Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Ford Fiesta v nové generaci

Nový Ford Fiesta je technicky nejvyspělejší malý vůz na evropském trhu. Přijíždí s nejpokročilejší sadou asistenčních systémů a nejširšími možnostmi konektivity v kategorii velkosériově vyráběných evropských malých vozů.

Ford bude zpočátku nabízet čtyři sériové verze s výrazně odlišným charakterem: stylovou Fiestu Titanium, sportovní Fiestu ST-Line s designem inspirovaným modely Ford Performance, luxusní Fiestu Vignale a Fiestu Trend. V příštím roce nabídku rozšíří ještě crossover Fiesta Active a sportovní Fiesta ST s výkonem 147 kW.

Nová generace přináší nevídanou paletu technologií, které zlepšují komfort, usnadňují obsluhu a zvyšují bezpečnost. Pokročilé asistenční systémy využívají dvou kamer, tří radarů a 12 ultrazvukových senzorů. S takovou sestavou čidel je možné sledovat prostor okolo vozu v rozsahu celých 360° a zabírat prostor vpředu na vzdálenost 130 metrů. To je víc než délka fotbalového hřiště.

Jako Ford nabídne zdokonalený předkolizní asistent s detekcí chodců. Ten za pomoci kamery rozpozná osoby, které se nacházejí ve vozovce nebo by mohly vstoupit do jízdní dráhy vozu, i v noci. V určitých případech dokáže dokonce nehodě zcela zabránit.

Ve Fiestě se poprvé objevuje aktivní parkovací asistent s podporou příčného i podélného stání, který pomáhá řidiči najít vhodné parkovací místo a automaticky do něj zaparkovat. Novým vylepšením je funkce automatického brzdění v případech, kdy bezprostředně hrozí srážka s jiným objektem a řidič nereaguje na varování. K dispozici je rovněž asistent vyparkování, který pomůže s vyjetím z podélného stání.


Další novinky:


Systém rozpoznávání dopravních značek, který nově dokáže rozlišit mezi několika značkami s rychlostním omezením (například na víceproudých komunikacích nebo na sjezdu z dálnice) a řidiče upozorní na příslušnou nejvyšší povolenou rychlost podle toho, v jakém pruhu se právě nachází.
Asistent dálkových světel, který nyní účinněji přepíná dálková světla v místech, kde se protijedoucí vozidla pohybují za dělicím středovým pásem. Dokáže rozpoznat přibližující se kamion a zabrání oslnění jeho řidiče. Díky nové funkci „soft-ramping“ je navíc přechod mezi potkávacími a dálkovými světly plynulejší, což má při jízdě v noci pozitivní dopad i na pohodlí samotného řidiče.

Fiesta nyní nabízí celkem 15 asistenčních technologií. Vedle výše uvedených k nim patří rovněž adaptivní tempomat, nastavitelný omezovač rychlosti, hlídání mrtvých úhlů, sledování bdělosti řidiče, systém automatického navrácení do jízdního pruhu, upozornění na vyjetí z pruhu nebo detektor bezpečné vzdálenosti.


Boční profil je střízlivější a méně klínovitý. Plně využívá prodloužení karoserie o 71 mm a rozšíření o 13 mm. Vzniká tak dojem delšího, luxusnějšího vozu.


Pohonné jednotky


Zjednodušená paleta pokročilých zážehových a vznětových motorů Euro 6 nabízí přesvědčivou dynamiku i nízkou spotřebu.

Oceňovaný zážehový motor 1.0 EcoBoost je dostupný ve verzích 74 kW (100 k), 92 kW (125 k) a 103 kW (140 k). Dodává se v kombinaci s novou šestistupňovou manuální převodovkou se sníženým vnitřním třením, která pomáhá dosáhnout spotřeby paliva 4,3 l/100 km. Variantu 74 kW lze na přání kombinovat se šestistupňovou automatickou převodovkou, doplněnou o řazení na volantu.

Turbodmychadlem přeplňovaný tříválec 1.0 EcoBoost se vyznačuje aplikací vyspělých technických řešení včetně vysokotlakého přímého vstřikování paliva, nezávisle proměnného časování sacích a výfukových ventilů a inovativní konstrukce klikové hřídele, která zlepšuje vyváženost běhu tříválcového motoru.

Vznětový motor Ford 1.5 TDCi 88 kW (120 k) je spojen se šestistupňovou manuální převodovkou se spotřebou 4,3 l/100 km. Motor 1.5 TDCi je nabízen také ve verzi 63 kW (85 k) a se šestistupňovou manuální převodovkou má kombinovanou spotřebu 3,2 l/100 km.

Motor 1.5 TDCi dostal optimalizovaný tvar spalovacích komor, nové výfukové turbodmychadlo – u verze 88 kW s variabilní geometrií lopatek – a vyspělou vstřikovací soustavu, která zlepšuje kultivovanost běhu. Funkce inteligentního dobíjení zlepšuje spotřebu přednostním spínáním alternátoru a dobíjením akumulátoru ve chvílích, kdy vůz jede setrvačností nebo brzdí.

Zážehový atmosférický agregát Ford 1,1 l sdílí tříválcovou architekturu s agregátem 1.0 EcoBoost. Je nabízen ve verzích 51 kW (70 k) a 63 kW (85 k), v obou případech s pětistupňovou manuální převodovkou.

Spotřebu paliva dále snižuje technologie Auto Start Stop (dodávaná ke všem motorům) nebo aktivní maska chladiče (pro 1.0 EcoBoost a 1.5 TDCi 63 kW). Nové tlačítko Eco upravuje chod motoru a odezvu na plyn. Tyto změny pomáhají řidiči ještě více snížit spotřebu paliva, pokud si to přeje. Aerodynamické kryty na podvozku snižují odpor vzduchu.


Větší radost z jízdy


Nová Fiesta staví na znamenitých jízdních vlastnostech předchůdce. Přidává však silnější přilnavost, výkonnější brzdy a lepší odezvu řízení. Všechny díly podvozku prošly úpravami s cílem zdokonalit jízdní vlastnosti.

Širší využití bórem legované oceli, laserové svařování, pevnější uchycení předního pomocného rámu a navařené uchycení zadní zkrutné příčky zvyšují torzní tuhost o 15 procent. Rozchod kol je širší o 30 mm vpředu a o 10 mm vzadu. Rozvor náprav se prodloužil o 4 mm. Díky tomu bylo možné uzpůsobit zavěšení pro použití větších, až 18“ kol. Lehčí a pevnější zkrutný stabilizátor s dutou konstrukcí účinněji potlačuje náklony karoserie a zlepšuje přesnost směrového vedení.

Podvozek nyní generuje o 10 procent více přilnavosti v zatáčkách. Přispívá k tomu i systém elektronického rozdělování točivého momentu, který zlepšuje chování vozu při průjezdu zatáčkou nepatrným přibrzďováním vnitřních kol. Brzdná dráha z rychlosti 100 km/h do zastavení se zkrátila o více než osm procent. Modely s výkonem vyšším než 74 kW mají v sériové výbavě kotoučové brzdy i vzadu.

Nová pouzdra zavěšení jsou dvakrát tužší než u stávající Fiesty, což přináší ostřejší reakce na otočení volantem. Jejich specifický tvar se navíc přímo podílí na účinnějším pohlcování nerovností vozovky. Ve spojení s mohutnější torzně deformovatelnou příčkou zadní nápravy přinášejí také výhodu v podobě menšího přenosu valivého hluku do prostoru pro cestující.



Ford 24.7.2017

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar