Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Kutnohorskou rallye vyhrála Nikol Macháčková

Už po třinácté si dali dostaveníčko v Kutné Hoře majitelé čtyřiceti předválečných automobilů na Veteran rallye Kutná Hora. Pravda seznam účastníků byl prakticky, až na jednu dvě výjimky stejný jako vloni, ale na historické automobily z let 1908 až 1937 se člověk vždy rád podívá.

Také koncept akce se od prvního ročníku nemění. V sobotu jsou dvě jízdy pravidelnosti do vrchu na Kaňk. Po nich následuje spanilá jízda po okolí, letos vedla do Čáslavi a zpět, a v neděli jsou na programu další dvě jízdy na Kaňk.


Jako výsledek se počítá součet rozdílů časů mezi první jízdou a ostatními (v sekundách na jedno desetinné místo). Při shodě rozhoduje o pořadí starší rok výroby, a pokud jsou stejné, rozhoduje nižší startovní číslo.



Letos si nejlépe vedle Nikol Macháčková s vozech Cadillac Victoria, často uváděný jako La Salle (oboje je správné). Ve čtyřech jízdách činil rozdíl pouze sedm desetin sekundy. V porovnání tří jízd se odchýlila jen o 0,1 s.


Její sestra Marcela zůstala věrná vozu Laurin Klement Škoda, který rovněž renovoval kdysi jejich tatínek – „všeuměl“ Václav Macháček. Díky jeho pečlivosti můžeme dnes obdivovat krásu těchto strojů. A není pochyb, že měl z úspěchu dcery Nikol radost, když ji sledoval bohužel už jen shora.



Druhý skončil Miroslav Záruba s Peugeotem 201 z roku 1929 (0,9) a třetí Zdeněk Češpiva st s Tatrou 30, rok výroby 1930 (1,0).



Nejstarší periodu zastupovaly automobily Buick 10 Roadster (1908), dále De Dion Bouton (1911) a dva Fordy T (1914). Naopak luxusní kategorii prezentovaly mj. Auburn 8-90 (1929) s řadovým čtyřlitrovým osmiválcem o výkonu 90 k. V Evropě se dochovaly pouze dva automobily s touto karosérii. Také tento skvost má na svědomí Václav Macháček.



Za zmínku stojí krásný Wanderer W40 karosovaný v roce 1936 ve slavné karosárně Glasser v Drážďanech. Vůz pohání šestiválec objemu 1950 cm³ s výkonem 40 k. Na sto kilometrů spotřebuje kolem třinácti litrů benzinu. V letech 1936 až 1938 bylo vyrobeno 3975 kusů modelu W40 včetně 723 kabrioletů.




Doslova a do písmene je unikátní byla Lagonda de Ville 12 z roku 1939. Modelů s prodlouženým rozvorem bylo totiž vyrobeno pouhých deset. Vůz zakoupil Wilburg Gann, vnuk Alana P.Googa, který v roce 1935 převzal vedení automobilky Lagonda. Mimochodem vůz ji vlastnila deset let pruská hraběnka. Lagonda je stále v originálním stavu, před třiceti roky byl pouze opraven lak. Vůz pohání vidlicový dvanáctiválec 4,4 litru se čtyřmi karburátory o výkonu 180 k při 5500 otáčkách za minutu a dosahuje rychlosti 170 km/h. Na sto kilometrů spotřebuje 30 až 35 litrů benzinu





JL 24.8.2022

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar