Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Dangel upravuje Peugeoty na 4WD

Specializovaná firma Dangel dokončila obnovu své modelové řady uvedením verze Peugeot Partner 4x4. Po dvou letech od zahájení projektu tak na podzim doplní již dříve uvedené modely Expert 4x4 a Boxer 4x4.

Z technického hlediska je každá přestavba 4x4 vybavena hnací soustavou Dangel s viskózní spojkou, umožňující efektivní jízdu v terénu při zachování optimálního chování vozidla na silnici při pohonu 4x2. Dangel vyvinul také verze TREK, které vozidlům ponechávají původní pohon dvou kol, alejsou doplněny o samosvorný diferenciál na přední nápravě a zvýšenou světlou výšku karosérie.

Peugeot Partner 4x4

Na základě zkušeností s pohonem všech kol upravila společnost Dangel pohon 4x4 s viskózní spojkou pro Peugeot Partner a doplnila lehce sportovní nabídku vozů TREK s pohonem dvou kol. Dangel také snížil hmotnost hnací soustavy na 85 kg, tedy o 30 % méně ve srovnání s předchozí generací, a přišel s možností odpojení pohonu a přejít do režimu 4x2 ECO.
V běžném režimu 4x4 pohon nevyžaduje žádný zásah ze strany řidiče a podle jízdních podmínek se automaticky rozloží točivý moment mezi přední a zadní kola. Díky viskózní spojce je docíleno výborných jízdních vlastností, bezpečnosti a úspornosti také při jízdě po silnici.
Hned po uvedení na trh bude řada Partner 4x4 dostupná ve třech verzích, Endurance, Performance a Extrême. Pohon 4x4 s touto výbavou disponuje reduktorem pro jízdu vpřed a samosvorným diferenciálem s uzávěrou zadní nápravy (na přístrojové desce) omezenou na 30 km/h.
Úprava jde přirozeně ruku v ruce se zvýšením podvozku, díky kterému dosahuje světlé výšky 200 mm, a s ochranným spodním krytem motoru. Ke všem verzím lze pořídit speciální pneumatiky určené pro jízdu v terénu. K dispozici jsou ve velikostech 195/70 R15 a 215/ R15.
Nový Peugeot Partner 4x4 bude uveden na trh koncem roku 2009 v užitkové verzi s motorem 1.6 HDi 75 nebo 90 k a v osobní verzi s motory HDi o 90 nebo 110 k s filtrem pevných částic FAP.


Peugeot Expert 4x4

První novinkou je zvýšená světlá výška, která v závislosti na verzi dosahuje až 200 mm proti původním 185 mm. Díky tomuto vylepšení se přední nájezdový úhel zvýšil na 20° a přechodový úhel na 19°, zadní nájezdový úhel zůstal na hodnotě 27° (údaje u verze s krátkým rozvorem náprav). Vybavení do terénu může být navíc volitelně doplněno uzávěrou zadní nápravy a koncem roku nabídne také možnost omezení prokluzu.
Peugeot Expert Dangel 4x4 se prodává od roku 2007 a nabízí řadu verzí uzpůsobených všem profesním potřebám.

dva rozvory náprav3000 mm3122 mm
dva motory2.0 HDi 120 k2.0 HDi FAP, 136 k
dvě max. zatížení2,7 t2,9 t



Peugeot Boxer

Modelová řada Boxer nabízí řešení šité na míru podle potřeb zákazníků, takže uspokojí i ty nejnáročnější požadavky. S pohonem Dangel 4x4 má světlou výšku 200 mm. Výhodou je zachování původního umístění rezervního kola.

Endurance: pohon všech kol s možností uzávěry zadní nápravy
Performance: pohon všech kol a samosvorný diferenciál na zadní nápravě
Extrême: pohon všech kol, samosvorný diferenciál s uzávěrkou zadního diferenciálu a ochranný kryt střední části podvozku.

Čtyři rozvory3000345038004035 mm
Dva motory2.2 HDi/1002.2 HDi/120
Dvě převodovky5MT6MT100 k
Tři max. zatížení3 t3,3 t3,5 t



Řada Boxer je k dispozici také ve verzích podvozek/kabina určených pro nástavby a úpravce. Tyto verze představují základ pro profesionály, kteří mají speciální nároky na vybavení vozidla do terénu, ale také pro soukromé osoby jako obytné vozidlo použitelné mimo zpevněné cesty.


Pohon Dangel 4x4

V detailech zůstává princip fungování pohonu 4x4 Dangel u všech přestaveb srovnatelný. Každá přestavba vychází z vozu s předním pohonem, které je vybaveno pohonem s viskózní spojkou. Na silnici je chování vozu Dangel srovnatelné s původním vozidlem. Při stálé rychlosti viskózní spojka nezapojuje pohon zadních kol, naopak při akceleraci reguluje pohon zadních kol tak pro dosažení plynulého záběru, dynamických jízdních vlastností.
Také v terénu nabízí přestavba řadu výhod, neboť pohon zadních kol se připojuje samočinně. Přechod z pohonu jedné nápravy na 4x4 je samozřejmý a nevyžaduje žádnou manipulaci.
Dangel dbá na ochranu životního prostředí, a proto nabízí u modelu Partner možnost přepnout do režimu ECO, kdy dojde k odpojení pohonu všech ko. Tento režim se ovládá z přístrojové desky a doporučuje se pro jízdu po dálnici nebo za podmínek zaručujících dobrou přilnavost k povrchu vozovky.
V některých případech je zadní náprava pro připojení pohonu pouze upravena, jindy je nová s použitím víceramenných prvků, čímž je docíleno ještě efektivnějšího a komfortnějšího nezávislého zadního pérování při jízdě v terénu.
Nejnovější soustava pro Peugeot Partner váží 85 kg, což je o 30 % méně, než u předchozí generace. Snížení hmotnosti na minimum je pro značku Dangel prioritou, zajistí se tak lepší jízdní vlastnosti v terénu a sníží se spotřeba paliva.
Koncepce Dangel se neomezuje pouze na vestavění pohonu všech kol. Na každém voze jsou navíc provedeny speciální úpravy vylepšující jízdní vlastnosti v terénu. Hlavní z nich se týká tlumičů, jejichž koncepce byla přepracována tak, aby došlo ke zvýšení světlosti. Součástí přestavby je také montáž spodního ochranného krytu motoru a částí pohonu předních kol.



Nabídka přestaveb 4x4

Endurance
Základní přestavba s pohonem 4x4 Dangel umožňuje jízdu po nezpevněných cestách za každého počasí. Pro náročnější uživatele jsou připraveny pokročilejší úpravy, které nabízejí ještě lepší jízdní vlastnosti a průjezdnost terénem.

Performance
Pohon Dangel je doplněn o přední a zadní samosvorný diferenciál, které snižují ztráty točivého momentu na kolech přední nebo zadní nápravy, u kterých dojde ke snížení přilnavosti. Zapojení diferenciálů je automatické. Tímto systémem je docíleno citelného zlepšení výkonu, zejména při jízdě na blátě, sněhu nebo v lese.

Extrême
Pohon Extrême je určený do velmi náročného terénu. Je vybaven samosvornými diferenciály, které jsou však doplněny uzávěrou diferenciálu umístěnou na zadní nápravě. Uzávěra se ovládá tlačítkem z přístrojové desky a umožňuje udržet zadní kola v záběru za všech okolností.
U modelů Partner a Berlingo je systém doplněn redukcí s ovládáním na řadicí páce. Je vhodná ve stoupání, kde eliminuje problémy s rozjezdem zatíženého vozidla, tak při jízdě z kopce, kde díky silnější motorové brzdě umožňuje pomalejší pohyb.



JL, 13.10.2009

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar