzový systém StabiliTrak je pro všechny modely a systém kontrolovaného rozjezdu „Launch control“ pro Camaro SS se šestistupňovou manuální převodovkou
V USA se prodej nových modelů Camaro rozběhne během prvního čtvrtletí roku 2009, o něco později zamíří Camaro do Evropy. Informace o jeho dostupnosti na tuzemském trhu budou zveřejněny později.
Základní technické údaje
Typ | V6 3.6 | V8 6.2 | |
Výkon | kW(k)/min | 224 (300)/6400 | 315 (422)/5000 |
Toč.moment (Nm/min) | 370/5200 | 553/4500 | |
Rozměry (mm) | 4836 x 1918 x 1377 | ||
Rozvor (mm) | 2852 | ||
Zav.prostor (l) | 320 |
JL, 12.8.2008
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout