Kia EV 3 ujede až 605 kilometrů
Kia EV3 využívá technologie modelů EV6 a EV9, které se objevují ve formě kompaktního, hospodárného, prostorného a pohodlného vozidla. Je postaveno na speciální podvozkové platformě Kia E-GMP se 400 V architekturou, vyhrazené pouze pro elektromobily.
EV3 s dojezdem až 605 km podle WLTP nabídne ve městě 773 km cestování na samotnou elektřinu. Díky využití technologie i-Pedal a systému rekuperačního brzdění, který řidiči nabízí flexibilnější nastavení a ovládání, neboť odděluje intenzitu rekuperačního brzdění od funkce brzdění až do zastavení. Ovládání jedním pedálem lze používat ve všech režimech rekuperačního brzdění včetně couvání. Systém si zvolené nastavení pamatuje i po vypnutí vozidla.
K provozním schopnostem přispívá i technologie aktivní vzduchové klapky a ogivální tvar karoserie na podporu aerodynamiky. Součinitel aerodynamického odporu pouhých 0,263 přispívá k nižší spotřebě energie a delšímu dojezdu. Aerodynamické vlastnosti byly odladěny testováním v aerodynamickém tunelu, které se zaměřilo i na optimalizaci tvaru kol a vylepšení zadních skupinových svítilen. Použity byly též nové kryty pod bočními prahy společně s osmi díly zakrytování podvozku ve prospěch hladkého proudění vzduchu a menších odporových sil.
K delšímu elektrickému dojezdu přispívá i speciální ukazatel „Driving Range Guide v přístrojovém štítu. Řidič zde vidí maximální a minimální dojezd v závislosti na způsobu jízdy, jakož i odhadovaný dojezd na základě předchozí spotřeby energie.
Díky technologii 400V rychlého dobíjení je možné EV3 dobít z 10 na 80 % již za 29 minut (provedení 58,3 kWh), resp. 31 minut (provedení 81,4 kWh). Za 15 minut je možné dojezd prodloužit o dalších až 202 km. EV3 se chlubí stabilním profilem dobíjecího výkonu i skvělou efektivitou dobíjení, a vykazuje tak jedny z nejlepších parametrů prodloužení dojezdu na minutu dobíjení v tomto segmentu.
Kia jako jedna z prvních uvádí technologii V2L (Vehicle-to-Load) do segmentu kompaktních elektrických SUV. Uživatelé vozidla tak mohou prostřednictvím EV3 napájet nejrůznější externí zařízení
Díky vysoce účinnému a ultra kompaktnímu systému HVAC (vyhřívání, odvětrávání a klimatizace), který je prvním svého druhu na světě, je EV3 schopno zajistit stabilní a maximálně komfortní prostředí v kabině za všech klimatických podmínek, kdy maximum pohodlí není vykoupeno nadměrnou spotřebou energie a zkrácením dojezdu na elektřinu.
Speciálně pro podmínky evropského provozu bylo odladěno i řízení, kde se konstruktéři zaměřili na přesnost a lineární zpětnou vazbu, aby se EV3 suverénně vypořádalo se silnicemi na předměstích plnými zatáček, ulicemi měst i dálnicemi.
Na evropských silnicích byla dále otestována kompletní sestava pokročilých systémů na podporu řízení (ADAS) včetně asistenta pro jízdu na dálnici verze 2, pokročilého adaptivního tempomatu verze 2 a systému pro předcházení dopravním nehodám.
Technologie a praktické funkce
Součástí přístrojové desky je trojitý panoramatický displej, tvořený dvěma dotykovými displeji o velikosti 12,3" pro přehledné zobrazování a snadný přístup ze strany řidiče, resp. 5,3" segmentovým displejem ovládání klimatizace. Dále je zde 12,3“ head-up displej, zprostředkující všechny nezbytné informace v zorném poli řidiče
Jedinečný interiér, vyvedený v duchu „obytného prostoru“, nabízí relaxační sedadla, promyšlené úložné prostory, posuvné stolečky, velkorysou nabídku místa v oblasti hlavy i nohou, inteligentní náladové osvětlení a barvy inspirované přírodou pro cestování celé posádky v pohodové atmosféře. Opěrky hlavy s povrchem připomínajícím síťovinu přispívají k lepšímu odvětrání a pohodlí.
EV3 kromě mnoha dalších inovací uvádí novou limitovanou edici rohože do zavazadelníku, jejíž vzor ‚geometrických vln‘. Uvedený prvek příslušenství je vyroben z recyklovaných materiálů, z nichž 40 % představuje recyklované plasty vytěžené z Tichého oceánu.
EV3 je v České republice v prodeji od září 2024. Značka Kia dále plánuje představit provedení s pohonem všech kol (AWD), a dát tak zákazníkům více možností výběru nad rámec současných provedení s pohonem samotné přední nápravy (2WD).
Redakční poznámky:
* Dojezd 605 km se týká EV3 v provedení 81,4 kWh. U provedení s akumulátorem 58,3 kWh činí dojezd 436 km. Hodnoty spotřeby a emisí byly stanoveny v souladu se standardizovaným postupem měření EU (metodika WLTP). Skutečná spotřeba energie závisí na individuálním způsobu jízdy a dalších vnějších vlivech.
KIA 23.11.2024
K provozním schopnostem přispívá i technologie aktivní vzduchové klapky a ogivální tvar karoserie na podporu aerodynamiky. Součinitel aerodynamického odporu pouhých 0,263 přispívá k nižší spotřebě energie a delšímu dojezdu. Aerodynamické vlastnosti byly odladěny testováním v aerodynamickém tunelu, které se zaměřilo i na optimalizaci tvaru kol a vylepšení zadních skupinových svítilen. Použity byly též nové kryty pod bočními prahy společně s osmi díly zakrytování podvozku ve prospěch hladkého proudění vzduchu a menších odporových sil.
K delšímu elektrickému dojezdu přispívá i speciální ukazatel „Driving Range Guide v přístrojovém štítu. Řidič zde vidí maximální a minimální dojezd v závislosti na způsobu jízdy, jakož i odhadovaný dojezd na základě předchozí spotřeby energie.
Díky technologii 400V rychlého dobíjení je možné EV3 dobít z 10 na 80 % již za 29 minut (provedení 58,3 kWh), resp. 31 minut (provedení 81,4 kWh). Za 15 minut je možné dojezd prodloužit o dalších až 202 km. EV3 se chlubí stabilním profilem dobíjecího výkonu i skvělou efektivitou dobíjení, a vykazuje tak jedny z nejlepších parametrů prodloužení dojezdu na minutu dobíjení v tomto segmentu.
Kia jako jedna z prvních uvádí technologii V2L (Vehicle-to-Load) do segmentu kompaktních elektrických SUV. Uživatelé vozidla tak mohou prostřednictvím EV3 napájet nejrůznější externí zařízení
Díky vysoce účinnému a ultra kompaktnímu systému HVAC (vyhřívání, odvětrávání a klimatizace), který je prvním svého druhu na světě, je EV3 schopno zajistit stabilní a maximálně komfortní prostředí v kabině za všech klimatických podmínek, kdy maximum pohodlí není vykoupeno nadměrnou spotřebou energie a zkrácením dojezdu na elektřinu.
Speciálně pro podmínky evropského provozu bylo odladěno i řízení, kde se konstruktéři zaměřili na přesnost a lineární zpětnou vazbu, aby se EV3 suverénně vypořádalo se silnicemi na předměstích plnými zatáček, ulicemi měst i dálnicemi.
Na evropských silnicích byla dále otestována kompletní sestava pokročilých systémů na podporu řízení (ADAS) včetně asistenta pro jízdu na dálnici verze 2, pokročilého adaptivního tempomatu verze 2 a systému pro předcházení dopravním nehodám.
Technologie a praktické funkce
Součástí přístrojové desky je trojitý panoramatický displej, tvořený dvěma dotykovými displeji o velikosti 12,3" pro přehledné zobrazování a snadný přístup ze strany řidiče, resp. 5,3" segmentovým displejem ovládání klimatizace. Dále je zde 12,3“ head-up displej, zprostředkující všechny nezbytné informace v zorném poli řidiče
Jedinečný interiér, vyvedený v duchu „obytného prostoru“, nabízí relaxační sedadla, promyšlené úložné prostory, posuvné stolečky, velkorysou nabídku místa v oblasti hlavy i nohou, inteligentní náladové osvětlení a barvy inspirované přírodou pro cestování celé posádky v pohodové atmosféře. Opěrky hlavy s povrchem připomínajícím síťovinu přispívají k lepšímu odvětrání a pohodlí.
EV3 kromě mnoha dalších inovací uvádí novou limitovanou edici rohože do zavazadelníku, jejíž vzor ‚geometrických vln‘. Uvedený prvek příslušenství je vyroben z recyklovaných materiálů, z nichž 40 % představuje recyklované plasty vytěžené z Tichého oceánu.
EV3 je v České republice v prodeji od září 2024. Značka Kia dále plánuje představit provedení s pohonem všech kol (AWD), a dát tak zákazníkům více možností výběru nad rámec současných provedení s pohonem samotné přední nápravy (2WD).
Redakční poznámky:
* Dojezd 605 km se týká EV3 v provedení 81,4 kWh. U provedení s akumulátorem 58,3 kWh činí dojezd 436 km. Hodnoty spotřeby a emisí byly stanoveny v souladu se standardizovaným postupem měření EU (metodika WLTP). Skutečná spotřeba energie závisí na individuálním způsobu jízdy a dalších vnějších vlivech.
KIA 23.11.2024
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout