Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Mercedes Benz E - kombi s velkým kufrem

Obdobně jako limuzínu a Coupé spojuje také kombi jak svébytný design, tak oprávněný požadavek na čelní pozici v oblasti bezpečnosti, komfortu, kvality a funkčnosti. S novou třídou E se objevuje řada technických inovací, které žádný automobil této třídy na světě nenabízí.

Od prvního kombi v roce 1977 zvolilo více než milion zákazníků tuto praktickou variantu limuzíny Mercedesu vyšší automobilové třídy. V tradici chce pokračovat i pátá generace kombi, s cílem navázat na zdařilý start limuzíny.
Boční pohled odhaluje nové prvky a nedává pochybnosti o identitě nového kombi. Díky lesku černého lemování se sloupky B a C dostávají opticky do pozadí a celá boční prosklená plocha působí jako jednolitý celek. Při vytváření zadní části kladli designéři důraz na funkčnost. To vedlo ke zvýraznění horizontálních linií, jakým je například pás tvořený zadním osvětlením a chromovanou lištou držadla.
Při manipulaci se zavazadly, může být sériově dodávané víko zavazadlového prostoru EASY-PACK otevřeno automaticky buď dálkovým ovládáním na klíčku nebo tlakem na držadlo. Inovační systém Quickfold umožňuje sklopení opěradel zadních sedadel ze zavazadlového prostoru, bez manipulace s hlavovými opěrkami ani se sedáky. Prostřednictvím lankového mechanismu se obě opěradla odjistí a sklopí tak, že vnikne rovná ložná plocha.
Svým objemem prostoru pro náklad 1950 l vytváří nová třída E kombi (4895 x 1854 x 1471 mm) nová měřítka. Velkorysé míry zavazadlového prostoru svého předchůdce byly překonány i v dalších partiích. Dva příklady z kabiny: šířka v loketní oblasti vzadu se zvětšila o 50 mm na 1505 mm, výška v oblasti hlavy vzadu s velkou posuvnou/vyklápěcí střechou se vylepšila o 50 mm a je s 1010 mm nyní téměř tak bohatá jako u verze bez posuvné střechy (1012 mm).
K sériové výbavě patří mj. automaticky vyklápěcí a sklápěcí Easy-Pack zadní víko s automatickou roletkou nebo skládací podlahou, která dovoluje zvětšit skladovací výšku. Při otevírání zadního víka vyjíždí kryt automaticky do horní polohy a umožňuje snazší manipulaci s nákladem. V tomto automobilovém segmentu je také neobvyklá skládací lavice pro využití v nákladovém prostoru patřící do výbavy na přání.
S novou třídou E ještě více rozšiřuje MB svůj náskok v oblasti bezpečnosti. Řada nových nebo vylepšených asistenčních systémů řidiče přispívá k tomu, aby k dopravním nehodám vůbec nedošlo nebo jejich následky nebyly tak těžké. Patří k nim sériově zavedený ATTENTION ASSIST, který rozpozná únavu řidiče nebo DISTRONIC PLUS regulující vzdálenost mezi vozy a PRE-SAFE®- Bremse dovolující autonomní dílčí i plné brždění. Poprvé může PRE-SAFE® také samostatně na základě informací radarových čidel pro blízkou vzdálenost umístěných v předním nárazníku v posledním okamžiku před nevyhnutelně rozpoznaným střetem přitáhnout bezpečnostní pásy předních sedadel a tak snížit silové zatížení řidiče a spolujezdce vzniklé jako důsledek nárazu.
S devíti airbagy, čtyřmi napínači bezpečnostních pásů a omezovači jejich síly, dále pak aktivními NECK-PRO opěrkami hlavy řidiče a spolujezdce nabízí třída E ještě rozsáhlejší bezpečnostní výbavu, než předchůdce. K nafukovacím polštářům, které se při nehodě mohou rozvinout během několika milisekund, patří dva adaptivní airbagy pro řidiče a spolujezdce, kolenní airbag pro řidiče, dva boční airbagy umístěné v opěradlech předních sedadel a dva okenní airbagy, které se rozprostřou mezi střešními sloupky A až C. Poprvé byly zavedeny pro cestující na předních sedadlech airbagy snižující při boční kolizi zatížení horní části těla a pánevní oblasti.
Na přání je možné získat boční airbagy pro cestující na zadních sedadlech. Další inovací v tomto směru jsou adaptivní omezovače síly v bezpečnostních pásech pro osoby sedící vzadu, které se dovedou přizpůsobit jejich velikosti a hmotnosti.
O komfort při jízdě na dlouhé vzdálenosti se stará nový DIRECT CONTROL podvozek s adaptivním tlumícím systémem. Kromě toho zajišťuje sériové vzduchové odpružení na zadní nápravě, takže vůz udržuje svoji výšku i při plném zatížení.
S novými motory spolu s řadou úprav (aerodynamika, hmotnost, energetická bilance, redukované jízdní odpory) došlo ke snížení spotřeby a emisí. Při vedení je v nabídce pět motorů od 125 kW/170 k do 285 kW/388 k. Nové a přepracované agregáty dávají při nižším pracovním objemu větší výkon než motory dosavadní a spotřeba jsou na úrovni kompaktních vozů. Umožnila to řada inovací, jako například u benzínového modelu E 350 CGI BlueEFFICIENCY. Motory CDI vděčí za výjimečné postavení kromě jiného nově vyvinutým piezoelektrickým vstřikovačům a dvoustupňovému přeplňování.


Vznětové motory
TypObjemPočet válcůVýkonKombin.spotřebaPřevodovka
E 220 CDI21434125/1705,7 – 5,86MT
E 250 CDI21434150/2045,7 – 5,86MT
E 350 CDI2987V6170/2317,0 – 7,3 7AT



Zážehové verze
E 350 CGI3498V6215/2928,6 – 8,97AT
E 5005461V8285/38811,1 – 11,27AT



Od prvního čtvrtletí 2010 budou k dispozici další motorizace:


Vznětové motory
E 200 CDI21434100/1365,7٭6MT
E 350 CDI 4MATIC2987V6170 kW/2317,6 – 7,77AT



Zážehové motory
E 200 CGI17964135/1837,7٭6MT
E 250 CGI17964150/2048,0 – 8,25AT
E 350 4MATIC3498V6200/27210,2 – 10,37AT


٭ předběžné údaje

Pozn: objem – cm³, výkon – kW/k, kombin.spotřeba – l/100 km


JL, 16.11.2009

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar