Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Citroën C3 Aircross - kompaktní SUV pro sedm

Citroën mění svůj přístup k trhu kompaktních SUV a představuje přepracovaný model C3 Aircross. Tento zbrusu nový model, představený v evropské variantě, sdílí novou platformu Smart Car s nedávno uvedeným modelem C3, díky čemuž může být nabízen za velmi atraktivní cenu.

Charakter SUV se projevuje ve vysoké horizontální masce chladiče a vertikální linii přídě vozu C3 Aircross. Šířka vozu 179 cm dodává předním blatníkům svalnatost a sílu, za nimi se skrývají velká kola o průměru 690 mm. Výška 166 cm a rovná střecha zajišťují velkorysý prostor pro všechny cestující. Světlá výška více než 200 mm usnadňuje nastupování do vozu, současně poskytuje vyšší a bezpečnější pozici řidiče. Panel za zadním sloupkem robustní vzhled ještě umocňuje.

Pouhých 439 cm dlouhý C3 Aircross si zachovává snadnou ovladatelnost, takže vůz eliminuje stres při parkování. Rozvor 267 cm poskytuje dostatek prostoru na palubě, vůz je k dispozici ve dvou verzích, s 5 a 7 sedadly a shodnými tvary karoserie a vnějšími rozměry

Pětimístná verze nabízí rekordní prostor ve druhé řadě a zavazadlový prostor 460 litrů. Pro zákazníky, kteří hledají ještě větší všestrannost a každodenní flexibilitu, je k dispozici sedmimístné verzi. Rozvor náprav 267 cm umožňuje nebývalou délku zadních dveří, což zajišťuje vynikající přístup do 2. řady u pětimístné verze a do 3. řady u sedmimístné verze.

Velké zadní dveře a snadné sklápění opěradel sedadel ve druhé řadě (40/60) usnadňují přístup do této třetí řady, kterou tvoří dvě pohodlná sedadla, jež se sklápějí do podlahy.

Uspořádání 2. řady se mezi pětimístnou a sedmimístnou verzí liší. V sedmimístné verzi nabízí C3 Aircross v 2. řadě stejnou délku v úrovni kolen jako hatchback C3, šířku v úrovni loktů o 25 mm větší, než je průměr v dané kategorii, a velkorysý prostor nad hlavouPři vyklopení všech sedadel je objem zavazadlového prostoru 40 litrů, v pětimístné konfiguraci 330 litrů.


Pětimístná verze s lavicí 40/60, která je o 65 mm posunutá dozadu oproti sedmimístné verzi. Posun lavice o 65 mm nijak neubírá ze 460 litrů zavazadlového prostoru, který patří k nejlepším v segmentu. po sklopení opěradel lavice 40/60 vznikne zavazadlový prostor objemu 1 600 litrů.

Nový C3 Aircross je postaven na platformě Smart Car, kterou Citroën od počátku navrhnul tak, aby optimálně vyhovovala kompletní řadě vozů se spalovacím, hybridním i elektrickým pohonem.


Hybrid

C3 Aircross představuje nové pohonné ústrojí – verze Hybrid 136 je vybavena automatickou převodovkou e-DCT. Hybridní motor 48V využívá spalovací motor nové generace o objemu 1,2 litru, který byl vyvinut speciálně pro hybridní ústrojí a obsahuje 40 % nových dílů. Tříválcový motor s objemem 1 199 cm3 dosahuje výkonu 100 kW/136 k. Je vybaven turbodmychadlem s proměnnou geometrií a rozvodovým řetězem, který přispívá k jeho robustnosti. Tento motor pracující v Millerově cyklu je kombinován s elektrifikovanou dvouspojkovou automatickou převodovkou e-CDT, v jejíž skříni je zabudován elektromotor o výkonu 21 kW/28 k napájený 48V lithium-iontovou baterií umístěnou pod podlahou, takže nijak neomezuje prostor pro cestující ani zavazadlový prostor.


Tento pohon, který nevyžaduje dobíjení, snižuje spotřebu paliva a emise.
Elektromotor (synchronní stroj s permanentními magnety) transparentním způsobem pomáhá spalovacímu motoru snižovat spotřebu paliva, umožňuje, aby vůz v městském prostředí jezdil téměř 50 % času na 100% elektrický pohon, a zajišťuje dobíjení baterie během zpomalovacích fází.
Vedle této elektrifikované pohonné jednotky nabízí Citroën model C3 Aircross i s benzinovým turbomotorem o objemu 1,2 litru a výkonu 75 kW/100 k. Tento tříválcový motor o výkonu 100 k je spojen se šestistupňovou manuální převodovkou a splňuje normy Euro 7. Tato verze bude k dispozici za nejkonkurenceschopnější cenu na trhu.


První 100% elektrické kompaktní SUV z Citroënu

Citroën vstupuje poprvé do segmentu rodinných B-SUV s elektrickou verzí svého pětimístného modelu. Tato elektrická verzeje poháněna motorem o výkonu 83 kW/113 k v kombinaci s baterií LFP (lithium-železo-fosfát) o kapacitě 44 kWh. Tato technologie nabízí dokonalý kompromis mezi požadovaným výkonem (dojezd více než 300 km – čeká se na homologaci) a velmi přijatelnou cenou. Jeho motor a plně automatická převodovka nabízejí lineární zrychlení s okamžitě dostupným točivým momentem a maximální rychlostí 135 km/h. Stoprocentně elektrická verze modelu C3 Aircross poskytuje dostatečný výkon k tomu, aby se vůz bez problémů začlenil do každodenního provozu.

Elektrický C3 Aircross usnadňuje svým uživatelům život, zejména pokud jde o dobíjení.

•Standardní nabíjení střídavým proudem z 20 % na 80 % baterie trvá při použití výkonu 7 kW přibližně 4 hodiny a 10 minut

•Standardní nabíjení střídavým proudem z 20 % na 80 % baterie trvá při použití výkonu 11 kW přibližně 2 hodiny 50 minut


K dispozici je také rychlé nabíjení pomocí stejnosměrných nabíječek o výkonu 100 kW. Nabití z 20 % na 80 % trvá pouhých 26 minut.

V roce 2025 bude nabízena verze vybavená jinou baterií, s dojezdem více než 400 km.



POHODLÍ A KLID

Pocit pohodlí zajišťuje poprvé použitá exkluzivní technologie odpružení Citroën Advanced Comfort®, koncept C-Zen Lounge –kombinující příjemnou přístrojovou desku s novým systémem head-up displeje – a sedadla Citroën Advanced Comfort®.

Odpružení Citroën Advanced Comfort® přehodnocuje dvě základní funkce systému odpružení: zajištění optimálního kontaktu kol s povrchem vozovky a definování dokonalé úrovně pohodlí pro cestující. Konvenční systém odpružení využívá k řízení těchto dvou funkcí pružinu a hydraulický tlumič. Pružina tlumí nerovnosti vozovky, zatímco tlumič pomáhá pružině ve fázi uvolnění po nárazu: doraz v horní části tlumiče absorbuje stlačení pružiny v posledních několika centimetrech. Tento doraz chrání mechanické součásti vozidla, ale nerozptýlí plně energii, což má vliv na pohodlí cestujících.

Inženýři tento systém přehodnotili a vytvořili patentovaný systém progresivních hydraulických dorazů. Ty fungují jako druhý, menší tlumič, umístěný na koncích hlavního tlumiče. Na každý tlumič jsou použity dva progresivní dorazy, jeden pro kompresi a druhý pro dekompresi neboli odskok. Tato konstrukce odpružení zajišťuje větší pružnost a pohodlí při jízdě po malých nerovnostech, aniž by to mělo dopad na tlumení potřebné k udržení karoserie na místě při jízdě po nerovných cestách. V druhém případě systém postupně zpomaluje pohyb na konci zdvihu. Na rozdíl od mechanického dorazu v běžném tlumiči, který absorbuje energii a snižuje komfort, neboť část energie uvolňuje v podobě rázů, progresivní hydraulický doraz tuto energii absorbuje a rozptýlí. Efekt jízdy na létajícím koberci, který je pro Citroën tak důležitý, je ve voze C3 Aircross zřetelně cítit a umocňuje zážitek z jízdy.


Nová architektura pro větší klid


Horizontální palubní deska je rozdělena do dvou úrovní: technické prvky jsou umístěny v horní části, dolní část je věnována komfortu. V horní části chybí tradiční přístrojový panel, čímž se vyjasnil výhled a je zajištěno skutečné pohodlí při řízení a vyšší bezpečnost. Důležité informace o jízdě se díky Citroën head-up displeji promítají do vyhrazeného prostoru. Zcela nové je řešení, kdy jsou informace zobrazovány na spojnici mezi horní částí palubní desky a spodní částí čelního skla.


asistenční systémy řízení

Active Safety Brake
Jde o systém nouzového brzdění, který pomáhá omezit zranění cestujících ve voze, chodců a cyklistů. Funguje ve dne i v noci, od rychlosti 5 km/h. až do maximální rychlosti 135 km/.

Aktivní systém varování při neúmyslném opuštění jízdního pruhu
Tento systém pomáhá řidiči udržovat správný odstup od značení jízdního pruhu. Je aktivní od rychlosti 60 km/h. Když vůz začne vybočovat z jízdního pruhu, tento režim automaticky provede korekci řízení.

Varování před snížením pozornosti řidiče
Systém rozpoznání dopravního značení s rychlostním omezením
Automatické přepínání dálkových světel
Přední a zadní parkovací senzory
Systém sledování mrtvého úhlu
Zpětná parkovací kamera

Vyrábět se bude v Evropě, konkrétně v závodě v Trnavě. Vůz C3 Aircross bude možné objednat v plně elektrické verzi za cenu od 27 400 €, verzi Hybrid 136 za cenu od 25 500 €. V tradiční benzínové verzi bude k dispozici od 19 400 €.


Citroën 25.6.2024




Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar