Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Nissan 370Z GT Edition ještě ostřejší

Speciální verze vozu 370Z GT Edition je připomínkou úspěchů automobilky Nissan mezinárodních závodech třídy GT; spojuje lepší ovladatelnost s vyšším jízdním komfortem a díky novému zavěšení zvládne ty nejlepší i ty nejhorší evropské silnice.

Kultovní sportovní Nissan 370Z má nyní svou ostřejší evropskou verzi. Konstruktéři z evropského technického centra (NTCE) provedli u vozu 370Z GT Edition řadu vylepšení podvozku, díky nimž lze potenciál tohoto automobilu plně využít na evropských silnicích. Stejné změny se uplatnily také ve standardním kupé.
Vyladění podvozku se soustředilo především na tlumiče. Nové nastavení tlumičů zajišťuje vyšší jízdní komfort a snazší řízení při vysokých rychlostech. Úpravy tlumení odskoku předních i zadních tlumičů se příznivě odrazily v kontrole vertikálního pohybu kol při středních a vysokých rychlostech. Vůz je mnohem lépe ovladatelný na nerovných površích a změny se projevily také při jízdě na dálnici, kde při vysokých rychlostech dochází k méně citelnému „plavání". Tužší podvozek lépe absorbuje nárazy a zároveň umožňuje pohodlnější a klidnější jízdu. Vůz dosahuje rovněž vyšší výkonnosti na okruhu díky lepšímu využití pneumatik v oblasti jejich optimální funkce.
Volitelná sedmistupňová automatická převodovka nyní nabízí režim pro jízdu na sněhu, který rozjíždí vůz na druhý rychlostní stupeň a řídí otáčky motoru tak, aby zabránil protáčení kol na ledě nebo sněhu.
Model GT Edition se od ostatních modelů 370Z odlišuje šedými „závodními‘" pruhy na bocích vozu, které kontrastují s každou ze tří barev karosérie této speciální série – černou metalízou, perleťově bílou a černou. (Poslední odstín, tzv. Black Rose, je dostupný výhradně u modelu GT Edition.) Vnější vzhled podtrhují standardně dodávané 19" ráfky RAYS z kovaného hliníku s působivou úpravou v antracitové barvě.
Změny výbavy zahrnují i zavedení zadní parkovací kamery jako součásti volitelného systému satelitní navigace Nissan Premium Connect a standardní osazení systému monitorování tlaku v pneumatikách. A i když má nový vůz GT Edition bohatší výbavu, stojí méně než standardní kupé.
Beze změn zůstal šestiválec 3.7 s výkonem 328 k a točivým momentem 363Nm, stejně jako volba převodovek – šestistupňová sportovní manuální převodovka s krátkými drahami nebo se sedmistupňová automatická s řazením pádly.


JL, 16.6.2011

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar