Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Hyundai IONIQ 9 - elektrické SUV pro sedm (I)

Hyundai představil nový model IONIQ 9, elektrické SUV se třemi řadami sedadel ve velkorysém vnitřním prostoru, kombinující nejmodernější design s inovativní technikou pro elektromobily.

IONIQ 9 nabízí rozměrný vnitřní prostor s velkorysou nabídkou místa ve druhé i třetí řadě sedadel. Vnitřní design charakterizují eliptické prvky a uklidňující odstíny, které vytvářejí atmosféru připomínající luxusní salonek


U relaxačních sedadel v první a druhé řadě lze v širokém rozsahu měnit sklon opěradla a pro optimální komfort mají cestující k dispozici také opěrky nohou. V závislosti na konfiguraci tak mohou při nabíjení až čtyři osoby odpočívat v maximálním pohodlí.


Relaxační sedadla v první i druhé řadě modelu IONIQ 9 disponují jako první v nabídce značky Hyundai systémem dynamické péče o tělo DBC včetně funkce dynamické dotykové masáže DTM. Tento systém stimuluje prokrvení tkání a krevní oběh pomocí tlaku a vibrací, a snižuje tak únavu při dlouhých jízdách.


IONIQ 9 také přichází s otočnými sedadly ve druhé řadě, která umožňují cestujícím ve druhé a třetí řadě sedět naproti sobě, pokud vůz stojí.


Posuvná středová konzola poskytuje mimořádně velký odkládací prostor, současně však umožňuje i volný průchod mezi sedadly v první řadě. Konzolu lze posouvat v rozsahu až 190 mm a ve dvou směrech nastavitelnou loketní opěrku je možné odklopit zepředu i zezadu, což umožňuje snadný přístup i cestujícím ve druhé řadě.


Se sklopenými sedadly ve třetí řadě má zavazadlový prostor objem až 1323 litrů, i se všemi třemi řadami sedadel ve vzpřímené poloze však IONIQ 9 stále nabídne až 620 litrů nákladového prostoru. V přídi je navíc umístěn menší odkládací prostor s maximálním objemem 88 litrů u verzí s pohonem zadních kol a 52 litrů u variant s pohonem všech kol.


Aerodynamický design

Design přídě se vyznačuje parametrickými pixely integrovanými do LED světlometů i spodní části přední partie, čímž vzniká dojem jedinečnosti a sofistikovanosti.
Silueta je definována ladnou linií střechy vytvářející aerodynamický profil, který přispívá k nízkému součiniteli aerodynamického odporu vzduchu pouhých cx = 0,259 u verzí vybavených digitálními vnějšími zpětnými zrcátky.


K efektivnímu využívání energie přispívá také usměrňování vzdušného proudění pod karoserií spolu s nižším valivým odporem pneumatik. Poprvé byl s ohledem na co nejvyšší hospodárnost použit nový systém aktivních vzduchových klapek AAF (Active Air Flap).


IONIQ 9 ohromí rozlehlým vnitřním prostorem a velkolepými proporcemi díky nejdelšímu rozvoru náprav ze všech modelů značky Hyundai – 3130 mm

IONIQ 9 se vyznačuje také tím, že jako první model značky nemá klasickou střešní anténu, jejíž funkce byly rozděleny mezi kryt čelního okna (pro GPS a satelitní rozhlasové vysílání), přístrojovou desku (pro služby konektivity) a sklo ve víku zavazadlového prostoru (pro příjem rozhlasového vysílání FM/AM a digitálního multimediálního vysílání). Toto řešení umocňuje vyspělost a minimalismus designu.

Vnější osvětlení charakterizují světlomety s parametrickými pixely. Projektorové světlomety s motivem malých kostek jsou doplněny inteligentním matrix systémem předního osvětlení s automatickým vykrýváním dálkových světel (IFS), který za tmy vylepšuje viditelnost, zvyšuje bezpečnost jízdy a současně zabraňuje oslňování řidičů vpředu. Na zádi jsou umístěny sdružené svítilny kompletně vybavené LED diodami


Zdokonalená elektronika

Základem je inovativní platforma E-GMP, která zahrnuje vylepšený systém výkonové elektroniky, optimalizovaný převod pro zdolávání strmých stoupání a použití dvoustupňového invertoru, který zvyšuje hospodárnost.

Kompletně zapouzdřený systém výkonové elektroniky pomáhá snižovat hlučnost elektrického pohonu, zatímco přenos aerodynamického hluku, vibrací a hluku od podvozku do interiéru tlumí zdokonalená zvukově izolační vrstvená skla, trojité těsnění a použití nově koncipované výztuhy v oblasti A sloupků.

Platforma E-GMP se může pochlubit vysokonapěťovou sadou akumulátorů s vysokou kapacitou, která prodlužuje dojezd na jedno nabití. Zároveň umožňuje vytvořit plochou podlahu, čímž přispívá ke zvětšení zavazadlového prostoru.

IONIQ 9 je prvním modelem značky vybaveným hliníkovými blatníky a zadními bočními panely, které přispívají k lehké konstrukci karoserie, a tím k vyšší úspornosti. Nový systém aktivních vzduchových klapek AAF vylepšuje aerodynamiku možností uzavření otvorů, které v některých režimech přivádějí vzduch pro chlazení, a spolu s hladkými panely karoserie přispívá i ke zlepšení vzhledu.
Velké SUV také zavádí nový systém zavírání dveří, využívající speciální závěsy s mechanismem umožňujícím jejich mírné přizvednutí, což přispívá k přesnějším pohybům a minimalizaci spár v karoserii. Nově vyvinuté je rovněž elektrické odjišťování přední kapoty, které nejenže vylepšuje design, ale také zvyšuje bezpečnost a produktovou kvalitu.


Velká sada akumulátorů

Vysokonapěťová sada lithium-iontových akumulátorů (NCM) výkonové elektroniky je uložena pod podlahou a nabízí kapacitu 110,3 kWh. IONIQ 9 dosáhne podle předběžných údajů dle metodiky WLTP dojezdu až 620 km na jedno nabití a spotřeby elektrické energie 19,4 kWh/100 km u verze s pohonem zadních kol a 19“ koly , a to díky nízkému součiniteli aerodynamického odporu vzduchu, vyspělé platformě a pokrokovým technologiím akumulátorových článků.

IONIQ 9 lze komfortně nabít z 10 na 80 % kapacity za pouhých 24 minut pomocí nabíječky s výkonem 350 kW.

Verze s dlouhým dojezdem a pohonem zadních kol je vybavena zadním elektromotorem o výkonu 160 kW. Varianta s dlouhým dojezdem a pohonem všech kol navíc disponuje předním elektromotorem o výkonu 70 kW, zatímco verze Performance s pohonem všech kol se může pochlubit elektromotory o výkonu 160 kW jak na přední, tak na zadní nápravě .

Verze Performance dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za pouhých 5,2 s, zatímco standardní verze pohonem všech kol za 6,7 sekundy a varianta s pohonem zadních kol za 9,4 s. Pokud jde o pružné zrychlení, verze Performance se rozjede z 80 na 120 km/h za 3,4 sekundy, standardní varianta s pohonem všech kol za 4,8 sekundy a verze s pohonem zadní nápravy za stále výborných 6,8 sekundy.


Technické údaje Hyundai IONIQ 9


Rozměry: 5060 x 1980 x 1790 mm
Rozvor 3130 mm
Baterie kapacita 110,3 kWh
Standard verzepohon zad,kolvýkon až 160 kW vzadu(350 Nm)
Standard verzepohon 4x4výkon vpředu/vzadu 70 kW (255 Nm)/160 kW (350 Nm)
Performance4x4vpředu/vzadu 160 kW (350 Nm)/160 kW (350 Nm)

Zrychlení 0-100 km/h Perf. 5,2 s (21“kola)
Rychlost Stand./Perf.: 200/200 km/h
Rychlé nabíjení z 10 na 80 % 24 minut na nabíječce s nabíjecím výkonem 350 kW
Pneumatiky 255/60 R19 (19“ kola), 275/50 R20 (20“ kola), 285/45 R21 (21“ kola)
Maximální dojezd 620 km (standardní verze s pohonem zadních kol a 19“ koly)


Dokončení příště

Hyundai 21.11.2024

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar