Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Lexus GS 250 se šestiválcem 2.5

Na automobilové výstavě Guangzhou 2011 je poprvé představen nový luxusní sedan Lexus GS 250. Pod jeho kapotou bude vidlicový šestiválec 2.5 se systémem D-4S (přímé i nepřímé vstřikování) a proměnným časováním ventilů Dual VVT-i pro vačkový hřídel sacích i výfukových ventilů.

Pohonná jednotka vyvine výkon 154 kW (209 k) při 6400/min, resp. točivý moment 253 Nm při 4800/min. Z 0 na 100 km/h zrychlí za 8,6 s a dosahuje nejvyšší rychlosti 230 km/h. Spotřeba paliva činí 8,9 l/100 km.
Nový motor spolupracuje se šestistupňovou automatickou převodovkou Lexus 6 Super ECT s jemným odstupňováním převodových stupňů, která je vybavena funkcí sekvenčního řazení v manuálním režimu. Nabízí řadu technických vylepšení, jako např. rychlejší přeřazování, rychlejší přemostění měniče točivého momentu a používání automatických meziplynů při řazení nižších převodových stupňů, s podporou různých jízdních režimů nastavitelných přepínačem Drive Mode Select.
S ohledem na vysokou úroveň pohodlí všech pasažérů je GS 250 prostornější a nabízí více místa pro hlavu i nohy předních i zadních cestujících. Kromě toho je vybaveno řadou nejmodernějších technologií, jako např. poslední verzí systému ovládání Remote Touch a největší obrazovku palubního multimediálního systému (o úhlopříčce 12,3") na světě. Model GS je dále vybaven energeticky úspornou soustavou klimatizace S-Flow s technologií čištění vzduchu ‘nanoe’, nebo např. špičkovou audio soustavou Mark Levinson®, jejíž součástí je až 17 reproduktorů.
Nová karoserie vykazuje lepší tuhost (o 14 %) v kombinaci s vyladěným systémem zavěšení předních i zadních kol. Díky všem změnám je nové GS 250 dynamičtější a agilnější. Řidiči je k dispozici ovladač jízdních režimů Drive Mode Select, který upravuje chování vozidla dle stavu vozovky a stylu jízdy. Vybírat je možné z režimů Eco, Normal a Sport S. U vozů GS 250 se systémem AVS (adaptivní odpružení) lze navolit i režim SPORT S+ zprostředkující ještě dynamičtější jízdu.
Vůz přináší i další výhody v podobě vylepšeného bezpečnostního systému pro předcházení kolizím (PCS) v kombinaci se stabilizační systémem VDIM a řadou dalších systémů, mj. systémem LKA pro udržování vozidla v jízdním pruhu, systémem pro monitorování mrtvých úhlů (BSM) a systémem pro noční vidění (Night View).


JL, 25.11.2011

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar