Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Iveco Massif - podobnost čistě náhodná

Společnost Iveco jako jedna z mála světových výrobců automobilů nabízí kompletní řadu užitkových a nákladních vozů s pohonem všech kol. S třítunovým modelem Massif proniká nyní do segmentu lehkých offroadů.

Jde po stopách slavného předchůdce offroadu Fiat Campagnola, tradičního italského nákladního jeepu z roku 1951, který se stal ikonou budování poválečné Itálie.
Iveco Massif vychází z tradičních 4x4 vozů a je opravdovým offroadem, nápadně podobný Land Roveru Defender a španělské Santaně, jejíž prodej se u nás příliš nepovedl.
Vůz postavený na rámovém podvozku, zvyšující odolnost karoserie při jízdě v terénu, je výsledkem spolupráce společnosti Iveco a Santana Motor
Do původního modelu PS-10/Anibal byla ve velké míře implementována technologie a řešení lehkých užitkových vozů Iveco Daily. Massif je ve skutečnosti nástupce armádního a civilního modelu Daily 4x4 – VM 90. S ním sdílí konstrukci pohonu všech kol, redukční převodovku v kombinaci se šestistupňovou převodovkou. Řidič může přepínat mezi pohonem na všechna kola nebo pouze na zadní kola. Důležitým rysem je možnost zabrzdit na svazích o extrémním sklonu prostřednictvím parkovací brzdy připevněné za redukční převodovkou.
Massif je k dispozici v mnoha variantách, které nabízejí maximální výkon pro všechny typy použití. Dva třílitrové motory a čtyři verze lze přizpůsobit různým požadavkům. Ve verzi s delším rozvorem náprav (2768 mm) se nabízí jako pětidveřové kombi, pickap nebo kabina s podvozkem. Verze s kratším rozvorem (2452 mm) je v třídveřovém provedení. Vůz je k dispozici v kategorii N1 a M1 s dvěma až sedmi osobami.
Pod kapotou se nachází zatím poslední generace třílitrového dieselového motoru EGR s výkonem 107 kW a točivým momentem 350 Nm. Vůz je v nabídce také s motorem o výkonu 130 kW s proměnlivou geometrií lopatek turbodmychadla. Točivým momentem 400 Nm se řadí k nejsilnějším motorům ve své třídě.
I při plném zatížení má stoupavost 100 procent, přední nájezdový úhel dosahuje 50º, zadní 30º a přechodový 24º. Se standardní nápravou se může brodit v půl metrové hloubce se světlou výškou 20 cm.

Typ3.0 HPI3.0 HPT
Výkon107(146)/3000-3500130(176)/3200-3500
Toč.moment350400



Pozn. Výkon – kW(k)/min, toč.moment – Nm


Rozměry

VerzeSW 5DSW 3DPikapPodv. s kabinou
Délka4720424845484445
Šířka1750175017501750
Výška2050205020002000
Před.náj.úhel50º50º50º50º
Zad.náj.úhel24º33º24º24º
Přechodový30º34º30º30º
Brodivost500500500500
Světlá výška200200200200



Pozn.Rozměry - mm


Vůz by se měl v příštích týdnech objevit na českém trhu, o jeho ceně se zatím nehovoří.

JL, 10.4.2008

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar