Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Mercedes-Benz E Klasse Cabrio pro 4 roční období

Novým kabrioletem doplňuje Mercedes svoji třídu E o výrazně atraktivní verzi. Otevřený dvoudveřový vůz umožňuje prostřednictvím klasické látkové střechy stylově čistý pocit kabrioletu. Při pohledu z boku fascinuje vyrovnanými proporcemi tak siluetou reprezentující ryzí kabriolet.

Je samozřejmostí, že nejvýš na seznamu požadavků kladených na nový kabriolet bylo, že musí být zaručený jeho celoroční provoz. Zatímco řada kabrioletů již během podzimu z evropských silnic mizí, Mercedes-Benz třídy E Cabrio (délka/šířka/výška: 4698 x 1786 x 1402 mm) garantuje i s uzavřenou střechou obvyklou radost z jízdy a komfort.
Střecha se automaticky otevře a zavře během 20 sekund, dokonce během jízdy do 40 km/h. Uložena je za zadní dělící stěnou. Od zavazadlového prostoru jí dělí roletka, kterou je možné v případě uzavřené střechy přesunout do polohy zvětšující prostor pro zavazadla o 90 l na 390 litrů. Do sériové výbavy patří průvlak propojující kabinu se zavazadlovým prostorem. To platí i o mechanické funkci známé pod označením „Easy-Entry-System“, který zjednodušuje nastupování a vystupování cestujících na zadních sedadlech.
Průkopnickou roli přebírá kabriolet třídy E i v oblasti pohonu: Nové vznětové a zážehové agregáty s přímým vstřikem paliva kombinují vysokou účinnost s výkonem. Příkladně nízká spotřeba byla docílena nejen novými motory, ale podílela se na ní celá řada dalších opatření. K nim patří např.regulace čerpadel určených pro posilovač řízení a pro dopravu paliva v závislosti na aktuální potřebě, použití pneumatik se sníženým valivým odporem, řízení funkce generátoru podle jízdní situace a palubního napětí nebo příkladně vyřešená aerodynamika. Se součinitelem odporu vzduchu cx 0,28 se jedná o nejnižší hodnotu mezi srovnatelnými kabriolety.


Motory v přehledu:
E 220 CDI BlueEFFICIENCY kabrio: 125 kW (170 k)
E 250 CDI BlueEFFICIENCY kabrio: 150 kW (204 k)
E 350 CDI BlueEFFICIENCY kabrio: 170 kW (231 k)
E 200 CGI BlueEFFICIENCY kabrio: 135 kW (184 k)
E 250 CGI BlueEFFICIENCY kabrio: 150 kW (204 k)
E 350 CGI BlueEFFICIENCY kabrio: 215 kW (292 k)
E 500 kabrio: 285 kW (388 k)


V roce 1989 použil MB v modelové řadě SL poprvé na světě vzduchovou zástěnu. Komfort jízdy v otevřeném voze zvýšil v roce 2004 zavedením vyhřívání zátylku AIRSCARF®. Nyní přichází další světová novinka: automatická větrná zástěna AIRCAP®, která se po stisknutí ovladače vysune a přispěje tak k výraznému potlačení turbulencí v prostoru pro posádku. Zároveň má systém oproti konvenční zástěně řadu výhod. Odpadá obtížná montáž, obě samostatná zadní sedadla zůstávají volná a boční obrys kabrioletu nic neruší.
AIRCAP® se skládá ze dvou komponentů: asi o šest centimetrů vysouvatelný usměrňovač proudu vzduchu se sítí v rámu čelního skla a větrné zástěny mezi zadními sedadly.
Zmenšením průvanu stoupá při aktivaci systému AIRCAP® (vysunutí až do 160 km/h, využití i při nejvyšší rychlosti) nejen pocitový komfort, ale zároveň klesá úroveň hluku a cestující na všech sedadlech se mohou mezi sebou lépe domlouvat.
Tento patentovaný systém se projevuje jako neviditelná šála zahřívající týlovou a krční partii cestujících. AIRSCARF® je integrován v opěradlech předních sedadel a teplý vzduch vyfukuje z otvorů hlavových opěrek.
Výstup vzduchu je možné kromě výškového seřízení vlastní hlavové opěrky regulovat ještě pomocí přestavovacího kolečka v rozsahu 36 stupňů nahoru a dolů.
Díky akustické střeše je uzavřený model třídy E kabrio uvnitř jeden z nejtišších vozů v segmentu čtyřmístných prémiových kabrioletů s látkovou střechou. Náročné odhlučnění střechy dovoluje zřetelně rozpoznatelné snížení úrovně hluku v prostoru pro cestující při porovnání s obvyklou střechou látkovou. V praxi je rozdíl slyšitelný od 80 km/h v situacích jakými jsou např. průjezd tunelem nebo předjíždění kolony kamionů.
Střecha je samozřejmě odolná vodě i větru a bez omezení schopná očisty v mycí lince. Celkem 23,5 mm silná látková střecha má dobrou tepelnou izolaci, která umožňuje kabriolet provozovat i v zimních podmínkách.
Ke zvláštnostem otevřeného dvoudveřového vozu patří ochrana při převrácení, dvojicí přídavných trubek zesílené střešní A-sloupky a upravené sloupky B.
Ochranu cestujících při převrácení vozu tvoří dva stabilní oblouky s průměrem 35 mm v zadních opěrkách hlavy a uchycené v kazetách za opěradly zadních sedadel. Čidlo náklonu zjišťuje na základě extrémních pohybů vozu nebezpečnou situaci a dává signál pro uvolnění stlačených pružin ochranných oblouků pyrotechnickou cestou. Oba oblouky vyjedou z hlavových opěrek a během zlomku sekundy dosáhnou jejich výškové maximum, kde jsou automaticky zablokovány. Ve spolupráci se stabilními A- sloupky vyztuženými dvojicí trubek vytváří ocelové oblouky účinnou ochranu před možnými následky nehody.
Se sedmi airbagy, napínači bezpečnostních pásů a omezovači síly v pásech u všech sedadel, aktivními opěrkami hlavy pro řidiče a spolujezdce má kabriolet třídy E nejobsáhlejší bezpečnostní výbavu v této třídě. K nafukovacím vakům, které se v případě nehody rozvinou během několika milisekund, patří čelní a boční airbagy pro řidiče a spolujezdce, kolenní airbag na straně řidiče a poprvé v kabrioletu Mercedesu hlavové airbagy ve výplni dveří na úrovni hrany palubní desky. Boční ochranný systém složený z hlavového a thoraxového airbagu umožňuje přesné odladění ochranných účinků na jednotlivé části těla. Na přání jsou k dispozici boční airbagy i pro cestující na zadních sedadlech.
Mezi další příkladné bezpečnostní detaily třídy E kabrio patří mj.funkce detekce únavy řidiče „Attention Assist“, preventivní ochrana posádky PRE-SAFE®, moderní osvětlovací technika „Inteligent Light System“, aktivní kapota a tempomat s regulací vzdálenosti „Distronic Plus“.


JL, 4.10.2010

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar