Dodge Viper SRT10 pro silnice i závody
Pro poslední rok, kdy se bude vyrábět současná generace modelu Dodge Viper SRT10, značka Dodge plánuje dodat na trh modelovou řadu, která od uvedení této ikony amerických sportovních vozů na trh v roce 1992 nebude mít obdoby.
Srdcem zůstává zážehový desetiválec 8.4 o výkonu 600 k (450 kW) a točivým momentem 760 Nm. Nedostižné parametry výkonu, včetně zrychlení z 0 na 60 mil/h pod 4 s, čtvrt míle pod 11 s, z 0 na 100 mil/h za 11 s a nevyšší rychlost 202 mil/h prokazují, že závodně laděný, pro provoz na ulici schválený dvoumístný sportovní vůz stále nabízí nekompromisní výkon.
Styl karoserie se nemění, v nabídce jsou modely Roadster a Coupe spolu s verzí ACR (American Club Racer). Pro modelový rok 2010 bude vyrobeno asi 500 kusů.
Se zavedením dvou nových barev interiéru – Toxic Orange Pearl Coat a Bright Silver Metallic Clear Coat – Dodge Viper SRT10 je v nabídce ve 12 různých barvách, což je nejvyšší počet běžně nabízených odstínů pro modelový rok. Se šesti variantami pruhů v nové širší podobě, pěti různými kombinacemi barev interiéru, čtyřmi verzemi kol a třemi interiérovými lemy bude Viper SRT10 v nabídce ve více než 7600 kombinacích.
Novým rysem řady Viper je kratší poměr pátého stupně (řazení z 0,74 na 0,80) pro lepší akceleraci ve vysokých rychlostech a v rovinkách. Zrychlení z 0 na 200 mph se zlepšilo o 14 s. Toto zlepšení je přímým důsledkem zkušeností týmu Chrysler Group LLC Street and Racing Technology na Nürburgringu, kde při dosažení rekordu v roce 2008 bylo zjištěno, že změna převodového poměru vede k vyšší akceleraci na nejvyšším stupni a rychlejšímu času v kole.
Viper SRT10 ACR Tento model se vyznačuje kratší dobou řazení pro lepší zážitek z jízdy a vyšší výkon. Profil zadní části a spoileru se změnil kvůli optimalizace aerodynamiky vozu a zlepšení přítlačné síly vzadu. Tyto změny v kombinaci s novým poměrem řazení pátého stupně vedly ke zvýšení rychlosti o 4 mph (na 184 mph u modelu ACR).
Zdokonalené zavěšení všech čtyř kol se skládá z vysoce odolných aluminiových ramen a kloubů a závěsu KW s dvoucestnými nastavitelnými tlumiči s odděleným plněním.
Aerodynamická verze zahrnuje splitter z karbonových vláken a nastavitelné křídlo se sedmi polohami, které poskytuje přítlačnou sílu až 1000 liber při rychlosti 150 mph. Lehká kola, dvoudílné brzdicí rotory StopTech a pneumatiky Michelin PS Cup doplňují verzi Dodge Viper ACR.
Speciální modely v limitované edici
Pro modelový rok 2010 je plánováno hned několik modelů v limitované edici, včetně Dodge Viper ACR 1:33, která oslaví nový rekordní čas dosažený sériovým vozem 24. listopadu 2009 na okruhu Laguna Seca. Jedinečné barvy exteriéru ve dvou odstínech Black Clear Coat/Red Clear Coat jsou negativem originálního Viper ACR. Mezi charakteristiky interiéru patří černé lemování konzol s červeným zvýrazněním displejů doplněným červeným laděním švů na sedadlech. Modelu edice 1:33 Viper ACR bude vyrobeno pouze 33 kusů.
JL, 21.1.2010
Styl karoserie se nemění, v nabídce jsou modely Roadster a Coupe spolu s verzí ACR (American Club Racer). Pro modelový rok 2010 bude vyrobeno asi 500 kusů.
Se zavedením dvou nových barev interiéru – Toxic Orange Pearl Coat a Bright Silver Metallic Clear Coat – Dodge Viper SRT10 je v nabídce ve 12 různých barvách, což je nejvyšší počet běžně nabízených odstínů pro modelový rok. Se šesti variantami pruhů v nové širší podobě, pěti různými kombinacemi barev interiéru, čtyřmi verzemi kol a třemi interiérovými lemy bude Viper SRT10 v nabídce ve více než 7600 kombinacích.
Novým rysem řady Viper je kratší poměr pátého stupně (řazení z 0,74 na 0,80) pro lepší akceleraci ve vysokých rychlostech a v rovinkách. Zrychlení z 0 na 200 mph se zlepšilo o 14 s. Toto zlepšení je přímým důsledkem zkušeností týmu Chrysler Group LLC Street and Racing Technology na Nürburgringu, kde při dosažení rekordu v roce 2008 bylo zjištěno, že změna převodového poměru vede k vyšší akceleraci na nejvyšším stupni a rychlejšímu času v kole.
Viper SRT10 ACR Tento model se vyznačuje kratší dobou řazení pro lepší zážitek z jízdy a vyšší výkon. Profil zadní části a spoileru se změnil kvůli optimalizace aerodynamiky vozu a zlepšení přítlačné síly vzadu. Tyto změny v kombinaci s novým poměrem řazení pátého stupně vedly ke zvýšení rychlosti o 4 mph (na 184 mph u modelu ACR).
Zdokonalené zavěšení všech čtyř kol se skládá z vysoce odolných aluminiových ramen a kloubů a závěsu KW s dvoucestnými nastavitelnými tlumiči s odděleným plněním.
Aerodynamická verze zahrnuje splitter z karbonových vláken a nastavitelné křídlo se sedmi polohami, které poskytuje přítlačnou sílu až 1000 liber při rychlosti 150 mph. Lehká kola, dvoudílné brzdicí rotory StopTech a pneumatiky Michelin PS Cup doplňují verzi Dodge Viper ACR.
Speciální modely v limitované edici
Pro modelový rok 2010 je plánováno hned několik modelů v limitované edici, včetně Dodge Viper ACR 1:33, která oslaví nový rekordní čas dosažený sériovým vozem 24. listopadu 2009 na okruhu Laguna Seca. Jedinečné barvy exteriéru ve dvou odstínech Black Clear Coat/Red Clear Coat jsou negativem originálního Viper ACR. Mezi charakteristiky interiéru patří černé lemování konzol s červeným zvýrazněním displejů doplněným červeným laděním švů na sedadlech. Modelu edice 1:33 Viper ACR bude vyrobeno pouze 33 kusů.
JL, 21.1.2010
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout