Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Jeep Grand Cherokee nabízí dva systémy 4x4

Před dvaceti lety vytvořil Jeep® základ pro vznik SUV, když představil Grand Cherokee. O 4 miliony prodaných vozů později, vylepšuje svoji recepturu novým modelem, který zaručuje výborné chování na silnici, při zachování pohonu 4x4, dvoustupňové rozdělovací převodovky a možností pro tažení přívěsu.

Nový systém vzduchového odpružení Quadra-Lift™ dále podporuje schopností pro jízdu v terénu. Navíc, nový protiprokluzový systém Selec-Terrain™ umožňuje řidiči, aby si vybral jízdní režim, který nejlépe vyhovuje konkrétním podmínkám při jízdě po silnici nebo v terénu.
Grand Cherokee je vybaven novým systémem vzduchového odpružení Quadra-Lift, umožňující změnit světlou výšku podvozku v rozmezí 105,0 mm. Systém Quadra-Lift pracuje automaticky nebo může být ovládán ručně ovládacími prvky na konzole. Poprvé tak na voze Jeep umožňuje systém Quadra-Lift se čtyřmi vzduchovými měchy pět možností nastavení výšky.

Normální jízdní výška (NRH) – 204,5 mm

Terén 1: Zvedne vozidlo o dalších 65,5 mm na 237,0 mm

Terén 2: Poskytuje dodatečných 32,5 mm výšky, tedy světlou výšku 269,5 mm

Režim parkování: Sníží vozidlo o 40 mm od NRH. Polohy NRH a Režim parkování může vybrat řidič sám, aby získal kontrolu nad světlou výškou

Režim Aero: Sníží vozidlo o 15 mm od NRH. Režim Aero je ovládán na základě rychlosti vozidla.

S demontovaným předním spoilerem a namontovaným vzduchovým odpružením Quadra-Lift se Grand Cherokee může pochlubit předním nájezdovým úhlem 34,3º stupně, zadním úhlem 27,3º stupně a přejezdovým úhlem 23,1º.

Dva systémy pohonu 4x4
Jeep Grand Cherokee se na trzích mimo Severní Ameriku nabízí se dvěma systémy pohonu 4x4: Quadra-Trac II a Quadra-Drive II.

Dvoustupňová rozdělovací převodovka Quadra-Trac II používá vstupy z mnoha různých snímačů, aby zjistila prokluzování pneumatiky co možná nejdříve a přijala nápravná opatření. Systém používá Throttle Anticipate pro snímání rychlého pohybu škrticí klapky ze zastavení a maximalizuje přilnavost, než dojde k prokluzu. Když je detekován prokluz, je až 100 procent dostupného točivého momentu přesměrováno na nápravu s větší přilnavostí.
Systém Quadra-Drive II se zadním elektronickým samosvorným diferenciálem (ELSD) zaručuje nejlepší možné tažné schopnosti. Neustále detekuje prokluz pneumatiky a plynule rozděluje točivý moment motoru na jednotlivá kola. V některých případech je vozidlo schopné předvídat nedostatečnou přilnavost a nastavit se tak, aby aktivně omezilo nebo dokonce vyloučilo prokluzování.

Selec-Terrain
Kromě vzduchového odpružení Quadra-Lift, i nový protiprokluzový systém Selec-Terrain umožňuje řidiči, aby si vybral terénní nastavení pro dosažení optimálního zážitku na všech terénech. Tato funkce elektronicky koordinuje až 12 různých systémů hnacího ústrojí, brzdové soustavy a zavěšení, včetně ovládání škrticí klapky, řazení převodovky, rozdělovací převodovky, protiprokluzového systému a Elektronického stabilizačního systému (ESC).
Ovladačem si může řidič vybrat z pěti jízdních podmínek tak, aby dosáhl nejlepšího zážitku z jízdy na všech terénech – písek/bláto, sport, automatika, sníh, kameny.
Systém Selec-Terrain spojený se vzduchovým odpružením Quadra-Lift nabízí řidiči zavěšení nastavitelné v určitém rozmezí, a tedy schopnosti na světové úrovni. Systém Selec-Terrain se standardně dodává s pohony Quadra-Trac II a Quadra-Drive II.


Exteriér
Tvary jsou nové a aerodynamicky vytvarované, což zlepšuje spotřebu paliva a součinitel aerodynamického odporu je přibližně 0,37, zatímco předchozí model dosahoval Cd 0,404. Příď má klasickou mřížku se sedmi oddíly, kulatými světlomety a lichoběžníkovými podběhy kol. Demontovatelný spodní přední krycí panel zaručuje zlepšenou spotřebu paliva, lepší jízdní vlastnosti i schopnost jízdy v terénu. Spodní přední krycí panel na modelech Limited a Overland je ozdoben velkou chromovou aplikací.
Černé aplikace na sloupcích B poskytují oknům aerodynamický, moderní vzhled a elegantní profil. Nabízené chromované kliky dveří vylepšují profil a dále doplňují chromované rámy oken na všech modelech. Modely Laredo a Limited jsou standardně vybaveny 18“ a Overland 20“ disky kol.
Modely V8 5.7se systémem vypínání válců (MDS) mají dvojitou chromovanou koncovku výfuku 89 mm a modely V6 mají jediný výfuk 76 mm s volitelnou chromovanou špičkou.

Interiér
Nový interiér se pyšní hodnotnými materiály a elegantními funkcemi, ale také větším prostorem pro cestující i náklad. Přepracovaná přístrojová je opatřena materiály měkkými na dotek, které najdeme také na dveřích, konzolách a loketních opěrkách.
Nabízené dvoudílné střešní okno CommandView® představuje dvakrát větší skleněný povrch než u standardního okna a rozprostírá se od čelního skla až k zádi vozu. Přední panel lze otevřít dozadu, zadní panel je pevný. Pro větší pohodlí cestující je možné opěradla zadních sedadel naklonit o 18 stupňů. Maximální objem zadního zavazadlového prostoru činí 782 l.


Pentastar 3.6 V6
Nový motor Pentastar V6 3,6 litru je součástí standardní výbavy a pyšní se novou konstrukcí se dvěma vačkovými hřídeli v hlavě válců (DOHC) a hliníkovým blokem válců vyrobeným litím pod vysokým tlakem v konfiguraci 60 stupňů. Je vybaven variabilním časováním ventilů (VVT) a poskytuje výkon 210 kW (286 k) při 6350/min a točivý moment 347 Nm při 4300/min.
Je doplněn pětistupňovou automatickou převodovkou W5A580 zaručující plynulé řazení i optimální spotřebu paliva. Zahrnuje adaptivní elektronické ovládání nebo interaktivní manuální ovládání prostřednictvím systému elektronického řazení (ERS) a elektronicky modulovanou spojku měniče točivého momentu.
S tímto motorem utáhne přívěs o hmotnosti až 2268 kg.

Motor V8 5.7
K dispozici je také vidlicový osmiválec 5,7 o výkonu 259 kW (352 k) při 5200/min a točivém momentu 520 Nm při 4200/min. Systém MDS přepíná mezi plynulým a vysoce úsporným režimem čtyř válců, když je zapotřebí méně výkonu, a režimem V8, když je požadováno více výkonu. Je schopen táhnout přívěs o hmotnosti 3500 kg.


Bezpečnost
Jeep Grand Cherokee zahrnuje více než 45 prvků bezpečnosti a zabezpečení. Mezi standardní patří ESC, elektronická minimalizace rizika převrácení (ERM), ABS s detekcí nerovné vozovky, systém ovládání brzdné trakce (BTCS) na čtyřech kolech, systém bez klíče Enter-N-Go™ (pasivní vstup/startování tlačítkem), stabilizaci přívěsů, čelní, boční a okenní airbagy včetně kolenního pro řidiče.
V červnu roku 2010 získal vůz ocenění Top Safety Pick od Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) – což je nejvyšší hodnocení, udělované touto organizací. Vozidla, hodnocená jako Top Safety Pick dosahují nejvyšších standardů při nárazových zkouškách a zaručují nejmodernější bezpečnost pro nejlepší ochranu při nejběžnějších typech nárazů.
Jeep Grand Cherokee se bude vyrábět v Detroitu v montážním závodě Jefferson North Assembly Plant (JNAP) o rozloze téměř 280 tisíc metrů čtverečních, což je místo, kde byl Grand Cherokee v Severní Americe vyráběn od svého představení v roce 1992.


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar