Dacia Bigster - robustný a praktický
Po modelech Logan, Sandero, Duster, Journey, Spring, Jogger přichází Dacia na trh s nejnovějším modelem Bigster, který by mohl oslovit hodně zákazníků. I vzhledem k tomu, že se kombi Logan LCV ani Lodgy delší dobu už nevyrábí. Jednou z předností je velký zavazadlový prostor.
Koncept Dacie Bigster byl představen už v roce 2021, jeho cílem bylo nastavit nový designerský směr a ukázat, kam budou příští modely směřovat. Dacia se vždy snaží zákazníkům nabídnout přesně takový vůz, jaký si žádají. Prodejní výsledky například Sandera nebo Dusteru jsou jasnou odpovědí.
Bigster přichází s několika novinkami, které se objevují v modelech Dacia poprvé. Například nový zážehový čtyřválec objemu 1,8 litru, odvozený ze známé 1.6. Objevuje se ve verzi Hybrid 155, tedy ve spojení s elektromotorem o výkonu 50 k a baterií s kapacitou 1,4 kWh. Aby se nejvíce využívala elektrická energie, tak byla zesílena i rekuperace. Výrobce slibuje spotřebu 4,7 litru benzinu na sto kilometrů. My jsme při prezentaci po šumavských silnicích jezdili maximálně do šesti litrů.
Zážehový přeplňovaný tříválec 1.2 ve verzi mild hybrid 140 dostal nové turbodmychadlo včetně jiného naladění. S baterií 0.8 kWh dosahuje výkonu 140 k, stejně jako nový mild hybrid G-140 na provoz LPG. S dvěma nádržemi po padesáti litrech ujede teoreticky až 1450 kilometrů. V současné době probíhají závěrečné testy a na trhu se objeví v polovině roku.
A konečně se můžete těšit i na verzi s pohonem všech kol s mild hybridní technologií a šestistupňovou manuální převodovkou. Vzadu využívá víceprvkovou nápravu z Dusteru. Není vyloučené, že se v budoucnu objeví také samočinná převodovka.
K novinkám patří mj, panoramatická střecha s délkou 1,2 m (otvíratelná část 0,57 m), akustické čelní sklo pro vyšší výbavy, LED přední mlhovky i LED zadní světla, elektricky ovládané zadní víko, dělená zadní lavice 40/20/40, hybridní verze s adaptivním tempomatem (zastaví do 30 s), 10“ digitální displej, dvoubarevná karosérie atd.
Podrobný popis najdete na:
https://www.autokaleidoskop.cz/Novinky/Dacia-Bigster-(I)-robustni-a-outdoorovy-pro-C-SUV/
https://www.autokaleidoskop.cz/Novinky/Dacia-Bigster-(II)-robustni-a-outdoorovy-pro-C-SUV-(dokonceni)/
Technické údaje
Rozměry: 4570 x 1813 x 2069 mm
Rozvor kol: 2702 mm
Ceny
1)Verze s motorem ECO-G 140 bude možné objednat později.
JL 15.4.2025
Bigster přichází s několika novinkami, které se objevují v modelech Dacia poprvé. Například nový zážehový čtyřválec objemu 1,8 litru, odvozený ze známé 1.6. Objevuje se ve verzi Hybrid 155, tedy ve spojení s elektromotorem o výkonu 50 k a baterií s kapacitou 1,4 kWh. Aby se nejvíce využívala elektrická energie, tak byla zesílena i rekuperace. Výrobce slibuje spotřebu 4,7 litru benzinu na sto kilometrů. My jsme při prezentaci po šumavských silnicích jezdili maximálně do šesti litrů.
Zážehový přeplňovaný tříválec 1.2 ve verzi mild hybrid 140 dostal nové turbodmychadlo včetně jiného naladění. S baterií 0.8 kWh dosahuje výkonu 140 k, stejně jako nový mild hybrid G-140 na provoz LPG. S dvěma nádržemi po padesáti litrech ujede teoreticky až 1450 kilometrů. V současné době probíhají závěrečné testy a na trhu se objeví v polovině roku.
A konečně se můžete těšit i na verzi s pohonem všech kol s mild hybridní technologií a šestistupňovou manuální převodovkou. Vzadu využívá víceprvkovou nápravu z Dusteru. Není vyloučené, že se v budoucnu objeví také samočinná převodovka.
K novinkám patří mj, panoramatická střecha s délkou 1,2 m (otvíratelná část 0,57 m), akustické čelní sklo pro vyšší výbavy, LED přední mlhovky i LED zadní světla, elektricky ovládané zadní víko, dělená zadní lavice 40/20/40, hybridní verze s adaptivním tempomatem (zastaví do 30 s), 10“ digitální displej, dvoubarevná karosérie atd.
Podrobný popis najdete na:
https://www.autokaleidoskop.cz/Novinky/Dacia-Bigster-(I)-robustni-a-outdoorovy-pro-C-SUV/
https://www.autokaleidoskop.cz/Novinky/Dacia-Bigster-(II)-robustni-a-outdoorovy-pro-C-SUV-(dokonceni)/
Technické údaje
Typ | Mild hybrid 140 | Mild hybrid G-140 | Mild Hybrid 130 4x4 | hybrid 155 |
Objem cm³ | 1199 | 1199 | 1199 | 1793 |
Výkon kW(k)/min | 103(140)/5500 | 103(140)/5500 | 96(130)/4500 | 115(156)/5300 |
Toč.moment Nm/min | 230/2100 | 230/2100 | 230/2150 | 172/3000 |
Kap.baterie kWh | 0,839 | 0,839 | 0,839 | 1,4 |
Kombin.výkon kW(k) | - | - | - | 155 |
Převodovka | 6MT | 6MT | 6MT | 6AT |
Rychlost km/h | 180 | - | 180 | 180 |
Zrychlení 0-100 km/h s | 9,8 | - | 11,2 | 9,7 |
Kombin.spotřeba l/100 km | 4,7 | - | 5,5 | 6,1 |
Zav.prostor l | 702/2002 | 660/1960 | 629/1929 | 612/1912 |
Rozměry: 4570 x 1813 x 2069 mm
Rozvor kol: 2702 mm
Ceny
VÝBAVA | Typ | Cena |
Essential | TCe 140 | 549 000 Kč |
Essential | ECO-G 140(1) | 552 000 Kč |
Essential | TCe 130 4×4 | 607 000 Kč |
Expression | TCe 140 | 575 000 Kč |
Expression | ECO-G 140(1) | 578 000 Kč |
Expression | TCe 130 4×4 | 633 000 Kč |
Expression | HYBRID 155 | 665 000 Kč |
Journey | TCe 140 | 625 000 Kč |
Journey | ECO-G 140(1) | 630 000 Kč |
Journey | HYBRID 155 | 717 000 Kč |
Extreme | TCe 140 | 625 000 Kč |
Extreme | ECO-G 140(1) | 630 000 Kč |
Extreme | TCe 130 4×4 | 685 000 Kč |
Extreme | HYBRID 155 | 717 000 Kč |
1)Verze s motorem ECO-G 140 bude možné objednat později.
JL 15.4.2025
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout