Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Nissan Juke - z každého něco

Nový malý crossover Nissan Juke, zčásti SUV a zčásti sportovní vůz, přináší svěží vítr do tradičně konzervativního tržního segmentu B a nabízí originální alternativu ke konvenčnímu městskému hatchbacku. Vydává se ve stopách crossoveru Murano a úspěšného modelu Qashqai.

Předchůdce Nissanu Juke, koncepční vůz Qazana, zaujal veřejnost roce 2009 na ženevském autosalonu. Jeho značně nekonvenční linie převzal Juke téměř beze změny. Očekává se, že právě v Evropě bude dosahovat nejvyšších prodejů a zanechá za sebou další velké trhy, jako je Severní Amerika a Japonsko.
Z hlediska designu je spodní část modelu Juke čisté SUV, s robustními koly, širokými pneumatikami a vyšší světlou výškou. Horní část je nefalšovaný sportovní vůz s vysokou okenní linií, úzkým bočním prosklením a klesající linií střechy ve stylu kupé. Dojem kupé podporují i zadní dveře s klikami skrytými v rámu dveří.
Juke vychází z platformy B aliance Renault – Nissan, má rozvor 2 530 mm, délku 4 135 mm, šířku 1 765 mm a výšku 1 570 mm. Pětimístný vůz i přes kompaktní vnější rozměry nabízí konkurenceschopnou velikost vnitřního prostoru.
V Evropě budou po zahájení prodeje dostupné tři motory: jeden vznětový 1.5 a dva zážehové 1.6. Vrcholem nabídky pak bude nový zážehový motor s turbodmychadlem a přímým vstřikováním. Jeden z nejvýkonnějších v své třídě poskytuje výkon 140 kW (190 k) a točivý moment 240 Nm.
Další zážehový motor 1.6 s výkonem 86 kW (117 k) je nový člen osvědčené řady Nissan HR. Tato lehká, čtyřventilová jednotka má jedinečný systém duálního vstřikování umožňující přesnější měření vstřiků paliva pro dosažení lepšího spalování. Vznětový motor 1.5 dCi o výkonu 81 kW (110 k) se vstřikováním common rail nabízí díky točivému momentu 240 Nm výborné jízdní vlastnosti a navíc nízkou spotřebu paliva i nízké hodnoty emisí.
Nabídka převodovek zahrnuje šestistupňovou manuální převodovku nebo převodovku Nissan XTRONIC CVT. Tatáž převodovka CVT, ale s manuálním šestistupňovým režimem, bude dostupná u vyšších verzí s pohonem všech kol s přeplňovaným zážehovým motorem.
Juke bude kromě konvenčního pohonu předních kol dostupný také se systémem pohonu všech kol Nissan All-Mode 4×4-i nové generace. Nová zadní náprava zahrnuje elektrické spojky na obou koncích a novou rozvodovku. Tato inovace byla v segmentu malých vozidel použita poprvé, doposud jen u prémiových vozů nejvyšších řad.
K dobré ovladatelnosti přispívá systém posilovače řízení s účinkem závislým na rychlosti a vyšší pevnost a tuhost horní části karoserie. Juke využívá nově vyvinutou kruhovou konstrukci spojující horní část karoserie se zavěšením kol vzadu, což zvyšuje torzní tuhost.

Interiér
Téma sportovního vozu se opakuje také v interiéru, jemuž dominuje středová konzole inspirovaná palivovou nádrží motocyklu. V celém interiéru jsou použity chromované doplňky a kvalitní materiály, přičemž sportovní styl vozu podtrhují barvy interiéru. Dokonce dveřní loketní opěrky, tvarem připomínající potápěčské ploutve, odrážejí aktivní vzhled. Praktický zavazadlový prostor je dostatečně velký a zahrnuje i ukládací prostor pod podlážkou, který kapacitu zvyšuje na 251 litrů. Zadní sedadla jsou dělená v poměru 60:40 a po složení poskytují plochou podlahu nákladového prostoru. Pro ukrytí zavazadel před zraky zvědavců má zavazadlový prostor integrální kryt zadního oddílu, který je připevněn k zadním dveřím a při otvírání zavazadlového prostoru se zvedá společně s nimi.


Modelové verze a výbava
Asi jediným konvenčním aspektem je modelová řada, která zahrnuje zavedené verze Visia, Acenta a Tekna. Standardní výbavou bude např. klimatizace, zadní parkovací kamera či inteligentní klíč. Součástí volitelné výbavy bude muj. systém Nissan Dynamic Control System, centrální příkazový a zobrazovací modul umožňující řidiči změnit nastavení dynamiky jízdy a upravovat obvyklejší funkce, jako je například klimatizace.

Juke byl navržen studiem Nissan Design Europe (NDE) a dopracován v Nissan Design Centre (NDC) v Japonsku. Vyrábí se v závodech Nissan v Sunderlandu ve Velké Británii a v japonské Oppamě. Prodej v Evropě bude zahájen na začátku třetího čtvrtletí 2010.


Motorizace
MotorVýkonPohonPřevodovka
1.5 dCi81 kW4x26 MT
1.6i86 kW4x25MT
1.6i86 kW4x2Xtronic CVT
1.6i Turbo140 kW4x26MT
1.6i Turbo140 kW4x4Xtronic CVT M6




JL, 7.5.2010

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar