Iveco Massif - podobnost čistě náhodná
Společnost Iveco jako jedna z mála světových výrobců automobilů nabízí kompletní řadu užitkových a nákladních vozů s pohonem všech kol. S třítunovým modelem Massif proniká nyní do segmentu lehkých offroadů.
Jde po stopách slavného předchůdce offroadu Fiat Campagnola, tradičního italského nákladního jeepu z roku 1951, který se stal ikonou budování poválečné Itálie.
Iveco Massif vychází z tradičních 4x4 vozů a je opravdovým offroadem, nápadně podobný Land Roveru Defender a španělské Santaně, jejíž prodej se u nás příliš nepovedl.
Vůz postavený na rámovém podvozku, zvyšující odolnost karoserie při jízdě v terénu, je výsledkem spolupráce společnosti Iveco a Santana Motor
Do původního modelu PS-10/Anibal byla ve velké míře implementována technologie a řešení lehkých užitkových vozů Iveco Daily. Massif je ve skutečnosti nástupce armádního a civilního modelu Daily 4x4 – VM 90. S ním sdílí konstrukci pohonu všech kol, redukční převodovku v kombinaci se šestistupňovou převodovkou. Řidič může přepínat mezi pohonem na všechna kola nebo pouze na zadní kola. Důležitým rysem je možnost zabrzdit na svazích o extrémním sklonu prostřednictvím parkovací brzdy připevněné za redukční převodovkou.
Massif je k dispozici v mnoha variantách, které nabízejí maximální výkon pro všechny typy použití. Dva třílitrové motory a čtyři verze lze přizpůsobit různým požadavkům. Ve verzi s delším rozvorem náprav (2768 mm) se nabízí jako pětidveřové kombi, pickap nebo kabina s podvozkem. Verze s kratším rozvorem (2452 mm) je v třídveřovém provedení. Vůz je k dispozici v kategorii N1 a M1 s dvěma až sedmi osobami.
Pod kapotou se nachází zatím poslední generace třílitrového dieselového motoru EGR s výkonem 107 kW a točivým momentem 350 Nm. Vůz je v nabídce také s motorem o výkonu 130 kW s proměnlivou geometrií lopatek turbodmychadla. Točivým momentem 400 Nm se řadí k nejsilnějším motorům ve své třídě.
I při plném zatížení má stoupavost 100 procent, přední nájezdový úhel dosahuje 50º, zadní 30º a přechodový 24º. Se standardní nápravou se může brodit v půl metrové hloubce se světlou výškou 20 cm.
Pozn. Výkon – kW(k)/min, toč.moment – Nm
Rozměry
Pozn.Rozměry - mm
Vůz by se měl v příštích týdnech objevit na českém trhu, o jeho ceně se zatím nehovoří.
JL, 10.4.2008
Iveco Massif vychází z tradičních 4x4 vozů a je opravdovým offroadem, nápadně podobný Land Roveru Defender a španělské Santaně, jejíž prodej se u nás příliš nepovedl.
Vůz postavený na rámovém podvozku, zvyšující odolnost karoserie při jízdě v terénu, je výsledkem spolupráce společnosti Iveco a Santana Motor
Do původního modelu PS-10/Anibal byla ve velké míře implementována technologie a řešení lehkých užitkových vozů Iveco Daily. Massif je ve skutečnosti nástupce armádního a civilního modelu Daily 4x4 – VM 90. S ním sdílí konstrukci pohonu všech kol, redukční převodovku v kombinaci se šestistupňovou převodovkou. Řidič může přepínat mezi pohonem na všechna kola nebo pouze na zadní kola. Důležitým rysem je možnost zabrzdit na svazích o extrémním sklonu prostřednictvím parkovací brzdy připevněné za redukční převodovkou.
Massif je k dispozici v mnoha variantách, které nabízejí maximální výkon pro všechny typy použití. Dva třílitrové motory a čtyři verze lze přizpůsobit různým požadavkům. Ve verzi s delším rozvorem náprav (2768 mm) se nabízí jako pětidveřové kombi, pickap nebo kabina s podvozkem. Verze s kratším rozvorem (2452 mm) je v třídveřovém provedení. Vůz je k dispozici v kategorii N1 a M1 s dvěma až sedmi osobami.
Pod kapotou se nachází zatím poslední generace třílitrového dieselového motoru EGR s výkonem 107 kW a točivým momentem 350 Nm. Vůz je v nabídce také s motorem o výkonu 130 kW s proměnlivou geometrií lopatek turbodmychadla. Točivým momentem 400 Nm se řadí k nejsilnějším motorům ve své třídě.
I při plném zatížení má stoupavost 100 procent, přední nájezdový úhel dosahuje 50º, zadní 30º a přechodový 24º. Se standardní nápravou se může brodit v půl metrové hloubce se světlou výškou 20 cm.
Typ | 3.0 HPI | 3.0 HPT |
Výkon | 107(146)/3000-3500 | 130(176)/3200-3500 |
Toč.moment | 350 | 400 |
Pozn. Výkon – kW(k)/min, toč.moment – Nm
Rozměry
Verze | SW 5D | SW 3D | Pikap | Podv. s kabinou |
Délka | 4720 | 4248 | 4548 | 4445 |
Šířka | 1750 | 1750 | 1750 | 1750 |
Výška | 2050 | 2050 | 2000 | 2000 |
Před.náj.úhel | 50º | 50º | 50º | 50º |
Zad.náj.úhel | 24º | 33º | 24º | 24º |
Přechodový | 30º | 34º | 30º | 30º |
Brodivost | 500 | 500 | 500 | 500 |
Světlá výška | 200 | 200 | 200 | 200 |
Pozn.Rozměry - mm
Vůz by se měl v příštích týdnech objevit na českém trhu, o jeho ceně se zatím nehovoří.
JL, 10.4.2008
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout