Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Ford Pro Ranger PHEV - revoluce mezi evropskými pikapy

Ford Pro otevírá novou cestu pro plug-in hybridní pickupy s novým modelem Ranger PHEV, který má premiéru na právě probíhajícím veletrhu IAA TRANSPORTATION.

Tento nekompromisní nový model nabízí maximální tažnou sílu, užitečné zatížení a terénní výkony modelu Ranger s možností jízdy pouze na elektrický pohon, čímž posiluje vedoucí pozici značky Ford Pro v Evropě v oblasti pick-upů a rozšiřuje ucelenou řadu plně elektrických a plug-in hybridních modelů Ford Pro.

Točivý moment až 690 Nm - nejvíce ze všech vyráběných modelů Ranger - a cílový dojezd na elektřinu přes 45 km a plné nabití za méně než 4 hodiny zvyšují atraktivitu nejnovějšího modelu Ranger. Ranger PHEV také zavádí do nabídky modelové řady Ranger technologii Pro Power Onboard, která zákazníkům umožňuje napájet nářadí o výkonu až 6,9 kW přímo z vestavěného akumulátoru a nepotřebuje k tomu generátor.

Ranger PHEV se bude vyrábět v jihoafrickém Silvertonu a první dodávky zákazníkům se očekávají od jara 2025. Nový model se v Evropě připojí ke stávající modelové řadě Ranger se vznětovým motorem, díky čemuž bude lépe vyhovovat různým potřebám zákazníků a místním emisním předpisům.

Síla plug-in hybrid v segment pick-upů
Zcela nová pohonná jednotka PHEV kombinuje benzinový motor Ford EcoBoost 2.3 a 10stupňovou automatickou převodovku s elektromotorem o výkonu 75 kW a akumulátorem s využitelnou kapacitou 11,8 kWh. Výsledný točivý moment 690 Nm je nejvyšší ze všech vyráběných modelů Ranger vůbec a s výkonem 279 k má varianta PHEV vyšší výkon než turbodiesel 3.0 V6 modelu Ranger. 2,5

Nová modulární hybridní převodovka integruje elektromotor do převodovky, aby se minimalizovala komplexita. Hybridní systém využívá elektromotor k poskytování dodatečného výkonu a točivého momentu při nižších otáčkách v porovnání se systémem využívajícím pouze spalovací motory. Nabíjení akumulátoru pomocí jednofázové 16ampérové nabíječky trvá méně než čtyři hodiny a umožňuje dosáhnout cílového dojezdu více než 45 km v režimu pouze elektrického pohonu.

Provozovatelé budou moci i nadále využít užitečné zatížení až jednu tunu, 7 táhnout až 3 500 kg a využívat jistoty v terénu, kterou poskytuje nejnovější systém e-4WD, dvoustupňová rozvodovka a uzávěrka zadního diferenciálu Ranger. Trakční akumulátor je uložen mezi speciálně konstruovanými lištami rámu, aby byly zachovány optimální nájezdové, přejezdové a odjezdové úhly.

Elektromotor umožňuje elektrickou jízdu a řidiči si mohou zvolit, kdy a jak budou využívat energii z baterie, a to v režimech Auto EV, EV Nyní, EV Později nebo EV Nabíjení.

Zákazníci mohou také využít rekuperačního brzdění elektromotoru a okamžitého točivého momentu při tažení, převozu těžších nákladů nebo zdolávání náročných terénních úseků, jako jsou skalní průlezy a prudká stoupání. Inženýři společnosti Ford také upravili naladění odpružení pro optimální komfort a jistější výkony na silnici i v terénu s ohledem na jedinečné vlastnosti podvozku a rozložení hmotnosti modelu Ranger PHEV.

Tam, kde to bude možné, umožní systém Ford Pro Home Charging majitelům naplánovat nabíjení během levnějších nočních tarifů a Ford navíc očekává, že hybridní pohonné ústrojí přinese úsporu paliva ve srovnání s naftovým motorem V6 s vyšším zdvihovým objemem, který je pro Ranger nadále k dispozici.
,
Technologie Pro Power Onboard umožňuje napájet nářadí na staveništi nebo ledničku, aniž by potřebovali generátor. Systém standardně nabízí výkon 2,3 kW, ale lze si objednat také variantu o výkonu 6,9 kW se dvěma 15 A zásuvkami v zavazadlovém prostoru, přičemž z každé zásuvky je k dispozici výkon 3,45 kW.

Kromě modelových řad Wildtrak a XLT uvádí Ford Pro nový model také jako exkluzivní startovací edici Stormtrak PHEV, která zahrnuje:

Jedinečné designové prvky Stormtrak s 18palcovými koly z lehké slitiny, maska chladiče se strukturou včelí plástve, průduchy na blatnících a sadou polepů. Matrix LED světlomety, posuvný aerodynamický ochranný rám za kabinou, asistent navádění přívěsu při couvání a 360stupňová kamera ve standardní výbavě pro maximální funkčnost.



Ford 18.9.2024

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar