DS N°8 - začátek nové elektrické éry s dojezdem přes 700 km (I)
Společnost DS Automobiles představuje také novou filozofii pojmenování. "N°" proto, že představuje standardní způsob psaní čísla ve francouzštině a ztělesňuje eleganci a nadčasovost. Kromě toho je "°" na zádi vozu nakresleno jako špička diamantu, což odkazuje na DNA společnosti DS Automobiles. Pro posílení identity Značky ponese záď vozu nápis "DS AUTOMOBILES" doplněný o "N°8".
Vůz DS N°8, inspirovaný konceptem DS AERO SPORT LOUNGE, je ukázkou progresivního přístupu ke stavbě skvělých francouzských vozů. Model zaměřený na hledání aerodynamické účinnosti je plně v souladu s avantgardou původního modelu DS představeného v roce 1955, modelu SM uvedeného na trh v roce 1970 a průkopnickým duchem, který pohání značku od jejího vzniku v roce 2014.
Jeho aerodynamický koeficient CD pouhých 0,24 a CdA 0,64 patří k nejlepším ve své třídě. Každá část karoserie byla podrobena zkoumání v aerodynamickém tunelu. Veškerá práce na aerodynamice představuje úsporu 15 dm² v SCx, tj. zvýšení dojezdu o 60 km WLTP a 75 km na dálnici. Vnější rozměry dodávají vozu reprezentativnost a dokonalou vyváženost: Délka 4,82 m, šířka dosahuje 1,90 m a výška je omezena na 1,58 m.
Podsvícená mřížka chladiče DS LUMINASCREEN je novinkou v automobilovém světě. Svítí a ožívá vertikálními liniemi, přičemž logo DS je poprvé u sériového modelu osvětleno. Přední světlomety se skládají ze tří horizontálních modulů indikovaných 8 LED diodami.
Vertikální světelný podpis na zádi je v noci okamžitě rozpoznatelný na vzdálenost více než 100 metrů. Trojúhelníkový tvar vertikálních světel zlepšuje proudění vzduchu v zadní části
Technologie "Paintjet" použitá k vytvoření černého povrchu dvoubarvené kapoty je světovým unikátem v sériové výrobě. Její proces nanášení, který nevyžaduje fázi vypalování, navíc snižuje emise skleníkových plynů. Propracovaný tvar napomáhá proudění vzduchu. DS N°8 s velkorysým rozvorem 2,90 m a světlou výškou sníženou o 15,5 cm optimalizuje průnik vzduchu a poskytuje úžasný dojezd až 750 km.
Tuto "aerodynamickou účinnost" doplňují přívody vzduchu s pohyblivými klapkami integrované do předního nárazníku. Tím, že se zavírají kvůli chlazení, představují aerodynamický zisk 95 % ve srovnání s tradičním přívodem vzduchu a 40 % ve srovnání s konkurenčním provedením, což odpovídá navíc 18 km WLTP nebo 22,5 km na dálnici.
Velká kola (průměr 740 mm) dodávají vozu jedinečný styl. Litá 21” kola byla navržena tak, aby kombinovala lehkost a robustnost. Váží o 6 kg méně než 20”, což představuje výraznou úsporu neodpružené hmotnosti ve prospěch komfortu.
UMĚNÍ CESTOVAT DOSTÁVÁ NOVOU TVÁŘ
Funkce bezdotykového odemykání a startování Proximity Keyless Entry & Start ovládá elektrické zapuštěné kliky dveří, jakmile se k vozu přiblížíte. Sedadla mají "obepínající" konstrukci a štíhlý tvar s plně integrovanými opěrkami hlavy. Použití pěny s vysokou hustotou a nastavitelné bočních opěrky na opěradlech umocňují pohodlné sezení.
Tepelný komfort kromě vyhřívaného volantu ještě zvyšuje zařízení DS NECK WARMER, které upřednostňuje ohřev co nejblíže k tělu, aby se optimalizovala spotřeba energie. Tyto ohřívače krku zabudované do opěradel předních sedadel.
Interiér je vybaven dvoupatrovou plovoucí středovou konzolou. Horní část je věnována hlavním interaktivním prvkům. Volič převodovky "PRND", volič nastavení jízdního režimu "Drive Mode" i ovládání hlasitosti audiosystému s okamžitým přístupem padnou dokonale do ruky.
Velký, přehledně integrovaný centrální displej má velikost 16 palců poskytuje přístup k funkcím systému DS IRIS SYSTEM 2.0, které lze ovládat hlasem pomocí rozpoznávání řeči.
Panoramatická skleněná střecha
DS N°8 může být vybaven velkou panoramatickou skleněnou střechou s rastrovým potiskem, která maximalizuje prostor nad hlavou, zachovává aerodynamickou účinnost a zároveň poskytuje cestujícím atmosféru plnou světla uvnitř vozu. Její sklo se skládá z několika vrstev, včetně infračervené úpravy a vrstvy "Low E" určené pro lepší tepelné vlastnosti.
Velký a funkční kufr
DS N°8 má velký zavazadlový prostor ve tvaru rovnoběžníku – objem až 620 litrů pod odkládací plochou. Zadní výklopné dveře, jejichž otevírání lze nastavit v širokém rozsahu (185 cm pod výklopným víkem), umožňují uživatelům přístup do zavazadlového prostoru bez nutnosti shýbat se. Hloubka prostoru - 1,16 m - umožňuje přepravu dlouhých předmětů bez nutnosti sklopit opěradla zadních sedadel.
Výkon
DS N°8 využívá platformu STLA Medium společnosti Stellantis Group. Ta byla optimalizována na délku a šířku tak, aby se na ni vešly baterie s kapacitou až 97,2 kWh. Je také vhodná pro velká kola o průměru 740 mm
Vůz bude k dispozici se třemi elektrickými pohonnými jednotkami o výkonu 230 k, 245 k a 350 k, přičemž poslední z nich je vybavena dvěma elektromotory pro pohon všech kol. Všechny motory těží ještě z dodatečného výkonu, který pravidelně dodává verzi s pohonem FWD dalších 30 k - tedy celkem 260 k, verzi FWD LONG RANGE 35 k, celkem tedy 280 k, a modelu AWD LONG RANGE 25 k, celkem tedy 375 k.
Inteligentní řízení pohonu všech kol
U vozu DS N°8 AWD LONG RANGE bylo řízení zadní elektrické pohonné jednotky navrženo tak, aby nabízelo co nejlepší zážitek pro daný jízdní režim a podmínky. V režimu ECO využívá DS N°8 pouze pohon předních kol, s výjimkou režimu kick-down, kdy se okamžitě uvolní veškerý dostupný výkon na všechna čtyři kola. V režimu Normal využívá DS N°8 AWD LONG RANGE své dva motory k maximalizaci trakce při rozjezdu, pak se zadní náprava odpojí mezi 15 a 140 km/h, pokud to podmínky přilnavosti dovolí. V případě potřeby se zadní motor okamžitě připojí. Toto přerušované odpojování optimalizuje energetickou účinnost, a tím i dojezd. V režimech Sport a AWD si řidič užívá trvalý pohon všech kol s řízením točivého momentu specifickým pro každý program. V režimu Sport je upřednostňován výkon, zatímco režim AWD maximalizuje trakci. Řidič může sledovat všechny informace související s jízdou na digitálním přístrojovém displeji.
Snadnější dobíjení a kratší zastávky
DS N°8 umožňuje omezit počet a délku zastávek během dlouhých jízd. Je to jediné vozidlo své třídy, které je schopné ujet 450 km z Paříže do Lyonu po dálnici bez nutnosti dobíjení.
S maximálním dobíjecím výkonem 160 kW konstantním mezi 20 % a 55 % úrovně nabití a přítomností funkce pro předehřev a předchlazení baterie je možné na rychlé dobíjecí stanici vůz dobít z 20 % na 80 % za 27 minut. To představuje obnovení 200 km dojezdu za pouhých 10 min.
Rekuperační brzdění a režim s jedním pedálem
Kromě brzdění pedálem nabízí tři různé režimy rekuperačního brzdění se třemi intenzitami zpomalení (nízká rekuperace 0,6 m/s², střední rekuperace 1,2 m/s² a vysoká rekuperace 1,8 m/s²). Rekuperační brzdění se spustí, jakmile řidič uvolní pedál plynu, a jeho výkon lze modulovat pomocí ovladačů na volantu (vlevo pro zvýšení rekuperace a brzdné síly, vpravo pro její snížení). DS N°8 uchovává v paměti poslední použitý režim.
Kromě těchto různých úrovní regenerace má DS N°8 také funkci jednoho pedálu. Aktivuje se tlačítkem na středové konzole a umožňuje jízdu bez dotyku brzdového pedálu. Řidič si pak může užívat rekuperační brzdění, které se zintenzivní až do -12,5 m/s² a do úplného zastavení.
Dokončení příště
DS 12.12.2024
Jeho aerodynamický koeficient CD pouhých 0,24 a CdA 0,64 patří k nejlepším ve své třídě. Každá část karoserie byla podrobena zkoumání v aerodynamickém tunelu. Veškerá práce na aerodynamice představuje úsporu 15 dm² v SCx, tj. zvýšení dojezdu o 60 km WLTP a 75 km na dálnici. Vnější rozměry dodávají vozu reprezentativnost a dokonalou vyváženost: Délka 4,82 m, šířka dosahuje 1,90 m a výška je omezena na 1,58 m.
Podsvícená mřížka chladiče DS LUMINASCREEN je novinkou v automobilovém světě. Svítí a ožívá vertikálními liniemi, přičemž logo DS je poprvé u sériového modelu osvětleno. Přední světlomety se skládají ze tří horizontálních modulů indikovaných 8 LED diodami.
Vertikální světelný podpis na zádi je v noci okamžitě rozpoznatelný na vzdálenost více než 100 metrů. Trojúhelníkový tvar vertikálních světel zlepšuje proudění vzduchu v zadní části
Technologie "Paintjet" použitá k vytvoření černého povrchu dvoubarvené kapoty je světovým unikátem v sériové výrobě. Její proces nanášení, který nevyžaduje fázi vypalování, navíc snižuje emise skleníkových plynů. Propracovaný tvar napomáhá proudění vzduchu. DS N°8 s velkorysým rozvorem 2,90 m a světlou výškou sníženou o 15,5 cm optimalizuje průnik vzduchu a poskytuje úžasný dojezd až 750 km.
Tuto "aerodynamickou účinnost" doplňují přívody vzduchu s pohyblivými klapkami integrované do předního nárazníku. Tím, že se zavírají kvůli chlazení, představují aerodynamický zisk 95 % ve srovnání s tradičním přívodem vzduchu a 40 % ve srovnání s konkurenčním provedením, což odpovídá navíc 18 km WLTP nebo 22,5 km na dálnici.
Velká kola (průměr 740 mm) dodávají vozu jedinečný styl. Litá 21” kola byla navržena tak, aby kombinovala lehkost a robustnost. Váží o 6 kg méně než 20”, což představuje výraznou úsporu neodpružené hmotnosti ve prospěch komfortu.
UMĚNÍ CESTOVAT DOSTÁVÁ NOVOU TVÁŘ
Funkce bezdotykového odemykání a startování Proximity Keyless Entry & Start ovládá elektrické zapuštěné kliky dveří, jakmile se k vozu přiblížíte. Sedadla mají "obepínající" konstrukci a štíhlý tvar s plně integrovanými opěrkami hlavy. Použití pěny s vysokou hustotou a nastavitelné bočních opěrky na opěradlech umocňují pohodlné sezení.
Tepelný komfort kromě vyhřívaného volantu ještě zvyšuje zařízení DS NECK WARMER, které upřednostňuje ohřev co nejblíže k tělu, aby se optimalizovala spotřeba energie. Tyto ohřívače krku zabudované do opěradel předních sedadel.
Interiér je vybaven dvoupatrovou plovoucí středovou konzolou. Horní část je věnována hlavním interaktivním prvkům. Volič převodovky "PRND", volič nastavení jízdního režimu "Drive Mode" i ovládání hlasitosti audiosystému s okamžitým přístupem padnou dokonale do ruky.
Velký, přehledně integrovaný centrální displej má velikost 16 palců poskytuje přístup k funkcím systému DS IRIS SYSTEM 2.0, které lze ovládat hlasem pomocí rozpoznávání řeči.
Panoramatická skleněná střecha
DS N°8 může být vybaven velkou panoramatickou skleněnou střechou s rastrovým potiskem, která maximalizuje prostor nad hlavou, zachovává aerodynamickou účinnost a zároveň poskytuje cestujícím atmosféru plnou světla uvnitř vozu. Její sklo se skládá z několika vrstev, včetně infračervené úpravy a vrstvy "Low E" určené pro lepší tepelné vlastnosti.
Velký a funkční kufr
DS N°8 má velký zavazadlový prostor ve tvaru rovnoběžníku – objem až 620 litrů pod odkládací plochou. Zadní výklopné dveře, jejichž otevírání lze nastavit v širokém rozsahu (185 cm pod výklopným víkem), umožňují uživatelům přístup do zavazadlového prostoru bez nutnosti shýbat se. Hloubka prostoru - 1,16 m - umožňuje přepravu dlouhých předmětů bez nutnosti sklopit opěradla zadních sedadel.
Výkon
DS N°8 využívá platformu STLA Medium společnosti Stellantis Group. Ta byla optimalizována na délku a šířku tak, aby se na ni vešly baterie s kapacitou až 97,2 kWh. Je také vhodná pro velká kola o průměru 740 mm
Vůz bude k dispozici se třemi elektrickými pohonnými jednotkami o výkonu 230 k, 245 k a 350 k, přičemž poslední z nich je vybavena dvěma elektromotory pro pohon všech kol. Všechny motory těží ještě z dodatečného výkonu, který pravidelně dodává verzi s pohonem FWD dalších 30 k - tedy celkem 260 k, verzi FWD LONG RANGE 35 k, celkem tedy 280 k, a modelu AWD LONG RANGE 25 k, celkem tedy 375 k.
Inteligentní řízení pohonu všech kol
U vozu DS N°8 AWD LONG RANGE bylo řízení zadní elektrické pohonné jednotky navrženo tak, aby nabízelo co nejlepší zážitek pro daný jízdní režim a podmínky. V režimu ECO využívá DS N°8 pouze pohon předních kol, s výjimkou režimu kick-down, kdy se okamžitě uvolní veškerý dostupný výkon na všechna čtyři kola. V režimu Normal využívá DS N°8 AWD LONG RANGE své dva motory k maximalizaci trakce při rozjezdu, pak se zadní náprava odpojí mezi 15 a 140 km/h, pokud to podmínky přilnavosti dovolí. V případě potřeby se zadní motor okamžitě připojí. Toto přerušované odpojování optimalizuje energetickou účinnost, a tím i dojezd. V režimech Sport a AWD si řidič užívá trvalý pohon všech kol s řízením točivého momentu specifickým pro každý program. V režimu Sport je upřednostňován výkon, zatímco režim AWD maximalizuje trakci. Řidič může sledovat všechny informace související s jízdou na digitálním přístrojovém displeji.
Snadnější dobíjení a kratší zastávky
DS N°8 umožňuje omezit počet a délku zastávek během dlouhých jízd. Je to jediné vozidlo své třídy, které je schopné ujet 450 km z Paříže do Lyonu po dálnici bez nutnosti dobíjení.
S maximálním dobíjecím výkonem 160 kW konstantním mezi 20 % a 55 % úrovně nabití a přítomností funkce pro předehřev a předchlazení baterie je možné na rychlé dobíjecí stanici vůz dobít z 20 % na 80 % za 27 minut. To představuje obnovení 200 km dojezdu za pouhých 10 min.
Rekuperační brzdění a režim s jedním pedálem
Kromě brzdění pedálem nabízí tři různé režimy rekuperačního brzdění se třemi intenzitami zpomalení (nízká rekuperace 0,6 m/s², střední rekuperace 1,2 m/s² a vysoká rekuperace 1,8 m/s²). Rekuperační brzdění se spustí, jakmile řidič uvolní pedál plynu, a jeho výkon lze modulovat pomocí ovladačů na volantu (vlevo pro zvýšení rekuperace a brzdné síly, vpravo pro její snížení). DS N°8 uchovává v paměti poslední použitý režim.
Kromě těchto různých úrovní regenerace má DS N°8 také funkci jednoho pedálu. Aktivuje se tlačítkem na středové konzole a umožňuje jízdu bez dotyku brzdového pedálu. Řidič si pak může užívat rekuperační brzdění, které se zintenzivní až do -12,5 m/s² a do úplného zastavení.
Typ | FWD | FWH High Range | 4xč4 |
Výkon (k)w230(260) | 245 (280) | 350 (375) | |
Toč.moment Nm | 345 | 345 | 511 |
Kapacita bat. kWh | 74 | 97,2 | 97,2 |
Dojezd km | 572 | 750 | 686 |
Spotřeba kWh/100 km | 12,9 | 12,9 | 14,2 |
Zrychlení 0-100 km/h s | 7,7 | 7,8 | 5.4 |
Rychlost km/h | 190 | 190 | 190 |
Dokončení příště
DS 12.12.2024
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout