Citroën inovuje užitkové vozy - Jumper
Nový Jumper se díky jedinečným prvkům ve svém segmentu, pokud jde o asistenční systémy řízení, konektivitu a komfort, posouvá na novou úroveň. Jeho řada dieselových a elektrických motorů prošla radikální změnou a firemním zákazníkům poskytuje ještě vyšší efektivitu a zároveň nižší provozní náklady.
Nový Jumper je nejrobustnějším užitkovým vozem značky Citroën s užitečným zatížením až 2 tuny, který zároveň nabízí uživatelům novou výbavu hodnou osobních vozů, jež jim zajistí optimální podmínky pro každodenní práci.
Přední část ještě více prezentuje silnou osobnost modelu a zároveň zlepšuje jeho aerodynamické vlastnosti. S ohledem na to byl přepracován nárazník, maska chladiče – nyní v barvě karoserie – a zpětná zrcátka. Černá spodní část byla zesílena, aby se ještě více zvýšila ochrana vozidla před nárazem. Nové elegantnější LED světlomety jsou o 30 % účinnější než jejich halogenoví předchůdci. Konečně i zadní světla získala nový design.
V kabině byla přepracována palubní deska, která nabízí lepší ergonomii a elegantnější styl, je vybavena novým digitálním přístrojovým panelem a velkým centrálním displejem (viz níže). Modernizován byl také volant, ovládací prvky převodovky a obložení dveří.
OPTIMALIZOVANÝ JÍZDNÍ KOMFORT A BEZPEČNOST
₋Proměnou prošel také systém infotainmentu vozu Jumper. U základních verzí nabízí pětipalcový displej, který zobrazuje informace o používaných médiích (rádio, telefon atd.). Systém také umožňuje streamování zvuku prostřednictvím BlueTooth a snadnou a bezpečnou interakci s chytrým telefonem pomocí hlasových pokynů. V nejvyšších verzích je Jumper vybaven novým desetipalcovým dotykovým displejem, který zahrnuje rádio, navigaci atd. Jeho ergonomie inspirovaná smartphony umožňuje snadné a plynulé ovládání, zejména díky widgetům, které slouží jako zkratky. Nabízí hands-free sadu BlueTooth, bezdrátovou funkci Mirror Screen pro replikaci obrazovky telefonu a 3D navigaci.
₋Plně digitální sedmipalcový přístrojový panel, který je k dispozici za příplatek, je modernější a přehlednější a umožňuje řidiči přizpůsobit zobrazení informací tak, aby byly zdůrazněny údaje, které jsou pro něj nejužitečnější. Tento displej lze použít také k zobrazení informací palubní navigace. Standardně je nový Jumper vybaven novým přístrojovým panelem, který kombinuje analogový ukazatel rychlosti a otáček motoru s digitálními ukazateli stavu paliva a teploty motoru, a také vysoce kvalitním 3,5palcovým displejem TFT.
₋Bezdrátová nabíječka telefonu instalovaná uprostřed nové palubní desky eliminuje nutnost připojovat/odpojovat telefon při každém opuštění vozu.
₋Digitální vnitřní zpětné zrcátko, které je součástí příplatkové výbavy, je propojeno s kamerou v zadní části nového Jumperu a poskytuje dokonalý výhled za všech okolností.
₋Elektrický posilovač řízení, který automaticky přizpůsobuje účinek posilovače rychlosti vozidla, což zajišťuje větší přesnost při vysokých rychlostech a větší plynulost ve městě.
₋Elektrická parkovací brzda, která se používá snadněji než klasická ruční brzda.
₋Systém „hands-free přístupu a startování“, který řidičům nabízí pohodlné zamykání, odemykání a startování vozidla, aniž by museli vytahovat klíč z kapsy. Skutečná výhoda pro řidiče, kteří během dne často zastavují.
₋360° parkovací radar. Systém, který se skládá ze 14 nebo 16 senzorů (v závislosti na délce vozidla) rozmístěných kolem nového Jumperu, zobrazuje na středovém displeji blízkost okolních překážek.
₋Nové asistenční systémy řízení: sledování únavy řidiče, snímání dopravních značek, systém udržování vozu v jízdním pruhu, nouzové automatické brzdění s detekcí chodců a cyklistů, inteligentní omezovač rychlosti.
₋Paket Drive Assist: první krok k autonomnímu řízení. Tento asistenční systém 2. úrovně kombinuje adaptivní tempomat s funkcí Stop and Go, systém pro udržování vozu v jízdním pruhu a systém pro jízdu v dopravní zácpě. Při rychlostech do 30 km/h, například v dopravních zácpách, dokáže systém samostatně řídit řízení, brzdění a akceleraci.
NOVÉ MOTORY
Nový dieselový motor 2.2 je k dispozici ve třech úrovních výkonu, 120 k, 140 k a 180 k, v kombinaci s novou šestistupňovou manuální převodovkou. U motorů BlueHDi 140 a 180 je poprvé za příplatek k dispozici osmistupňová automatická převodovka.
ë-Jumper s novým 100% elektrickým motorem je určen pro firemní zákazníky, kteří touží po udržitelné mobilitě a zároveň chtějí snížit své každodenní náklady.
Předchozí motor modelu ë-Jumper o výkonu 90 kW/122 k nahradil elektrický motor o výkonu 200 kW/270 k, přičemž točivý moment prudce vzrostl z 260 na 400 Nm. Kromě toho byly baterie s kapacitou 37 nebo 70 kWh nahrazeny jediným modelem s kapacitou 110 kWh, což umožňuje dojezd podle WLTP až 420 km.
Výkon a dojezd nového ë-Jumperu lze optimalizovat v závislosti na dané situaci díky 3 jízdním režimům: Normal pro všestranné využití (výkon omezený na 160 kW), Eco pro optimální dojezd (výkon omezený na 120 kW) nebo Power pro maximální výkon (celkový výkon 200 kW). Pomocí páček umístěných za volantem lze navíc aktivovat 4 úrovně rekuperačního zpomalení, což zvyšuje jízdní komfort a dojezd.
ë-Jumper je standardně vybaven palubní nabíječkou o výkonu 11 kW.
Pomocí Wall Boxu o výkonu 11 kW lze baterii plně nabít za 11 hodin a 45 minut. Pomocí rychlonabíječky o výkonu 150kW trvá nabití baterie z 0 na 80 % pouhých 55 minut.
ŠIROKÁ NABÍDKA TYPŮ KAROSERIÍ
Nový Citroën Jumper je k dispozici v široké škále konfigurací, aby vyhověl všem potřebám profesionálů. Dodávky se skříňovou karoserií jsou k dispozici se dvěma různými rozvory (345 cm a 404 cm) a ve třech délkách (L2, L3 a L4), celkem 6 různých tvarů nabízí od 10 do 17 m3 užitného objemu. Jako základ pro speciální přestavby je nový Jumper s rozvorem 404 cm k dispozici také v provedení jako podvozek s jednoduchou kabinou L3 nebo L4 a jako podvozek s dvojitou kabinou L3 nebo L4.
.
Citroën 23.10.2023
Přední část ještě více prezentuje silnou osobnost modelu a zároveň zlepšuje jeho aerodynamické vlastnosti. S ohledem na to byl přepracován nárazník, maska chladiče – nyní v barvě karoserie – a zpětná zrcátka. Černá spodní část byla zesílena, aby se ještě více zvýšila ochrana vozidla před nárazem. Nové elegantnější LED světlomety jsou o 30 % účinnější než jejich halogenoví předchůdci. Konečně i zadní světla získala nový design.
V kabině byla přepracována palubní deska, která nabízí lepší ergonomii a elegantnější styl, je vybavena novým digitálním přístrojovým panelem a velkým centrálním displejem (viz níže). Modernizován byl také volant, ovládací prvky převodovky a obložení dveří.
OPTIMALIZOVANÝ JÍZDNÍ KOMFORT A BEZPEČNOST
₋Proměnou prošel také systém infotainmentu vozu Jumper. U základních verzí nabízí pětipalcový displej, který zobrazuje informace o používaných médiích (rádio, telefon atd.). Systém také umožňuje streamování zvuku prostřednictvím BlueTooth a snadnou a bezpečnou interakci s chytrým telefonem pomocí hlasových pokynů. V nejvyšších verzích je Jumper vybaven novým desetipalcovým dotykovým displejem, který zahrnuje rádio, navigaci atd. Jeho ergonomie inspirovaná smartphony umožňuje snadné a plynulé ovládání, zejména díky widgetům, které slouží jako zkratky. Nabízí hands-free sadu BlueTooth, bezdrátovou funkci Mirror Screen pro replikaci obrazovky telefonu a 3D navigaci.
₋Plně digitální sedmipalcový přístrojový panel, který je k dispozici za příplatek, je modernější a přehlednější a umožňuje řidiči přizpůsobit zobrazení informací tak, aby byly zdůrazněny údaje, které jsou pro něj nejužitečnější. Tento displej lze použít také k zobrazení informací palubní navigace. Standardně je nový Jumper vybaven novým přístrojovým panelem, který kombinuje analogový ukazatel rychlosti a otáček motoru s digitálními ukazateli stavu paliva a teploty motoru, a také vysoce kvalitním 3,5palcovým displejem TFT.
₋Bezdrátová nabíječka telefonu instalovaná uprostřed nové palubní desky eliminuje nutnost připojovat/odpojovat telefon při každém opuštění vozu.
₋Digitální vnitřní zpětné zrcátko, které je součástí příplatkové výbavy, je propojeno s kamerou v zadní části nového Jumperu a poskytuje dokonalý výhled za všech okolností.
₋Elektrický posilovač řízení, který automaticky přizpůsobuje účinek posilovače rychlosti vozidla, což zajišťuje větší přesnost při vysokých rychlostech a větší plynulost ve městě.
₋Elektrická parkovací brzda, která se používá snadněji než klasická ruční brzda.
₋Systém „hands-free přístupu a startování“, který řidičům nabízí pohodlné zamykání, odemykání a startování vozidla, aniž by museli vytahovat klíč z kapsy. Skutečná výhoda pro řidiče, kteří během dne často zastavují.
₋360° parkovací radar. Systém, který se skládá ze 14 nebo 16 senzorů (v závislosti na délce vozidla) rozmístěných kolem nového Jumperu, zobrazuje na středovém displeji blízkost okolních překážek.
₋Nové asistenční systémy řízení: sledování únavy řidiče, snímání dopravních značek, systém udržování vozu v jízdním pruhu, nouzové automatické brzdění s detekcí chodců a cyklistů, inteligentní omezovač rychlosti.
₋Paket Drive Assist: první krok k autonomnímu řízení. Tento asistenční systém 2. úrovně kombinuje adaptivní tempomat s funkcí Stop and Go, systém pro udržování vozu v jízdním pruhu a systém pro jízdu v dopravní zácpě. Při rychlostech do 30 km/h, například v dopravních zácpách, dokáže systém samostatně řídit řízení, brzdění a akceleraci.
NOVÉ MOTORY
Nový dieselový motor 2.2 je k dispozici ve třech úrovních výkonu, 120 k, 140 k a 180 k, v kombinaci s novou šestistupňovou manuální převodovkou. U motorů BlueHDi 140 a 180 je poprvé za příplatek k dispozici osmistupňová automatická převodovka.
ë-Jumper s novým 100% elektrickým motorem je určen pro firemní zákazníky, kteří touží po udržitelné mobilitě a zároveň chtějí snížit své každodenní náklady.
Předchozí motor modelu ë-Jumper o výkonu 90 kW/122 k nahradil elektrický motor o výkonu 200 kW/270 k, přičemž točivý moment prudce vzrostl z 260 na 400 Nm. Kromě toho byly baterie s kapacitou 37 nebo 70 kWh nahrazeny jediným modelem s kapacitou 110 kWh, což umožňuje dojezd podle WLTP až 420 km.
Výkon a dojezd nového ë-Jumperu lze optimalizovat v závislosti na dané situaci díky 3 jízdním režimům: Normal pro všestranné využití (výkon omezený na 160 kW), Eco pro optimální dojezd (výkon omezený na 120 kW) nebo Power pro maximální výkon (celkový výkon 200 kW). Pomocí páček umístěných za volantem lze navíc aktivovat 4 úrovně rekuperačního zpomalení, což zvyšuje jízdní komfort a dojezd.
ë-Jumper je standardně vybaven palubní nabíječkou o výkonu 11 kW.
Pomocí Wall Boxu o výkonu 11 kW lze baterii plně nabít za 11 hodin a 45 minut. Pomocí rychlonabíječky o výkonu 150kW trvá nabití baterie z 0 na 80 % pouhých 55 minut.
ŠIROKÁ NABÍDKA TYPŮ KAROSERIÍ
Nový Citroën Jumper je k dispozici v široké škále konfigurací, aby vyhověl všem potřebám profesionálů. Dodávky se skříňovou karoserií jsou k dispozici se dvěma různými rozvory (345 cm a 404 cm) a ve třech délkách (L2, L3 a L4), celkem 6 různých tvarů nabízí od 10 do 17 m3 užitného objemu. Jako základ pro speciální přestavby je nový Jumper s rozvorem 404 cm k dispozici také v provedení jako podvozek s jednoduchou kabinou L3 nebo L4 a jako podvozek s dvojitou kabinou L3 nebo L4.
.
Citroën 23.10.2023
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout