Lexus LS 600h (I) - luxusní hybridní sedan
Filozofií značky Lexus je nejen vyrábět osobní automobily, ale také vyvíjet vozy, které budou zavádět nové standardy v oblasti kvality, luxusu a výkonu prostřednictvím neotřelých přístupů a s maximálním zaměřením na zákazníka.
Firma Lexus v rámci budování přední světové pozice ve vývoji výkonných vozů s hybridním pohonem spustila revoluci ve třídě prémiových vozů tím, že nabídla zákazníkům jedinečné a inteligentní jízdní zážitky s využitím technicky vyspělých pohonných jednotek.
Dokladem je použití revolučního výkonného pohonu Lexus Hybrid Drive v luxusním modelu LS 600h, v němž je poprvé hybridní pohon vytvořen kombinací zážehového vidlicového osmiválce 5.0 a výkonného elektromotoru, novým akumulátorem, elektronicky řízenou samočinnou převodovkou s plynule měnitelným převodem a stálého pohonu všech kol. Přípona 600, podobně jako u modelů RX a GS s hybridním pohonem, neznamená objem válců, ale výkon odpovídající zážehovému V12 6.0.
Lexus LS 600h svým designem ukazuje, že prémiový sedan může mít vzhled napohled zdrženlivý, ale současně velmi inspirující. Filozofie je založena na vytváření harmonického souladu mezi protikladnými prvky. Dlouhá kabina, široký a účelně přikrčený postoj a elegantně tvarované proudnicové křivky karoserie dělají z hybridní vlajkové lodi ikonu jednoduchosti a stylu v moderním balení.
LS 600h se od ostatních vozů modelové řady LS odlišuje označením „hybrid“, ručně leštěnými hliníkovými koly, barvou Black Opal (černý opál) používané výhradně u hybridů a celosvětově prvních potkávacích světel s technologií LED. Po obvodu všech tří projektorových světlometů z LED je viditelný průhledný kroužek modré barvy, podle nějž se hybridní Lexus pozná už na dálku.
Interiér se vyznačuje pečlivě zpracovanou přístrojovou deskou s koženou povrchovou úpravou a řemeslným zpracováním doplňkových prvků z pravého dřeva, včetně řadicí páky a pomocných úchytů dveří.
Pohon Lexus Hybrid Drive kombinuje nový podélně uložený zážehový vidlicový pětilitrový osmiválec s výkonným elektromotorem a přepracovaným akumulátorem o vysoké kapacitě. Moderní systém zajišťuje rovnováhu mezi výkonem a šetrným přístupem k životnímu prostředí. Vůz s předběžně udávaným výkonem 445 k se může pochlubit spotřebou paliva pouhých 9,5 l / 100 km a emisemi CO2 pod 220 g/km.
Lexus LS 600h je první vůz na světě spojující hybridní motor a stálý pohon všech kol, navíc je vybaven elektronicky řízeným systémem vzduchového pérování, volitelně dodávaným aktivním stabilizátorem a druhou generací nejmodernějšího systému integrovaného řízení dynamiky vozu (VDIM), včetně řízení s proměnným převodovým poměrem (systém VGRS).
Mechanický pohon všech kol je vybaven třemi diferenciály a hnacím hřídelem spojeným přímo s hybridní převodovkou. Síla je mezi přední a zadní nápravu rozdělována v poměru 40:60. Samosvorný diferenciál Torsen® byl upraven tak, aby zaručoval krátkou odezvu rozdělování hnacího momentu pro co nejlepší záběr a trakci.
Technici se snažili o montáž celého rozvodu, aniž by tím utrpěl prostor pro nohy cestujících, a proto upustili od aktuálně nabízeného samosvorného diferenciálu, mimochodem nejmenšího a nejlehčího na trhu. Raději vyvinuli novou jednotku, která je o 30 % menší a lehčí než současné a zapouzdřili přenosové prvky a diferenciál do jediné skříně.
Přední odpružení bylo přepracováno kvůli vysokému výkonu a pohonu všech kol. Víceprvkové zavěšení kol na obou nápravách používá válec se stlačeným vzduchem, který spolupracuje s vylepšeným systémem AVS (adaptivní variabilní odpružení), jehož součástí je systém řízení sklonu vozidla VPC synchronizující náklon a houpání vozidla při projíždění zatáčkami.
Systém AVS umožňuje řidiči doladit jízdní vlastnosti výběrem ze tří nastavení tlumičů pérování - normální, komfortní a Sport. Ve všech režimech se automaticky upravuje charakteristika odpružení nezávisle pro všechna čtyři kola, přičemž sleduje údaje z čidel na nejrůznějších místech ve voze, a pomocí akčních členů optimalizuje tlumicí sílu každého z tlumičů v devíti přírůstkových krocích.
(Pokračování zítra)
JL, 2.4.2007
Dokladem je použití revolučního výkonného pohonu Lexus Hybrid Drive v luxusním modelu LS 600h, v němž je poprvé hybridní pohon vytvořen kombinací zážehového vidlicového osmiválce 5.0 a výkonného elektromotoru, novým akumulátorem, elektronicky řízenou samočinnou převodovkou s plynule měnitelným převodem a stálého pohonu všech kol. Přípona 600, podobně jako u modelů RX a GS s hybridním pohonem, neznamená objem válců, ale výkon odpovídající zážehovému V12 6.0.
Lexus LS 600h svým designem ukazuje, že prémiový sedan může mít vzhled napohled zdrženlivý, ale současně velmi inspirující. Filozofie je založena na vytváření harmonického souladu mezi protikladnými prvky. Dlouhá kabina, široký a účelně přikrčený postoj a elegantně tvarované proudnicové křivky karoserie dělají z hybridní vlajkové lodi ikonu jednoduchosti a stylu v moderním balení.
LS 600h se od ostatních vozů modelové řady LS odlišuje označením „hybrid“, ručně leštěnými hliníkovými koly, barvou Black Opal (černý opál) používané výhradně u hybridů a celosvětově prvních potkávacích světel s technologií LED. Po obvodu všech tří projektorových světlometů z LED je viditelný průhledný kroužek modré barvy, podle nějž se hybridní Lexus pozná už na dálku.
Interiér se vyznačuje pečlivě zpracovanou přístrojovou deskou s koženou povrchovou úpravou a řemeslným zpracováním doplňkových prvků z pravého dřeva, včetně řadicí páky a pomocných úchytů dveří.
Pohon Lexus Hybrid Drive kombinuje nový podélně uložený zážehový vidlicový pětilitrový osmiválec s výkonným elektromotorem a přepracovaným akumulátorem o vysoké kapacitě. Moderní systém zajišťuje rovnováhu mezi výkonem a šetrným přístupem k životnímu prostředí. Vůz s předběžně udávaným výkonem 445 k se může pochlubit spotřebou paliva pouhých 9,5 l / 100 km a emisemi CO2 pod 220 g/km.
Lexus LS 600h je první vůz na světě spojující hybridní motor a stálý pohon všech kol, navíc je vybaven elektronicky řízeným systémem vzduchového pérování, volitelně dodávaným aktivním stabilizátorem a druhou generací nejmodernějšího systému integrovaného řízení dynamiky vozu (VDIM), včetně řízení s proměnným převodovým poměrem (systém VGRS).
Mechanický pohon všech kol je vybaven třemi diferenciály a hnacím hřídelem spojeným přímo s hybridní převodovkou. Síla je mezi přední a zadní nápravu rozdělována v poměru 40:60. Samosvorný diferenciál Torsen® byl upraven tak, aby zaručoval krátkou odezvu rozdělování hnacího momentu pro co nejlepší záběr a trakci.
Technici se snažili o montáž celého rozvodu, aniž by tím utrpěl prostor pro nohy cestujících, a proto upustili od aktuálně nabízeného samosvorného diferenciálu, mimochodem nejmenšího a nejlehčího na trhu. Raději vyvinuli novou jednotku, která je o 30 % menší a lehčí než současné a zapouzdřili přenosové prvky a diferenciál do jediné skříně.
Přední odpružení bylo přepracováno kvůli vysokému výkonu a pohonu všech kol. Víceprvkové zavěšení kol na obou nápravách používá válec se stlačeným vzduchem, který spolupracuje s vylepšeným systémem AVS (adaptivní variabilní odpružení), jehož součástí je systém řízení sklonu vozidla VPC synchronizující náklon a houpání vozidla při projíždění zatáčkami.
Systém AVS umožňuje řidiči doladit jízdní vlastnosti výběrem ze tří nastavení tlumičů pérování - normální, komfortní a Sport. Ve všech režimech se automaticky upravuje charakteristika odpružení nezávisle pro všechna čtyři kola, přičemž sleduje údaje z čidel na nejrůznějších místech ve voze, a pomocí akčních členů optimalizuje tlumicí sílu každého z tlumičů v devíti přírůstkových krocích.
(Pokračování zítra)
JL, 2.4.2007
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout