DS3 nahrazuje DS3 Crossback
U příležitosti zahájení pařížského týdne módy (Paris Fashion Week) věnovaného dámské konfekci jaro/léto 2023 odhaluje společnost DS Automobiles svůj nejnovější DS 3. Společnost DS Automobiles si vybrala tuto klíčovou událost v hlavním městě módy, aby v pařížských ulicích upozornila na nový model DS 3.
Proto také pozvala svou ambasadorku Andreu Brotschiovou, aby představila nový model DS 3 při focení v černých šatech s velmi dlouhou vlečkou, které kontrastují s novým červeným odstínem Diva Red nové DS 3.
Z modelu DS 3 Crosback, který je ve svém segmentu vzorem z hlediska stylu, technologií a elektrifikace, se stává Nová DS 3. Ta se svou novou efektivnější a dynamičtější přídí, restrukturalizovanou a atraktivní výbavovou řadou, příchodem nových technologií a novým spojením elektromotoru a baterie u 100% elektrické verze nad konkurencí skutečně vyniká.
Nejviditelnější změny se týkají přední části. Dávají vozu novou dynamiku a pocit robustnosti, současně zachovávají eleganci.
Stylové znaky ostatních modelů řady DS Automobiles se uplatnily v podobě přepracované širší přední masky chladiče, která je v závislosti na verzi doplněna černými nebo chromovanými diamantovými koncovkami.
Nové LED světlomety dodávají nové DS 3 ostřejší vzhled díky třem charakteristickým modulům zvýrazněným matně chromovaným orámováním. Za příplatek je k dispozici také systém DS Matrix LED Vision s inteligentním automatickým ovládáním dálkových světel. Nová světla pro denní svícení tvoří dvě řady LED diod uspořádaných vertikálně po obou stranách přední části vozu.
Nový nárazník a maska chladiče byly přepracovány s cílem optimalizovat aerodynamické vlastnosti vozidla. Tuto novou účinnost demonstrují aerodynamické profily rámující spodní mřížku sání vzduchu.
Profil si zachovává své charakteristické znaky, balancuje mezi odvážným designem a technickým know-how, zachovává si žraločí ploutev typickou pro DS 3, má vysouvací kliky dveří a neviditelné vnější lišty oken.
Zadní část vozu je elegantní, světla a víko zavazadlového prostoru jsou decentně zvýrazněna černě lakovanou lištou.
Kola mají nový design zvyšující účinnost. K dispozici jsou v rozměrech 17 a 18 palců a v různých motivech a barvách. Nová DS 3 ve 100% elektrické verzi E-Tense je opatřena novými 18palcovými koly Toulouse s pneumatikami „Tall & Narrow Class A+“.
INTERIÉR
Nová DS 3 se inspiruje know-how francouzských luxusních značek a vytváří exkluzivní atmosféru. Cílem volby materiálů je nabídnout dokonalé, inovativní a udržitelné zpracování.
Kůže, zejména kůže Nappa v patinované úpravě Art Leather, Alcantara®, detaily jako perleťové prošívání nebo gilošovaný vzor Clous de Paris, to vše přispívá k jedinečnosti interiérů vozů DS Automobiles.
Vůz je opatřen novým volantem s ovladači asistenčních systémů řízení i tlačítka systému infotainmentu a v případě automatické převodovky je doplněn pádly pro řazení, umístěnými pod volantem. Nový středový displej s úhlopříčkou 10,3" s vysokým rozlišením je nyní součástí standardní výbavy a je do něj zabudován nový systému infotainmentu DS Iris System.
Sedadla jsou vyrobena z inovativní pěny s vysokou hustotou, která zajišťuje komfort sezení na nejlepší úrovni na trhu. Přední sedadla mohou být vyhřívaná, mohou nabízet masážní funkci (beder) a elektrické nastavení (podélné nastavení, nastavení výšky a sklonu a bederní nastavení).
Nejvyšší verze výbavy Opéra má interiér z černé kůže Nappa Basalte se sedadly s motivem proplétání Bracelet,. Verze Rivoli má ve výbavě nová sedadla z černé tlačené kůže Basalte s černými ozdobnými prvky v odstínu Basalte s efektem šupin. K dispozici je také šedé čalounění Galet kombinující kůži Nappa a látku.
NABÍDKA MOTORŮ
Nová DS 3 E-Tense je vybavena novým elektromotorem, redukční převodovkou a novou baterií (montovanou v Poissy) pro zvýšení výkonu a dojezdu.
Nový hybridní synchronní elektromotor využívá zkušeností získaných ve Formuli E k dosažení vysoké účinnosti. Poskytuje výkon 115 kW (156 k) a točivý moment 260 Nm při napětí 400 V. Nová baterie s kapacitou 54 kWh (užitečná kapacita 50,8 kWh) je tepelně regulována pomocí cirkulace kapaliny a tepelného čerpadla, což umožňuje rychlé dobíjení, delší dojezd a delší životnost. Standardní palubní nabíječka pojme 100 kW stejnosměrného proudu (0 až 80 % za 25 minut) a 11 kW střídavého proudu (0 až 100 % za 5 hodin).
Díky lepší hustotě energie je baterie kompaktní a je umístěna pod předními a zadními sedadly a pod středovým tunelem. Vnitřní prostor a poloha řidiče jsou naprosto stejné jako u ostatních motorů a odolnost proti nárazu překračuje nejpřísnější požadavky.
Nová DS 3 E-Tense dosahuje dojezdu až 402 km v kombinovaném cyklu WLTP (12,6 kWh/100 km) a více než 500 km v městských podmínkách, a to díky účinnosti elektromotoru, jeho schopnosti rekuperace energie a pomocné výbavě, jako je tepelné čerpadlo, systém umožňující přednastavení teploty v kabině na dálku a také díky aerodynamické optimalizaci přední části a kol a snížení světlé výšky o 10 mm u verzí se 17 a 18palcovými koly s pneumatikami Tall & Narrow.
DS 3 je k dispozici také se dvěma benzinovými motory: PureTech 100 se šestistupňovou manuální převodovkou a PureTech 130 s osmistupňovou automatickou převodovkou. K dispozici je také dieselový motor BlueHDi 130 spojený s osmistupňovou automatickou převodovkou. Všechny tyto motory splňují nejnovější normy omezující znečišťování životního prostředí.
VŮZ PLNÝ PALUBNÍCH TECHNOLOGIÍ
DS 3 dostala do výbavy nový systém infotainmentu dostupný na velkém centrálním displeji s vysokým rozlišením a úhlopříčkou 10,3 palců, s přepracovaným leskle černým rámečkem. Nově dodávaný DS Iris System nabízí on-line navigaci a inteligentní rozpoznávání hlasu. Charakteristickým rysem tohoto systému je možnost personalizace centrálního displeje a sedmipalcového přístrojového panelu doplněného o head-up displej, který promítá důležité informace do linie očí řidiče.
Systém Visio Park 2, dostupný na velkém centrálním displeji, rozšiřuje nabídku asistenčních systém řízení o parkovací systém s 360° záběrem z nových digitálních kamer s vysokým rozlišením.
DS 3 je standardně vybavena kamerou za čelním sklem a standardní výbava zahrnuje špičkové asistenční systémy řízení: aktivní systém udržování vozu v jízdním pruhu, snímání dopravních značek s rychlostním omezením se zobrazením na přístrojovém panelu a automatické nouzové brzdění až do rychlosti 85 km/h.
Systém DS Drive Assist snímá okolí pomocí radaru umístěného za předním nárazníkem a dalších senzorů a propojuje adaptivní tempomat s funkcí Stop and Go a systémem udržování vozu v jízdním pruhu, čímž zajišťuje poloautonomní řízení 2. úrovně. DS Drive Assist zajišťuje za pomocí horizontálního značení přesné umístění vozu v jízdním pruhu dle volby řidiče. Tato funkce si poradí s opakovaným zastavováním a rozjížděním a bez námahy udržuje trajektorii jízdy. Je kombinována se systémem Active Safety Brake. Tento systém automatického nouzového brzdění, který je schopen detekovat jiná vozidla i cyklisty a chodce, a to i za zhoršených světelných podmínek v rychlostech od 5 do 140 km/h, analyzuje riziko kolize a dokáže sám zahájit maximální brzdění, aby zabránil nárazu nebo omezil jeho následky.
Rozšířené rozpoznávání dopravních značek, které je k dispozici v rámci příplatkové výbavy, detekuje kromě rychlostních značek také některé jiné dopravní značky (značky stop, zakázaný směr jízdy, zákaz předjíždění a konec zákazu předjíždění).
Všechny verze výbavy Nové DS 3 jsou opatřeny LED světlomety, které získaly nový vzhled. Tři obdélníkové, horizontálně uspořádané moduly, které zvýrazňuje elegantní, matně chromované orámování, působí odvážnějším dojmem. Světelný výkon je vyšší a zároveň se snižuje spotřeba energie pro větší dojezd (100% elektrický motor E-Tense) nebo nižší emise CO2 (spalovací motory).
Systém DS Matrix LED Vision je k dispozici za příplatek. Jejich světelný paprsek se automaticky přizpůsobuje okolnímu prostředí a umožňuje jízdu s trvale rozsvícenými dálkovými světly, aniž by docházelo k oslňování ostatních účastníků silničního provozu. Světlomety DS Matrix LED Vision tvoří 3 LED moduly plnící funkci potkávacích světel a jeden modul rozdělený na 15 stejných samostatných segmentů. LED diody v tomto bloku se postupně rozsvěcují a zhasínají postupně segment po segmentu podle podmínek v okolí vozu, které sleduje kamera umístěná v horní části čelního skla. Světlomety DS Matrix LED Vision osvítí velký a široký úsek před vozovkou, aniž by oslňoval vozy vepředu nebo v protisměru. Zvyšuje se tak komfort i bezpečí, zejména v noci.
Nová DS 3 má vysouvací kliky dveří. Kliky se objeví, jakmile je uživatelé potřebují, jinak se skryjí v karoserii, ať už po zastavení, nebo při jízdě. Díky systému hands-free přístupu a startování se navíc stačí k autu přiblížit (na 1,5 metru) a vůz se odemkne a všechny kliky se automaticky vysunou. Při vzdálení se od vozu se kliky zasunou zpět a vůz se uzamkne.
ZJEDNODUŠENÁ ŘADA
Stupně výbavy Nové DS 3 navazují na princip, který byl poprvé představen u Nové DS 7. Nový stupeň výbavy Opéra je nejexkluzivnější. Úrovně výbavy byly přepracovány, díky čemuž je přechod mezi jednotlivými verzemi plynulejší. Počet prvků příplatkové výbavy byl snížen, došlo k úpravě nabídky a vytvoření jednotlivých paketů příplatkové výbavy, což zákazníkům usnadňuje orientaci. Cena Nové DS 3 začíná na 30 100 € v případě motoru PureTech 100 s manuální převodovkou ve výbavové verzi Bastille.
DS 28.9.2022
Z modelu DS 3 Crosback, který je ve svém segmentu vzorem z hlediska stylu, technologií a elektrifikace, se stává Nová DS 3. Ta se svou novou efektivnější a dynamičtější přídí, restrukturalizovanou a atraktivní výbavovou řadou, příchodem nových technologií a novým spojením elektromotoru a baterie u 100% elektrické verze nad konkurencí skutečně vyniká.
Nejviditelnější změny se týkají přední části. Dávají vozu novou dynamiku a pocit robustnosti, současně zachovávají eleganci.
Stylové znaky ostatních modelů řady DS Automobiles se uplatnily v podobě přepracované širší přední masky chladiče, která je v závislosti na verzi doplněna černými nebo chromovanými diamantovými koncovkami.
Nové LED světlomety dodávají nové DS 3 ostřejší vzhled díky třem charakteristickým modulům zvýrazněným matně chromovaným orámováním. Za příplatek je k dispozici také systém DS Matrix LED Vision s inteligentním automatickým ovládáním dálkových světel. Nová světla pro denní svícení tvoří dvě řady LED diod uspořádaných vertikálně po obou stranách přední části vozu.
Nový nárazník a maska chladiče byly přepracovány s cílem optimalizovat aerodynamické vlastnosti vozidla. Tuto novou účinnost demonstrují aerodynamické profily rámující spodní mřížku sání vzduchu.
Profil si zachovává své charakteristické znaky, balancuje mezi odvážným designem a technickým know-how, zachovává si žraločí ploutev typickou pro DS 3, má vysouvací kliky dveří a neviditelné vnější lišty oken.
Zadní část vozu je elegantní, světla a víko zavazadlového prostoru jsou decentně zvýrazněna černě lakovanou lištou.
Kola mají nový design zvyšující účinnost. K dispozici jsou v rozměrech 17 a 18 palců a v různých motivech a barvách. Nová DS 3 ve 100% elektrické verzi E-Tense je opatřena novými 18palcovými koly Toulouse s pneumatikami „Tall & Narrow Class A+“.
INTERIÉR
Nová DS 3 se inspiruje know-how francouzských luxusních značek a vytváří exkluzivní atmosféru. Cílem volby materiálů je nabídnout dokonalé, inovativní a udržitelné zpracování.
Kůže, zejména kůže Nappa v patinované úpravě Art Leather, Alcantara®, detaily jako perleťové prošívání nebo gilošovaný vzor Clous de Paris, to vše přispívá k jedinečnosti interiérů vozů DS Automobiles.
Vůz je opatřen novým volantem s ovladači asistenčních systémů řízení i tlačítka systému infotainmentu a v případě automatické převodovky je doplněn pádly pro řazení, umístěnými pod volantem. Nový středový displej s úhlopříčkou 10,3" s vysokým rozlišením je nyní součástí standardní výbavy a je do něj zabudován nový systému infotainmentu DS Iris System.
Sedadla jsou vyrobena z inovativní pěny s vysokou hustotou, která zajišťuje komfort sezení na nejlepší úrovni na trhu. Přední sedadla mohou být vyhřívaná, mohou nabízet masážní funkci (beder) a elektrické nastavení (podélné nastavení, nastavení výšky a sklonu a bederní nastavení).
Nejvyšší verze výbavy Opéra má interiér z černé kůže Nappa Basalte se sedadly s motivem proplétání Bracelet,. Verze Rivoli má ve výbavě nová sedadla z černé tlačené kůže Basalte s černými ozdobnými prvky v odstínu Basalte s efektem šupin. K dispozici je také šedé čalounění Galet kombinující kůži Nappa a látku.
NABÍDKA MOTORŮ
Nová DS 3 E-Tense je vybavena novým elektromotorem, redukční převodovkou a novou baterií (montovanou v Poissy) pro zvýšení výkonu a dojezdu.
Nový hybridní synchronní elektromotor využívá zkušeností získaných ve Formuli E k dosažení vysoké účinnosti. Poskytuje výkon 115 kW (156 k) a točivý moment 260 Nm při napětí 400 V. Nová baterie s kapacitou 54 kWh (užitečná kapacita 50,8 kWh) je tepelně regulována pomocí cirkulace kapaliny a tepelného čerpadla, což umožňuje rychlé dobíjení, delší dojezd a delší životnost. Standardní palubní nabíječka pojme 100 kW stejnosměrného proudu (0 až 80 % za 25 minut) a 11 kW střídavého proudu (0 až 100 % za 5 hodin).
Díky lepší hustotě energie je baterie kompaktní a je umístěna pod předními a zadními sedadly a pod středovým tunelem. Vnitřní prostor a poloha řidiče jsou naprosto stejné jako u ostatních motorů a odolnost proti nárazu překračuje nejpřísnější požadavky.
Nová DS 3 E-Tense dosahuje dojezdu až 402 km v kombinovaném cyklu WLTP (12,6 kWh/100 km) a více než 500 km v městských podmínkách, a to díky účinnosti elektromotoru, jeho schopnosti rekuperace energie a pomocné výbavě, jako je tepelné čerpadlo, systém umožňující přednastavení teploty v kabině na dálku a také díky aerodynamické optimalizaci přední části a kol a snížení světlé výšky o 10 mm u verzí se 17 a 18palcovými koly s pneumatikami Tall & Narrow.
DS 3 je k dispozici také se dvěma benzinovými motory: PureTech 100 se šestistupňovou manuální převodovkou a PureTech 130 s osmistupňovou automatickou převodovkou. K dispozici je také dieselový motor BlueHDi 130 spojený s osmistupňovou automatickou převodovkou. Všechny tyto motory splňují nejnovější normy omezující znečišťování životního prostředí.
VŮZ PLNÝ PALUBNÍCH TECHNOLOGIÍ
DS 3 dostala do výbavy nový systém infotainmentu dostupný na velkém centrálním displeji s vysokým rozlišením a úhlopříčkou 10,3 palců, s přepracovaným leskle černým rámečkem. Nově dodávaný DS Iris System nabízí on-line navigaci a inteligentní rozpoznávání hlasu. Charakteristickým rysem tohoto systému je možnost personalizace centrálního displeje a sedmipalcového přístrojového panelu doplněného o head-up displej, který promítá důležité informace do linie očí řidiče.
Systém Visio Park 2, dostupný na velkém centrálním displeji, rozšiřuje nabídku asistenčních systém řízení o parkovací systém s 360° záběrem z nových digitálních kamer s vysokým rozlišením.
DS 3 je standardně vybavena kamerou za čelním sklem a standardní výbava zahrnuje špičkové asistenční systémy řízení: aktivní systém udržování vozu v jízdním pruhu, snímání dopravních značek s rychlostním omezením se zobrazením na přístrojovém panelu a automatické nouzové brzdění až do rychlosti 85 km/h.
Systém DS Drive Assist snímá okolí pomocí radaru umístěného za předním nárazníkem a dalších senzorů a propojuje adaptivní tempomat s funkcí Stop and Go a systémem udržování vozu v jízdním pruhu, čímž zajišťuje poloautonomní řízení 2. úrovně. DS Drive Assist zajišťuje za pomocí horizontálního značení přesné umístění vozu v jízdním pruhu dle volby řidiče. Tato funkce si poradí s opakovaným zastavováním a rozjížděním a bez námahy udržuje trajektorii jízdy. Je kombinována se systémem Active Safety Brake. Tento systém automatického nouzového brzdění, který je schopen detekovat jiná vozidla i cyklisty a chodce, a to i za zhoršených světelných podmínek v rychlostech od 5 do 140 km/h, analyzuje riziko kolize a dokáže sám zahájit maximální brzdění, aby zabránil nárazu nebo omezil jeho následky.
Rozšířené rozpoznávání dopravních značek, které je k dispozici v rámci příplatkové výbavy, detekuje kromě rychlostních značek také některé jiné dopravní značky (značky stop, zakázaný směr jízdy, zákaz předjíždění a konec zákazu předjíždění).
Všechny verze výbavy Nové DS 3 jsou opatřeny LED světlomety, které získaly nový vzhled. Tři obdélníkové, horizontálně uspořádané moduly, které zvýrazňuje elegantní, matně chromované orámování, působí odvážnějším dojmem. Světelný výkon je vyšší a zároveň se snižuje spotřeba energie pro větší dojezd (100% elektrický motor E-Tense) nebo nižší emise CO2 (spalovací motory).
Systém DS Matrix LED Vision je k dispozici za příplatek. Jejich světelný paprsek se automaticky přizpůsobuje okolnímu prostředí a umožňuje jízdu s trvale rozsvícenými dálkovými světly, aniž by docházelo k oslňování ostatních účastníků silničního provozu. Světlomety DS Matrix LED Vision tvoří 3 LED moduly plnící funkci potkávacích světel a jeden modul rozdělený na 15 stejných samostatných segmentů. LED diody v tomto bloku se postupně rozsvěcují a zhasínají postupně segment po segmentu podle podmínek v okolí vozu, které sleduje kamera umístěná v horní části čelního skla. Světlomety DS Matrix LED Vision osvítí velký a široký úsek před vozovkou, aniž by oslňoval vozy vepředu nebo v protisměru. Zvyšuje se tak komfort i bezpečí, zejména v noci.
Nová DS 3 má vysouvací kliky dveří. Kliky se objeví, jakmile je uživatelé potřebují, jinak se skryjí v karoserii, ať už po zastavení, nebo při jízdě. Díky systému hands-free přístupu a startování se navíc stačí k autu přiblížit (na 1,5 metru) a vůz se odemkne a všechny kliky se automaticky vysunou. Při vzdálení se od vozu se kliky zasunou zpět a vůz se uzamkne.
ZJEDNODUŠENÁ ŘADA
Stupně výbavy Nové DS 3 navazují na princip, který byl poprvé představen u Nové DS 7. Nový stupeň výbavy Opéra je nejexkluzivnější. Úrovně výbavy byly přepracovány, díky čemuž je přechod mezi jednotlivými verzemi plynulejší. Počet prvků příplatkové výbavy byl snížen, došlo k úpravě nabídky a vytvoření jednotlivých paketů příplatkové výbavy, což zákazníkům usnadňuje orientaci. Cena Nové DS 3 začíná na 30 100 € v případě motoru PureTech 100 s manuální převodovkou ve výbavové verzi Bastille.
DS 28.9.2022
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout