Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Den s Fordem ve znamení čtyř novinek

Ani letos Ford ČR nezklamal novináře a své partnery a v prostředí Slapské přehrady, na Staré Živohošti, uspořádal tradiční Den s Fordem. Letos se nesl ve znamení prezentace dvou nových modelů a dvou technologií.

Po čtyřech letech přichází na český trh nová generace Fordu S-Max a Fordu Galaxy. Nejenže oba prošly celkovou modernizací, ale největší novinky najdeme pod kapotou. První je celohliníkový zážehový čtyřválec 2.0 EcoBoost, druhou samočinná dvouspojková převodovka PowerShift a třetí inovované vznětové motory s označením DW, výsledek vzájemné kooperace Fordu s PSA.
Nejdříve jsme si vyzkoušeli Ford S-Max s dvoulitrem EcoBoost SCTi a ve spojení s PowerShiftem. Musíme přiznat, že nás hned po prvních metrech nás doslova chytil u srdce svojí sílou – výkon 149 kW (203 k) při 6000/min, točivý moment 300 Nm při 1750-4000/min (průměrná spotřeba 8,1 l/100 km, zrychlení 0-100 km/h za 8,5 s). Jde cestou dnes populárního downzingu a výše uvedených hodnot dosahuje díky turbodmychadlu, přímému vstřikování a proměnnému časování sacích a výfukových ventilů. S dvouspojkovou převodovkou s možností ručního řazení si rozumí velmi dobře, a změny převodových stupňů prakticky ani nepostřehnete. Zvnějšku se od svého předchůdce liší novou kapotou s dvěma sportovními prolisy, navazující na horní mřížku chladiče. Nový tvar má i dolní mřížka v lesklém klavírovém laku i nárazník se světly LED.
K novým prvkům poprvé použitým v S-Maxu patří mj. systém BLIS, nová panoramatická střecha, zadní parkovací kamera, startovací tlačítko Fordpower. Všechny tyhle prvky má také nové Galaxy, které jsme si vyzkoušeli se vznětovým přeplňovaným dvoulitrem Duratorq o výkonu 120 kW (163 k) při 3750/min a s točivým momentem 340 Nm, který lze využít od 2000 do 3250/min. Tentokrát byl kombinován se šestistupňovou přímo řazenou převodovkou.
PowerShift nás nezklamal ani ve spojení s turbodieselem 2.0 TDCi Duratorq s výkonem 103 kW (140 k) při 3750/min (točivý moment 320 Nm/1750-2750/min) ve Fordu Kuga, pro který se dodává také nový motor EcoBoost, stejně jako pro Ford Mondeo. Tím jsme také naše seznámení s novinkami Fordu ukončili.


Ford S-Max
609 900 Kč (2.0 Duratec Trend)
789 990 Kč (2.0 EcoBoost SCTi, PowerShift, Titanium)


Ford Galaxy
659 990 Kč (2.0 Duratec Trend)
829 990 Kč (2.0 EcoBoost SCTi, PowerShift, Ghia)



K dispozici byla jinak takřka celá modelová řada Fordu, kromě Ka a Focusu kupé/kabrio. Den s Fordem zpestřil svými jízdami také juniorský mistr světa Martin Prokop, jenž soutěžní Ford Fiesta S2000 (v domácím šampionátu s ní startuje Jaromír Tarabus) proháněl po trati závodu do vrchu, přímo na Staré Živohošti. Seznámit jsme se mohli také se sanitními vozy na bázi Transitu, jejichž nástavbu nebo vestavbu provedla firma KOV Velim, nebo Techsport.
Den s Fordem opět neměl chybu až na počasí. Pobyt u Vltavy by si zasloužil teplo a sluníčko a ne zimu a déšť.


J.Lasík, 2.6.2010
J.Lasík, 2.6.2010

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar