Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Dacia Logan MCV - víc než kombi

Mnoha motoristy dlouho očekávaná a avizovaná Dacia Logan MCV se dostává také na český trh. Největší její předností je mimořádná prostornost typu kombi s velkou kapacitou úložného prostoru, až sedmimístný interiér a základní cena těsně nad 200 tisíc korun.

Od začátku výroby v září 2004 se do dnešního dne prodalo přes 400 tisíc vozů Dacia, vloni takřka 200 000 a to v padesáti zemích. Vyrábí se nejen v Rumusku, ale také v Rusku, Kolumbii, Maroku, a letos k nim přibudou ještě závody v Indii, Iránu a Brazílii. Zvláště spolupráce s indickou firmou Mahindra by měla společnosti Renault Group, a Dacii zvláště, přinést roční kapacitu přes půl milionů vozů.
Nový Logan MCV v sobě rozhodně nezapře původ sedanu, jehož koncepce se řídila jednoduchostí a robustností, bezpečností na úrovni evropského standardu a výborným poměrem cena versus prostor.
Mnozí si asi kladou otázku, zda je model MCV (Multi Convivial Vehicle) spíš kombi nebo patří mezi populární MPV. Záleží, kam si kdo vůz zařadí, my bychom jej považovali spíš za kombi.
Oproti sedanu se MCV odlišuje novým předním nárazníkem, širším otvorem nasávání vzduchu nebo novými otvory pro mlhovky. Boční ochranné lišty dodávají na robustnosti a chrání Logan na úzkých cestách. Boční linie karoserie se vyznačuje oblými tvary zadních bočních oken a zvýšenou střechou. Moderní záď upoutá hlavně vertikálními liniemi svítilen a asymetrickými dveřmi.
Vůz je vybaven spodním krytem pohonné jednotky, a stejně jako nové řešení utěsnění vnitřku skříně převodovky a převodného ústrojí jej chrání před prachem. S poměrně slušnou světlostí 155 mm a dlouhým zdvihem lze jezdit s vozem také po velice špatných cestách.
Kombi MCV je o 27 cm delší a o 10,2 cm vyšší než sedan, což se muselo projevit na velikosti vnitřního prostoru, který může být buď pěti nebo dokonce sedmimístný. Kupodivu v tomto případě poskytuje třetí řada docela slušný prostor na sezení, o druhé řadě ani nemluvě. Přístup k třetí řadě sedadel je velice snadný. Stačí jen sklopit druhou řadu dopředu.
A dostáváme se k zavazadlovému prostoru, který bude české motoristy zajímat nejvíce, neboť vzhledem k příznivé ceně základní verze, byť poměrně spartánsky vybavené, bude pro mnoho z nich hrát důležitou roli při výběru vozu kombi. Zavazadlový prostor se otevírá křídlovými dveřmi, pro kombi sice poněkud nezvyklé, ale zato praktické. Jsou dělené v poměru 1/3:2/3 a lze je otevřít pod úhlem 40, 90 a 180 stupňů. V sedmimístném provedení má „kufr“ kapacitu 198 litrů, v pětimístném neuvěřitelných 700 litrů, a po sklopení zadních opěradel až 2350 litrů. Praktická je rovněž přihrádka nad druhou sedadel, dodávaná od druhého stupně výbavy.
Pohonné jednotky jsou zatím shodné se sedanem, připravuje se však ještě benzinový čtyřválec 1.6 se čtyřventilovou technikou. Oba benzinové čtyřválce se vyznačují vysokým točivým momentem, který je k dispozici od nízkých otáček a v jejich celém širokém rozsahu od 3000 do 4500/min. Motor 1.5 dCi patří mezi nejlepší dieselové motory své třídy. Největší točivý moment 160 N.m je dostupný už od 1700/min, přičemž 85 procent je k dispozici mezi 1500 až 3500/min. Kombinace malé spotřeby a nádrže na 50 litrů umožňuje dojezd téměř tisíc kilometrů.

Pohonné jednotky
Typ1.41.61.5dCi
Výkon kW(k)/min55(75)/550064(90)/550050(70)/4000
Toč.mom. (N.m/min)112/3000128/3000160/1700
Rychlost (km/h)155167150
Prům.spotř. (l/100 km)7,67,85,3


Brzdový systém používá vpředu kotouče a vzadu bubny, zatímco verze vybavené systémem ABS mají stejnou nejnovější generaci systému Bosch 8.0 doplněnou systémem elektronického rozdělení brzdné síly (EBD) z Megane II.
Pokud jde o pasivní bezpečnost může být vybaven až čtyřmi airbagy, přičemž základní verze má pouze airbag řidiče, u spolujezdce je třeba si připlatit 9000 Kč. Na přání se dodávají boční airbagy pro přední sedadla.
Uvnitř automobilu je klíčovým bezpečnostním prvkem přístrojový panel, převzatý se sedanu, zhotovený z jednoho kusu materiálu. Jeho voštinová struktura z mimořádně absorpčního polypropylenu omezuje zranění kolen v případě nárazu. Na rozdíl od sedanu je verze MCV vybavena kotvícími úchyty Isofix na vnějších sedadlech druhé řady.
Dacia Logan MCV se bude dodávat ve třech stupních výbavy – základní, Ambiance+ a Lauréate. Základní výbava je kombinována výhradně s motorem 1.4 v ceně 235 900 Kč, resp. 198 200 bez DPH. Právě o tento model, v jehož výbavě najdeme mj. ABS + EBV, airbag řidiče, palubní počítač nebo nedělené třímístné sedadlo druhé řady, bude asi největší zájem. Za tu cenu dostanou zákazníci vůz na velice přijatelné úrovni. A konečně snad opadne i nedůvěra ke značce Dacia, která má se starými socialistickými Daciemi společný už jen název. Cena benzinových verzí se pohybuje do 313 900 Kč (1.6 sedmimístný). Rozpětí dieselových verzí sahá od 311 900 Kč (5 míst) až do 341 900 Kč (7 míst).
Logan MCV je druhým modelem v programu Logan, jehož součástí bude v rámci Renault Commitment 2009 celkem šest vozidel. Ještě letos se objeví užitková verze Logan Van.

Jindřich Lasík, 26.1.2007

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar