Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

GM pro frankfurtský autosalon

Nová enviromentální strategie GM Europe znamená v krátkodobém výhledu snížení emisí CO2 a představení nových technologií z hlediska dlouhodobého. Cílem je nabídnout automobily, které dokáží využívat různé zdroje energií.

„Postup po několika liniích zahrnuje urychlení vývoje elektricky poháněných vozidel ve snaze nahradit fosilní paliva a zvýšit účinnost zážehových a vznětových motorů,“ vysvětluje Carl-Peter Forster, prezident GME.
GM Europe investuje v průběhu příštích pěti let na 700 milionů eur do vývoje nových motorů a převodovek. První výsledky budou vystaveny na autosalonu IAA. Studie kombinuje elektrický pohon a přeplňovaný vznětový motor způsobem, který je od základu odlišný od předcházejících koncepcí hybridních pohonů. mezi evropské premiéry patří HydroGen4 s palivovými články a elektrický automobil Volt.

GM HydroGen4
GM HydroGen4 je evropská verze Chevroletu Equinox Fuel Cell. Na podzim roku 2007 první tyto automobily s palivovými články vyjede na americké silnice. Soustava palivových článků vozu jich 440 v sériovém zapojení. Systém produkuje elektrický výkon 93 kW a se synchronním elektromotorem o výkonu 73 kW/100 k zrychli z 0 na 100 km/h za 12 sekund. Nejvyšší rychlost tohoto automobilu s pohonem předních kol je asi 160 km/h.


GM Volt
GM Volt (viz Novinky) ukazuje, jak může vypadat mobilita s nízkými emisemi ve střednědobém výhledu. Studie vychází z architektury elektromobilů GM E-Flex, kde za všech okolností vozidlo pohání elektřina. Druhý, neelektrický motor je ve voze, aby vyráběl další elektrickou energii a zvyšoval dojezd. Strategie E-Flex je založená na možnosti kombinovat různé pohonné systémy v jedné koncepci vozu v závislosti na tom, který ze zdrojů energie je nejpřístupnější v oblasti používání. Dosud se představily dvě verze systému: Na autosalonu v Detroitu 2007 GM použil tříválcový litrový zážehový přeplňovaný motor, navržený pro spalování benzinu nebo paliva E 85 (směs 85 % etanolu a 15 % benzinu). Na autosalonu v Šanghaji GM představil toto elektrické vozidlo s pohonem využívajícím palivové články.

JL, 4.9.2007

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar