Dacia Bigster (I) - robustní a outdoorový pro C-SUV
Design je důkazem jeho robustnosti a jeho velkorysé rozměry podtrhují jednoduché, geometrické, uhlazené tvary a křivky. Působivé blatníky, které chrání kola, stejně jako přední světlomety a koncová světla zasazená vzadu v rozích vozu, přispívají k sebevědomému působení vozu Bigster na silnici.
Pocit robustnosti ještě více podtrhuje velmi vzpřímená a mohutná přední část typická pro vozy SUV. Horizontálně tvarovaná kapota byla navržena tak, aby optimalizovala výhled řidiče směrem dolů.
Přední a zadní spodní hrana nárazníku jsou barevně sladěné, takže jsou odolnější a trvanlivější. Ochranné lišty kolem celé karoserie - na bocích, podbězích kol a spodní části nárazníku - jsou vyrobeny z materiálu Starkle®.
Bigster se standardně dodává se 17- nebo 18“koly z lehkých slitin, u nejvyššího stupně výbavy Journey jsou na přání k dispozici vysoce elegantní 19“kola. U vyšších úrovní výbavy si zákazníci mohou zvolit dvoubarevné provedení exteriéru (černá střecha), která dynamicky zvýrazňuje linie vozu.
Uvnitř se designéři zaměřili na to nejdůležitější: prostor, ergonomii a pohodlí. Vysoká, vertikální palubní deska zvětšuje prostor pro cestující na předních sedadlech.
V zájmu jednoduchosti a efektivity jsou všechny provozní informace seskupeny na 7„ nebo 10,1“ digitálním přístrojovém štítu (v závislosti na úrovni výbavy) a všechny informace multimediálního systému jsou na 10,1“ centrálním dotykovém displeji (standardní výbava). Tyto dvě obrazovky spojuje elegantní zelená linka, která je pomáhá vizuálně integrovat do palubní desky.
V závislosti na stupni výbavy nabízí Bigster tři typy středové konzoly pro přední sedadla: Poprvé u vozu Dacia je k dispozici vysoká středová konzola s loketní opěrkou (s chlazenou přihrádkou), indukční nabíječkou a objemným úložným prostorem.
NEJLEPŠÍ POMĚR CENA/VÝKON V SEGMENTU C-SUV
Nový Bigster těží z platformy CMF-B, která je základem průmyslové strategie značky Dacia a jejíž flexibilita umožňuje nabídnout mimořádně velkorysé rozměry interiéru. Výbava byla navržena tak, aby splňovala požadavky zákazníků v segmentu C-SUV, včetně požadavků na odhlučnění (akustické čelní sklo, silnější okna, odhlučnění motoru), zpracování (nové koberce, Touch LED) a komfort sezení (nastavitelná bederní opěrka spolujezdce, nastavitelný sklon opěradla zadního sedadla atd.), dvouzónová klimatizace v předu a výdechy pro cestující vzadu.
Bigster nabízí jednu z nejlepších úrovní prostornosti v segmentu C-SUV a splňuje tak základní požadavek zákazníků na tomto trhu. Vpředu i vzadu nabízí největší prostor nad hlavou v segmentu. Cestující na zadních sedadlech mají k dispozici nejlepší prostor pro nohy v segmentu, což je velkou výhodou pro pohodlí na dlouhých cestách.
Nový Bigster se pyšní nejlepším objemem zavazadlového prostoru ve svém segmentu, který dosahuje až 667 litrů VDA, což je důležitá vlastnost pro rodinné výlety. Délka a výška zavazadlového prostoru stanovuje nová měřítka na trhu C-SUV.
OPTIMALIZOVANÁ MODULARITA A PRAKTIČNOST
Pokud na zadní lavici sedí pouze dva cestující, lze jejich pohodlí ještě zvýšit sklopením střední části opěradla, které pak tvoří loketní opěrku se dvěma držáky na nápoje a držákem na chytrý telefon. Po sklopení opěradel nabízí Bigster rovnou podlahu zavazadlového prostoru a výjimečnou maximální ložnou délku nákladu 2,7 metru.
Funkce Easy Fold umožňuje snadné sklápění opěradel zadních sedadel ze zavazadlového prostoru pomocí dvou páček umístěných vpravo a vlevo v zavazadlovém prostoru.
Jednoduchý a důmyslný systém YouClip umožňuje praktické a bezpečné připevnění široké škály příslušenství na klíčová místa v prostoru pro cestující. Bigster je standardně vybaven 5 úchytnými body YouClip (na palubní desce, na boku konzoly spolujezdce, na zadní straně středové konzoly, v zavazadlovém prostoru a na vnitřní straně dveří zavazadlového prostoru). Další 2 body lze přidat pomocí držáku na opěrky hlavy, který je k dispozici jako příslušenství.
VYBAVENÍ, KTERÉ USNADŇUJE KAŽDODENNÍ ŽIVOT
Přístup do vozu je snadný díky hands-free kartě a elektricky ovládaným dveřím zavazadlového prostoru. Druhé jmenované, standardně dodávané pro Bigster Journey a volitelné pro Extreme, lze ovládat třemi způsoby: tlačítkem na dveřích zavazadlového prostoru vedle osvětlení registrační značky, tlačítkem na palubní desce nebo tlačítkem na kartě.
Všechny modely jsou standardně vybaveny centrálním 10,1“ dotykovým displejem. Bigster Extreme a Journey dostávají multimediální systém Media Nav Live, který nabízí také propojenou navigaci s informacemi o dopravních podmínkách v reálném čase a aktuálními mapovými podklady po dobu 8 let. Systém Media Nav Live je kombinován se zvukovým systémem Arkamys 3D Sound System se 6 reproduktory.
Pro maximální potěšení z jízdy je vůz standardně vybaven 7“ ( Essential a Expression) nebo 10,1“ (Extreme a Journey) digitálním přístrojovým štítem. Barevný a přizpůsobitelný displej umožňuje řidiči zobrazovat informace, které považuje za nejužitečnější.
Uživatelé ocení také dvouzónovou klimatizaci s ventilačními otvory pro cestující vzadu, panoramatické střešní okno, bezdrátovou nabíječku chytrých telefonů atd. Výbava je k dispozici na přání nebo ve standardu v závislosti na úrovni výbavy, takže zákazníci mají vždy na výběr.
Ergonomie místa řidiče je klíčovou otázkou bezpečnosti. Ve výbavovém stupni Journey je standardně vybaven elektricky nastavitelnou výškou sedadla a sklonem opěradla a manuálně nastavitelnými bederními opěrkami. Bigster Journey a Extreme jsou u verzí Hybrid standardně vybaveny také adaptivním tempomatem (ACC), který vyhovuje potřebám zákazníků i fleetových klientů na dlouhých cestách.
Nový Bigster samozřejmě splňuje nejnovější evropskou bezpečnostní normu GSR2 a zahrnuje automatické nouzové brzdění (městské/příměstské s detekcí vozidel, chodců, cyklistů a motocyklů), rozpoznávání dopravních značek s varováním před překročením rychlosti, zadní parkovací asistent, nouzové zastavení, varování při vybočení z jízdního pruhu, asistent pro udržování vozidla v jízdním pruhu, systém sledování pozornosti řidiče a nouzové volání (eCall) ve všech úrovních výbavy.
Aby Dacia svým zákazníkům usnadnila život, zkombinovala tyto systémy s chytrým tlačítkem „My Safety“, které umožňuje řidiči při každém nastartování vozu během okamžiku přepnout některé systémy ADAS do osobního režimu, a vyhnout se tak zdlouhavému nastavování.
ECO SMART:
Nový Bigster představuje nové pohonné jednotky Dacia, které jsou všechny elektrifikované a nabízejí nejlepší účinnost v segmentu. Dacia věrná svým hodnotám zvyšuje u modelu Bigster používání udržitelných materiálů.
Dacia Bigster je prvním modelem skupiny Renault, který využívá zcela nový motor HYBRID 155. Skládá se ze zážehového čtyřválce o výkonu 107 k, dvou elektromotorů (motor o výkonu 50 k a vysokonapěťový startér/generátor), baterie o kapacitě 1,4 kWh (230 V) a elektrifikované automatické převodovky. Ta má 4 převodové stupně určené pro spalovací motor a další dva přidělené elektromotoru. Tato kombinovaná technologie je umožněna absencí spojky.
HYBRID 155
doplňuje řadu motorů HYBRID 140 montovaných do vozů nový Duster a Jogger. Nabízí vyšší výkon (+15 k), vyšší točivý moment (170 Nm pro samotný spalovací motor, tj. +20 Nm) a vyšší tažnou sílu (+250 kg, tj. přibližně 1tuna). Zvýšila se také účinnost, spotřeba paliva a emise klesly o 6 %, zejména díky optimalizovanému řízení otáček motoru.
Rekuperační brzdění v kombinaci s vysokou kapacitou akumulátoru a účinností automatické převodovky znamená, že až80 % času jízdy po městě je možné uskutečnit na elektrický pohon. Vůz se navíc vždy rozjíždí ve 100% elektrickém režimu.
Bigster TCe 140
Motor, který je v nabídce značky Dacia v této výkonové hladině poprvé, je odvozen od motoru TCe 130, dostupného v modelu nový Duster. Tato první úroveň elektrifikace kombinuje tříválcový benzinový motor nové generace o objemu 1,2 litru s turbodmychadlem, založený na Millerově cyklu (optimalizovaná účinnost a menší čerpací ztráty), s 48V mild-hybridním systémem a šestistupňovou manuální převodovkou.
Hybridní systém podporuje spalovací motor ve fázi rozjezdu a akcelerace, čímž optimalizuje požitek z jízdy a snižuje průměrnou spotřebu paliva (5,6 l/100 km) a emise CO2 (129 g/km) přibližně o 10 % ve srovnání se spalovacím motorem o stejném výkonu. Rekuperační brzdění dobíjí baterii o kapacitě 0,8 kWh způsobem, který je pro řidiče zcela nepostřehnutelný.
Bigster ECO-G 140
Dacia, nesporný lídr v oblasti LPG v Evropě, je jediným výrobcem, který u všech svých modelů se spalovacím motorem nabízí duální pohon na benzin a LPG pod označením ECO-G. V modelu Bigster Dacia poprvé nabízí motor kombinující dvoupalivový a 48V mild-hybridní pohon. Ta pomáhá tříválcovému přeplňovanému motoru o objemu 1,2 litru, ať už pracuje na benzin, nebo LPG, ve fázi rozjezdu a akcelerace, čímž optimalizuje potěšení z jízdy a efektivitu. Rekuperační brzdění dobíjí 0,8 kWh baterii způsobem, který je pro řidiče zcela nepostřehnutelný.
Díky dvěma nádržím s celkovým objemem 99 litrů paliva (50 litrů benzínu a 49 litrů LPG) nabízí dojezd až 1 450 km. Nádrž na LPG je umístěna pod podlahou zavazadlového prostoru, čímž je zachován objem zavazadlového prostoru. Přepínání z jednoho paliva na druhé je rychlé a nepostřehnutelné díky přepínači dokonale integrovanému do přístrojové desky.
Bigster TCe 130 4x4
Nový Bigster je navržen tak, aby vás díky pohonu všech kol v kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou dostal mimo vyšlapané cesty, a zároveň maximalizoval účinnost díky 48V mild-hybridnímu systému. Ten pomáhá tříválcovému přeplňovanému motoru o objemu 1,2 litru při rozjezdu a akceleraci, čímž snižuje spotřebu paliva a emise CO2 a nabízí vynikající požitek z jízdy. Regenerativní brzdění dobíjí 0,8 kWh baterii způsobem, který je pro řidiče zcela nepostřehnutelný.
Dokončení příště
Dacia 9.10.2024
Přední a zadní spodní hrana nárazníku jsou barevně sladěné, takže jsou odolnější a trvanlivější. Ochranné lišty kolem celé karoserie - na bocích, podbězích kol a spodní části nárazníku - jsou vyrobeny z materiálu Starkle®.
Bigster se standardně dodává se 17- nebo 18“koly z lehkých slitin, u nejvyššího stupně výbavy Journey jsou na přání k dispozici vysoce elegantní 19“kola. U vyšších úrovní výbavy si zákazníci mohou zvolit dvoubarevné provedení exteriéru (černá střecha), která dynamicky zvýrazňuje linie vozu.
Uvnitř se designéři zaměřili na to nejdůležitější: prostor, ergonomii a pohodlí. Vysoká, vertikální palubní deska zvětšuje prostor pro cestující na předních sedadlech.
V zájmu jednoduchosti a efektivity jsou všechny provozní informace seskupeny na 7„ nebo 10,1“ digitálním přístrojovém štítu (v závislosti na úrovni výbavy) a všechny informace multimediálního systému jsou na 10,1“ centrálním dotykovém displeji (standardní výbava). Tyto dvě obrazovky spojuje elegantní zelená linka, která je pomáhá vizuálně integrovat do palubní desky.
V závislosti na stupni výbavy nabízí Bigster tři typy středové konzoly pro přední sedadla: Poprvé u vozu Dacia je k dispozici vysoká středová konzola s loketní opěrkou (s chlazenou přihrádkou), indukční nabíječkou a objemným úložným prostorem.
NEJLEPŠÍ POMĚR CENA/VÝKON V SEGMENTU C-SUV
Nový Bigster těží z platformy CMF-B, která je základem průmyslové strategie značky Dacia a jejíž flexibilita umožňuje nabídnout mimořádně velkorysé rozměry interiéru. Výbava byla navržena tak, aby splňovala požadavky zákazníků v segmentu C-SUV, včetně požadavků na odhlučnění (akustické čelní sklo, silnější okna, odhlučnění motoru), zpracování (nové koberce, Touch LED) a komfort sezení (nastavitelná bederní opěrka spolujezdce, nastavitelný sklon opěradla zadního sedadla atd.), dvouzónová klimatizace v předu a výdechy pro cestující vzadu.
Bigster nabízí jednu z nejlepších úrovní prostornosti v segmentu C-SUV a splňuje tak základní požadavek zákazníků na tomto trhu. Vpředu i vzadu nabízí největší prostor nad hlavou v segmentu. Cestující na zadních sedadlech mají k dispozici nejlepší prostor pro nohy v segmentu, což je velkou výhodou pro pohodlí na dlouhých cestách.
Nový Bigster se pyšní nejlepším objemem zavazadlového prostoru ve svém segmentu, který dosahuje až 667 litrů VDA, což je důležitá vlastnost pro rodinné výlety. Délka a výška zavazadlového prostoru stanovuje nová měřítka na trhu C-SUV.
OPTIMALIZOVANÁ MODULARITA A PRAKTIČNOST
Pokud na zadní lavici sedí pouze dva cestující, lze jejich pohodlí ještě zvýšit sklopením střední části opěradla, které pak tvoří loketní opěrku se dvěma držáky na nápoje a držákem na chytrý telefon. Po sklopení opěradel nabízí Bigster rovnou podlahu zavazadlového prostoru a výjimečnou maximální ložnou délku nákladu 2,7 metru.
Funkce Easy Fold umožňuje snadné sklápění opěradel zadních sedadel ze zavazadlového prostoru pomocí dvou páček umístěných vpravo a vlevo v zavazadlovém prostoru.
Jednoduchý a důmyslný systém YouClip umožňuje praktické a bezpečné připevnění široké škály příslušenství na klíčová místa v prostoru pro cestující. Bigster je standardně vybaven 5 úchytnými body YouClip (na palubní desce, na boku konzoly spolujezdce, na zadní straně středové konzoly, v zavazadlovém prostoru a na vnitřní straně dveří zavazadlového prostoru). Další 2 body lze přidat pomocí držáku na opěrky hlavy, který je k dispozici jako příslušenství.
VYBAVENÍ, KTERÉ USNADŇUJE KAŽDODENNÍ ŽIVOT
Přístup do vozu je snadný díky hands-free kartě a elektricky ovládaným dveřím zavazadlového prostoru. Druhé jmenované, standardně dodávané pro Bigster Journey a volitelné pro Extreme, lze ovládat třemi způsoby: tlačítkem na dveřích zavazadlového prostoru vedle osvětlení registrační značky, tlačítkem na palubní desce nebo tlačítkem na kartě.
Všechny modely jsou standardně vybaveny centrálním 10,1“ dotykovým displejem. Bigster Extreme a Journey dostávají multimediální systém Media Nav Live, který nabízí také propojenou navigaci s informacemi o dopravních podmínkách v reálném čase a aktuálními mapovými podklady po dobu 8 let. Systém Media Nav Live je kombinován se zvukovým systémem Arkamys 3D Sound System se 6 reproduktory.
Pro maximální potěšení z jízdy je vůz standardně vybaven 7“ ( Essential a Expression) nebo 10,1“ (Extreme a Journey) digitálním přístrojovým štítem. Barevný a přizpůsobitelný displej umožňuje řidiči zobrazovat informace, které považuje za nejužitečnější.
Uživatelé ocení také dvouzónovou klimatizaci s ventilačními otvory pro cestující vzadu, panoramatické střešní okno, bezdrátovou nabíječku chytrých telefonů atd. Výbava je k dispozici na přání nebo ve standardu v závislosti na úrovni výbavy, takže zákazníci mají vždy na výběr.
Ergonomie místa řidiče je klíčovou otázkou bezpečnosti. Ve výbavovém stupni Journey je standardně vybaven elektricky nastavitelnou výškou sedadla a sklonem opěradla a manuálně nastavitelnými bederními opěrkami. Bigster Journey a Extreme jsou u verzí Hybrid standardně vybaveny také adaptivním tempomatem (ACC), který vyhovuje potřebám zákazníků i fleetových klientů na dlouhých cestách.
Nový Bigster samozřejmě splňuje nejnovější evropskou bezpečnostní normu GSR2 a zahrnuje automatické nouzové brzdění (městské/příměstské s detekcí vozidel, chodců, cyklistů a motocyklů), rozpoznávání dopravních značek s varováním před překročením rychlosti, zadní parkovací asistent, nouzové zastavení, varování při vybočení z jízdního pruhu, asistent pro udržování vozidla v jízdním pruhu, systém sledování pozornosti řidiče a nouzové volání (eCall) ve všech úrovních výbavy.
Aby Dacia svým zákazníkům usnadnila život, zkombinovala tyto systémy s chytrým tlačítkem „My Safety“, které umožňuje řidiči při každém nastartování vozu během okamžiku přepnout některé systémy ADAS do osobního režimu, a vyhnout se tak zdlouhavému nastavování.
ECO SMART:
Nový Bigster představuje nové pohonné jednotky Dacia, které jsou všechny elektrifikované a nabízejí nejlepší účinnost v segmentu. Dacia věrná svým hodnotám zvyšuje u modelu Bigster používání udržitelných materiálů.
Dacia Bigster je prvním modelem skupiny Renault, který využívá zcela nový motor HYBRID 155. Skládá se ze zážehového čtyřválce o výkonu 107 k, dvou elektromotorů (motor o výkonu 50 k a vysokonapěťový startér/generátor), baterie o kapacitě 1,4 kWh (230 V) a elektrifikované automatické převodovky. Ta má 4 převodové stupně určené pro spalovací motor a další dva přidělené elektromotoru. Tato kombinovaná technologie je umožněna absencí spojky.
HYBRID 155
doplňuje řadu motorů HYBRID 140 montovaných do vozů nový Duster a Jogger. Nabízí vyšší výkon (+15 k), vyšší točivý moment (170 Nm pro samotný spalovací motor, tj. +20 Nm) a vyšší tažnou sílu (+250 kg, tj. přibližně 1tuna). Zvýšila se také účinnost, spotřeba paliva a emise klesly o 6 %, zejména díky optimalizovanému řízení otáček motoru.
Rekuperační brzdění v kombinaci s vysokou kapacitou akumulátoru a účinností automatické převodovky znamená, že až80 % času jízdy po městě je možné uskutečnit na elektrický pohon. Vůz se navíc vždy rozjíždí ve 100% elektrickém režimu.
Bigster TCe 140
Motor, který je v nabídce značky Dacia v této výkonové hladině poprvé, je odvozen od motoru TCe 130, dostupného v modelu nový Duster. Tato první úroveň elektrifikace kombinuje tříválcový benzinový motor nové generace o objemu 1,2 litru s turbodmychadlem, založený na Millerově cyklu (optimalizovaná účinnost a menší čerpací ztráty), s 48V mild-hybridním systémem a šestistupňovou manuální převodovkou.
Hybridní systém podporuje spalovací motor ve fázi rozjezdu a akcelerace, čímž optimalizuje požitek z jízdy a snižuje průměrnou spotřebu paliva (5,6 l/100 km) a emise CO2 (129 g/km) přibližně o 10 % ve srovnání se spalovacím motorem o stejném výkonu. Rekuperační brzdění dobíjí baterii o kapacitě 0,8 kWh způsobem, který je pro řidiče zcela nepostřehnutelný.
Bigster ECO-G 140
Dacia, nesporný lídr v oblasti LPG v Evropě, je jediným výrobcem, který u všech svých modelů se spalovacím motorem nabízí duální pohon na benzin a LPG pod označením ECO-G. V modelu Bigster Dacia poprvé nabízí motor kombinující dvoupalivový a 48V mild-hybridní pohon. Ta pomáhá tříválcovému přeplňovanému motoru o objemu 1,2 litru, ať už pracuje na benzin, nebo LPG, ve fázi rozjezdu a akcelerace, čímž optimalizuje potěšení z jízdy a efektivitu. Rekuperační brzdění dobíjí 0,8 kWh baterii způsobem, který je pro řidiče zcela nepostřehnutelný.
Díky dvěma nádržím s celkovým objemem 99 litrů paliva (50 litrů benzínu a 49 litrů LPG) nabízí dojezd až 1 450 km. Nádrž na LPG je umístěna pod podlahou zavazadlového prostoru, čímž je zachován objem zavazadlového prostoru. Přepínání z jednoho paliva na druhé je rychlé a nepostřehnutelné díky přepínači dokonale integrovanému do přístrojové desky.
Bigster TCe 130 4x4
Nový Bigster je navržen tak, aby vás díky pohonu všech kol v kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou dostal mimo vyšlapané cesty, a zároveň maximalizoval účinnost díky 48V mild-hybridnímu systému. Ten pomáhá tříválcovému přeplňovanému motoru o objemu 1,2 litru při rozjezdu a akceleraci, čímž snižuje spotřebu paliva a emise CO2 a nabízí vynikající požitek z jízdy. Regenerativní brzdění dobíjí 0,8 kWh baterii způsobem, který je pro řidiče zcela nepostřehnutelný.
Dokončení příště
Dacia 9.10.2024
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout