Ford Ranger - pikap jako offroadový krasavec
Jednou z novinek, kterou značka Ford uvedla na český trh je pikap Ford Ranger, robustní vůz, spojující stylový vzhled s účelným přístupem. Opět bude oblíbený pikap nabízen ve třech, resp. čtyřech různých karosářských variantách.
Vůz charakterizují na pohled velká mřížka chladiče, výrazné lemy blatníků chránící karoserii a zdůrazňují masivní profil. Dělený přední nárazník s integrovanými světlomety do mlhovkami byl navržen, aby při jízdě v terénu nedošlo k jeho poškození.
Při pohledu zboku je patrný aerodynamičtější tvar karoserie s výrazným klínovitým profilem. Bočnice nákladového prostoru jsou o 60 mm vyšší, objem korby narostl o 166 litrů na současných 1266 l a lze počítat s užitečným zatížením až jednu tunu.
Zadní čelo lemují z obou stran větší sdružené svítilny, které zajišťují lepší viditelnost vozu.
Zákazník se může rozhodnout pro jednu ze tří karosářských variant:
Pětimístný čtyřdveřový Double Cab/Double Cab XLT
Pětimístný čtyřdveřový Super Cab s karoserií bez středového sloupku
Dvoumístný dvoudveřový Regular Cab s největším nákladový prostorem
Kdo se chce odlišit od ostatních, pro něj je připraven paket Thunder/Limited se sadou chromovaných doplňků, podtrhující sportovní a robustní vzhled, dále komfortní sedadla s koženým čalouněním.
Prostor pro cestující byl přepracován, sedadla mají nově tvarovaná opěradla, vylepšené polstrování a větší opěrky hlavy. Paket Thunder/Limited nyní obsahuje informační systém pro jízdu v terénu (kompas, příčný i podélný sklonoměr a ukazatel venkovní teploty). Přístrojový panel, výdechy ventilace, řadicí páka, ovládání oken a kliky dveří jsou zdobeny chrómem. Středová konzole dostala atraktivní stříbřité provedení.
Nový Ranger uspokojí také celou řadu odkládacích prostor a pracovním stolkem, který se vysouvá z palubní desky nad rozměrnou schránkou před spolujezdcem. V sériové výbavě nechybí rádio a přehrávač CD s možností přehrávání skladeb ve formátu MP3, na přání ještě měnič na 6 CD a přídavné reproduktory.
Ford Ranger pohání nový turbodiesel Duratorq TDCi 2.5, který se vstřikováním common-rail dosahuje výkonu 143 k a točivého momentu 330 N.m při 1800/min.
Ke klíčovým charakteristikám motoru Duratorq TDCi 2,5 l patří: vyšší výkon i točivý moment, rychlá odezva na sešlápnutí akcelerátoru, silný točivý moment již od volnoběhu, okamžitá reakce turbodmychadla, plynulá akcelerace, efektivnější využití paliva, nižší emise skleníkových plynů a pevných částic.
Kultivovanější chod znamená rovněž tišší prostředí v interiéru. Vyšší výkon obstarává přímé vstřikování nafty, které čerpadlo systému common-rail vstříkne do spalovací komory několikrát během cyklu pod extrémně vysokým tlakem (1600 bar).
Turbodmychadlo s variabilní geometrií lopatek poskytuje plošší křivku točivého momentu a snížení tzv. turboefektu. Vyšší točivý moment nových motorů TDCi si také vyžádal zesílení osvědčené pětistupňové převodovky. Dráhy řazení jsou srovnatelně krátké jako v běžných osobních automobilech.
Za normálních podmínek je točivý moment přenášen pouze na zadní nápravu, což šetří palivo a snižuje opotřebení pohonné soustavy. Pro jízdu v terénu či kluzké vozovce může řidič zvolit ovladačem na palubní desce pohon 4x4 a pro nejobtížnější podmínky je po ruce redukce. K lepšímu přenosu výkonu na horším povrchu významně přispívá rovněž samosvorný diferenciál.
Zcela v souladu s tradiční filozofii Fordu se může Ranger pochlubit kvalitními jízdními vlastnostmi. Pro zvýšení jízdního komfortu dostal větší a delší ramena předního zavěšení, zkrutné tyče i silentbloky, větší kola s univerzálními pneumatikami, tlumiče pérování o větším průměru a delší listová pera. Nový je rovněž zadní stabilizátor a vylepšením prošel i hydraulický brzdový systém. Díky progresivním tlumičům a pečlivě zvoleným pružícím charakteristikám se Ranger ovládá bezpečně jak v nezatíženém stavu, tak plně naložený.
Velkorysé nájezdové úhly (32°/21°) v kombinaci se světlou výškou 205 mm umožňují bezproblémový průjezd těžkým terénem, přičemž pohon všech kol lze aktivovat i za jízdy.
Stále více zákazníků používá Ranger ke každodenní přepravě, a proto Ford vyvinul maximální úsilí, aby byli všichni cestující chráněni ve stejné míře. Pikap je standardně vybaven systémem ABS, předpínači bezpečnostních pásů a dvěma čelními airbagy, na přání ještě bočními airbagy vpředu.
Zásluhou robustnějšího žebřinového rámu a vylepšeného podvozku se vůz lépe ovládá i při tažení těžkých přívěsů. Karoserie je konstruována tak, aby při nehodě směřovala energii nárazu mimo prostor pro posádku. Výztuže ve dveřích naopak zlepšují ochranu při bočním nárazu.
Cena Fordu Ranger začíná na 629 990 Kč bez DPH.
Základní technické údaje
Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 2499 cm³
Výkon: 105 kW (143 k) při 3500/min
Točivý moment: 330 N.m při 1800/min
Rychlost: 158 km/h
Spotřeba
(město/mimo město/kombin): 10,9/7,8/8,9 l/100 km
Rozměry: 5077 x 1805 x (výška se neuvádí)
Rozvor: 3000 mm
Nájezdový úhel: 32º/21º
Přechodový úhel: 28º
Brodivost: 450 mm
Jindřich Lasík, 18.1.2007
Při pohledu zboku je patrný aerodynamičtější tvar karoserie s výrazným klínovitým profilem. Bočnice nákladového prostoru jsou o 60 mm vyšší, objem korby narostl o 166 litrů na současných 1266 l a lze počítat s užitečným zatížením až jednu tunu.
Zadní čelo lemují z obou stran větší sdružené svítilny, které zajišťují lepší viditelnost vozu.
Zákazník se může rozhodnout pro jednu ze tří karosářských variant:
Pětimístný čtyřdveřový Double Cab/Double Cab XLT
Pětimístný čtyřdveřový Super Cab s karoserií bez středového sloupku
Dvoumístný dvoudveřový Regular Cab s největším nákladový prostorem
Kdo se chce odlišit od ostatních, pro něj je připraven paket Thunder/Limited se sadou chromovaných doplňků, podtrhující sportovní a robustní vzhled, dále komfortní sedadla s koženým čalouněním.
Prostor pro cestující byl přepracován, sedadla mají nově tvarovaná opěradla, vylepšené polstrování a větší opěrky hlavy. Paket Thunder/Limited nyní obsahuje informační systém pro jízdu v terénu (kompas, příčný i podélný sklonoměr a ukazatel venkovní teploty). Přístrojový panel, výdechy ventilace, řadicí páka, ovládání oken a kliky dveří jsou zdobeny chrómem. Středová konzole dostala atraktivní stříbřité provedení.
Nový Ranger uspokojí také celou řadu odkládacích prostor a pracovním stolkem, který se vysouvá z palubní desky nad rozměrnou schránkou před spolujezdcem. V sériové výbavě nechybí rádio a přehrávač CD s možností přehrávání skladeb ve formátu MP3, na přání ještě měnič na 6 CD a přídavné reproduktory.
Ford Ranger pohání nový turbodiesel Duratorq TDCi 2.5, který se vstřikováním common-rail dosahuje výkonu 143 k a točivého momentu 330 N.m při 1800/min.
Ke klíčovým charakteristikám motoru Duratorq TDCi 2,5 l patří: vyšší výkon i točivý moment, rychlá odezva na sešlápnutí akcelerátoru, silný točivý moment již od volnoběhu, okamžitá reakce turbodmychadla, plynulá akcelerace, efektivnější využití paliva, nižší emise skleníkových plynů a pevných částic.
Kultivovanější chod znamená rovněž tišší prostředí v interiéru. Vyšší výkon obstarává přímé vstřikování nafty, které čerpadlo systému common-rail vstříkne do spalovací komory několikrát během cyklu pod extrémně vysokým tlakem (1600 bar).
Turbodmychadlo s variabilní geometrií lopatek poskytuje plošší křivku točivého momentu a snížení tzv. turboefektu. Vyšší točivý moment nových motorů TDCi si také vyžádal zesílení osvědčené pětistupňové převodovky. Dráhy řazení jsou srovnatelně krátké jako v běžných osobních automobilech.
Za normálních podmínek je točivý moment přenášen pouze na zadní nápravu, což šetří palivo a snižuje opotřebení pohonné soustavy. Pro jízdu v terénu či kluzké vozovce může řidič zvolit ovladačem na palubní desce pohon 4x4 a pro nejobtížnější podmínky je po ruce redukce. K lepšímu přenosu výkonu na horším povrchu významně přispívá rovněž samosvorný diferenciál.
Zcela v souladu s tradiční filozofii Fordu se může Ranger pochlubit kvalitními jízdními vlastnostmi. Pro zvýšení jízdního komfortu dostal větší a delší ramena předního zavěšení, zkrutné tyče i silentbloky, větší kola s univerzálními pneumatikami, tlumiče pérování o větším průměru a delší listová pera. Nový je rovněž zadní stabilizátor a vylepšením prošel i hydraulický brzdový systém. Díky progresivním tlumičům a pečlivě zvoleným pružícím charakteristikám se Ranger ovládá bezpečně jak v nezatíženém stavu, tak plně naložený.
Velkorysé nájezdové úhly (32°/21°) v kombinaci se světlou výškou 205 mm umožňují bezproblémový průjezd těžkým terénem, přičemž pohon všech kol lze aktivovat i za jízdy.
Stále více zákazníků používá Ranger ke každodenní přepravě, a proto Ford vyvinul maximální úsilí, aby byli všichni cestující chráněni ve stejné míře. Pikap je standardně vybaven systémem ABS, předpínači bezpečnostních pásů a dvěma čelními airbagy, na přání ještě bočními airbagy vpředu.
Zásluhou robustnějšího žebřinového rámu a vylepšeného podvozku se vůz lépe ovládá i při tažení těžkých přívěsů. Karoserie je konstruována tak, aby při nehodě směřovala energii nárazu mimo prostor pro posádku. Výztuže ve dveřích naopak zlepšují ochranu při bočním nárazu.
Cena Fordu Ranger začíná na 629 990 Kč bez DPH.
Základní technické údaje
Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 2499 cm³
Výkon: 105 kW (143 k) při 3500/min
Točivý moment: 330 N.m při 1800/min
Rychlost: 158 km/h
Spotřeba
(město/mimo město/kombin): 10,9/7,8/8,9 l/100 km
Rozměry: 5077 x 1805 x (výška se neuvádí)
Rozvor: 3000 mm
Nájezdový úhel: 32º/21º
Přechodový úhel: 28º
Brodivost: 450 mm
Jindřich Lasík, 18.1.2007
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout