Ford Transit Trail a Active s pohonem 4x4
Ford rozšiřuje nabídku modelů Transit a Tourneo o nové varianty Trail a Active s robustním vzhledem a zvýšenou schopností jízdy mimo zpevněné komunikace. Objednávat je lze již brzy, první vozy budou dodány zákazníkům koncem léta.
Transit Custom a Tourneo Custom v novém provedení Active se vyznačují specifickými ochrannými prvky karoserie a na přání mohou být vybaveny mechanickým samosvorným diferenciálem. Exteriér ve stylu SUV dodává těmto modelům na vizuální přitažlivosti, současně však přispívá k praktické využitelnosti mimo zpevněné komunikace.
V průběhu roku 2020 se řada Active dále rozroste o menší modely Transit Connect Active a Tourneo Connect Active.
Spodní části nárazníků i bočních panelů karoserie jsou opatřeny přídavnými černými ochrannými prvky. Celkový dojem podtrhují specifická 16palcová kola z lehké slitiny. Transit Custom Trail lze objednat se střešními ližinami a postranními nášlapnými plochami.
Transit Trail s pohonem předních kol a Transit Custom Trail jsou sériově osazeny mechanickým samosvorným diferenciálem. Pro Transit Trail lze objednat také inteligentní pohon všech kol.
Mechanický samosvorný diferenciál byl vyvinut ve spolupráci se specializovanou společností Quaife. Automaticky přenáší hnací sílu na to kolo, jež má v daném okamžiku lepší trakci. Transit Trail a Transit Custom díky tomu suverénně zvládají nezpevněné silnice, šotolinové cesty i kluzký povrch. Elektronický stabilizační systém byl přeprogramován takovým způsobem, aby se samosvorným diferenciálem hladce spolupracoval. Stejné technické řešení Ford uplatnil již ve sportovních modelech Focus RS, Fiesta ST a Focus ST z divize Ford Performance a jeho přítomnost nemá žádný negativní vliv na spotřebu paliva a emise CO2.
Transit Trail je k dispozici také s inteligentním pohonem všech kol. Tento systém technicky vychází z varianty se zadním pohonem a v závislosti na aktuální situaci může poslat až 50 procent hnací síly na přední nápravu.
Inteligentní pohon všech kol je v Transitu Trail podporován také přepínatelnými jízdními režimy Kluzký povrch a Bláto/Koleje. Režimy zvyšují jistotu ovládání vozu v různých podmínkách a přepínají se ovladačem na palubní desce. Inteligentní pohon všech kol disponuje funkcí AWD Lock, po jejíž aktivaci se hnací síla dělí mezi přední a zadní kola v pevném poměru 50:50.
Modely Trail disponují rozšířenou vnitřní výbavou včetně celokoženého čalounění sedadel, klimatizace a vyhřívaného čelního okna. Standardně se taktéž dodávají elektricky sklopná zpětná zrcátka nebo automatické světlomety.
Transit Custom Trail bude k dispozici v karosářských variantách Van, Kombi Van a Kombi, o celkové hmotnosti 3 000 až 3 400 kg a ve dvou délkách rozvoru náprav.
Transit Trail bude k dispozici v několika délkách rozvoru a ve variantách Van, Kombi, Podvozek s jednokabinou a Podvozek s dvojkabinou, vždy o celkové hmotnosti do 3 500 kg.
Všechny modely mají pod kapotou moderní vznětový motor Ford 2.0 EcoBlue s nejvyšším výkonem 96, 125 nebo 136 kW (130, 170, 185 k). V případě Transitu Custom Trail může být motor ve všech třech variantách výkonu doplněn o 48V mild-hybridní technologii, která ukládá energii ve formě elektřiny a využívá ji ke snížení spotřeby paliva.
Všestranné modely Active
K poznávacím znamením modelů Active patří:
specifická 17palcová kola z lehké slitiny,
specifická mřížka Active,
přídavné ochranné prvky na lemech blatníků, spodních částech karoserie, zadním nárazníku a krytech vnějších zpětných zrcátek,
standardně dodávané střešní ližiny.
Zákazníci, kteří plánují výpravy do náročnějších podmínek, si mohou objednat Transit Custom Active i Tourneo Custom Active s mechanickým samosvorným diferenciálem. Všechny modely Active mají specifickou vnitřní výbavu včetně částečného koženého čalounění, Tourneo Custom Active přidává navíc modrý dekor přístrojového štítu.
Interiér modelu Tourneo Custom Active mohou majitelé snadno přizpůsobit momentálním požadavkům. Přestavěním sedadel lze měnit poměr mezi prostorem pro cestující a prostorem pro zavazadla. Sedadla je ale možné také otočit proti sobě do „konferenčního“ uspořádání nebo z vozu zcela vyjmout, je-li zapotřebí maximální přepravní kapacita. Kotevní body sedadel lze pak využít například k upevnění vnitřního držáku jízdních kol.
V závislosti na zvolené specifikaci jsou k dispozici tři varianty motoru 2.0 EcoBlue, 96, 125 i 136 kW. Vozy s manuální převodovkou mohou být vybaveny mechanickým samosvorným diferenciálem, nabídka obsahuje také samočinné převodovky. Zákazníci mohou i v případě modelů Active vybírat ze široké nabídky karosářských variant, rozvorů a hmotností:
Tourneo Custom Active s krátkým nebo dlouhým rozvorem, až osm míst včetně řidiče,
Transit Custom Active v provedení Van s krátkým nebo dlouhým rozvorem, nejvyšší přípustná hmotnost vozidla 3 000 kg (není dostupný pro český trh),
Transit Custom Active DCiV s krátkým nebo dlouhým rozvorem, nejvyšší přípustná hmotnost vozidla 3 200 kg (není dostupný pro český trh).
Nové modely Trail a Active samozřejmě těží z vylepšení, zavedených do řad Transit, Transit Custom a Tourneo Custom v průběhu roku 2019, od možnosti kombinovat motor 2.0 EcoBlue se 48V mild-hybridním systémem přes zabudovaný modem FordPass Connect až po nové asistenční technologie.
Ford 16.6.2020
V průběhu roku 2020 se řada Active dále rozroste o menší modely Transit Connect Active a Tourneo Connect Active.
Spodní části nárazníků i bočních panelů karoserie jsou opatřeny přídavnými černými ochrannými prvky. Celkový dojem podtrhují specifická 16palcová kola z lehké slitiny. Transit Custom Trail lze objednat se střešními ližinami a postranními nášlapnými plochami.
Transit Trail s pohonem předních kol a Transit Custom Trail jsou sériově osazeny mechanickým samosvorným diferenciálem. Pro Transit Trail lze objednat také inteligentní pohon všech kol.
Mechanický samosvorný diferenciál byl vyvinut ve spolupráci se specializovanou společností Quaife. Automaticky přenáší hnací sílu na to kolo, jež má v daném okamžiku lepší trakci. Transit Trail a Transit Custom díky tomu suverénně zvládají nezpevněné silnice, šotolinové cesty i kluzký povrch. Elektronický stabilizační systém byl přeprogramován takovým způsobem, aby se samosvorným diferenciálem hladce spolupracoval. Stejné technické řešení Ford uplatnil již ve sportovních modelech Focus RS, Fiesta ST a Focus ST z divize Ford Performance a jeho přítomnost nemá žádný negativní vliv na spotřebu paliva a emise CO2.
Transit Trail je k dispozici také s inteligentním pohonem všech kol. Tento systém technicky vychází z varianty se zadním pohonem a v závislosti na aktuální situaci může poslat až 50 procent hnací síly na přední nápravu.
Inteligentní pohon všech kol je v Transitu Trail podporován také přepínatelnými jízdními režimy Kluzký povrch a Bláto/Koleje. Režimy zvyšují jistotu ovládání vozu v různých podmínkách a přepínají se ovladačem na palubní desce. Inteligentní pohon všech kol disponuje funkcí AWD Lock, po jejíž aktivaci se hnací síla dělí mezi přední a zadní kola v pevném poměru 50:50.
Modely Trail disponují rozšířenou vnitřní výbavou včetně celokoženého čalounění sedadel, klimatizace a vyhřívaného čelního okna. Standardně se taktéž dodávají elektricky sklopná zpětná zrcátka nebo automatické světlomety.
Transit Custom Trail bude k dispozici v karosářských variantách Van, Kombi Van a Kombi, o celkové hmotnosti 3 000 až 3 400 kg a ve dvou délkách rozvoru náprav.
Transit Trail bude k dispozici v několika délkách rozvoru a ve variantách Van, Kombi, Podvozek s jednokabinou a Podvozek s dvojkabinou, vždy o celkové hmotnosti do 3 500 kg.
Všechny modely mají pod kapotou moderní vznětový motor Ford 2.0 EcoBlue s nejvyšším výkonem 96, 125 nebo 136 kW (130, 170, 185 k). V případě Transitu Custom Trail může být motor ve všech třech variantách výkonu doplněn o 48V mild-hybridní technologii, která ukládá energii ve formě elektřiny a využívá ji ke snížení spotřeby paliva.
Všestranné modely Active
K poznávacím znamením modelů Active patří:
specifická 17palcová kola z lehké slitiny,
specifická mřížka Active,
přídavné ochranné prvky na lemech blatníků, spodních částech karoserie, zadním nárazníku a krytech vnějších zpětných zrcátek,
standardně dodávané střešní ližiny.
Zákazníci, kteří plánují výpravy do náročnějších podmínek, si mohou objednat Transit Custom Active i Tourneo Custom Active s mechanickým samosvorným diferenciálem. Všechny modely Active mají specifickou vnitřní výbavu včetně částečného koženého čalounění, Tourneo Custom Active přidává navíc modrý dekor přístrojového štítu.
Interiér modelu Tourneo Custom Active mohou majitelé snadno přizpůsobit momentálním požadavkům. Přestavěním sedadel lze měnit poměr mezi prostorem pro cestující a prostorem pro zavazadla. Sedadla je ale možné také otočit proti sobě do „konferenčního“ uspořádání nebo z vozu zcela vyjmout, je-li zapotřebí maximální přepravní kapacita. Kotevní body sedadel lze pak využít například k upevnění vnitřního držáku jízdních kol.
V závislosti na zvolené specifikaci jsou k dispozici tři varianty motoru 2.0 EcoBlue, 96, 125 i 136 kW. Vozy s manuální převodovkou mohou být vybaveny mechanickým samosvorným diferenciálem, nabídka obsahuje také samočinné převodovky. Zákazníci mohou i v případě modelů Active vybírat ze široké nabídky karosářských variant, rozvorů a hmotností:
Tourneo Custom Active s krátkým nebo dlouhým rozvorem, až osm míst včetně řidiče,
Transit Custom Active v provedení Van s krátkým nebo dlouhým rozvorem, nejvyšší přípustná hmotnost vozidla 3 000 kg (není dostupný pro český trh),
Transit Custom Active DCiV s krátkým nebo dlouhým rozvorem, nejvyšší přípustná hmotnost vozidla 3 200 kg (není dostupný pro český trh).
Nové modely Trail a Active samozřejmě těží z vylepšení, zavedených do řad Transit, Transit Custom a Tourneo Custom v průběhu roku 2019, od možnosti kombinovat motor 2.0 EcoBlue se 48V mild-hybridním systémem přes zabudovaný modem FordPass Connect až po nové asistenční technologie.
Ford 16.6.2020
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout