Dacia Logan Pikap - blýskání na časy?
Českým drobným podnikatelům a řemeslníkům se možná blýská na lepší časy. Od doby ukončení výroby Škody Felicia Pikap na trhu chybí adekvátním model. Nyní však začíná Dacia vyrábět nový pikap, který se bude na rumunském trhu prodávat na 7 250 eur.
Užitkový model doplňuje tak řadu Logan – kombi, sedan a van. Úložná plocha čtyři a půl metru dlouhého pikapu dokáže převézt předměty o délce až 1,80 metru o maximální šířce 1,37 metru. Naložit lze náklad 800 kilogramů těžký. Plechové stěny a plocha jsou zakryty obložením. Další úložný prostor o objemu 300 litrů se nachází za předními sedadly.
Design i platforma pocházejí pochopitelně ze sesterského modelu, pouze zavěšení zadních kol bylo uzpůsobeno vyššímu zatížení. Sériová výbava zahrnuje mj. ABS a airbag řidiče, zatímco třeba airbag spolujezdce a klimatizace jsou za příplatek.
O pohon se starají osvědčené jednotky Renault – zážehový čtyřválec 1.6 o výkonu 90 k a točivém momentu 128 N.m při průměrné spotřebě 8,1 litru na sto kilometrů. Ze vznětových jednotek je k dispozici úsporný čtyřválec 1.5 dCi ve dvou výkonových variantách – 70 k/160 N.m a 85 k/200 N.m. Silnější verze spotřebuje v průměru 5,2 l/100 km, slabší o desetinu litru více. Rychlost obou jednotek spojených s mechanickou pětistupňovou převodovkou je 146 km/h a 163 km/h.
Zpočátku se bude pikap prodávat kromě Rumunska také v Turecku a Bulharsku, v příštím roce by se měl objevit na dalších trzích.
Jindřich Lasík, 20.2.2008
Design i platforma pocházejí pochopitelně ze sesterského modelu, pouze zavěšení zadních kol bylo uzpůsobeno vyššímu zatížení. Sériová výbava zahrnuje mj. ABS a airbag řidiče, zatímco třeba airbag spolujezdce a klimatizace jsou za příplatek.
O pohon se starají osvědčené jednotky Renault – zážehový čtyřválec 1.6 o výkonu 90 k a točivém momentu 128 N.m při průměrné spotřebě 8,1 litru na sto kilometrů. Ze vznětových jednotek je k dispozici úsporný čtyřválec 1.5 dCi ve dvou výkonových variantách – 70 k/160 N.m a 85 k/200 N.m. Silnější verze spotřebuje v průměru 5,2 l/100 km, slabší o desetinu litru více. Rychlost obou jednotek spojených s mechanickou pětistupňovou převodovkou je 146 km/h a 163 km/h.
Zpočátku se bude pikap prodávat kromě Rumunska také v Turecku a Bulharsku, v příštím roce by se měl objevit na dalších trzích.
Jindřich Lasík, 20.2.2008
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout