Hyundai (III) - SUV a offroad
Nedílnou součástí nabídky jsou modely SUV – Santa Fe a Tucson a také offroadový Terracan. U všech těchto automobilů probíhají v současné době zajímavé prodejní akce.
Santa Fe
Všestranné Santa Fe svou roli na trhu splnilo zcela podle předpokladů. Stalo se nejprodávanějším modelem typu SUV u nás. Svůj podíl na tom má přitažlivost modelu po vzoru předchůdce, jenž byl po celou dobu svého prodeje velmi úspěšný.
Nová podoba vozu je oproti předchozímu pojata odlišně, přestože ladnost linií a křivek mu nescházejí. Je však o něco delší i širší, resp. o 175 mm delší, o 45 mm širší a má o 80 mm širší rozchod kol. Nabízí větší komfort, více místa v interiéru, více luxusu, bezpečnější jízdní vlastnosti a neotřelý design karosérie.
Nové Santa Fe nabízí osvědčené pohonné jednotky, jednak vylepšený čtyřválec CRDi 2.2, jednak benzinový šestiválec 2.7.
Moderní turbodmychadlo s variabilní geometrií umožňuje dieselovému motoru výkon 114 kW při 4000 min a točivý moment 343 N.m v rozmezí 1800-2500 min. Účinnější systém Common Rail 2. generace pomáhá zlepšit akceleraci a snižovat hluk a vibrace vycházející z motoru. Díky novým technologiím uložení klikové hřídele se zlepšila účinnost a hladkost chodu motoru. Motor dostal nový vyvažovací systém s nízkým třením, zlepšující jeho chod. Technologie turbodmychadla s proměnlivou geometrií s větším rotorem zlepšuje účinnost a výkon motoru.
Šestiválec 2.7 litru (139 kW při 6000 min a točivý moment 248 N.m při 4000 min) používá nejmodernější technologii proměnného časování ventilů CVVT, což vede k snížení spotřeby paliva a zároveň ke zvýšení výkonu. Nový třícestný systém proměnlivého nasávaní VIS je řízen elektronicky a reaguje na požadavky řidiče. Výsledkem je větší flexibilita při nižší spotřebě paliva. Použitím motorového bloku z hliníku došlo ke snížení hmotnosti a následně ke zvýšení technické účinnosti, výkonu a ekonomičnosti provozu. Nové jsou také manuální a automatické převodovky.
Pokrokový je elektronický systém 4WD využívající k vyhodnocování jízdních podmínek několika čidel, které volí pro daný okamžik optimální režim. Umožňuje určit, kdy je zapotřebí vyšší točivý moment a automaticky zapojit pohon všech čtyř kol (4WD). Pohon je přenášen na zadní kola prostřednictvím kardanu a lamelové spojky. Elektronické řízení zvyšuje výkonnost stálého 4WD bez zásahu řidiče. Při zhoršených povětrnostních podmínkách nebo při jízdě po kluzkém povrchu může řidič 4WD pohon zapnout i sám. Spínač 4WD byl vylepšen o funkci TCB optimalizující chování vozu při projíždění zatáček. Při projíždění pískem či kluzkými zatáčkami se chová vždy jistě, bezpečně.
V tomto období probíhá na Santa Fe akce, v jejímž rámci získají noví majitelé modelu v ceně vozu integrovaný navigační systém Pioneer Avic-D3 s rádiem, DVD a CD přehrávačem.
Tucson
Kompaktní terénní Tucson už za svou krátkou historii hodně stihl a podobně jako Santa Fe, patří k nejprodávanějším SUV modelům u nás již několik let. S délkou 4325 mm, šířkou 1795 mm a výškou 1680 mm nelze Tucson v žádném případě přehlédnout, což má na svědomí robustní a zároveň reprezentativní design. Pod sebevědomou karosérií se ukrývá prostorný interiér, jenž při rozvoru 2630 mm nabízí uvnitř více místa než řada konkurence ze třídy SUV. Sedačky jsou komfortně polstrované, nechybí jim vyztužení, aby mělo tělo i v rychle projížděných zatáčkách dobrou oporu. Přístrojová deska je uspořádána přehledně, všechny ukazatele jsou dobře čitelné. Páka převodovky, ať už manuální nebo automatické, je součástí středového panelu, takže je vhodně „po ruce“.
Tucsonu neschází ani elektronický pohon všech kol, který samočinně zareaguje v okamžiku, kdy některé z poháněných kol ztratí záběr. Systém okamžitě přesune až 50 % točivého momentu na zadní nápravu a umožňuje i manuální volbu 4x4.
Skladbou pohonných jednotek Tucson vyhoví rozličným požadavkům zákazníků - pod jeho kapotou mohou být nejen benzinové agregáty (2.0 a 2.7), ale také turbodiesel (2.0 CRDi). Kromě osobních verzí se nabízí Tucson také v praktické užitkové N1 (s odpočtem DPH).
Podobně jako u Santa Fe, také u Tucsonu v současné době probíhá akce, při níž zákazníci získávají slevu z ceny ve výši 60 000 Kč a navigaci Blaupunkt Rome NAV55E ve standardní výbavě. Při využití Hyundai Leasingu pak další bonus 50 000 Kč. U benzinových verzí je zdarma k dispozici sada zimních pneumatik.
Tucson Premium
V současné době je v nabídce i limitovaná série Premium, které dodávají elegantní design jak zatmavená boční zadní skla, tak i sportovní maska chladiče. V základní výbavě zákazník získá: disky kol z lehkých slitin o rozměru 17“ , automatickou klimatizaci, elektronický stabilizační systém ESP, parkovací asistent a navigaci Blaupunkt Rome NAV55E včetně rádia a CD přehrávače.
Cena benzinové verze Premium je 619 900 Kč, u dieselové verze je 699 900 Kč s DPH. Při financování přes Hyundai Leasing získá zákazník další bonus 50 000 Kč.
Terracan
Třetím zástupcem značky Hyundai v segmentu SUV je Terracan, mohutný offroad má elegantní vzhled a přitom je schopen zdolat i ten nejnáročnější terén. Robustní pětidvéřový vůz je dlouhý 4,7 m, šíroký a vysoký 1,8 m. Díky tomu dosahuje rozvor mezi nápravami hodnoty 2,75 m, takže místa je ve voze dostatek. Pro posádku na předních i zadních sedačkách ve všech směrech i pro náklad v zavazadlovém prostoru. Stejně jako Tucson a Santa Fe je na českém trhu nabízen ve verzi N1. K pohonu slouží dva agregáty. Zájemce o úspornou jízdu uspokojí výkonný turbodiesel 2.9 CRDi, jenž dokáže vyvinout výkon 120 kW, dosáhnout rychlosti 168 km/h a z místa na 100 km/h zrychlí za 13 s. K provozu mu pak stačí průměrně 8,7 litru nafty na 100 km jízdy. Motor je vybaven pětistupňovou manuální převodovkou s možností redukce. Terracan je pravým offroadem, který se chová jistě na silnici, ale v případě potřeby zvládne jízdu i poměrně náročným terénem.
V současné době na model Terracan poskytuje Hyundai akční slevu ve výši 200 000 Kč.
JL, 11.7.2007
Všestranné Santa Fe svou roli na trhu splnilo zcela podle předpokladů. Stalo se nejprodávanějším modelem typu SUV u nás. Svůj podíl na tom má přitažlivost modelu po vzoru předchůdce, jenž byl po celou dobu svého prodeje velmi úspěšný.
Nová podoba vozu je oproti předchozímu pojata odlišně, přestože ladnost linií a křivek mu nescházejí. Je však o něco delší i širší, resp. o 175 mm delší, o 45 mm širší a má o 80 mm širší rozchod kol. Nabízí větší komfort, více místa v interiéru, více luxusu, bezpečnější jízdní vlastnosti a neotřelý design karosérie.
Nové Santa Fe nabízí osvědčené pohonné jednotky, jednak vylepšený čtyřválec CRDi 2.2, jednak benzinový šestiválec 2.7.
Moderní turbodmychadlo s variabilní geometrií umožňuje dieselovému motoru výkon 114 kW při 4000 min a točivý moment 343 N.m v rozmezí 1800-2500 min. Účinnější systém Common Rail 2. generace pomáhá zlepšit akceleraci a snižovat hluk a vibrace vycházející z motoru. Díky novým technologiím uložení klikové hřídele se zlepšila účinnost a hladkost chodu motoru. Motor dostal nový vyvažovací systém s nízkým třením, zlepšující jeho chod. Technologie turbodmychadla s proměnlivou geometrií s větším rotorem zlepšuje účinnost a výkon motoru.
Šestiválec 2.7 litru (139 kW při 6000 min a točivý moment 248 N.m při 4000 min) používá nejmodernější technologii proměnného časování ventilů CVVT, což vede k snížení spotřeby paliva a zároveň ke zvýšení výkonu. Nový třícestný systém proměnlivého nasávaní VIS je řízen elektronicky a reaguje na požadavky řidiče. Výsledkem je větší flexibilita při nižší spotřebě paliva. Použitím motorového bloku z hliníku došlo ke snížení hmotnosti a následně ke zvýšení technické účinnosti, výkonu a ekonomičnosti provozu. Nové jsou také manuální a automatické převodovky.
Pokrokový je elektronický systém 4WD využívající k vyhodnocování jízdních podmínek několika čidel, které volí pro daný okamžik optimální režim. Umožňuje určit, kdy je zapotřebí vyšší točivý moment a automaticky zapojit pohon všech čtyř kol (4WD). Pohon je přenášen na zadní kola prostřednictvím kardanu a lamelové spojky. Elektronické řízení zvyšuje výkonnost stálého 4WD bez zásahu řidiče. Při zhoršených povětrnostních podmínkách nebo při jízdě po kluzkém povrchu může řidič 4WD pohon zapnout i sám. Spínač 4WD byl vylepšen o funkci TCB optimalizující chování vozu při projíždění zatáček. Při projíždění pískem či kluzkými zatáčkami se chová vždy jistě, bezpečně.
V tomto období probíhá na Santa Fe akce, v jejímž rámci získají noví majitelé modelu v ceně vozu integrovaný navigační systém Pioneer Avic-D3 s rádiem, DVD a CD přehrávačem.
Tucson
Kompaktní terénní Tucson už za svou krátkou historii hodně stihl a podobně jako Santa Fe, patří k nejprodávanějším SUV modelům u nás již několik let. S délkou 4325 mm, šířkou 1795 mm a výškou 1680 mm nelze Tucson v žádném případě přehlédnout, což má na svědomí robustní a zároveň reprezentativní design. Pod sebevědomou karosérií se ukrývá prostorný interiér, jenž při rozvoru 2630 mm nabízí uvnitř více místa než řada konkurence ze třídy SUV. Sedačky jsou komfortně polstrované, nechybí jim vyztužení, aby mělo tělo i v rychle projížděných zatáčkách dobrou oporu. Přístrojová deska je uspořádána přehledně, všechny ukazatele jsou dobře čitelné. Páka převodovky, ať už manuální nebo automatické, je součástí středového panelu, takže je vhodně „po ruce“.
Tucsonu neschází ani elektronický pohon všech kol, který samočinně zareaguje v okamžiku, kdy některé z poháněných kol ztratí záběr. Systém okamžitě přesune až 50 % točivého momentu na zadní nápravu a umožňuje i manuální volbu 4x4.
Skladbou pohonných jednotek Tucson vyhoví rozličným požadavkům zákazníků - pod jeho kapotou mohou být nejen benzinové agregáty (2.0 a 2.7), ale také turbodiesel (2.0 CRDi). Kromě osobních verzí se nabízí Tucson také v praktické užitkové N1 (s odpočtem DPH).
Podobně jako u Santa Fe, také u Tucsonu v současné době probíhá akce, při níž zákazníci získávají slevu z ceny ve výši 60 000 Kč a navigaci Blaupunkt Rome NAV55E ve standardní výbavě. Při využití Hyundai Leasingu pak další bonus 50 000 Kč. U benzinových verzí je zdarma k dispozici sada zimních pneumatik.
Tucson Premium
V současné době je v nabídce i limitovaná série Premium, které dodávají elegantní design jak zatmavená boční zadní skla, tak i sportovní maska chladiče. V základní výbavě zákazník získá: disky kol z lehkých slitin o rozměru 17“ , automatickou klimatizaci, elektronický stabilizační systém ESP, parkovací asistent a navigaci Blaupunkt Rome NAV55E včetně rádia a CD přehrávače.
Cena benzinové verze Premium je 619 900 Kč, u dieselové verze je 699 900 Kč s DPH. Při financování přes Hyundai Leasing získá zákazník další bonus 50 000 Kč.
Terracan
Třetím zástupcem značky Hyundai v segmentu SUV je Terracan, mohutný offroad má elegantní vzhled a přitom je schopen zdolat i ten nejnáročnější terén. Robustní pětidvéřový vůz je dlouhý 4,7 m, šíroký a vysoký 1,8 m. Díky tomu dosahuje rozvor mezi nápravami hodnoty 2,75 m, takže místa je ve voze dostatek. Pro posádku na předních i zadních sedačkách ve všech směrech i pro náklad v zavazadlovém prostoru. Stejně jako Tucson a Santa Fe je na českém trhu nabízen ve verzi N1. K pohonu slouží dva agregáty. Zájemce o úspornou jízdu uspokojí výkonný turbodiesel 2.9 CRDi, jenž dokáže vyvinout výkon 120 kW, dosáhnout rychlosti 168 km/h a z místa na 100 km/h zrychlí za 13 s. K provozu mu pak stačí průměrně 8,7 litru nafty na 100 km jízdy. Motor je vybaven pětistupňovou manuální převodovkou s možností redukce. Terracan je pravým offroadem, který se chová jistě na silnici, ale v případě potřeby zvládne jízdu i poměrně náročným terénem.
V současné době na model Terracan poskytuje Hyundai akční slevu ve výši 200 000 Kč.
JL, 11.7.2007
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout