Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Lexus CT 200 h - pohodlnější a kultivovanější

Během prvního čtvrtletí 2014 se v Evropě začne nabízet nový Lexus CT 200h. Nový kompaktní prémiový hatchback zdůrazňuje atributy pokrokového luxusu. Nabízí propracovanější stylistické ztvárnění exteriéru, kultivovanější interiér nebo vyšší míru jízdního pohodlí.

Při pohledu zepředu se nové CT 200h odlišuje především dalším vývojovým stupněm masky chladiče ve tvaru vřetene, charakteristickém pro současné vozy této značky. Při pohledu z boku lze nové CT 200h rozpoznat podle nových desetipaprskových litých kol o velikosti 16 nebo 17“. Vzadu zaujme nový nárazník s akcentem na horizontální tvary. Pro nový Lexus CT 200h bude v nabídce 11 barev laku, včetně nového červeného odstínu. Ve všech variantách bude lak opatřen krycí vrstvou vysoce odolnou vůči povrchovým škrábancům a se schopností automatické obnovy.
Přínosem pro řidiče je i nový volant o průměru 370 mm, stejný jako v řadě IS. Součástí kapličky přístrojů s optitronovými ukazateli může být zabudován i TFT displej o úhlopříčce 4,2", propojený s multimediální soustavou a ovládaný pomocí spínačů na volantu. Centrální TFT displej je tenčí a má pevnou konstrukci; součástí rozhraní RTI druhé generace je nový a intuitivnější ovládací spínač s potvrzováním pomocí jednoduchého stisku.
Ke kvalitnějšímu ozvučení pomocí audio soustavy Lexus napomohla reproduktorová technologie využívající bambusového dřeva (jako první na světě). Ke vstřikování do formy se využívají bambusová vlákna v kombinaci se syntetickým opálem a aktivním uhlím, čímž vzniká nejtenčí reproduktorová membrána v tomto odvětví, přinášející znatelně kvalitnější zvuk.

Z dalších vylepšení prvků výbavy lze jmenovat zadní kameru (na přání) přenášející obraz na displej, systém kontroly tlaku v pneumatikách nebo možnost vypínání systému řízení kontroly trakce.
Přepracovaná nabídka čalounění nyní zahrnuje jednu novou koženou variantu v odstínu Topaz Brown (hnědá Topaz) a tři vylepšená textilní čalounění v odstínu červená, hnědá a mořská modrá.
Lexus CT 200h spojuje vyšší tuhost karoserie, vylepšený systém zavěšení kol a dokonalejší aerodynamiku. I díky komplexním opatřením na snížení hluku, vibrací a chvění nyní tento model nabízí požitek z kultivovanější a pohodlnější jízdy v ještě tišším prostředí.

Vyšší tuhost umožnila změnit naladění systému odpružení. Optimalizace se dotkla tuhosti pružin, byly použity nové ventily tlumičů a konstruktéři rovněž upravili průměr zadní tyče stabilizátoru s ohledem na vyšší jízdní pohodlí bez kompromisů v otázkách ovladatelnosti.
Řídicí jednotka převodového ústrojí hybridního pohonu dostala upravené mapování. Nárůst otáček motoru proto lépe odpovídá skutečné akceleraci vozidla, čímž se projev více blíží klasické automatické převodovce.

Již ze své podstaty tiché hnací ústrojí Lexus Hybrid Drive prodělalo na 94 samostatných opatření k dalšímu snížení hluku, vibrací a chvění. Nová konstrukce sacího kanálu (poprvé u hybridního modelu Lexus) spojuje velmi tichý chod s vynikající účinností sání.
Verze F SPORT nyní zaujme nápadnějším vzhledem s výraznějším odlišením od ostatních provedení řady CT 200h. Nový design masky chladiče používá stejně dravý rastr jako nový IS F SPORT. Součástí zadního spoileru jsou speciální otvory ke zvýšení přítlaku. Desetipaprsková litá kola o rozměru 17" mají povrchovou úpravu používanou výlučně u provedení F SPORT.
V interiéru si lze povšimnout vylepšeného čalounění F SPORT, hliníkových pedálů a prahových lišt, volantu obšitého perforovanou kůží, hlavice řadicí páky obšité kůží s důlkovaným povrchem, nebo emblémů F SPORT. Pětici exkluzivních barevných schémat doplňuje nabídka čtyř typů dekorů, včetně dřeva Shimamoku nebo kovově stříbrné fólie, v tomto případě pouze pro verzi F SPORT. Nabízí se i kompletní kožené čalounění v odstínu černé nebo temně růžové, včetně barevného stehování.
Verze F SPORT přináší všechna vylepšení jízdních schopností jako zbytek nové konstrukční řady CT 200h. Kromě toho však těží ze zakázkového naladění vinutých pružin a optimalizace rozdělení torzní tuhosti vpředu/vzadu v zájmu dalšího vylepšení sportovní jízdní dynamiky.


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar