Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

DS7 - premiéra v Paláci Lucerna

U příležitosti Festivalu Francouzského filmu v krásných prostorech paláce Lucerna byla oficiálně představena nová DS7 s novým dynamičtějším designem a novými technologiemi, jako např. novými prvky infotainmentu či světly DS Light Veil nebo nejvýkonnějším plug in hybridním motorem o síle 360 k a s pohonem 4 kol.

Slavnostního večera se zúčastnila také Lucie Borhyová, která už delší dobu spolupracuje se značkou DS a oblíbila si také automobily DS. A také vydala vánoční píseň a klip s názvem Splněná přání, kterou jí složil kamarád, zpěvák a skladatel Michal Kindl..Právě touto písní navodila předvánoční atmosféru. “Do role zpěvačky bych se určitě nestavěla, to je silné slovo. Spíš si vyzkouším být zpěvačkou. Je to pro mě pro radost,” přiznala Lucie Borhyová.


DS7 – novinka míří do ČR

Charakter nové DS 7 vychází z výrazných změn na přední i zadní části vozu. Zcela nová přední část nabízí ostřejší linie, které posilují vyváženost jednotlivých prvků. Práce na ní byla odvedena díky úzkému propojení týmů DS Design Studio Paris a výrobních týmů v závodě Mulhouse (Francie).
Kombinace nových štíhlejších světlometů DS Pixel LED Vision 3.0 a denních světel DS Light Veil, které se skládá ze světla pro denní svícení a čtyř vertikálních světelných vláken tvořených 33 diodami. Inovace spočívá ve výrobním procesu: laserem gravírovaný polykarbonátový povrch je opatřen barvou pouze na vnitřní straně, takže se na něm střídá světlo a plochy v barvě karoserie. DS Light Veil se rozsvěcují a zhasínají při zamykání a odemykání vozu.

DS Pixel Led Vision 3.0 představuje novou technologii, která matrixovým světlometům dodává další rozměr. Moduly Pixel mají optimalizované řízení světelného toku, a přitom zůstávají zachovány 3 moduly, které se objevují v celé řadě. Funkce Pixel zajišťuje optimální výkon osvětlení. Světelný tok je silnější a homogennější, s dosahem až 380 metrů (dálková světla). Při rychlostech do 50 km/h dosahuje nyní šířka paprsku 65 metrů. Uvnitř svítí společně dva moduly potkávacích/parkovacích světel. Zvenčí je modul dálkových světel Pixel vybaven 84 diodami ve třech řadách. Funkce přisvěcování do zatáčky je řízena intenzitou vnějších diod modulu Pixel v závislosti na úhlu natočení volantu.


K dynamickému charakteru přispívají i kola. Nová devatenáctipalcová kola EDINBURGH a SILVERSTONE s dekorativními vložkami optimalizují aerodynamickou účinnost a díky svému zpracování působí větším dojmem. U nové DS 7 E-Tense 4×4 360 jsou exkluzivně k dispozici nová jednadvacetipalcová kola BROOKLYN s propracovaným technickým designem.


TECHNOLOGIE

Jednou z hlavních novinek je systém infotainmentu, do kterého je zabudován DS Iris System. Toto řešení přináší přepracované rozhraní, plně konfigurovatelné, rychle a plynule reaguje a podporuje rozpoznávání hlasu. Přepracovaný 12″ dotykový displej s vysokým rozlišením zobrazuje nabídku widgetů, které umožňují přístup ke všem funkcím jediným pohybem: je tak možné ovládat online navigaci, klimatizaci, digitální audio zdroje a všechny informace o jízdě. Tento uživatelsky přívětivý displej umožňuje také zobrazovat pohled zepředu a zezadu z nových digitálních kamer s vysokým rozlišením nebo se dostat k funkci Mirror Screen.
Nový velký 12″ digitální přístrojový panel s přizpůsobitelnými stránkami má novou grafiku nabízející všechny důležité informace, jako je například tok energie u plug-in hybridních verzí.


Jedinečné technologie

Nová DS 7 je vybavena také technologiemi zajišťujícími větší pohodlí a klid, jako je DS Active Scan Suspension a DS Night Vision.
DS Active Scan Suspension je kamerou řízený systém tlumení, který je v tomto segmentu ojedinělý. Podle nerovností povrchu vozovky upravuje nastavení tlumičů na každém kole zvlášť.
Systém DS Night Vision snímá silnici a krajnici infračervenou kamerou, která dokáže zjistit přítomnost cyklisty, chodce nebo zvířete až do vzdálenosti 100 metrů. Řidič dostává informace na nový digitální přístrojový panel s vysokým rozlišením a v případě nebezpečí se ozve i specifický varovný signál.

Bezpečnost dále zvyšuje systém DS Driver Attention Monitoring a poloautonomní systém řízení 2. úrovně DS Drive Assist.

DS Driver Attention Monitoring analyzuje pomocí dvou kamer úroveň pozornosti řidiče. První z nich kontroluje chování vozidla v jeho okolí a druhá, umístěná před řidičem na volantu, diagnostikuje směr jeho pohledu, obličej a pohyby očních víček, což se promítá do úrovně ospalosti a pozornosti… To nemá v tomto segmentu obdoby.
Nová DS 7 je vybavena systémem DS Drive Assist s adaptivním tempomatem, který je schopen bez zásahu řidiče zastavit a opět nastartovat, a asistenčním systémem, který zajišťuje přesné umístění vozu v jízdním pruhu dle volby řidiče.



PĚT ÚROVNÍ VÝBAVY

Základem řady je pět úrovní výbavy s různými verzemi: Bastille, Rivoli a Opera na jedné straně a Performance Line a Performance Line + na straně druhé. U jednotlivých úrovní výbavy byly posíleny standardní prvky a zjednodušil se počet příplatkových prvků. Limitovaná edice La Première je k dispozici pouze ve verzi E-Tense 4×4 360 ve vybraných zemích.


Čtyři motory

V nabídce jsou čtyři motory, z toho tři plug-in hybridní verze E-Tense. Technologie E-Tense, která značce zajistila dva tituly ve Formuli E, tvoří většinu nabídky nové DS 7. Jde o motory s výkonem 225 k v provedení s pohonem dvou kol a 300 k a 360 k v provedení s pohonem všech kol.
U verze s výkonem 360 k je duch velkých cestovních vozů GT podpořen specifickým nastavením, které vyvinula divize DS Performance. Podvozek byl snížen o 15 mm, rozchod kol byl rozšířen (+ 24 mm vpředu, + 10 mm vzadu) a přední brzdy byly zvětšeny na průměr 380 mm se čtyřpístovými třmeny DS Performance.

DS 7 E-Tense 4×4 360 nabízí špičkový výkon, kterého dosahuje díky benzínovému motoru o výkonu 200 k a elektromotorům na přední a zadní nápravě o výkonu 110 a 113 k (pohon všech kol), přičemž hmotnost činí pouhých 1 885 kg, což je v segmentu plug-in hybridních vozů nejlepší poměr hmotnosti a výkonu.
Ve spojení s baterií o kapacitě 14,2 kWh umožňují elektromotory jízdu s nulovými emisemi v režimu pohonu zadních nebo všech čtyř kol až na vzdálenost 62 km (WLTP EAER City) a 57 km (WLTP AER combined) s možností jízdy ve 100% elektrickém režimu rychlostí až 140 km/h.

DS 7 E-Tense 4×4 360 s pneumatikami Michelin Pilot Sport 4S 245/35 R21, zrychlí z 0 na 100 km/h za 5,6 s a 1000 metrů s pevným startem zvládne za 25,4 sekundy.

Nová DS 7 E-Tense 4×4 300 (benzinový motor o výkonu 200 k a elektromotory o výkonu 110 k na přední a 113 k na zadní nápravě) může jet ve 100% elektrickém režimu rychlostí až 135 km/h. Dojezd je certifikován až na 81 km (WLTP EAER City) a 63 km (WLTP AER Combined). Z 0 na 100 km/h zrychlí za 5,9 s a na 1 000 metrů s pevným startem ujede za 25,9 s.

U nové DS 7 E-Tense 225 (benzinový motor o výkonu 180 k a elektromotor o výkonu 110 k na přední nápravě) je certifikován dojezd až 80 km (WLTP EAER City) a 65 km (WLTP AER combined) při emisích CO2 pouhých 28 g na kilometr a spotřebě paliva 1,2 l/100 km.
Všechny hybridní systémy jsou spojeny s novou baterií o kapacitě 14,2 kWh s dobou dobíjení přibližně dvě hodiny na nabíječce o výkonu 7,4 kW.

K dispozici je také diesel
Nová DS 7 je i nadále nabízena s dieselovým motorem BlueHDi 130 v kombinaci s osmistupňovou automatickou převodovkou. Je vybaven turbodmychadlem s proměnlivou geometrií a vysokotlakým přímým vstřikováním paliva a disponuje všemi nejmodernějšími technologiemi, díky nimž dosahuje certifikované spotřeby paliva 5,5 l/100 km, emise CO2 činí 143 g/km.


Opéra

Nová DS 7, která je vzorem z hlediska elegance, nabízí u své verze interiéru Opera dva odstíny kůže: černou Basalte a novou šedou Perle. Tato verze je k dispozici bez ohledu na zvolený typ pohonu. Týmy DS Automobiles se inspirovaly kovovým náramkem luxusních hodinek, který se skládá z mnoha do sebe zapadajících dílů, a vytvořily sedadlo a opěradlo sedadla z jednoho kusu kůže a bez švu a dosáhly tak jedinečného komfortu. Sedadlo je vyrobeno z pěny s vysokou hustotou a s větším množstvím materiálu než u tradičního sedadla. Díky hustšímu materiálu je pohodlí větší a zůstává zachováno po celá léta. Délka kůže položené na plocho je 450 milimetrů. Po zpracování se zmenší o 60 milimetrů. Vysoce kvalitní kůže Nappa pochází přímo ze skotu chovaného pro maso, který žije na polích bez ostnatého drátu. Ze 4 milimetrů tloušťky se používá pouze nejjemnější část kůže, tedy její líc. Tato nová tloušťka je pak obarvena speciální barvou: černou Basalte nebo šedou Perle. Komfort sedadla doplňují funkce zajišťující masáž, vyhřívání a chlazení.

Kůže Nappa, kterou jsou potažena sedadla, pokrývá také výplně dveří, palubní desku a středovou konzoli. I kryt airbagu je potažen kůží v lícové kvalitě. Rovněž na perleťovém prošívání s gilošovaným motivem Clous de Paris se uplatnilo řemeslo odborníků DS Automobiles.


Standardní výbava verze Opera zahrnuje systém DS Active Scan Suspension (pro motorizace E-Tense), poloautonomní řízení DS Drive Assist 2. úrovně, systém infotainmentu DS Iris System, nové světlomety DS Pixel LED Vision 3. 0, automatické nouzové brzdění řízené kamerou a radarem, přední a zadní parkovací asistent se zpětnou parkovací kamerou, vyhřívaná a ventilovaná přední sedadla s masážní funkcí, elektricky ovládanou zadní lavici, rozšířenou dvouzónovou automatickou klimatizaci s ovládacím panelem na zadních sedadlech a antialergenním filtrem, vyhřívané čelní sklo, elektrické panoramatické střešní okno a akustická vrstvená boční okna…


Bastille: vše podstatné bez kompromisů

Interiér Bastille zahrnuje látkové čalounění Peruzzi Bronze s ozdobnými prvky z plátna DS Mistral inspirované rybí kůží. Tato verze je inspirována strukturou rybí kůže a vytváří povrch, který je jemný a podmanivý na dotek. Za příplatek je k dispozici kožený interiér v černém odstínu Basalte.
V této konfiguraci je Nová DS 7 vybavena řadou bezpečnostních prvků, včetně tempomatu a omezovače rychlosti s varováním před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu, systému sledování mrtvého úhlu a automatického nouzového brzdění řízeného kamerou. Standardem je také automatické rozsvěcování světlometů a samočinné stěrače předních oken s dešťovým senzorem a automatickou úpravou intervalu stírání.
U verzí E-Tense je standardem také systém DS Active Scan Suspension a systém infotainmentu DS Iris System, bez ohledu na typ motoru..



DS 7 E-Tense 4x4 360 La Première


Ve vybraných zemích je limitovaná edice Nová DS 7 E-Tense 4×4 360 La Première. Vůz vychází z modelu E-Tense 4×4 360 Opéra a je opatřen předním nárazníkem v leskle černé barvě, černými monogramy a specifickými odznaky, které doplňuje leskle černá povrchová úprava masky DS Wings, mřížky chladiče, rámu oken a střešních lišt. K dispozici jsou interiéry v odstínech černá Basalte a šedá Perle. Součástí standardní výbavy jsou dva dobíjecí kabely (režim 2 a režim 3).
Nová DS 7 je v showroomu DS Store Praha připravena k testovacím jízdám a objednávkám zákazníků. České ceny začínají na 1 100 000 Kč a první dodávky zákazníkům jsou naplánovány na přelom roku 2022 / 2023.


Základní ceny
1.5 BlueHDi 130 EAT8Bastille1 100 000 Kč
E-TENSE 225 EAT8Bastille1 450 000 Kč
E-TENSE 300 EAT8 4x4Bastille1 600 000 Kč
E-TENSE 360 EAT8 4x4Performance Line1 880 000 Kč


Ceny končí na 2 050 000 Kč za E-TENSE 360 EAT8 4x4 Opéra


PR + JL 29.12.2022

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar