DS Automobiles uvádí na český trh svůj stěžejní model DS 4
Značka DS Automobiles, která je od svého založení zisková značkou, zintenzivňuje svůj vývoj a přichází s modelem DS 4. Nový zástupce segmentu C-Premium sází při získávání nových příznivců na dokonalou eleganci a špičkovou techniku.
DS 4 DS 4 má pozoruhodné rozměry – vůz je široký 183 cm, má velká kola o průměru 72 cm (ráfky až 20 palců, sériově 19 palců od úrovní výbavy Trocadéro a Performance Line), přitom má kompaktní délku 440 cm a výšku pouze 147 cm. Celek působí impozantně a jedinečně.
V profilu se snoubí plynulý charakter a ostré linie. Propracované plochy boků doplňují zapuštěné kliky dveří. Poměr tloušťky karoserie a kol o velkém průměru (včetně 20palcového provedení s aerodynamickými prvky) je převzat od konceptu DS Aero Sport Lounge, výsledkem je jedinečný vzhled.
V rámci jednoho tvaru existuje více verzí DS 4. U hlavní verze DS 4 dominuje elegance se specifickým designem nárazníků, jemnými chromovanými prvky a střechou v kontrastní černé barvě, která vozu dodává impozantní sportovní vzhled.
DS 4 Cross sází na vzhled SUV, spodní část nárazníků má matně černý odstín a je zdůrazněna specifickým krytem. Celek dotváří leskle černé horní rámy bočních oken, lesklá černá maska chladiče, výrazné ráfky, střešní nosiče a střecha v barvě karoserie. V rámci exkluzivní příplatkové výbavy může být DS 4 Cross vybaven systémem Advanced Traction Control s režimem písek, sníh a bláto pro lepší přilnavost a funkcí Hill Assist Descent Control pro jízdu ze svahu.
Dynamičtější verze DS 4 Performance Line nabízí kromě exkluzivního interiéru i černou verzi exteriéru s paketem Black (DS Wings, lišta mezi zadními světly, maska chladiče a rámy bočních oken) a výraznými černými koly.
Interiér
Interiér je digitální a ergonomický, každý prvek je do něj intuitivně integrován, jak z hlediska funkce, tak stylu. Neviditelný ventilátor DS Air je inovativní ventilační systém s centrálními ventilátory, které jsou na výšku velmi kompaktní a jsou vybavené neviditelnými lamelami. Vše funguje jako běžný ventilátor, s optimální účinností. Funkce Quick Launch umožňuje ochlazovat nebo vyhřívat interiér: výdechy vzduchu, vyhřívaná nebo větraná sedadla a v případě potřeby i vyhřívaný volant se spouští jediným gestem.
Zvláštní pozornost byla věnována sedadlům, která mohou mít zabudované odvětrávání a v případě kožené verze nabízet i masážní funkci.
Symbolem toho nejlepšího z know-how je interiér Opera, který tvoří sedadla ve velmi kvalitní hnědé kůži Nappa Criollo s motivem proplétání Bracelet. Stejnou kůží Nappa Criollo je potažena i palubní deska. Luxusní prostředí dotvářejí dřevěné prvky z hnědého jasanu.
Čalouničtí mistři posunuli v interiéru využití francouzského know-how zase o něco dál: skryté švy, kde je každý steh neviditelně ukončen, zvýrazňují kvalitu kůže na výplních dveří. Jedná se o jeden z mnoha „hand-made“ zásahů do interiéru, stejně jako dekory z hnědého jasanového dřeva nebo ručně šitý kožený potah volantu.
Verze DS 4 Bastille a DS 4 Bastille+ jsou k dispozici s interiérem se sedadly tvořenými pěnou s vysokou hustotou v látkovém provedení Tungstène nebo Diamond Tungstène s černým plátnem DS, která jsou jednoduchá a současně elegantní.
Rozšířená technologie
Vůz DS 4, který je postaven na nové vývojové verzi platformy EMP2, která používá 70 % nových nebo exkluzivních dílů, nabízí od svého uvedení na trh hybridní plug-in technologii (225 k a dojezd více než 50 kilometrů s nulovými emisemi v kombinovaném cyklu WLTP). DS 4 nabízí rovněž systém infotainmentu nové generace, v segmentu C-Premium zcela nové asistenční systémy řízení a inovativní systém promítání informací.
Elektrifikace E-Tense
Pro DS 4 byla vyvinuta nová vývojová verze platformy nazvaná EMP2. Tato nová modulární platforma je použitelná pro různé typy pohonů, je vždy dynamická a bezpečná.Umožnila vylepšit mnoho užitečných funkcí a zároveň vtiskla designu novou svobodu projevu, jejímž výsledkem je silueta nevídaných rozměrů.
Nová vývojová verze platformy EMP2 používá nové složky z kompozitních materiálů, konstrukční díly lisované za tepla a kompaktnější prvky, jako je například klimatizační jednotka, čímž se také zvětšil úložný prostor. Objem zavazadlového prostoru je 430 litrů, má bezkontaktní, elektricky ovládané otevírání víka.
Motor E-Tense
DS 4 E-Tense 225 ve své plug-in hybridní verzi těží z know-how divize DS Performance, která v letech 2019 a 2020 získala čtyři tituly v šampionátu Formule E (jezdci a týmy). Pohon zajišťuje výkonný a účinný čtyřválcový motor PureTech o výkonu 180 k a elektromotor o výkonu 110 k napájený baterií s celkovou kapacitou 12,4 kWh, díky níž ujede v kombinovaném cyklu WLTP až 55 km. Točivý moment 360 Nm vozu umožňuje dosáhnout rychlosti 100 km/h za 7,7 vteřiny, zrychlení s pevným startem 1 000 metrů dosáhne za 27,3 sekundy při spotřebě paliva pouhých 1,3 l/100
Motory o výkonu 130–225 k
V nabídce jsou rovněž benzinové verze PureTech o výkonu 130, 180 a 225 k a dieselová verze BlueHDi o výkonu 130 k. Všechny tyto modely budou vybaveny výhradně osmistupňovou automatickou převodovkou s mimořádně nízkou spotřebou paliva (od 4,8 l/100 km u dieselového a 5,9 l/100 km u benzínového motoru v kombinovaném cyklu WLTP) a emisemi CO2 (125 g/km u dieselového a 135 g/km u benzínového motoru).
Technologie v tomto segmentu jedinečné
Pokud jde o konektivitu, prioritou bylo poskytnout taková řešení, aby řidič už nemusel spouštět oči ze silnice,. Avantgardní vizuální zážitek s názvem DS Extended Head Up Display je prvním krokem k rozšířené realitě. Pomocí nové technologie se důležité informace o řízení promítají přímo na silnici. Díky optickému efektu se údaje zobrazují čtyři metry před čelním sklem v ose pohledu řidiče, úhlopříčně ve vzdálenosti 21 palců. Na silnici se promítají rychlost, údaje z asistenčních systémů řízení, navigace, varovné zprávy nebo dokonce skladba, kterou řidič poslouchá, nebo číslo či jméno volajícího.
Dalším pomocníkem je zcela nový systém DS Smart Touch pro ovládání pomocí gest, umístěný na středové konzoli, což je displej, který lze ovládat jen prsty. Stačí gesto směrem k jedné z předem zadaných funkcí. Obrazovka také rozezná běžné pohyby, jako je přiblížení a oddálení, a dokáže rozpoznat rukopis.
Komfort a dynamický klid
Vůz DS 4 je vybaven systémem DS Drive Assist, poloautonomním řízením 2. úrovně (nejvyšší úroveň, která je dnes na silnicích povolena), který je v nabídce již u posledních vozů DS: tempomat přizpůsobuje rychlost vozu podle okolního provozu a je schopen v dopravní zácpě zastavit a opět nastartovat. Systém také zajišťuje přesné umístění vozu v jízdním pruhu dle volby řidiče.
Na začátku roku 2022 se DS 4 dočká také zásadní modernizace tohoto systému, a to v podobě systému DS Drive Assist 2.0, který přidá tři nové funkce: asistent změny jízdního pruhu, úpravu rychlosti v zatáčkách a očekávanou rychlost podle dopravního značení..
Nové radary ve čtyřech rozích vozu umožňují další funkce, jako je sledování mrtvého úhlu ve velké vzdálenosti (s dosahem 75 metrů) a upozornění na provoz za vozem, jehož cílem je zabránit kolizi v souvislosti s mrtvými úhly.
Jednou ze silných stránek je řízené odpružení DS Active Scan Suspension, exkluzivní prvek v segmentu využívající kameru umístěnou v horní části čelního skla, jež sleduje a předvídá nepravidelnosti povrchu vozovky a přenáší údaje do počítače. Díky čtyřem čidlům světlé výšky a třem akcelerometrům ovládá systém každé kolo samostatně. Na základě informací, které obdrží, je odpružení podle potřeby pevnější, nebo pružnější. Výsledkem je optimální komfort bez ohledu na stav vozovky.
Další technologií, kterou se DS Automobiles odlišuje od konkurence, je DS Night Vision, systém zajišťující lepší noční viditelnost silnice a jejích nebezpečí. Infračervená kamera v mřížce chladiče detekuje v noci a za slabého světla chodce a zvířata až do vzdálenosti 150 metrů.
Světelný podpis DS
V nové generaci užších a modernějších projektorů DS Matrix LED Vision jsou technologie Matrix Beam a Dynamic Bending Light spojeny v jednom systému přinášejícím osobitou jedinečnou identitu.
Světlomety DS Matrix LED Vision se stále skládají ze tří LED modulů, které jsou podpisem DS Automobiles:
-Vnitřní modul světlometu se používá pro funkci potkávacích světel.
-Středový rotující modul se může otočit do úhlu 33,5°. Osvětluje okraje vozovky a doprovází proud světla v zatáčkách. Jde rovněž o odkaz na natáčecí světlomety vozu DS z roku 1967.
-Vnější modul Matrix Beam plní funkci dálkových světel, sám je rozdělen do patnácti samostatných segmentů, jež se rozsvěcují a zhasínají postupně podle podmínek v okolí vozu.
Tyto světlomety se přizpůsobují podmínkám provozu, úhlu natočení volantu, rychlosti a povětrnostním podmínkám. Mají 5 přednastavených režimů: město, krajina, dálnice, nepříznivé počasí a mlha. Umožňují jízdu s trvale rozsvícenými dálkovými světly, aniž by docházelo k oslnění ostatních účastníků silničního provozu. Díky kameře v horní části čelního skla přizpůsobují tyto inteligentní světlomety automaticky své světelné paprsky dopravním podmínkám, mají dosah téměř 300 metrů bez oslnění.
Světlomety DS Matrix LED Vision doplňují nová rozšířená denní světla s celkem 150 LED diodami (98 LED u denních světel). Kromě toho, že vytvářejí dobře rozpoznatelný vertikální světelný podpis, nabízejí také novou uvítací animaci velmi technologického stylu.
DS 4 La Première: Limitovaná edice při uvedení na trh
DS 4 La Première s nabídkou tří motorů (E-Tense 225, PureTech 180 a PureTech 225), je exkluzivní limitovanou edicí tvořící vrchol nabídky DS 4. Interiér je v hnědém provedení Opera Criollo a jeho standardní výbava je zcela výjimečná, zahrnuje například DS Extended Head-Up Display, DS Iris System, DS Smart Touch, DS Matrix LED Vision, DS Active Scan Suspension a DS Drive Assist. Exteriér vozu je jedinečnou kombinací černé mřížky chladiče s chromovanými diamantovými koncovkami a leskle černými DS Wings, zdobí ho exkluzivní znak „1“, který je charakteristický pro La Première, a černý podpis mezi zadními světly, na spodní části karoserie a na rámu bočních oken. Tato limitovaná edice je k dispozici ve dvou odstínech, Cristal Pearl a Šedá Laqué, což je verze, která má navíc exkluzivně vyvedeny kliky dveří v barvě karoserie.
Prodej vozu DS 4 bude zahájen ve čtvrtém čtvrtletí roku 2021.
Ceny
DS 18.1.2022
V profilu se snoubí plynulý charakter a ostré linie. Propracované plochy boků doplňují zapuštěné kliky dveří. Poměr tloušťky karoserie a kol o velkém průměru (včetně 20palcového provedení s aerodynamickými prvky) je převzat od konceptu DS Aero Sport Lounge, výsledkem je jedinečný vzhled.
V rámci jednoho tvaru existuje více verzí DS 4. U hlavní verze DS 4 dominuje elegance se specifickým designem nárazníků, jemnými chromovanými prvky a střechou v kontrastní černé barvě, která vozu dodává impozantní sportovní vzhled.
DS 4 Cross sází na vzhled SUV, spodní část nárazníků má matně černý odstín a je zdůrazněna specifickým krytem. Celek dotváří leskle černé horní rámy bočních oken, lesklá černá maska chladiče, výrazné ráfky, střešní nosiče a střecha v barvě karoserie. V rámci exkluzivní příplatkové výbavy může být DS 4 Cross vybaven systémem Advanced Traction Control s režimem písek, sníh a bláto pro lepší přilnavost a funkcí Hill Assist Descent Control pro jízdu ze svahu.
Dynamičtější verze DS 4 Performance Line nabízí kromě exkluzivního interiéru i černou verzi exteriéru s paketem Black (DS Wings, lišta mezi zadními světly, maska chladiče a rámy bočních oken) a výraznými černými koly.
Interiér
Interiér je digitální a ergonomický, každý prvek je do něj intuitivně integrován, jak z hlediska funkce, tak stylu. Neviditelný ventilátor DS Air je inovativní ventilační systém s centrálními ventilátory, které jsou na výšku velmi kompaktní a jsou vybavené neviditelnými lamelami. Vše funguje jako běžný ventilátor, s optimální účinností. Funkce Quick Launch umožňuje ochlazovat nebo vyhřívat interiér: výdechy vzduchu, vyhřívaná nebo větraná sedadla a v případě potřeby i vyhřívaný volant se spouští jediným gestem.
Zvláštní pozornost byla věnována sedadlům, která mohou mít zabudované odvětrávání a v případě kožené verze nabízet i masážní funkci.
Symbolem toho nejlepšího z know-how je interiér Opera, který tvoří sedadla ve velmi kvalitní hnědé kůži Nappa Criollo s motivem proplétání Bracelet. Stejnou kůží Nappa Criollo je potažena i palubní deska. Luxusní prostředí dotvářejí dřevěné prvky z hnědého jasanu.
Čalouničtí mistři posunuli v interiéru využití francouzského know-how zase o něco dál: skryté švy, kde je každý steh neviditelně ukončen, zvýrazňují kvalitu kůže na výplních dveří. Jedná se o jeden z mnoha „hand-made“ zásahů do interiéru, stejně jako dekory z hnědého jasanového dřeva nebo ručně šitý kožený potah volantu.
Verze DS 4 Bastille a DS 4 Bastille+ jsou k dispozici s interiérem se sedadly tvořenými pěnou s vysokou hustotou v látkovém provedení Tungstène nebo Diamond Tungstène s černým plátnem DS, která jsou jednoduchá a současně elegantní.
Rozšířená technologie
Vůz DS 4, který je postaven na nové vývojové verzi platformy EMP2, která používá 70 % nových nebo exkluzivních dílů, nabízí od svého uvedení na trh hybridní plug-in technologii (225 k a dojezd více než 50 kilometrů s nulovými emisemi v kombinovaném cyklu WLTP). DS 4 nabízí rovněž systém infotainmentu nové generace, v segmentu C-Premium zcela nové asistenční systémy řízení a inovativní systém promítání informací.
Elektrifikace E-Tense
Pro DS 4 byla vyvinuta nová vývojová verze platformy nazvaná EMP2. Tato nová modulární platforma je použitelná pro různé typy pohonů, je vždy dynamická a bezpečná.Umožnila vylepšit mnoho užitečných funkcí a zároveň vtiskla designu novou svobodu projevu, jejímž výsledkem je silueta nevídaných rozměrů.
Nová vývojová verze platformy EMP2 používá nové složky z kompozitních materiálů, konstrukční díly lisované za tepla a kompaktnější prvky, jako je například klimatizační jednotka, čímž se také zvětšil úložný prostor. Objem zavazadlového prostoru je 430 litrů, má bezkontaktní, elektricky ovládané otevírání víka.
Motor E-Tense
DS 4 E-Tense 225 ve své plug-in hybridní verzi těží z know-how divize DS Performance, která v letech 2019 a 2020 získala čtyři tituly v šampionátu Formule E (jezdci a týmy). Pohon zajišťuje výkonný a účinný čtyřválcový motor PureTech o výkonu 180 k a elektromotor o výkonu 110 k napájený baterií s celkovou kapacitou 12,4 kWh, díky níž ujede v kombinovaném cyklu WLTP až 55 km. Točivý moment 360 Nm vozu umožňuje dosáhnout rychlosti 100 km/h za 7,7 vteřiny, zrychlení s pevným startem 1 000 metrů dosáhne za 27,3 sekundy při spotřebě paliva pouhých 1,3 l/100
Motory o výkonu 130–225 k
V nabídce jsou rovněž benzinové verze PureTech o výkonu 130, 180 a 225 k a dieselová verze BlueHDi o výkonu 130 k. Všechny tyto modely budou vybaveny výhradně osmistupňovou automatickou převodovkou s mimořádně nízkou spotřebou paliva (od 4,8 l/100 km u dieselového a 5,9 l/100 km u benzínového motoru v kombinovaném cyklu WLTP) a emisemi CO2 (125 g/km u dieselového a 135 g/km u benzínového motoru).
Technologie v tomto segmentu jedinečné
Pokud jde o konektivitu, prioritou bylo poskytnout taková řešení, aby řidič už nemusel spouštět oči ze silnice,. Avantgardní vizuální zážitek s názvem DS Extended Head Up Display je prvním krokem k rozšířené realitě. Pomocí nové technologie se důležité informace o řízení promítají přímo na silnici. Díky optickému efektu se údaje zobrazují čtyři metry před čelním sklem v ose pohledu řidiče, úhlopříčně ve vzdálenosti 21 palců. Na silnici se promítají rychlost, údaje z asistenčních systémů řízení, navigace, varovné zprávy nebo dokonce skladba, kterou řidič poslouchá, nebo číslo či jméno volajícího.
Dalším pomocníkem je zcela nový systém DS Smart Touch pro ovládání pomocí gest, umístěný na středové konzoli, což je displej, který lze ovládat jen prsty. Stačí gesto směrem k jedné z předem zadaných funkcí. Obrazovka také rozezná běžné pohyby, jako je přiblížení a oddálení, a dokáže rozpoznat rukopis.
Komfort a dynamický klid
Vůz DS 4 je vybaven systémem DS Drive Assist, poloautonomním řízením 2. úrovně (nejvyšší úroveň, která je dnes na silnicích povolena), který je v nabídce již u posledních vozů DS: tempomat přizpůsobuje rychlost vozu podle okolního provozu a je schopen v dopravní zácpě zastavit a opět nastartovat. Systém také zajišťuje přesné umístění vozu v jízdním pruhu dle volby řidiče.
Na začátku roku 2022 se DS 4 dočká také zásadní modernizace tohoto systému, a to v podobě systému DS Drive Assist 2.0, který přidá tři nové funkce: asistent změny jízdního pruhu, úpravu rychlosti v zatáčkách a očekávanou rychlost podle dopravního značení..
Nové radary ve čtyřech rozích vozu umožňují další funkce, jako je sledování mrtvého úhlu ve velké vzdálenosti (s dosahem 75 metrů) a upozornění na provoz za vozem, jehož cílem je zabránit kolizi v souvislosti s mrtvými úhly.
Jednou ze silných stránek je řízené odpružení DS Active Scan Suspension, exkluzivní prvek v segmentu využívající kameru umístěnou v horní části čelního skla, jež sleduje a předvídá nepravidelnosti povrchu vozovky a přenáší údaje do počítače. Díky čtyřem čidlům světlé výšky a třem akcelerometrům ovládá systém každé kolo samostatně. Na základě informací, které obdrží, je odpružení podle potřeby pevnější, nebo pružnější. Výsledkem je optimální komfort bez ohledu na stav vozovky.
Další technologií, kterou se DS Automobiles odlišuje od konkurence, je DS Night Vision, systém zajišťující lepší noční viditelnost silnice a jejích nebezpečí. Infračervená kamera v mřížce chladiče detekuje v noci a za slabého světla chodce a zvířata až do vzdálenosti 150 metrů.
Světelný podpis DS
V nové generaci užších a modernějších projektorů DS Matrix LED Vision jsou technologie Matrix Beam a Dynamic Bending Light spojeny v jednom systému přinášejícím osobitou jedinečnou identitu.
Světlomety DS Matrix LED Vision se stále skládají ze tří LED modulů, které jsou podpisem DS Automobiles:
-Vnitřní modul světlometu se používá pro funkci potkávacích světel.
-Středový rotující modul se může otočit do úhlu 33,5°. Osvětluje okraje vozovky a doprovází proud světla v zatáčkách. Jde rovněž o odkaz na natáčecí světlomety vozu DS z roku 1967.
-Vnější modul Matrix Beam plní funkci dálkových světel, sám je rozdělen do patnácti samostatných segmentů, jež se rozsvěcují a zhasínají postupně podle podmínek v okolí vozu.
Tyto světlomety se přizpůsobují podmínkám provozu, úhlu natočení volantu, rychlosti a povětrnostním podmínkám. Mají 5 přednastavených režimů: město, krajina, dálnice, nepříznivé počasí a mlha. Umožňují jízdu s trvale rozsvícenými dálkovými světly, aniž by docházelo k oslnění ostatních účastníků silničního provozu. Díky kameře v horní části čelního skla přizpůsobují tyto inteligentní světlomety automaticky své světelné paprsky dopravním podmínkám, mají dosah téměř 300 metrů bez oslnění.
Světlomety DS Matrix LED Vision doplňují nová rozšířená denní světla s celkem 150 LED diodami (98 LED u denních světel). Kromě toho, že vytvářejí dobře rozpoznatelný vertikální světelný podpis, nabízejí také novou uvítací animaci velmi technologického stylu.
DS 4 La Première: Limitovaná edice při uvedení na trh
DS 4 La Première s nabídkou tří motorů (E-Tense 225, PureTech 180 a PureTech 225), je exkluzivní limitovanou edicí tvořící vrchol nabídky DS 4. Interiér je v hnědém provedení Opera Criollo a jeho standardní výbava je zcela výjimečná, zahrnuje například DS Extended Head-Up Display, DS Iris System, DS Smart Touch, DS Matrix LED Vision, DS Active Scan Suspension a DS Drive Assist. Exteriér vozu je jedinečnou kombinací černé mřížky chladiče s chromovanými diamantovými koncovkami a leskle černými DS Wings, zdobí ho exkluzivní znak „1“, který je charakteristický pro La Première, a černý podpis mezi zadními světly, na spodní části karoserie a na rámu bočních oken. Tato limitovaná edice je k dispozici ve dvou odstínech, Cristal Pearl a Šedá Laqué, což je verze, která má navíc exkluzivně vyvedeny kliky dveří v barvě karoserie.
Prodej vozu DS 4 bude zahájen ve čtvrtém čtvrtletí roku 2021.
Ceny
1.2 PureTech 130 | 720 000 Kč Bastile až 970 000 Kč Rivoli Cross |
1.6 PureTech 180 | 915 000 Kč Performance Line až 1 050 000 Kč Rivoli Cross |
1.6 PureTech 225 | 1 055 000 Kč Performance Line + až 1 110 000 Kč Rivoli Cross |
1.5 BlueHDi 130 | 795 000 Kč Bastile+ až 1 020 000 Kč Rivoli Cross |
E-Tense | 1 115 000 Kč Performance Line až 1 250 000 Kč Rivoli Cro |
DS 18.1.2022
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout