Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Ford Kuga - krásnější, úspornější i silnější

Ford of Europe představuje v Ženevě tři stylové a luxusní pakety Ford Individual pro model Kuga. Tým designérů vyvinul pro Kugu Titanium interiér inspirovaný konceptem iosis X, představeným na autosalonu v Paříži roku 2006, a předpremiérovým výstavním exemplářem Kugy z Frankfurtu 2007.

Designérský tým Ford Individual vytěžil maximum z „kinetických“ křivek interiéru, když navrhl nové barevné schéma s materiály prémiové kvality, kontrastními odstíny a netradičními texturami. Pro sedadla byly vybrány dva druhy nejkvalitnější kůže. Speciálně tvarované bočnice jsou potaženy jemnou kůží Nappa v barvě Ebony, zatímco zrnitější struktura kůže Bond na středové části sedadla vytváří kontrastní a přilnavější plochu.
Rozdíly mezi oběma druhy kůží podtrhuje rovněž kontrastní, světle šedá barva ozdobného lemování a výrazná grafika sedadel. Všechny větší plochy v interiéru, jako je povrch středového panelu na palubní desce a středové konzoly nebo vnitřní madla dveří ve tvaru bumerangu, byly zdůrazněny „klavírovým“ lakem o vysokém lesku.
Zákazníci mohou vybírat mezi třemi kontrastními barevnými kombinacemi. Provedení Ivory spojuje krémovou kůži s tmavě šedými lemy a leštěným povrchem vybraných detailů. Dvě zbývající provedení pak sázejí na celokožené černé čalounění Ebony s bílými lemy, jež lze kombinovat s kontrastním bílým, nebo méně výrazným tmavě šedým lakováním detailů v interiéru.
Všechny tři pakety přinášejí ozdobné lišty prahů z leštěné nerezavějící oceli a luxusní velurové rohože, ozdobené nápisem „Ford Individual“. Vozy s manuální převodovkou se pyšní hliníkovými kryty pedálů.
V přední části upoutá mohutná vertikální žebra masky chladiče a chromované otvory pro přívod chladicího vzduchu k motoru a brzdám. Právě tyto chromované „průduchy“ jsou vzpomínkou na iosis X a odlišují Kugu Individual od standardního provedení.
Extrémně dynamické vzezření vozu zdůrazňují nástavce blatníků v barvě karoserie, rozšíření prahů a nové nárazníky, jež oproti sériovému modelu sahají o 50 mm níže. Všechny tyto komponenty jsou vyvedeny v barvě karoserie.
Spolu s nárazníky byly sníženy o 50 mm také spodní ochranné pláty a dvojice koncovek výfuku, vyčnívajících ze zadního plátu.
Zadní spoiler byl ve srovnání se standardním modelem prodloužen o 100 mm. Nová kola o průměru impozantních 20“ jsou obuta do sportovních pneumatik s profilem 255/35 ZR 20 a nalakována světlým stříbřitým odstínem Molten.

Kuga FWD s menší spotřebou
Model 2.0 TDCi s pohonem předních kol je nyní hospodárnější a ekologicky šetrnější. Při emisích 159 g/km a kombinované spotřebě 6,1 l/100 km se v mnoha evropských zemích „vejde“ do atraktivnějších daňových sazeb.
Příkladnou hospodárností nicméně vyniká také Kuga AWD, která na spotřebuje 6,4 l/100 km a za každý ujetý kilometr uvolní 169 g CO2. V obou případech je poháněna vznětovým agregátem 2.0 Duratorq TDCi o výkonu 100 kW a točivém momentu 320 Nm. Za nízkou spotřebu paliva a emisí vděčí Kuga FWD řadě technických inovací, jako je např. „režim spánku“ pro elektrohydraulický posilovač řízení (EHPAS).
Všechny vozy Kuga s motorem TDCi jsou nově vybaveny ukazatelem, který upozorní řidiče na optimální okamžik ke změně rychlostního stupně.


Duratec 2.5 Turbo
Ačkoliv Ford Kuga se vznětovým agregátem Duratorq TDCi 2.0/100 kW nepatří k brzdám provozu, potom nový, turbodmychadlem přeplňovaný zážehový pětiválec Duratec 2.5 mu uděluje dynamiku na úrovni sportovních automobilů. Nový agregát vychází z uznávaného a osvědčeného motoru Duratec 2.5 Turbo, který byl speciálně naladěn, aby jeho charakteristika odpovídala očekáváním zákazníků v segmentu kompaktních vozidel pro volný čas.
Ford Kuga 2.5 Turbo je standardně vybaven inteligentním pohonem všech kol (Haldex 4. generace) a šestistupňovou přímo řazenou převodovkou. Motor vyvine 147 kW (200 k) při 6000/min a 320 Nm v rozsahu 1600 až 4000/min.
Vůz dosáhne rychlosti až 208 km/h, avšak jeho spotřeba v kombinovaném cyklu činí pouhých 9,9 l/100 km (emise CO2 234 g/km), což je vzhledem k velikosti a dynamice tohoto automobilu mimořádně příznivý výsledek.


Automatická volba
Novou pohonnou jednotku Duratec 2.5 lze na přání kombinovat se samočinnou převodovkou Durashift 5-tronic, která nabízí jízdní režimy Normal, Sport a Manual. Přeje-li si řidič rozhodovat o volbě rychlostí sám, má k dispozici manuální režim, v režimech Sport a Manual systém pohotově reaguje i na drobné změny polohy plynového pedálu a umožňuje tak dynamický styl jízdy.
Mechanické součásti rychlostní skříně navrhla a vyrábí společnost Aisin AW, která se již dlouhá léta těší pověsti výrobce technicky vyspělých samočinných převodovek. Na vývoji řídicího systému TCM se podíleli specialisté Fordu, kteří měli zajistit, aby charakteristika převodovky odpovídala dynamickému naturelu Kugy. Sofistikovaný modul TCM pracuje s adaptivními algoritmy, jejichž pomocí se „učí“. Převodovka se přizpůsobuje jízdnímu stylu řidiče, aktuálním provozním podmínkám a zvolenému režimu. Po předepsané době záběhu upravuje na základě tohoto samoučícího procesu způsob řazení. Změny převodů jsou díky tomu za všech okolností hladké a plynulé.
Kuga s převodovkou Durashift 5-tronic spotřebuje 10,3 l/100 km, což je pouze o 0,4 l více než v případě modelu s přímo řazenou šestistupňovou převodovkou.



Základní technické údaje – 2.5 Duratec Turbo
Převodovka6M5AT
Výkon147 kW(200 k) při 6000/min
Toč.moment320 Nm při 1600-4000/min
Rychlost210 km/h205 km/h
Zrychlení8,2 s8,8 s
Spotřeba13,9/7,6/9,9 l/100 km14,6/7,8/10,3 l/100 km



Poznámka: Uvedené informace jsou předběžné a byly správné v době odevzdání tohoto dokumentu do výroby. Společnost Ford of Europe nicméně vyznává strategii neustálého zdokonalování svých produktů. Právo na změny bez předchozího upozornění vyhrazeno.

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar