Leopard Roadster - šelma z Polska
Na lipském automobilovém veletrhu se poprvé prezentovala švédsko-polská značka Leopard Automobile, která se specializuje na vývoj sportovního roadsteru stejnojmenného názvu.
Od premiéry před dvěma roky prodali zakladatelé firmy Zbyslaw Szwaj a Alf Näslund dvanáct automobilů, ale zatím ještě nedodali žádný, neboť chybí ještě dokončit potřebnou homologaci. Oba věří, že na výstavě AMI najdou další partnery pro Německo a Velkou Británii.
Dvoumístný roadster pohání hliníkový šestilitrový osmiválec z aktuálního modelu Corvette. S výkonem 450 k a točivým momentem 542 N.m zrychlí 1150 kilogramů těžký roadster za 3,9 sekundy, přičemž největší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.
Elegantní karosérie se vyrábí ručně. Kožený interiér si vzali na starost specializovaní sedláři. A co nám k filozofii firmy řekl jeden z její zakladatelů, Polák Zbyslaw Szwaj?
Od kdy vyrábíte vozy Leopard?
Firma Leopard Automobile-Mielec se sídlem v městě Mielec existuje od roku 2000. Jde o polsko-švédský podnik, který byl založen se skupinou švédských enthusiatů sportovních automobilů. Práce na voze Leopard začali už v roce 1996, a v roce 2003 jsme prezentovali ve Švédsku první pojízdná prototyp. Během této prezentace si švédští zákazníci objednali deset exemplářů.
Zúčastnili jste už také jiných automobilových veletrhů?
První a zatím poslední výstavou, kde jsme vůz ukázali, byla pařížská výstava „Salon du Cabriolete& du Coupe“ v dubnu loňského roku. Auto vzbudilo hodně pozornosti a dostalo se mu také příznivé kritiky, pokud jde o design a kvalitu.
Letos poprvé prezentujete Leoparda v Lipsku. Co od toho očekáváte?
Věříme, že výstava AMI bude odrazovým můstkem, abychom s Leopardem vstoupili na evropský trh. Účast na veletrhu je dobrou příležitostí propagovat polský automobilový průmysl.
Kdo si chce Leoparda dopřát, ten musí zaplatit 124 000 eur a pak si zhruba rok počkat na jeho dodání. Zato však dostane exkluzivní sportovní automobil. Výrobce počítá, že ročně vyrobí 25 až 30 kusů.
Jindřich Lasík, 20.4.2007
Dvoumístný roadster pohání hliníkový šestilitrový osmiválec z aktuálního modelu Corvette. S výkonem 450 k a točivým momentem 542 N.m zrychlí 1150 kilogramů těžký roadster za 3,9 sekundy, přičemž největší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.
Elegantní karosérie se vyrábí ručně. Kožený interiér si vzali na starost specializovaní sedláři. A co nám k filozofii firmy řekl jeden z její zakladatelů, Polák Zbyslaw Szwaj?
Od kdy vyrábíte vozy Leopard?
Firma Leopard Automobile-Mielec se sídlem v městě Mielec existuje od roku 2000. Jde o polsko-švédský podnik, který byl založen se skupinou švédských enthusiatů sportovních automobilů. Práce na voze Leopard začali už v roce 1996, a v roce 2003 jsme prezentovali ve Švédsku první pojízdná prototyp. Během této prezentace si švédští zákazníci objednali deset exemplářů.
Zúčastnili jste už také jiných automobilových veletrhů?
První a zatím poslední výstavou, kde jsme vůz ukázali, byla pařížská výstava „Salon du Cabriolete& du Coupe“ v dubnu loňského roku. Auto vzbudilo hodně pozornosti a dostalo se mu také příznivé kritiky, pokud jde o design a kvalitu.
Letos poprvé prezentujete Leoparda v Lipsku. Co od toho očekáváte?
Věříme, že výstava AMI bude odrazovým můstkem, abychom s Leopardem vstoupili na evropský trh. Účast na veletrhu je dobrou příležitostí propagovat polský automobilový průmysl.
Kdo si chce Leoparda dopřát, ten musí zaplatit 124 000 eur a pak si zhruba rok počkat na jeho dodání. Zato však dostane exkluzivní sportovní automobil. Výrobce počítá, že ročně vyrobí 25 až 30 kusů.
Jindřich Lasík, 20.4.2007
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout