Jeep© Patriot - klasika za přijatelnou cenu
Legendární americká značka, jejíž název se poprvé objevil v roce 1940, prezentuje v těchto dnech na ženevském autosalonu v evropské premiéře terénní model Patriot, nový kompaktní a cenově dostupný vůz SUV.
Terénní schopnosti automobilu Jeep Patriot kombinované s tradičním designem značky, flexibilitou interiéru a nízkou spotřebou paliva by měly přilákat další zájemce. Sériová podoba vychází z konceptu představeného v roce 2005 ve Frankfurtu. Vyznačuje se moderní interpretací klasického designu vozů Jeep, tzn. kompaktnost a variabilitu interiéru automobilu SUV, výkon, ovladatelnost, nízkou spotřebu paliva a cenu kompaktního vozu segmentu C.
Patriot je navržený tak, aby se líbil zájemcům o kompaktní automobil SUV, kteří požadují klasický design značky Jeep a výborné terénní schopnosti.
Jeep Patriot je zkonstruován pro maximální objem nákladového prostoru, jízdu po špatných cestách a užitnou hodnotu. Při pohledu zepředu nezapře v sobě klasický Jeep s typickou maskou chladiče se sedmi svislými otvory, robustním nárazníkem a kruhovými světlomety, málo skloněným čelním sklem a svislým zadním oknem. Čtyři dveře a výklopné páté zadní dveře umožňují snadný přístup do prostorného a funkčního interiéru.
Vysoko umístěná sedadla poskytují řidiči nejen pocit příjemného nadhledu, ale také výborný výhled všemi směry.
K prostornosti a flexibilitě interiéru přidává mnoho chytrých a unikátních řešení, které nejsou v kompaktních SUV běžná. Jedná se mj.o Audiosystém Boston Acoustics Premium Sound Group (458 Wattů), subwoofer a dva výklopné reproduktory v zadních dveřích, na přání je k dispozici navigační systém s barevným displejem. Víceúčelové osvětlení zavazadlového prostoru obstarává vyjímatelná lampička, osvětlující buď prostor pro náklad nebo po vyjmutí slouží jako svítilna.
Standardní výbavou všech verzí je aktivní systém pohonu všech kol Freedom Drive I, který zajišťuje vysokou míru bezpečí za každého počasí a na každém povrchu. Režim Lock působí jako uzávěra mezinápravového diferenciálu, takže až 60 procent síly míří na kola zadní nápravy. Systém Freedom Drive I tvoří elektronicky řízená spojka ve funkci mezinápravového diferenciálu, která při jízdě v hlubokém sněhu, v písku na velmi kluzkém podkladu nabízí možnost plného sepnutí a pevného spojení obou náprav.
Standardní bezpečnostní prvky zahrnují vícestupňové čelní airbagy, boční hlavové airbagy pro celou délku vozu, ESP, brzdový asistent, TCS, ABS nebo systém omezení rizika převrácení vozu.
Motory jsou navrženy tak, aby poskytovaly výkon, nízkou spotřebu paliva a klidný chod, při zachování cenové dostupnosti. Modely Patriot Sport a Patriot Limited jsou standardně vybaveny benzinovým motorem 2.4 s dvojitým variabilním časováním ventilů (VVT), optimalizující průběh křivky točivého momentu v celém rozsahu otáček. Přináší vyšší výkon, nižší spotřebu paliva a kultivovanější a tišší chod, než motory bez této technologie. Standardně je spojen s pětistupňovou manuální převodovkou, na přání se druhou generací samočinné bezestupňové CVT. Řadí rychleji, přesněji a snižuje spotřebu o 6 až 8 % oproti standardní´mu čtyřstupňovému automatu. Nekonečným počtem svých převodových poměrů se totiž dokáže lépe přizpůsobit aktuálnímu jízdnímu režimu a je vybavena funkcí Auto Stick, umožňující manuální volbu šesti přednaprogramovaných rychlostních stupňů.
Na mnoha trzích si lze zvolit čtyřválcový turbodiesel 2.0 s přímým vysokotlakým vstřikováním, turbodmychadlem s proměnnou geometrií rozváděcích lopatek a čtyřmi ventily na válec.
Pozn: Výkon - kw(k)/min, toč.mom. - N.m/min, rychlost - km/h, spotřeba -l/100 km
Rozměry: 4408 x 1785 x 1658 mm
Rozvor: 2635 mm
Rozchod: 1520/1520 mm
Světlá výška: 203 mm
Nájezdový úhel vpředu/vzadu: 21º/33º
Úhel přechodu: 20º
Objem zav.prostoru: 334/436-738/1277 l
Značka Jeep pokračuje v plnění svého příslibu a poskytuje všestranná vozidla s pohonem všech kol. Do konce roku 2007 bude Jeep nabízet ještě modely Commander, Grand Cherokee, Cherokee (Liberty v Severní Americe) a Wrangler, poté se přidá Compass, Patriot a čtyřdveřový Wrangler Unlimited.
Jindřich Lasík, 8.3.2007
Patriot je navržený tak, aby se líbil zájemcům o kompaktní automobil SUV, kteří požadují klasický design značky Jeep a výborné terénní schopnosti.
Jeep Patriot je zkonstruován pro maximální objem nákladového prostoru, jízdu po špatných cestách a užitnou hodnotu. Při pohledu zepředu nezapře v sobě klasický Jeep s typickou maskou chladiče se sedmi svislými otvory, robustním nárazníkem a kruhovými světlomety, málo skloněným čelním sklem a svislým zadním oknem. Čtyři dveře a výklopné páté zadní dveře umožňují snadný přístup do prostorného a funkčního interiéru.
Vysoko umístěná sedadla poskytují řidiči nejen pocit příjemného nadhledu, ale také výborný výhled všemi směry.
K prostornosti a flexibilitě interiéru přidává mnoho chytrých a unikátních řešení, které nejsou v kompaktních SUV běžná. Jedná se mj.o Audiosystém Boston Acoustics Premium Sound Group (458 Wattů), subwoofer a dva výklopné reproduktory v zadních dveřích, na přání je k dispozici navigační systém s barevným displejem. Víceúčelové osvětlení zavazadlového prostoru obstarává vyjímatelná lampička, osvětlující buď prostor pro náklad nebo po vyjmutí slouží jako svítilna.
Standardní výbavou všech verzí je aktivní systém pohonu všech kol Freedom Drive I, který zajišťuje vysokou míru bezpečí za každého počasí a na každém povrchu. Režim Lock působí jako uzávěra mezinápravového diferenciálu, takže až 60 procent síly míří na kola zadní nápravy. Systém Freedom Drive I tvoří elektronicky řízená spojka ve funkci mezinápravového diferenciálu, která při jízdě v hlubokém sněhu, v písku na velmi kluzkém podkladu nabízí možnost plného sepnutí a pevného spojení obou náprav.
Standardní bezpečnostní prvky zahrnují vícestupňové čelní airbagy, boční hlavové airbagy pro celou délku vozu, ESP, brzdový asistent, TCS, ABS nebo systém omezení rizika převrácení vozu.
Motory jsou navrženy tak, aby poskytovaly výkon, nízkou spotřebu paliva a klidný chod, při zachování cenové dostupnosti. Modely Patriot Sport a Patriot Limited jsou standardně vybaveny benzinovým motorem 2.4 s dvojitým variabilním časováním ventilů (VVT), optimalizující průběh křivky točivého momentu v celém rozsahu otáček. Přináší vyšší výkon, nižší spotřebu paliva a kultivovanější a tišší chod, než motory bez této technologie. Standardně je spojen s pětistupňovou manuální převodovkou, na přání se druhou generací samočinné bezestupňové CVT. Řadí rychleji, přesněji a snižuje spotřebu o 6 až 8 % oproti standardní´mu čtyřstupňovému automatu. Nekonečným počtem svých převodových poměrů se totiž dokáže lépe přizpůsobit aktuálnímu jízdnímu režimu a je vybavena funkcí Auto Stick, umožňující manuální volbu šesti přednaprogramovaných rychlostních stupňů.
Na mnoha trzích si lze zvolit čtyřválcový turbodiesel 2.0 s přímým vysokotlakým vstřikováním, turbodmychadlem s proměnnou geometrií rozváděcích lopatek a čtyřmi ventily na válec.
Typ | 2.4 | 2.0 TD |
Výkon | 125(168)/6000 | 103(138)/4000 |
Toč.mom. | 220/4500 | 310/1750-2500 |
Rychlost | 180 | 189 |
Spotřeba (město/mimo město/kombin) | 10,5/7,6/8,7 | 8,8/5,5/6,7 |
Pozn: Výkon - kw(k)/min, toč.mom. - N.m/min, rychlost - km/h, spotřeba -l/100 km
Rozměry: 4408 x 1785 x 1658 mm
Rozvor: 2635 mm
Rozchod: 1520/1520 mm
Světlá výška: 203 mm
Nájezdový úhel vpředu/vzadu: 21º/33º
Úhel přechodu: 20º
Objem zav.prostoru: 334/436-738/1277 l
Značka Jeep pokračuje v plnění svého příslibu a poskytuje všestranná vozidla s pohonem všech kol. Do konce roku 2007 bude Jeep nabízet ještě modely Commander, Grand Cherokee, Cherokee (Liberty v Severní Americe) a Wrangler, poté se přidá Compass, Patriot a čtyřdveřový Wrangler Unlimited.
Jindřich Lasík, 8.3.2007
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout