Mitsubishi Outlander PHEV opět ve verzi Plug-in hybrid
Mitsubishi Motors představilo na e-Salonu nový Outlander PHEV ze segmentu SUV-D, a pokračuje tak v uvádění nových produktů a investicích na evropském trhu. Nový Outlander PHEV, vyvinutý speciálně pro evropský trh, přináší dynamiku a sofistikovanost.
Model se chlubí dlouhým dojezdem Plug-In hybridního pohonu, pozoruhodným vzhledem, špičkovou úrovní bezpečnosti i pohodlí a novou úrovní kvality, kterou se značka posouvá na zcela novou úroveň evropského trhu.
Dnešní Outlander čtvrté generace, který je zároveň druhou generací Plug-In hybridního provedení, je připraven navázat na úspěšné základy svého předchůdce a nabídnout evropským zákazníkům novou úroveň inovací.
Design vozu potvrzuje smělý a neústupný charakter, jenž prostřednictvím výrazné estetiky dává najevo dobrodružného ducha. Odvážná a výrazná přední partie, postoj vozidla při pohledu z boku vyjadřuje stabilitu a robustní horizontální strukturu karoserie. Vymodelovaný šestiúhelníkový styl zádě znázorňuje pevnost, zatímco horizontální provedení zadních světel klade důraz na stabilitu a šířku vozidla.
Technologie předních světel dává nahlédnout do budoucnosti prostřednictvím špičkových LED světlometů s adaptivní funkcí. Nízko umístěné světlomety mohou obsahovat až 12 samostatných LED diod pro dynamickou změnu uspořádání v závislosti na jízdní situaci – čímž zajišťují lepší výhled na dlouhou vzdálenost bez oslňování protijedoucích vozidel. Dynamický zevnějšek vozidla ještě zdůrazňují sekvenční ukazatele směru s 21 LED diodami, které přispívají k co nejlepší viditelnosti pro ostatní účastníky silničního provozu.
Úprava bočního profilu odhaluje robustní horizontální strukturu karoserie s atletickými lemy blatníků a markantním zadním sloupkem, připomínajícím kýlovou plochu tryskového letadla – prvkem, který dodává celkovému vzhledu ještě více dynamiky a vytváří efekt „plovoucí střechy“.
Všechny prvky fyzického kontaktu– volant, volič převodovky, kruhové ovladače, spínače ovládání oken a madla – byly navrženy s ohledem na spolehlivé fungování a precizní odezvu pro maximální sebejistotu při ovládání v souladu s dojmem robustnosti celého vozu.
V novém Outlanderu PHEV se používá rafinované bezrámečkové digitální zpětné zrcátko, které krásně ladí s charakterem kabiny a přispívá k dobrému výhledu z vozidla. V situacích, kdy je dozadu špatně vidět kvůli cestujícím nebo naloženým zavazadlům, resp. nepříznivým klimatickým podmínkám, lze výhled zlepšit přepnutím na obraz zadní kamery na podporu ještě bezpečnější jízdy.
Nový Outlander PHEV je postaven především na pohodlí, všestrannosti a praktičnosti; zadní sedadla dělená v poměru 40:20:40 přinášejí ještě více flexibility a nejrůznější možnosti uspořádání v závislosti na převáženém nákladu. Manipulaci se zavazadly za nejrůznějších situací usnadňuje vylepšený systém otevírání zavazadelníku a celkově prostornější interiér; kufr o objemu 495 litrů poskytuje více místa pro všechny každodenní potřeby. A žádáte-li ještě více prostoru, sklopením zadních sedadel (pomocí páčky pro jednoduché ovládání) se objem zvětší na 1 422 litrů.
Pohon
Klíčovým bodem modernizace je od základu přepracovaný Plug-In hybridní pohon, který prodlužuje čistě elektrický dojezd, zprostředkuje okamžité zrychlování – od elektromobilu očekávané – jakož i kultivovanější chod na podporu tichého prostředí v kabině.
Systém pohonu kombinuje hospodárný benzínový čtyřválec, dva vysoce výkonné elektromotory a větší lithium-iontovou baterii ve spojení s řazením shift-by-wire. Nárůst výkonu oproti modelu předchozí generace narostl přibližně o 40 procent. Jelikož aktuálně používaná baterie disponuje celkovou kapacitou 22,7 kWh, nový model má razantně vyšší čistě elektrický dojezd. Na základě oficiálního testování WLTP činí čistě elektrický dojezd až 86 km.
Přední elektromotor nabídne 85 kW / 255 Nm; jednotka na zadní nápravě disponuje výkonem 100 kW a točivým momentem 195 Nm, ale díky integrované jednotce řízení motoru zabírá méně místa, což zjednodušilo zástavbu celého ústrojí.
Bateriový modul o vyšší kapacitě díky menšímu vnitřní odporu nyní dokáže poskytovat o 108 % vyšší konstantní výkon, než tomu bylo u předchůdce. Nový systém kapalinového chlazení umožňuje naplno využívat potenciál baterie, a zajistit tak solidní rozjezdy i tichou jízdu za všech podmínek.
Nový Outlander PHEV dále těží z výhod tepelného čerpadla, které snižuje spotřebu energie i při spuštěné klimatizaci a přispívá k delšímu elektrickému dojezdu, a to i za chladného počasí.
Zatímco základní parametry spalovacího motoru zůstaly stejné jako u předchůdce (2360 cm3, DOHC 16v), novinkou je systém recirkulace výfukových plynů, rozšířené kanály chlazení a integrované sběrné výfukové potrubí ve prospěch nižší spotřeby a vyššího výkonu. Celkový systémový výkon, který poskytuje dynamický zážitek pak činí 225 kW, resp. 302 koní. Díky zvětšení palivové nádrže na 53 litrů dokáže vůz nabídnout delší dojezd v kombinaci čistě elektrického a hybridního pohonu. Na základě oficiálního testovacího cyklu činí spotřeba 0,8 l/100 km a emise CO2 se pohybují na úrovni 18-19g/km při celkovém dojezdu 844 km.
Výkon hnacího ústrojí nového Outlanderu PHEV bezpochyby přispívá k požitku z jízdy, ale vůz je též praktičtější v rámci každodenního používání. Vyšší výkon přinesl lepší akceleraci z místa na 100 km/h, nyní 7,9 sekundy, což znamená mj. snazší zařazování do provozu na dálnicích.
•EV: umožňuje pomalou až středně rychlou jízdu na samotnou elektřinu.
•Sériový hybridní pohon: spalovací motor podle potřeby vyrábí elektřinu, například během zrychlování do kopce.
•Paralelní hybridní pohon: za jízdy vyšší rychlostí elektromotor spolupracuje se spalovacím motorem.
Řidič dále může jednoduše ručně nastavit, jak má vozidlo hospodařit s energií uloženou v baterii; k dispozici jsou čtyři volby:
•Normal: automaticky optimalizuje čistě elektrický / hybridní pohon.
•EV: používá se čistě elektrický pohon (za podmínky dostatečného nabití baterie).
•Save: vůz se snaží zachovat stávající úroveň nabití baterie.
•Charge: dobíjí baterii.
Díky vylepšenému Plug-In hybridnímu pohonu je nový Outlander schopen využívat čistě elektrický režim i za dynamičtější jízdy a rychlosti 135 km/h. Uživatel se může spolehnout na dostatečný dojezd i při zapnuté klimatizaci, jakož i méně časté dobíjení baterie.
Podvozek a hnací ústrojí
Outlander PHEV přináší řidičům maximální jistotu za volantem – inteligentní systém integrovaného řízení dynamiky vozidla S-AWC (Super All Wheel Control) podporuje nejlepší možné záběrové schopnosti za všech situací včetně podpory sedmi volitelných jízdních režimů.
Outlander PHEV s výškou 1750 mm, délkou 4719 mm, šířkou 1862 mm a rozvorem 2704 mm poskytuje nejen praktičnost a kultivovanost, ale díky svému podvozku přináší i jistotu za volantem.
Zdokonalená technologie S-AWC zahrnuje nejmodernější systém, při jehož vývoji se uplatnily zkušenosti z rally ve prospěch předvídatelného handlingu v souladu se záměry řidiče – také díky zástavbě předního a zadního elektromotoru pro optimální rozdělování hnacího momentu mezi nápravy, což by u klasického systému 4WD s hnacím hřídelem nebylo možné.
Nový Outlander PHEV nabízí sedm volitelných jízdních režimů, koncipovaných s ohledem na co nejlepší jízdní schopnosti bez ohledu na typ povrchu nebo podmínky: NORMAL, ECO, POWER, TARMAC (asfalt), GRAVEL (šotolina), SNOW (sníh) a MUD (bahno). Jednotlivé režimy, snadno a intuitivně nastavitelné kruhovým ovladačem mezi sedadly, zajišťují sebejistotu za volantem i za těch nejméně příznivých podmínek.
Základem pokročilých podvozkových systémů je přepracovaný systém zavěšení kol a uspořádání řízení. Za vyšším jízdním pohodlím stojí volba pneumatik společně s odlišně naladěnými tlumiči a tuhostí pružin; na druhé straně je zde elektrický posilovač řízení s dvojicí pastorků pro snazší ovládání volantu během parkování, resp. citlivější zpětnou vazbu za středních až vysokých rychlostí jízdy.
Provedená vylepšení podvozku se dotkla i brzdných schopností vozu. SUV s většími brzdovými kotouči, než vůz předchozí generace se chlubí vyšší účinností brzd. Za lehčím ovládáním brzdového pedálu, resp. bezpečnější a spolehlivou zpětnou vazbou za vysokých cestovních rychlostí stojí ventilované kotouče o průměru 350 mm na předních i zadních kolech z lehké slitiny o velikosti 18" nebo 20".
Bezpečnost, praktické funkce a pohodlí
Konstrukci vylepšuje nasazení ultra vysokopevnostní oceli na klíčových místech včetně konstrukce pro vícenásobnou distribuci zátěže na podporu lepšího pohlcování energie v případě nárazu. Po celé kabině je rozmístěno osm airbagů na ochranu cestujících;
Sestava pokročilých systémů na podporu řízení a bezpečnostních systémů má za úkol zcela předcházet dopravním nehodám, resp. zmírňovat jejich případné následky. Za tímto účelem vůz používá řadu palubních senzorů zajišťujících 360° přehled o situaci kolem vozidla.
Technologie jsou postaveny na kombinaci ultrazvukových senzorů, radarů a kamer, kdy mají za úkol vyhnout se překážkám, varovat řidiče nebo provést úhybný manévr s cílem předejít nehodě, nebo alespoň zmírnit její následky.
Ochranu chodců vylepšuje systém zmírňování následků čelní kolize (FCM) – nezávislý systém nouzového brzdění, který pomocí radaru sleduje vozovku ve směru jízdy a zvyšuje bezpečnost rozpoznáváním chodců a cyklistů – a díky rozšířeným funkcím též pomáhá řidiči bezpečně projíždět křižovatkami. FCM je jedním z více než dvanácti pokročilých technologií na podporu bezpečnosti posádky nového Outlanderu PHEV i ostatních účastníků silničního provozu.
Z dalších systémů jmenujme: automatické nouzové brzdění při couvání, systém pro sledování slepých úhlů s asistentem pro změnu jízdního pruhu, varování při opuštění jízdního pruhu, systém pro udržování vozidla v jízdním pruhu, adaptivní tempomat, systém rozpoznávání dopravních značek a systém monitorování pozornosti řidiče.
Funkční výbava nového Outlanderu PHEV dále zahrnuje asistent stability přívěsu pro bezpečnější tahání přívěsných vozidel. Systém průběžně vyhodnocuje, zda nedochází k rozkmitání přívěsu, a podle potřeby přibrzďuje jedno či několik kol vozidla. V případě nutnosti brzdí všemi čtyřmi koly a snižuje výkon motoru, dokud se jízdní souprava nestabilizuje.
Mitsubishi 11.11.2024
Dnešní Outlander čtvrté generace, který je zároveň druhou generací Plug-In hybridního provedení, je připraven navázat na úspěšné základy svého předchůdce a nabídnout evropským zákazníkům novou úroveň inovací.
Design vozu potvrzuje smělý a neústupný charakter, jenž prostřednictvím výrazné estetiky dává najevo dobrodružného ducha. Odvážná a výrazná přední partie, postoj vozidla při pohledu z boku vyjadřuje stabilitu a robustní horizontální strukturu karoserie. Vymodelovaný šestiúhelníkový styl zádě znázorňuje pevnost, zatímco horizontální provedení zadních světel klade důraz na stabilitu a šířku vozidla.
Technologie předních světel dává nahlédnout do budoucnosti prostřednictvím špičkových LED světlometů s adaptivní funkcí. Nízko umístěné světlomety mohou obsahovat až 12 samostatných LED diod pro dynamickou změnu uspořádání v závislosti na jízdní situaci – čímž zajišťují lepší výhled na dlouhou vzdálenost bez oslňování protijedoucích vozidel. Dynamický zevnějšek vozidla ještě zdůrazňují sekvenční ukazatele směru s 21 LED diodami, které přispívají k co nejlepší viditelnosti pro ostatní účastníky silničního provozu.
Úprava bočního profilu odhaluje robustní horizontální strukturu karoserie s atletickými lemy blatníků a markantním zadním sloupkem, připomínajícím kýlovou plochu tryskového letadla – prvkem, který dodává celkovému vzhledu ještě více dynamiky a vytváří efekt „plovoucí střechy“.
Všechny prvky fyzického kontaktu– volant, volič převodovky, kruhové ovladače, spínače ovládání oken a madla – byly navrženy s ohledem na spolehlivé fungování a precizní odezvu pro maximální sebejistotu při ovládání v souladu s dojmem robustnosti celého vozu.
V novém Outlanderu PHEV se používá rafinované bezrámečkové digitální zpětné zrcátko, které krásně ladí s charakterem kabiny a přispívá k dobrému výhledu z vozidla. V situacích, kdy je dozadu špatně vidět kvůli cestujícím nebo naloženým zavazadlům, resp. nepříznivým klimatickým podmínkám, lze výhled zlepšit přepnutím na obraz zadní kamery na podporu ještě bezpečnější jízdy.
Nový Outlander PHEV je postaven především na pohodlí, všestrannosti a praktičnosti; zadní sedadla dělená v poměru 40:20:40 přinášejí ještě více flexibility a nejrůznější možnosti uspořádání v závislosti na převáženém nákladu. Manipulaci se zavazadly za nejrůznějších situací usnadňuje vylepšený systém otevírání zavazadelníku a celkově prostornější interiér; kufr o objemu 495 litrů poskytuje více místa pro všechny každodenní potřeby. A žádáte-li ještě více prostoru, sklopením zadních sedadel (pomocí páčky pro jednoduché ovládání) se objem zvětší na 1 422 litrů.
Pohon
Klíčovým bodem modernizace je od základu přepracovaný Plug-In hybridní pohon, který prodlužuje čistě elektrický dojezd, zprostředkuje okamžité zrychlování – od elektromobilu očekávané – jakož i kultivovanější chod na podporu tichého prostředí v kabině.
Systém pohonu kombinuje hospodárný benzínový čtyřválec, dva vysoce výkonné elektromotory a větší lithium-iontovou baterii ve spojení s řazením shift-by-wire. Nárůst výkonu oproti modelu předchozí generace narostl přibližně o 40 procent. Jelikož aktuálně používaná baterie disponuje celkovou kapacitou 22,7 kWh, nový model má razantně vyšší čistě elektrický dojezd. Na základě oficiálního testování WLTP činí čistě elektrický dojezd až 86 km.
Přední elektromotor nabídne 85 kW / 255 Nm; jednotka na zadní nápravě disponuje výkonem 100 kW a točivým momentem 195 Nm, ale díky integrované jednotce řízení motoru zabírá méně místa, což zjednodušilo zástavbu celého ústrojí.
Bateriový modul o vyšší kapacitě díky menšímu vnitřní odporu nyní dokáže poskytovat o 108 % vyšší konstantní výkon, než tomu bylo u předchůdce. Nový systém kapalinového chlazení umožňuje naplno využívat potenciál baterie, a zajistit tak solidní rozjezdy i tichou jízdu za všech podmínek.
Nový Outlander PHEV dále těží z výhod tepelného čerpadla, které snižuje spotřebu energie i při spuštěné klimatizaci a přispívá k delšímu elektrickému dojezdu, a to i za chladného počasí.
Zatímco základní parametry spalovacího motoru zůstaly stejné jako u předchůdce (2360 cm3, DOHC 16v), novinkou je systém recirkulace výfukových plynů, rozšířené kanály chlazení a integrované sběrné výfukové potrubí ve prospěch nižší spotřeby a vyššího výkonu. Celkový systémový výkon, který poskytuje dynamický zážitek pak činí 225 kW, resp. 302 koní. Díky zvětšení palivové nádrže na 53 litrů dokáže vůz nabídnout delší dojezd v kombinaci čistě elektrického a hybridního pohonu. Na základě oficiálního testovacího cyklu činí spotřeba 0,8 l/100 km a emise CO2 se pohybují na úrovni 18-19g/km při celkovém dojezdu 844 km.
Výkon hnacího ústrojí nového Outlanderu PHEV bezpochyby přispívá k požitku z jízdy, ale vůz je též praktičtější v rámci každodenního používání. Vyšší výkon přinesl lepší akceleraci z místa na 100 km/h, nyní 7,9 sekundy, což znamená mj. snazší zařazování do provozu na dálnicích.
•EV: umožňuje pomalou až středně rychlou jízdu na samotnou elektřinu.
•Sériový hybridní pohon: spalovací motor podle potřeby vyrábí elektřinu, například během zrychlování do kopce.
•Paralelní hybridní pohon: za jízdy vyšší rychlostí elektromotor spolupracuje se spalovacím motorem.
Řidič dále může jednoduše ručně nastavit, jak má vozidlo hospodařit s energií uloženou v baterii; k dispozici jsou čtyři volby:
•Normal: automaticky optimalizuje čistě elektrický / hybridní pohon.
•EV: používá se čistě elektrický pohon (za podmínky dostatečného nabití baterie).
•Save: vůz se snaží zachovat stávající úroveň nabití baterie.
•Charge: dobíjí baterii.
Díky vylepšenému Plug-In hybridnímu pohonu je nový Outlander schopen využívat čistě elektrický režim i za dynamičtější jízdy a rychlosti 135 km/h. Uživatel se může spolehnout na dostatečný dojezd i při zapnuté klimatizaci, jakož i méně časté dobíjení baterie.
Podvozek a hnací ústrojí
Outlander PHEV přináší řidičům maximální jistotu za volantem – inteligentní systém integrovaného řízení dynamiky vozidla S-AWC (Super All Wheel Control) podporuje nejlepší možné záběrové schopnosti za všech situací včetně podpory sedmi volitelných jízdních režimů.
Outlander PHEV s výškou 1750 mm, délkou 4719 mm, šířkou 1862 mm a rozvorem 2704 mm poskytuje nejen praktičnost a kultivovanost, ale díky svému podvozku přináší i jistotu za volantem.
Zdokonalená technologie S-AWC zahrnuje nejmodernější systém, při jehož vývoji se uplatnily zkušenosti z rally ve prospěch předvídatelného handlingu v souladu se záměry řidiče – také díky zástavbě předního a zadního elektromotoru pro optimální rozdělování hnacího momentu mezi nápravy, což by u klasického systému 4WD s hnacím hřídelem nebylo možné.
Nový Outlander PHEV nabízí sedm volitelných jízdních režimů, koncipovaných s ohledem na co nejlepší jízdní schopnosti bez ohledu na typ povrchu nebo podmínky: NORMAL, ECO, POWER, TARMAC (asfalt), GRAVEL (šotolina), SNOW (sníh) a MUD (bahno). Jednotlivé režimy, snadno a intuitivně nastavitelné kruhovým ovladačem mezi sedadly, zajišťují sebejistotu za volantem i za těch nejméně příznivých podmínek.
Základem pokročilých podvozkových systémů je přepracovaný systém zavěšení kol a uspořádání řízení. Za vyšším jízdním pohodlím stojí volba pneumatik společně s odlišně naladěnými tlumiči a tuhostí pružin; na druhé straně je zde elektrický posilovač řízení s dvojicí pastorků pro snazší ovládání volantu během parkování, resp. citlivější zpětnou vazbu za středních až vysokých rychlostí jízdy.
Provedená vylepšení podvozku se dotkla i brzdných schopností vozu. SUV s většími brzdovými kotouči, než vůz předchozí generace se chlubí vyšší účinností brzd. Za lehčím ovládáním brzdového pedálu, resp. bezpečnější a spolehlivou zpětnou vazbou za vysokých cestovních rychlostí stojí ventilované kotouče o průměru 350 mm na předních i zadních kolech z lehké slitiny o velikosti 18" nebo 20".
Bezpečnost, praktické funkce a pohodlí
Konstrukci vylepšuje nasazení ultra vysokopevnostní oceli na klíčových místech včetně konstrukce pro vícenásobnou distribuci zátěže na podporu lepšího pohlcování energie v případě nárazu. Po celé kabině je rozmístěno osm airbagů na ochranu cestujících;
Sestava pokročilých systémů na podporu řízení a bezpečnostních systémů má za úkol zcela předcházet dopravním nehodám, resp. zmírňovat jejich případné následky. Za tímto účelem vůz používá řadu palubních senzorů zajišťujících 360° přehled o situaci kolem vozidla.
Technologie jsou postaveny na kombinaci ultrazvukových senzorů, radarů a kamer, kdy mají za úkol vyhnout se překážkám, varovat řidiče nebo provést úhybný manévr s cílem předejít nehodě, nebo alespoň zmírnit její následky.
Ochranu chodců vylepšuje systém zmírňování následků čelní kolize (FCM) – nezávislý systém nouzového brzdění, který pomocí radaru sleduje vozovku ve směru jízdy a zvyšuje bezpečnost rozpoznáváním chodců a cyklistů – a díky rozšířeným funkcím též pomáhá řidiči bezpečně projíždět křižovatkami. FCM je jedním z více než dvanácti pokročilých technologií na podporu bezpečnosti posádky nového Outlanderu PHEV i ostatních účastníků silničního provozu.
Z dalších systémů jmenujme: automatické nouzové brzdění při couvání, systém pro sledování slepých úhlů s asistentem pro změnu jízdního pruhu, varování při opuštění jízdního pruhu, systém pro udržování vozidla v jízdním pruhu, adaptivní tempomat, systém rozpoznávání dopravních značek a systém monitorování pozornosti řidiče.
Funkční výbava nového Outlanderu PHEV dále zahrnuje asistent stability přívěsu pro bezpečnější tahání přívěsných vozidel. Systém průběžně vyhodnocuje, zda nedochází k rozkmitání přívěsu, a podle potřeby přibrzďuje jedno či několik kol vozidla. V případě nutnosti brzdí všemi čtyřmi koly a snižuje výkon motoru, dokud se jízdní souprava nestabilizuje.
Mitsubishi 11.11.2024
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout