Dacia Spring - malý, ale šikovný elektromobil
Dacia Spring byla uvedena na trh v roce 2021 a v letech 2022 a 2023 se stala třetím nejprodávanějším elektromobilem pro soukromé zákazníky. Celkově bylo od uvedení na trh po celém světě zaregistrováno více než 150 000 vozů Dacia Spring
Robustní, sebevědomý styl, díky němuž je Spring atraktivnější než kdykoli předtím. Proměna je velkolepá jak uvnitř, kde byly přepracovány všechny prvky, tak zvenčí. Střecha je jedinou částí karoserie, která zůstala zachována z předchozího modelu.
Nová identita značky Dacia je jasně patrná ze dvou černých pruhů, jednoho vpředu a druhého vzadu, které se setkávají v lesklém provedení se specifickými matnými pruhy na zádi.
Moderní design podtrhují grafické polepy, které zdobí přední a zadní masku vozu ve výbavě Extreme. K robustnímu postoji nového Spring přispívají 15palcová kola, která jsou nyní standardem pro verze s motorem o výkonu 65 k a která zdobí stylové lemy kol.
Chrániče bočních prahů jsou lehké, snadno se montují, jsou cenově dostupné a snadno se vyměňují. Stejně jako u všech nových modelů Dacia byly odstraněny chromované lišty. Totéž platí pro střešní lišty, které jsou u vozu používaného převážně na krátké cesty obecně zbytečné a jejichž vypuštěním se ušetří hmotnost, zlepší aerodynamika, a tím i dojezd.
Přístrojová deska byla přepracována. Spring je vybaven personifikovaným digitálním přístrojovým panelem se 7" displejem u všech verzí a velkým 10" centrálním displejem multimediálního systému u vyšších úrovní výbavy.
Nový Spring se může pochlubit čtyřmi novými prvky, které mají za cíl zlepšit ergonomii místa řidiče a jízdní dynamiku:
Nový volant umožňuje lepší držení a snadnější přístup k ovládacím prvkům.
Nový sloupek řízení pro lepší ergonomii a nastavitelnou výšku.
Nový elektrický posilovač řízení pro větší přesnost a lepší odezvu řízení.
Nová 15" kola pro lepší přilnavost k vozovce (standardní výbava pro úroveň výbavy EXTREME).
Nový Spring nyní nabízí nový režim B (Brake) se silnější rekuperací při brzdění.
V režimu D je energie vzniklá při brzdění (zpomalování) rekuperována a ukládána do akumulátoru, přičemž při zvednutí nohy dochází k malému zpomalení. Volbou režimu B řidič maximalizuje rekuperaci.
Spring nabízí nejlepší kapacitu zavazadlového prostoru ve své kategorii. Zavazadlový prostor o objemu 308 litrů (o 6 % více než u předchozího modelu) - se sklopenými zadními sedadly 1 004 litrů - je výrazně prostornější než u konkurentů podobné velikosti a vyrovná se vozům segmentu B.
Výbava byla doplněna o nové jízdní asistenty: automatické nouzové brzdění (městské/příměstské s detekcí vozidel, chodců, cyklistů a motocyklů), rozpoznávání dopravních značek s varováním před překročením rychlosti, asistent parkování vzadu, nouzové brzdění, varování před opuštěním jízdního pruhu, asistent udržování v jízdním pruhu, systém sledování pozornosti řidiče a nouzové volání (eCall).
Nový Spring rozšiřuje možnosti díky větší dostupnosti svého nejvýkonnějšího motoru o výkonu 65 k/48 kW. Tento motor je nyní dostupnější, protože je k dispozici kromě výbavového stupně Extreme také od nového výbavového stupně Expression. Nabízí dynamickou akceleraci z 0 na 100 km/h za 13,7 sekund. Ještě dostupnější a pro městský provoz dokonale vhodný je nový model Spring vybavený motorem o výkonu 45 k, který je k dispozici ve výbavových stupních Essential a Expression
ECO-SMART
Nová Dacia Spring je úsporná, její nízká hmotnost přispívá k efektivitě. Kromě opatření přijatých u všech nových modelů Dacia, jako je úplná absence ozdobných chromovaných dílů a zvířecí kůže a zvýšení počtu tmavých dílů karoserií, byl nový Spring navržen tak, aby splňoval náročné požadavky zákazníků segmentu A. Baterie je přizpůsobena těmto kritériím a integrována do kompaktní platformy.
Nízká hmotnost je klíčovým faktorem, díky němuž může Spring uplatnit všechny své přednosti. S pohotovostní hmotností 984 kg v nejvyšší výbavě Extreme je jediným elektromobilem v Evropě, který váží méně než tunu. V porovnání s předchozí verzí se hmotnost vozu zvýšila pouze o 6 kg (tj. o 0,6 %), a to navzdory mnoha novým asistenčním systémům ADAS, které ukládají předpisy, a také vylepšením standardní výbavy a zpracování.
Vynikající spotřeba elektrické energie. Účinnost pohonného ústrojí nové Dacie Spring znamená, že nabízí spotřebu pod 13,5 kWh/100 km (verze s výkonem 65k) a 14,1 kWh/100 km (verze s výkonem 45 k), což zajišťuje nízké provozní náklady.
Kompaktní baterie s kapacitou 26,8 kWh je přizpůsobena potřebám a životnímu stylu uživatelů nové Dacie Spring, aniž by nadměrná hmotnost snižovala celkový výkon vozu. U všech verzí nabízí dojezd přes 225 km.
Inovativní rekuperační brzdění. Pro další optimalizaci dojezdu je nová Dacia Spring poprvé vybavena systémem rekuperačního brzdění, který se aktivuje volbou režimu "B" pomocí nového ovladače převodovky.
Dacia Spring je standardně vybavena nabíječkou na střídavý proud o výkonu 7 kW, která umožňuje nabít baterii z 20 % na 100 % pomocí domácí zásuvky za méně než 11 hodin nebo za 4 hodiny pomocí 7kW wallboxu. Na přání je k dispozici stejnosměrná nabíječka o výkonu 30 kW, která umožňuje rychlé nabití z 20 % na 80 % za 45 minut.
Poprvé nabízí nový Spring, možnost obousměrného nabíjení Power to Object (standardní výbava pro výbavu Extreme), díky kterému lze vůz využít jako zdroj energie pro napájení elektrických spotřebičů. Speciální adaptér, který se zapojuje do nabíjecího konektoru vozu umístěného pod mřížkou chladiče, poskytuje tradiční domácí zásuvku.
Motor o výkonu 65 k/48 kW je nabízen u nového Springu Expression a Extreme, zatímco motor o výkonu
Dacia 4.11.2024
Nová identita značky Dacia je jasně patrná ze dvou černých pruhů, jednoho vpředu a druhého vzadu, které se setkávají v lesklém provedení se specifickými matnými pruhy na zádi.
Moderní design podtrhují grafické polepy, které zdobí přední a zadní masku vozu ve výbavě Extreme. K robustnímu postoji nového Spring přispívají 15palcová kola, která jsou nyní standardem pro verze s motorem o výkonu 65 k a která zdobí stylové lemy kol.
Chrániče bočních prahů jsou lehké, snadno se montují, jsou cenově dostupné a snadno se vyměňují. Stejně jako u všech nových modelů Dacia byly odstraněny chromované lišty. Totéž platí pro střešní lišty, které jsou u vozu používaného převážně na krátké cesty obecně zbytečné a jejichž vypuštěním se ušetří hmotnost, zlepší aerodynamika, a tím i dojezd.
Přístrojová deska byla přepracována. Spring je vybaven personifikovaným digitálním přístrojovým panelem se 7" displejem u všech verzí a velkým 10" centrálním displejem multimediálního systému u vyšších úrovní výbavy.
Nový Spring se může pochlubit čtyřmi novými prvky, které mají za cíl zlepšit ergonomii místa řidiče a jízdní dynamiku:
Nový volant umožňuje lepší držení a snadnější přístup k ovládacím prvkům.
Nový sloupek řízení pro lepší ergonomii a nastavitelnou výšku.
Nový elektrický posilovač řízení pro větší přesnost a lepší odezvu řízení.
Nová 15" kola pro lepší přilnavost k vozovce (standardní výbava pro úroveň výbavy EXTREME).
Nový Spring nyní nabízí nový režim B (Brake) se silnější rekuperací při brzdění.
V režimu D je energie vzniklá při brzdění (zpomalování) rekuperována a ukládána do akumulátoru, přičemž při zvednutí nohy dochází k malému zpomalení. Volbou režimu B řidič maximalizuje rekuperaci.
Spring nabízí nejlepší kapacitu zavazadlového prostoru ve své kategorii. Zavazadlový prostor o objemu 308 litrů (o 6 % více než u předchozího modelu) - se sklopenými zadními sedadly 1 004 litrů - je výrazně prostornější než u konkurentů podobné velikosti a vyrovná se vozům segmentu B.
Výbava byla doplněna o nové jízdní asistenty: automatické nouzové brzdění (městské/příměstské s detekcí vozidel, chodců, cyklistů a motocyklů), rozpoznávání dopravních značek s varováním před překročením rychlosti, asistent parkování vzadu, nouzové brzdění, varování před opuštěním jízdního pruhu, asistent udržování v jízdním pruhu, systém sledování pozornosti řidiče a nouzové volání (eCall).
Nový Spring rozšiřuje možnosti díky větší dostupnosti svého nejvýkonnějšího motoru o výkonu 65 k/48 kW. Tento motor je nyní dostupnější, protože je k dispozici kromě výbavového stupně Extreme také od nového výbavového stupně Expression. Nabízí dynamickou akceleraci z 0 na 100 km/h za 13,7 sekund. Ještě dostupnější a pro městský provoz dokonale vhodný je nový model Spring vybavený motorem o výkonu 45 k, který je k dispozici ve výbavových stupních Essential a Expression
ECO-SMART
Nová Dacia Spring je úsporná, její nízká hmotnost přispívá k efektivitě. Kromě opatření přijatých u všech nových modelů Dacia, jako je úplná absence ozdobných chromovaných dílů a zvířecí kůže a zvýšení počtu tmavých dílů karoserií, byl nový Spring navržen tak, aby splňoval náročné požadavky zákazníků segmentu A. Baterie je přizpůsobena těmto kritériím a integrována do kompaktní platformy.
Nízká hmotnost je klíčovým faktorem, díky němuž může Spring uplatnit všechny své přednosti. S pohotovostní hmotností 984 kg v nejvyšší výbavě Extreme je jediným elektromobilem v Evropě, který váží méně než tunu. V porovnání s předchozí verzí se hmotnost vozu zvýšila pouze o 6 kg (tj. o 0,6 %), a to navzdory mnoha novým asistenčním systémům ADAS, které ukládají předpisy, a také vylepšením standardní výbavy a zpracování.
Vynikající spotřeba elektrické energie. Účinnost pohonného ústrojí nové Dacie Spring znamená, že nabízí spotřebu pod 13,5 kWh/100 km (verze s výkonem 65k) a 14,1 kWh/100 km (verze s výkonem 45 k), což zajišťuje nízké provozní náklady.
Kompaktní baterie s kapacitou 26,8 kWh je přizpůsobena potřebám a životnímu stylu uživatelů nové Dacie Spring, aniž by nadměrná hmotnost snižovala celkový výkon vozu. U všech verzí nabízí dojezd přes 225 km.
Inovativní rekuperační brzdění. Pro další optimalizaci dojezdu je nová Dacia Spring poprvé vybavena systémem rekuperačního brzdění, který se aktivuje volbou režimu "B" pomocí nového ovladače převodovky.
Dacia Spring je standardně vybavena nabíječkou na střídavý proud o výkonu 7 kW, která umožňuje nabít baterii z 20 % na 100 % pomocí domácí zásuvky za méně než 11 hodin nebo za 4 hodiny pomocí 7kW wallboxu. Na přání je k dispozici stejnosměrná nabíječka o výkonu 30 kW, která umožňuje rychlé nabití z 20 % na 80 % za 45 minut.
Poprvé nabízí nový Spring, možnost obousměrného nabíjení Power to Object (standardní výbava pro výbavu Extreme), díky kterému lze vůz využít jako zdroj energie pro napájení elektrických spotřebičů. Speciální adaptér, který se zapojuje do nabíjecího konektoru vozu umístěného pod mřížkou chladiče, poskytuje tradiční domácí zásuvku.
Motor o výkonu 65 k/48 kW je nabízen u nového Springu Expression a Extreme, zatímco motor o výkonu
45 k | Essential | 419 900 Kč |
65 k | Expresion | 469 900 Kč |
65 k | Extreme | 494 900 Kč |
Dacia 4.11.2024
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout