Hyundai i30 prošel modernizací
Hyundai odhalil inovovanou modelovou řadu i30 s vylepšeným designem a modernizovanou technikou. Modelová řada i30 poskytuje zákazníkům široký výběr, který zahrnuje karosářské varianty hatchback, fastback a kombi. Stejně jako doposud nechybí ani stupeň výbavy N Line se sportovním vzhledem.
Modelová řada i30 byla představena v roce 2007 a v současné době je vyráběna již ve své třetí generaci. Po modernizaci exteriéru a interiéru se ta aktuální může pochlubit ještě odvážnějším designem.
Exteriér je rozpoznatelný podle osobité přídě a elegantní zádě. Vpředu byla nově navržena mřížka masky chladiče spolu s ozdobným prvkem pod prostorem pro registrační značku a kryty mlhovek. Karosářské varianty hatchback a kombi mají hranatější tvarování chromovaného ozdobného prvku na zadním nárazníku.
Hlavní přední světlomety s LED technologií a zadní kombinované LED svítilny, dodávané doposud na přání, jsou nyní součástí standardní výbavy modelu i30, který se dodává také s novým designem 16“ kol z lehké slitiny.
Modernizace se dotkla také vnitřního designu. Různé ochranné prvky pokrývá speciální lak, který je příjemnější a hladší na dotek. Panel středové konzole nově zdobí provedení z klavírového laku.
Černý interiér lze kombinovat se třemi moderními variantami čalounění sedadel z látky, kůže a kombinace semišové tkaniny a kůže. Nabídka byla rozšířena také o tři nové designové styly použité na čalounění sedadel. V interiérech s látkovým čalouněním se na opěradlech nachází vzor tvořený horizontálními liniemi.
Model i30 N Line obdržel v rámci vylepšení designu ještě sportovnější estetické prvky. Jedná se například o odvážněji řešené mřížky masky chladiče a otvorů pro přívod vzduchu. Interiér čalouněný kombinací kůže a semišové tkaniny je zdoben třemi horizontálními liniemi. Dříve kompletně černé výplně otvorů v předním nárazníku modelu i30 N Line mají nyní ozdobné prvky v odstínu tmavého kovu. Také nové boční prahy zdobí lišta v odstínu tmavého kovu. Zákazníci si mohou vybrat nová 17“ nebo 18“ kola z lehké slitiny v designu N Line.
vyšší úroveň bezpečnosti
Mezi nové prvky výbavy patří standardně dodávaný plně digitální přístrojový panel s 4,2“ barevný displejem, tři nabíjecí vstupy USB-C vpředu a vzadu, aktualizace mapových podkladů bezdrátovým přenosem OTA (Over-the-Air) a na přání dodávaný škálovatelný digitální panel sdružených přístrojů s úhlopříčkou 10,25 palce.
Hyundai i30 má nyní ve své standardní výbavě ještě více bezpečnostních prvků Hyundai Smart Sense. Autonomní nouzové brzdění FCA pomáhá detekovat překážky před vozem a předcházet případným kolizím. Aktivní asistent pro vedení vozu uprostřed jízdního pruhu LFA zvyšuje bezpečnost jízdy na dálnici udržováním vozidla v jeho jízdním pruhu a inteligentní omezovač rychlosti ISLA upozorňuje řidiče na překročení omezení rychlosti jízdy zvukovými a vizuálními signály. Upozorňování na cestující vzadu ROA informuje řidiče zprávou na displeji přístrojového panelu, že byly otevřeny zadní dveře – aby při odjezdu nezapomněl na člena posádky ze zadních sedadel.
Zákazníci mají na přání možnost rozšířit systém FCA o funkci autonomního nouzového brzdění při odbočování na křižovatkách. Výsledný systém FCA Junction jim poskytne ještě vyšší míru bezpečnosti při odbočování vlevo na křižovatkách. Další na přání dodávaný bezpečnostní systém, Asistent jízdy po dálnici HDA 1.5, udržuje bezpečný odstup od vpředu jedoucího vozidla, automaticky upravuje rychlost jízdy podle platných omezení i před zatáčkami a udržuje vůz v jeho jízdním pruhu.
Více komfortu pro zákazníky
Výbavu završuje ještě větší počet praktických a komfortních prvků. Dokonalejší a příjemnější osvětlení interiéru a zavazadlového prostoru zajišťují svítilny LED. Standardní výbava zahrnuje senzory překážek vpředu a vzadu, PDW, které řidiče upozorňují na překážky při manévrování v nízkých rychlostech jízdy dopředu a dozadu.
Zákazníci se budou moci spolehnout na oblíbené a osvědčené pohonné jednotky. Základem bude zážehový motor o objemu 1,5 litru s dvojitým nepřímým vstřikováním DPI (Dual Port Injection) spojený výhradně se šestistupňovou manuální převodovkou a výkonem 96 k. Nabídku motorů doplňuje přeplňovaný zážehový motor 1,0 T-GDI výkonem 100 k, který je k dispozici jak se šestistupňovou manuální převodovkou nebo s automatickou sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Na vrcholu modelové řady stojí motor 1,5 T-GDI vyladěný na 140 k, který standardně spolupracuje s 48V mild-hybridním systémem. I v případě tohoto poháněcího ústrojí si zákazník může vybrat mezi šestistupňovou manuální převodovkou a sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou.
Hyundai výrobu nového modelu i30 ve svém výrobním závodě v Nošovicích v České republice zahájí v dubnu 2024.
Hyundai 25.3.2024
Exteriér je rozpoznatelný podle osobité přídě a elegantní zádě. Vpředu byla nově navržena mřížka masky chladiče spolu s ozdobným prvkem pod prostorem pro registrační značku a kryty mlhovek. Karosářské varianty hatchback a kombi mají hranatější tvarování chromovaného ozdobného prvku na zadním nárazníku.
Hlavní přední světlomety s LED technologií a zadní kombinované LED svítilny, dodávané doposud na přání, jsou nyní součástí standardní výbavy modelu i30, který se dodává také s novým designem 16“ kol z lehké slitiny.
Modernizace se dotkla také vnitřního designu. Různé ochranné prvky pokrývá speciální lak, který je příjemnější a hladší na dotek. Panel středové konzole nově zdobí provedení z klavírového laku.
Černý interiér lze kombinovat se třemi moderními variantami čalounění sedadel z látky, kůže a kombinace semišové tkaniny a kůže. Nabídka byla rozšířena také o tři nové designové styly použité na čalounění sedadel. V interiérech s látkovým čalouněním se na opěradlech nachází vzor tvořený horizontálními liniemi.
Model i30 N Line obdržel v rámci vylepšení designu ještě sportovnější estetické prvky. Jedná se například o odvážněji řešené mřížky masky chladiče a otvorů pro přívod vzduchu. Interiér čalouněný kombinací kůže a semišové tkaniny je zdoben třemi horizontálními liniemi. Dříve kompletně černé výplně otvorů v předním nárazníku modelu i30 N Line mají nyní ozdobné prvky v odstínu tmavého kovu. Také nové boční prahy zdobí lišta v odstínu tmavého kovu. Zákazníci si mohou vybrat nová 17“ nebo 18“ kola z lehké slitiny v designu N Line.
vyšší úroveň bezpečnosti
Mezi nové prvky výbavy patří standardně dodávaný plně digitální přístrojový panel s 4,2“ barevný displejem, tři nabíjecí vstupy USB-C vpředu a vzadu, aktualizace mapových podkladů bezdrátovým přenosem OTA (Over-the-Air) a na přání dodávaný škálovatelný digitální panel sdružených přístrojů s úhlopříčkou 10,25 palce.
Hyundai i30 má nyní ve své standardní výbavě ještě více bezpečnostních prvků Hyundai Smart Sense. Autonomní nouzové brzdění FCA pomáhá detekovat překážky před vozem a předcházet případným kolizím. Aktivní asistent pro vedení vozu uprostřed jízdního pruhu LFA zvyšuje bezpečnost jízdy na dálnici udržováním vozidla v jeho jízdním pruhu a inteligentní omezovač rychlosti ISLA upozorňuje řidiče na překročení omezení rychlosti jízdy zvukovými a vizuálními signály. Upozorňování na cestující vzadu ROA informuje řidiče zprávou na displeji přístrojového panelu, že byly otevřeny zadní dveře – aby při odjezdu nezapomněl na člena posádky ze zadních sedadel.
Zákazníci mají na přání možnost rozšířit systém FCA o funkci autonomního nouzového brzdění při odbočování na křižovatkách. Výsledný systém FCA Junction jim poskytne ještě vyšší míru bezpečnosti při odbočování vlevo na křižovatkách. Další na přání dodávaný bezpečnostní systém, Asistent jízdy po dálnici HDA 1.5, udržuje bezpečný odstup od vpředu jedoucího vozidla, automaticky upravuje rychlost jízdy podle platných omezení i před zatáčkami a udržuje vůz v jeho jízdním pruhu.
Více komfortu pro zákazníky
Výbavu završuje ještě větší počet praktických a komfortních prvků. Dokonalejší a příjemnější osvětlení interiéru a zavazadlového prostoru zajišťují svítilny LED. Standardní výbava zahrnuje senzory překážek vpředu a vzadu, PDW, které řidiče upozorňují na překážky při manévrování v nízkých rychlostech jízdy dopředu a dozadu.
Zákazníci se budou moci spolehnout na oblíbené a osvědčené pohonné jednotky. Základem bude zážehový motor o objemu 1,5 litru s dvojitým nepřímým vstřikováním DPI (Dual Port Injection) spojený výhradně se šestistupňovou manuální převodovkou a výkonem 96 k. Nabídku motorů doplňuje přeplňovaný zážehový motor 1,0 T-GDI výkonem 100 k, který je k dispozici jak se šestistupňovou manuální převodovkou nebo s automatickou sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Na vrcholu modelové řady stojí motor 1,5 T-GDI vyladěný na 140 k, který standardně spolupracuje s 48V mild-hybridním systémem. I v případě tohoto poháněcího ústrojí si zákazník může vybrat mezi šestistupňovou manuální převodovkou a sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou.
Hyundai výrobu nového modelu i30 ve svém výrobním závodě v Nošovicích v České republice zahájí v dubnu 2024.
Hyundai 25.3.2024
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout