Citroën C4 a C4X Hybrid využívá technologii Hybrid 48V
Citroën, jenž je průkopníkem v oblasti elektrického pohonu u vozů segmentu C, který zde existuje vedle účinných benzinových a naftových motorů, nyní představuje modely C4 a C4 X ve verzi Hybrid 136.
Tato hybridizace kombinuje výhody benzinového a elektrického pohonu. Je založena na kompaktní a lehké technologii Hybrid 48V a tvoří ji 48V baterie, která se dobíjí během určitých fází jízdy, a tříválcový benzinový motor nové generace o výkonu 136 k (100 kW), speciálně navržený pro tento nový hybridní systém a spojený s novou elektrifikovanou dvouspojkovou převodovkou ë-DCS6, jejíž součástí je elektromotor ë-Motor o výkonu 21 kW vyráběný ve Francii.
Hybrid 136 nabízí jednoduchý a plynulý provoz, bez nutnosti dobíjení, vysokou úroveň komfortu a všestrannosti spolu se sníženou spotřebou paliva a emisí o téměř 20 % ve srovnání s ekvivalentní benzínovou verzí. Vůz je schopen absolvovat až 50 % jízd po městě v elektrickém režimu s nulovými emisemi a nabízí tak všechny výhody elektrického pohonu, od snadného řízení až po možnost jízdy v zónách s dopravními bezemisními omezeními, nemluvě o snížení daňových přirážek uvalených v některých zemích na benzínové modely. Modely C4 a C4 X s hybridním pohonem Hybrid 136 představují mimořádně homogenní a atraktivní kombinaci, která klade důraz na jednoduchost a klid na palubě. Tato verze Hybrid 136 je k dispozici za cenu již od 529 900 Kč v případě C4 a 554 900 Kč v případě C4 X.
SNÍŽENÍ SPOTŘEBY PALIVA
S tímto novým hybridním pohonným ústrojím nabízí Citroën novou elektrifikovanou alternativu, která poskytuje komfort čistě elektrické jízdy, šetří palivo a snižuje emise CO2, to vše při udržení nákladů pod kontrolou.
Modely C4 a C4 X Hybrid 136 mohou jezdit v elektrickém režimu ve městě, na silnicích mimo město, kde není nutné výrazné akcelerování, nebo při manévrování. Ve městě může tato hybridní verze absolvovat až 50 % jízd ve zcela elektrickém režimu s nulovými emisemi a bez vibrací. Díky výhodám čistě elektrického pohonu se zvyšuje komfort na palubě při každodenních cestách ve městě nebo mimo něj.
Technologie Hybrid 48V optimalizuje výkon a spotřebu paliva vozů C4 a C4 X, kdy průměrná úspora paliva činí 1 l/100 km (tj. 20 %) ve srovnání s benzínovým motorem PureTech 130 EAT8. Tento motor je také vysoce účinný při jízdě v městských podmínkách, kdy přináší průměrnou úsporu paliva téměř 30 %.
Pozitivní vliv má také na emise CO2, které byly ve srovnání s benzínovým motorem PureTech 130 S&S EAT8 sníženy až o 20 % (tj. o více než 25 g). S emisemi 107 g CO2/km (v kombinovaném cyklu WLTP a v závislosti na dané verzi) nabízejí modely C4 a C4 X možnost volně zajíždět do mnoha oblastí s dopravními bezemisními omezeními.
Hybridní jízda v této nové verzi C4 a C4 X je komfortní, neboť jeho dva motory, elektrický a spalovací, pracují společně nebo odděleně, automaticky, plynule a bez zásahu řidiče. A při prudké akceleraci dodává elektromotor dalších 9 kW (přibližně 12 k), což zajišťuje, že jízda je díky dynamickému zrychlování vždy pohodlná.
Díky baterii, která se automaticky dobíjí při zpomalování vozu, je každodenní používání tohoto nového pohonného ústrojí ještě pohodlnější a osloví zákazníky, kteří chtějí jezdit na elektřinu, aniž by se museli starat o dobíjení.
POPIS NOVÉ TECHNOLOGIE HYBRID 48V
Díky této technologii Hybrid 48 V je optimalizována doba jízdy v případě využití smíšeného nebo plně elektrického pohonu, což zvyšuje jízdní komfort a snižuje spotřebu paliva a emise CO2. Tato lehká a kompaktní hybridní technologie využívá:
Benzínový motor 1.2 PureTech nové generace, vyvinutý speciálně pro hybridizaci (40 % dílů je nových), se 3 válci a objemem 1 199 cm3, výkonem 136 k (100 kW) při 5 500/min a točivým momentem 230 Nm při 1 750/min. K jeho výkonu a robustnosti přispívá turbodmychadlo s proměnnou geometrií a rozvodový řetěz. Motor splňující normu Euro 6.4 a pracující v Millerově cyklu má lepší tepelnou účinnost spalování, která snižuje emise CO2.
Synchronní elektromotor s permanentními magnety, který je schopen vyvinout špičkový výkon 21 kW (28 k) a točivý moment 55 Nm. Zajišťuje elektrický pohon modelů C4 a C4 X při nízkých požadavcích na točivý moment, při nízkých rychlostech, při manévrování nebo zpomalování a pomáhá spalovacímu motoru při rozjezdu. Při zpomalování funguje také jako generátor, který dobíjí baterii, a zároveň tak snižuje opotřebení brzd.
Nová elektrifikovaná převodovka ë-DCS6, šestistupňová dvouspojková převodovka umožňující změnu převodu bez přerušení točivého momentu, která je rovněž navržená speciálně pro hybridní technologii. Řazení je kratší a jízda je pohodlnější. Ve skříni převodovky je umístěn také elektromotor, měnič a řídicí jednotka, což optimalizuje prostor pod kapotou.
48 V lithium-iontová baterie s dostupnou kapacitou 432 Wh je instalována pod levým předním sedadlem, takže nijak neomezuje objem zavazadlového prostoru ani kabiny.
Díky měniči napětí se navíc část elektřiny vyráběné 48V elektromotorem mění na 12 V pro napájení výbavy vozu, takže ve voze existují dvě oddělené elektrické sítě.
Citroën 4.3.2024
Hybrid 136 nabízí jednoduchý a plynulý provoz, bez nutnosti dobíjení, vysokou úroveň komfortu a všestrannosti spolu se sníženou spotřebou paliva a emisí o téměř 20 % ve srovnání s ekvivalentní benzínovou verzí. Vůz je schopen absolvovat až 50 % jízd po městě v elektrickém režimu s nulovými emisemi a nabízí tak všechny výhody elektrického pohonu, od snadného řízení až po možnost jízdy v zónách s dopravními bezemisními omezeními, nemluvě o snížení daňových přirážek uvalených v některých zemích na benzínové modely. Modely C4 a C4 X s hybridním pohonem Hybrid 136 představují mimořádně homogenní a atraktivní kombinaci, která klade důraz na jednoduchost a klid na palubě. Tato verze Hybrid 136 je k dispozici za cenu již od 529 900 Kč v případě C4 a 554 900 Kč v případě C4 X.
SNÍŽENÍ SPOTŘEBY PALIVA
S tímto novým hybridním pohonným ústrojím nabízí Citroën novou elektrifikovanou alternativu, která poskytuje komfort čistě elektrické jízdy, šetří palivo a snižuje emise CO2, to vše při udržení nákladů pod kontrolou.
Modely C4 a C4 X Hybrid 136 mohou jezdit v elektrickém režimu ve městě, na silnicích mimo město, kde není nutné výrazné akcelerování, nebo při manévrování. Ve městě může tato hybridní verze absolvovat až 50 % jízd ve zcela elektrickém režimu s nulovými emisemi a bez vibrací. Díky výhodám čistě elektrického pohonu se zvyšuje komfort na palubě při každodenních cestách ve městě nebo mimo něj.
Technologie Hybrid 48V optimalizuje výkon a spotřebu paliva vozů C4 a C4 X, kdy průměrná úspora paliva činí 1 l/100 km (tj. 20 %) ve srovnání s benzínovým motorem PureTech 130 EAT8. Tento motor je také vysoce účinný při jízdě v městských podmínkách, kdy přináší průměrnou úsporu paliva téměř 30 %.
Pozitivní vliv má také na emise CO2, které byly ve srovnání s benzínovým motorem PureTech 130 S&S EAT8 sníženy až o 20 % (tj. o více než 25 g). S emisemi 107 g CO2/km (v kombinovaném cyklu WLTP a v závislosti na dané verzi) nabízejí modely C4 a C4 X možnost volně zajíždět do mnoha oblastí s dopravními bezemisními omezeními.
Hybridní jízda v této nové verzi C4 a C4 X je komfortní, neboť jeho dva motory, elektrický a spalovací, pracují společně nebo odděleně, automaticky, plynule a bez zásahu řidiče. A při prudké akceleraci dodává elektromotor dalších 9 kW (přibližně 12 k), což zajišťuje, že jízda je díky dynamickému zrychlování vždy pohodlná.
Díky baterii, která se automaticky dobíjí při zpomalování vozu, je každodenní používání tohoto nového pohonného ústrojí ještě pohodlnější a osloví zákazníky, kteří chtějí jezdit na elektřinu, aniž by se museli starat o dobíjení.
POPIS NOVÉ TECHNOLOGIE HYBRID 48V
Díky této technologii Hybrid 48 V je optimalizována doba jízdy v případě využití smíšeného nebo plně elektrického pohonu, což zvyšuje jízdní komfort a snižuje spotřebu paliva a emise CO2. Tato lehká a kompaktní hybridní technologie využívá:
Benzínový motor 1.2 PureTech nové generace, vyvinutý speciálně pro hybridizaci (40 % dílů je nových), se 3 válci a objemem 1 199 cm3, výkonem 136 k (100 kW) při 5 500/min a točivým momentem 230 Nm při 1 750/min. K jeho výkonu a robustnosti přispívá turbodmychadlo s proměnnou geometrií a rozvodový řetěz. Motor splňující normu Euro 6.4 a pracující v Millerově cyklu má lepší tepelnou účinnost spalování, která snižuje emise CO2.
Synchronní elektromotor s permanentními magnety, který je schopen vyvinout špičkový výkon 21 kW (28 k) a točivý moment 55 Nm. Zajišťuje elektrický pohon modelů C4 a C4 X při nízkých požadavcích na točivý moment, při nízkých rychlostech, při manévrování nebo zpomalování a pomáhá spalovacímu motoru při rozjezdu. Při zpomalování funguje také jako generátor, který dobíjí baterii, a zároveň tak snižuje opotřebení brzd.
Nová elektrifikovaná převodovka ë-DCS6, šestistupňová dvouspojková převodovka umožňující změnu převodu bez přerušení točivého momentu, která je rovněž navržená speciálně pro hybridní technologii. Řazení je kratší a jízda je pohodlnější. Ve skříni převodovky je umístěn také elektromotor, měnič a řídicí jednotka, což optimalizuje prostor pod kapotou.
48 V lithium-iontová baterie s dostupnou kapacitou 432 Wh je instalována pod levým předním sedadlem, takže nijak neomezuje objem zavazadlového prostoru ani kabiny.
Díky měniči napětí se navíc část elektřiny vyráběné 48V elektromotorem mění na 12 V pro napájení výbavy vozu, takže ve voze existují dvě oddělené elektrické sítě.
Citroën 4.3.2024
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout