MINI One a One Clubman - novinky roku 2009
S modelem MINI One Clubman přichází nový základní model prodloužené karosářské verze. Ve světové premiéře se představují One Clubman se zážehovým čtyřválcem/95 k a MINI One 55 kW
MINI Clubman nově interpretuje pojetí klasického vozu s karoserií označovanou „shooting brake“, jež v sobě spojuje dynamiku s praktičností. Ve srovnání se standardním MINI má Clubman rozvor prodloužený o 80 mm. O tuto vzdálenost se zvětšil v podélném směru prostor na zadních sedadlech. Zadní sedadla, nabízená ve dvou nebo třímístné konfiguraci, jsou přístupná dveřmi na pravé straně vozu, otevírajícími se proti směru jízdy. Přístup do prostoru pro zavazadla je dvojicí křídlových dveří.
Vůz pohání zážehový čtyřválec 1.4, odvozený od 1.6 a vybavený technologií variabilního časování Valvetronic společnosti BMW Group. Vysoká účinnost celohliníkového motoru je zajištěna například aktivními čerpadly oleje a chladicí kapaliny, které pracují podle toho, jak to provozní podmínky motoru v daném okamžiku vyžadují. Tím se dosahuje například rychlejšího zahřívání a úspory energie v okamžicích, kdy není jejich činnosti potřeba. Motor dosahuje výkonu 70 kW/95 k při 6000/min a točivého momentu 140 Nm při 4000/min.
Stejně jako ostatní modely MINI, také One Clubman je standardně vybaven prvky s pozitivním vlivem na spotřebu paliva, produkci emisí i dynamiku. Jedná se např. o systém regenerace kinetické energie, který funguje tak, že nabíjí akumulátor pouze v okamžicích, kdy není motor v tahu. Samozřejmostí je systém Auto Start Stop, který samočinně vypne motor a následně jej před rozjezdem automaticky nastartuje.
Pro zrychlení z klidu na 100 km/h potřebuje One Clubman 11,6 s a jeho akcelerace pokračuje do 183 km/h. Kombinovaná spotřeba činí 5,4 l/100 km, což odpovídá produkci 130 g CO2/km.
MINI One Clubman je standardně vybaveno šestistupňovou přímo řazenou převodovkou a na přání šestistupňovou samočinnou s možností manuálního sekvenčního řazení.
Vyznačuje se typickou šestiúhelníkovou masku chladiče s pochromovaným rámečkem, lamely uvnitř černé. S jeho uvedením přicházejí rovněž nové barevné kombinace pro ostatní motorizace. Bude možné kombinovat rám zadních dveří, standardně v černé nebo stříbrné barvě, se stejnou barvou karoserie. V interiéru je možné nalézt stejně kvalitní a pečlivě zpracované materiály jako v ostatních modelech značky
MINI One 55 kW
Tento automobil je po technické stránce příbuzný s modelem MINI One 1.4/95 k. K této základní verzi nelze však objednat na přání dodávanou šestistupňovou samočinnou převodovku.
Ve srovnání s automobily dané třídy, vybavenými podobně výkonnými motory, se nové MINI One 55 kW vyznačuje nejnižší hodnotou kombinované spotřeby a produkce emisí. Vůz pohání zážehový čtyřválec 1.4, jehož mechanika je shodná s celohliníkovou jednotkou typů MINI One a MINI One Clubman. Motor je vybaven v závislosti na aktuální potřebě řízenými čerpadly mazání a chlazení a vyznačuje se výkonem 55 kW/75 k při 4000/min a točivým momentem 120 Nm při 2500/min.
Úspornost zvyšuje systém regenerace kinetické energie, funkce Auto Start Stop a ukazatel optimálního okamžiku řazení. Z klidu na 100 km/h zrychlí během 13,2 s a nejvyšší rychlost má hodnotu 175 km/h. Tyto hodnoty jsou spolu s kombinovanou spotřebou 5,3 l/100 km (128 g CO2/km) nejlepšími v dané kategorii.
Paket výbavy Earl Grey
Úroveň výbavy základního provedení je stejná jako u MINI One, stejné jsou také možnosti dodatečné individualizace a doplňkové výbavy, včetně paketu Earl Grey, která se vyznačuje atraktivními prvky. Jeho součástí je stříbrná metalická barva Dark Silver, speciální design krytů kol a bílé směrovky. Specialitou jsou rovněž černobílé proužky vedoucí od bočních směrovek až k zadním skupinovým svítilnám, přičemž přibližně v polovině vozu se dvě černé linky oddělují a pokračují vzadu na bocích samostatně.
Paket Earl Grey je zajímavou možností, jak zatraktivnit standardní model MINI i prodloužený MINI Clubman. Je nabízen také pro MINI One, MINI Cooper a MINI Cooper D, stejně tak jako pro MINI One Clubman, MINI Cooper Clubman a MINI Cooper D Clubman.
JL, 5.3.2009
Vůz pohání zážehový čtyřválec 1.4, odvozený od 1.6 a vybavený technologií variabilního časování Valvetronic společnosti BMW Group. Vysoká účinnost celohliníkového motoru je zajištěna například aktivními čerpadly oleje a chladicí kapaliny, které pracují podle toho, jak to provozní podmínky motoru v daném okamžiku vyžadují. Tím se dosahuje například rychlejšího zahřívání a úspory energie v okamžicích, kdy není jejich činnosti potřeba. Motor dosahuje výkonu 70 kW/95 k při 6000/min a točivého momentu 140 Nm při 4000/min.
Stejně jako ostatní modely MINI, také One Clubman je standardně vybaven prvky s pozitivním vlivem na spotřebu paliva, produkci emisí i dynamiku. Jedná se např. o systém regenerace kinetické energie, který funguje tak, že nabíjí akumulátor pouze v okamžicích, kdy není motor v tahu. Samozřejmostí je systém Auto Start Stop, který samočinně vypne motor a následně jej před rozjezdem automaticky nastartuje.
Pro zrychlení z klidu na 100 km/h potřebuje One Clubman 11,6 s a jeho akcelerace pokračuje do 183 km/h. Kombinovaná spotřeba činí 5,4 l/100 km, což odpovídá produkci 130 g CO2/km.
MINI One Clubman je standardně vybaveno šestistupňovou přímo řazenou převodovkou a na přání šestistupňovou samočinnou s možností manuálního sekvenčního řazení.
Vyznačuje se typickou šestiúhelníkovou masku chladiče s pochromovaným rámečkem, lamely uvnitř černé. S jeho uvedením přicházejí rovněž nové barevné kombinace pro ostatní motorizace. Bude možné kombinovat rám zadních dveří, standardně v černé nebo stříbrné barvě, se stejnou barvou karoserie. V interiéru je možné nalézt stejně kvalitní a pečlivě zpracované materiály jako v ostatních modelech značky
MINI One 55 kW
Tento automobil je po technické stránce příbuzný s modelem MINI One 1.4/95 k. K této základní verzi nelze však objednat na přání dodávanou šestistupňovou samočinnou převodovku.
Ve srovnání s automobily dané třídy, vybavenými podobně výkonnými motory, se nové MINI One 55 kW vyznačuje nejnižší hodnotou kombinované spotřeby a produkce emisí. Vůz pohání zážehový čtyřválec 1.4, jehož mechanika je shodná s celohliníkovou jednotkou typů MINI One a MINI One Clubman. Motor je vybaven v závislosti na aktuální potřebě řízenými čerpadly mazání a chlazení a vyznačuje se výkonem 55 kW/75 k při 4000/min a točivým momentem 120 Nm při 2500/min.
Úspornost zvyšuje systém regenerace kinetické energie, funkce Auto Start Stop a ukazatel optimálního okamžiku řazení. Z klidu na 100 km/h zrychlí během 13,2 s a nejvyšší rychlost má hodnotu 175 km/h. Tyto hodnoty jsou spolu s kombinovanou spotřebou 5,3 l/100 km (128 g CO2/km) nejlepšími v dané kategorii.
Paket výbavy Earl Grey
Úroveň výbavy základního provedení je stejná jako u MINI One, stejné jsou také možnosti dodatečné individualizace a doplňkové výbavy, včetně paketu Earl Grey, která se vyznačuje atraktivními prvky. Jeho součástí je stříbrná metalická barva Dark Silver, speciální design krytů kol a bílé směrovky. Specialitou jsou rovněž černobílé proužky vedoucí od bočních směrovek až k zadním skupinovým svítilnám, přičemž přibližně v polovině vozu se dvě černé linky oddělují a pokračují vzadu na bocích samostatně.
Paket Earl Grey je zajímavou možností, jak zatraktivnit standardní model MINI i prodloužený MINI Clubman. Je nabízen také pro MINI One, MINI Cooper a MINI Cooper D, stejně tak jako pro MINI One Clubman, MINI Cooper Clubman a MINI Cooper D Clubman.
JL, 5.3.2009
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout