IVG Group se prezentuje na Autoshow Praha
Největší expozici na Autoshow připravila, stejně jako v loňském roce ,společnost IVG Group, která tak dokazuje, že i v nelehké době dokáže bojovat o každého zákazníka. Expozice sice nejsou možná tak rozsáhlé jako vloni, ale k vidění jsou v podstatě všechny nejdůležitější novinky.
Jak velkou váhu přikládá IVG Group českému trhu dokazuje přítomnost celého vedení společnosti na tiskové konferenci. Nejdříve všechny přítomné přivítal generální ředitel Rudolf Javurek, jenž neopomněl připomenout problémy s neustálým oddalováním šrotovného. „Potenciální zákazníci žijí již od ledna a minimálně do přštího června budou žít v nejistotě, jestli vůbec nějaké šrotovné bude. Nikdo nechce nic rozhodnout,“ prohlásil Rudolf Javurek.
Poté vedoucí jednotlivých značek představili ve zkratce své největší novinky. Expozicí Audi za přítomnosti půvabných finalistek Miss ČR provedl Petr Neústupný. Na něho navázal Filip Stoupil, jenž se mohl na stánku SEAT pochlubit také jednou kráskou, a tou byl model Leon Cupra R, asi jeden z nejhezčích exponátů Autoshow. Nakonec přišel na řadu ing Vratislav Strašil, který společně s Martinem Dejdarem vyzdvihl přednosti pohonu CNG u modelů VW a jeho kolega ing. Dušan Blažko představil užitkové modely Multivan a Transporter.
Audi A5 Sportback a TT RS
Značka Audi představuje hned několik novinek a systémů pro zvyšování efektivity a hospodárnosti svých modelů. Nejžhavější je Audi A5 Sportback (viz Novinky), který spojuje nejlepší protipóly automobilového světa. Je emocionální a elegantní jako kupé, pohodlné jako sedan a praktické jako Avant.
Další letošní novinkou je sportovní Audi TT RS, v němž se firma vrací k pětiválcovému turbodmychadlem přeplňovanému motoru 2.5 s přímým vstřikováním benzinu, který dosahuje výkonu 250 kW (340 k) a točivého momentu 450 N.m. Kombinace s pohonem všech kol quattro a pečlivě vyladěným podvozkem promění kompaktní kupé a roadstery Audi TT RS ve špičkové sportovní vozy.
Na počátku roku bylo na český trh uvedeno úspěšné Audi Q5, které spojuje dynamiku sportovního sedanu s variabilním interiérem a všestranným nadáním pro využití ve volném čase. Nabízené výkonné a hospodárné motory, trvalý pohon všech kol quattro a agilní podvozek vytvářejí technický paket pro jízdu na silnici i v terénu.
Loni se modernizace dočkalo také Audi A6, které dostalo šestiválec přeplňovaný mechanickým dmychadlem s přímým vstřikováním paliva. Hlavní výhodou je nižší hmotnost i spotřeba, lepší jízdní vlastnosti a ekologičnost vozu. Vůz také doznal drobných změn vnějšího designu, který se týká světelné techniky, kde byly nově použity LED diody.
Orientaci na zvyšování efektivity prezentuje Audi A4 se systém start-stop. Účelem je minimalizovat spotřebu paliva v situacích, kdy spalovací motor zůstává v činnosti, aniž by poháněl vozidlo. Proto systém Start-Stop automaticky vypíná motor po zastavení vozidla, ale jakmile řidič sešlápne spojku, aby zařadil, motor bleskurychle naskočí.
Tímto způsobem lze ušetřit v kombinovaném režimu 0,2 až 0,4 l/100 km a v městě dokonce 0,3 až 0,9 l/100 km.
SEAT Leon CUPRA R hvězdou Autoshow
Krátce po premiéře ve Frankfurtu představuje SEAT nový Leon CUPRA R také v Praze. Nejsportovnější a nejvýkonnější sériově vyráběný model v historii firmy pohání benzinový 2.0 TSI s přímým vstřikem paliva o výkonu 265 k. Jeho hlavními charakteristikami je fantastický výkon, vysoký točivý moment a excelentní pružnost. Nový motor umožňuje vozu jízdní výkony hodné speciálu WTCC – rychlost činí po omezení 250 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h trvá jen 6,1 s a kilometr s pevným startem je otázkou 25,4 s. To vše je s hnací jednotkou se spotřebou 8,1 l/100 km.
Vysoká míra exkluzivity je identifikovatelná v interiéru i na exteriéru díky charakteristickému písmenu R. Dalším významným prvkem jsou atraktivní 19” kola z lehkých slitin s pěti dvojitými paprsky a pneumatikami 235/35 R19. Rozměr kol umožnil použití brzdové soustavy – vpředu 17” kotouče 345 x 30 mm a vzadu 16” kotouče 286 x 12 mm.
Interiér láká skořepinovými sedadly čalouněnými šedou alcantarou, připomínajícími tvarem závodní sedadla. Sportovní styling podtrhuje bílé podsvícení přístrojové desky diodami, multifunkční volant obšitý kůží a sportovními hliníkovými pedály. Verze CUPRA R obsahuje bohatou sériovou výbavu jako např. ABS + TCS, ESP + EBA, elektronicky řízenou uzávěrku diferenciálu XDS atd.
VW Golf Variant
Šestá generace světového bestselleru Golf se po třídveřové a pětidveřové verzi a Golfu Plus dočkala čtvrtého provedení kombi s označením Golf Variant. Sériová výbava obsahuje mj. ESP, šest airbagů, světla pro denní svícení, podélný střešní nosič, elektrické ovládání všech oken, elektrická a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, zadní sedadla dělitelná v poměru 1/3 ku 2/3, centrální zamykání s dálkovým ovládáním a manuální klimatizaci Climatic.
Zepředu se od svého předchůdce liší novým nárazníkem, maskou chladiče, víkem motoru a upravenými blatníky a světlomety. Všechny nové prvky byly přejaty z šesté generace Golfu. U verze Highline ozvláštňují vzhled mřížky chladiče a spodního otvoru pro přívod vzduchu chromové lišty a chromem jsou orámované i mlhovky s funkcí statického přisvěcování do zatáček.
V interiéru najdeme nový vzhled přístrojové desky, kterým vůz překračuje hranice mezi třídami. Nová grafika rychloměru, otáčkoměru, multifunkčního displeje a nový tříramenný volant známý z Passatu CC dávají punc luxusu a kvality. Řidiči mají k dispozici dva asistenční systémy: automatický parkovací asistent Park Assist a zpětnou parkovací kameru Rear Assist.
Pro Golf Variant jsou určeny čtyři zážehové a dva vznětové motory. Základním zážehovým motorem je 1.4/80 k, dále 1.2 TSI/105 k. Benzinové motory TSI (s výkony 105, 122 a 160 k) a oba turbodiesely (TDI s výkony 105 a 140 k) mohou být na přání dodány s dvouspojkovou automatickou převodovkou DSG.
Novým motorem je agregát 1.6 TDI/105 k, který se stějně jako silnější jednotka 2.0 TDI vyznačuje tichým chodem, nízkými emisemi (119 g/km CO2) a minimální spotřebou (4,5 l/100 km). Motor 2.0 TDI seí vstřikování paliva common rail a výkonem 140 k udělí vozu rychlost 210 km/h.
Úspornost zážehových motorů ilustrují hodnoty pro 1.4 TSI. Jejich spotřeba 6,3 (122 k) a 6,4 (160 k) l/100 km je staví na stejnou úroveň jako je úsporný základní agregát s 80 k. Pokud si zákazník objedná motory TSI s dvouspojkovou převodovkou DSG, dostanou se hodnoty paliva na 6 l/100 km pro TSI/122 k a na 6,1 l/100 km pro TSI/160 k.
Nový Golf Variant je na českém trhu k dispozici za cenu od 405 900 Kč.
JL, 16.10.2009
Poté vedoucí jednotlivých značek představili ve zkratce své největší novinky. Expozicí Audi za přítomnosti půvabných finalistek Miss ČR provedl Petr Neústupný. Na něho navázal Filip Stoupil, jenž se mohl na stánku SEAT pochlubit také jednou kráskou, a tou byl model Leon Cupra R, asi jeden z nejhezčích exponátů Autoshow. Nakonec přišel na řadu ing Vratislav Strašil, který společně s Martinem Dejdarem vyzdvihl přednosti pohonu CNG u modelů VW a jeho kolega ing. Dušan Blažko představil užitkové modely Multivan a Transporter.
Audi A5 Sportback a TT RS
Značka Audi představuje hned několik novinek a systémů pro zvyšování efektivity a hospodárnosti svých modelů. Nejžhavější je Audi A5 Sportback (viz Novinky), který spojuje nejlepší protipóly automobilového světa. Je emocionální a elegantní jako kupé, pohodlné jako sedan a praktické jako Avant.
Další letošní novinkou je sportovní Audi TT RS, v němž se firma vrací k pětiválcovému turbodmychadlem přeplňovanému motoru 2.5 s přímým vstřikováním benzinu, který dosahuje výkonu 250 kW (340 k) a točivého momentu 450 N.m. Kombinace s pohonem všech kol quattro a pečlivě vyladěným podvozkem promění kompaktní kupé a roadstery Audi TT RS ve špičkové sportovní vozy.
Na počátku roku bylo na český trh uvedeno úspěšné Audi Q5, které spojuje dynamiku sportovního sedanu s variabilním interiérem a všestranným nadáním pro využití ve volném čase. Nabízené výkonné a hospodárné motory, trvalý pohon všech kol quattro a agilní podvozek vytvářejí technický paket pro jízdu na silnici i v terénu.
Loni se modernizace dočkalo také Audi A6, které dostalo šestiválec přeplňovaný mechanickým dmychadlem s přímým vstřikováním paliva. Hlavní výhodou je nižší hmotnost i spotřeba, lepší jízdní vlastnosti a ekologičnost vozu. Vůz také doznal drobných změn vnějšího designu, který se týká světelné techniky, kde byly nově použity LED diody.
Orientaci na zvyšování efektivity prezentuje Audi A4 se systém start-stop. Účelem je minimalizovat spotřebu paliva v situacích, kdy spalovací motor zůstává v činnosti, aniž by poháněl vozidlo. Proto systém Start-Stop automaticky vypíná motor po zastavení vozidla, ale jakmile řidič sešlápne spojku, aby zařadil, motor bleskurychle naskočí.
Tímto způsobem lze ušetřit v kombinovaném režimu 0,2 až 0,4 l/100 km a v městě dokonce 0,3 až 0,9 l/100 km.
SEAT Leon CUPRA R hvězdou Autoshow
Krátce po premiéře ve Frankfurtu představuje SEAT nový Leon CUPRA R také v Praze. Nejsportovnější a nejvýkonnější sériově vyráběný model v historii firmy pohání benzinový 2.0 TSI s přímým vstřikem paliva o výkonu 265 k. Jeho hlavními charakteristikami je fantastický výkon, vysoký točivý moment a excelentní pružnost. Nový motor umožňuje vozu jízdní výkony hodné speciálu WTCC – rychlost činí po omezení 250 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h trvá jen 6,1 s a kilometr s pevným startem je otázkou 25,4 s. To vše je s hnací jednotkou se spotřebou 8,1 l/100 km.
Vysoká míra exkluzivity je identifikovatelná v interiéru i na exteriéru díky charakteristickému písmenu R. Dalším významným prvkem jsou atraktivní 19” kola z lehkých slitin s pěti dvojitými paprsky a pneumatikami 235/35 R19. Rozměr kol umožnil použití brzdové soustavy – vpředu 17” kotouče 345 x 30 mm a vzadu 16” kotouče 286 x 12 mm.
Interiér láká skořepinovými sedadly čalouněnými šedou alcantarou, připomínajícími tvarem závodní sedadla. Sportovní styling podtrhuje bílé podsvícení přístrojové desky diodami, multifunkční volant obšitý kůží a sportovními hliníkovými pedály. Verze CUPRA R obsahuje bohatou sériovou výbavu jako např. ABS + TCS, ESP + EBA, elektronicky řízenou uzávěrku diferenciálu XDS atd.
VW Golf Variant
Šestá generace světového bestselleru Golf se po třídveřové a pětidveřové verzi a Golfu Plus dočkala čtvrtého provedení kombi s označením Golf Variant. Sériová výbava obsahuje mj. ESP, šest airbagů, světla pro denní svícení, podélný střešní nosič, elektrické ovládání všech oken, elektrická a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, zadní sedadla dělitelná v poměru 1/3 ku 2/3, centrální zamykání s dálkovým ovládáním a manuální klimatizaci Climatic.
Zepředu se od svého předchůdce liší novým nárazníkem, maskou chladiče, víkem motoru a upravenými blatníky a světlomety. Všechny nové prvky byly přejaty z šesté generace Golfu. U verze Highline ozvláštňují vzhled mřížky chladiče a spodního otvoru pro přívod vzduchu chromové lišty a chromem jsou orámované i mlhovky s funkcí statického přisvěcování do zatáček.
V interiéru najdeme nový vzhled přístrojové desky, kterým vůz překračuje hranice mezi třídami. Nová grafika rychloměru, otáčkoměru, multifunkčního displeje a nový tříramenný volant známý z Passatu CC dávají punc luxusu a kvality. Řidiči mají k dispozici dva asistenční systémy: automatický parkovací asistent Park Assist a zpětnou parkovací kameru Rear Assist.
Pro Golf Variant jsou určeny čtyři zážehové a dva vznětové motory. Základním zážehovým motorem je 1.4/80 k, dále 1.2 TSI/105 k. Benzinové motory TSI (s výkony 105, 122 a 160 k) a oba turbodiesely (TDI s výkony 105 a 140 k) mohou být na přání dodány s dvouspojkovou automatickou převodovkou DSG.
Novým motorem je agregát 1.6 TDI/105 k, který se stějně jako silnější jednotka 2.0 TDI vyznačuje tichým chodem, nízkými emisemi (119 g/km CO2) a minimální spotřebou (4,5 l/100 km). Motor 2.0 TDI seí vstřikování paliva common rail a výkonem 140 k udělí vozu rychlost 210 km/h.
Úspornost zážehových motorů ilustrují hodnoty pro 1.4 TSI. Jejich spotřeba 6,3 (122 k) a 6,4 (160 k) l/100 km je staví na stejnou úroveň jako je úsporný základní agregát s 80 k. Pokud si zákazník objedná motory TSI s dvouspojkovou převodovkou DSG, dostanou se hodnoty paliva na 6 l/100 km pro TSI/122 k a na 6,1 l/100 km pro TSI/160 k.
Nový Golf Variant je na českém trhu k dispozici za cenu od 405 900 Kč.
JL, 16.10.2009
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout